După o producție de 6 ani și peste 2 milioane de exemplare vândute la nivel mondial, a venit vremea ca Tesla Model 3 să primească un facelift. Constructorul american de mașini electrice tocmai a prezentat oficial noua versiune actualizată, care va fi disponibilă în Europa începând din luna octombrie. Față de versiunea de până acum, noul Model 3 facelift primește o caroserie revizuită ca design, tehnologie nouă la bord și propulsoare mai eficiente și cu autonomie mai mare.
CAROSERIE MAI ASCUȚITĂ, LUMINI CU DESIGN NOU
Primul lucru care iese în evidență este un aspect mai ascuțit și ușor mai agresiv al caroseriei noului Model 3 facelift. Partea frontală conține mai multe muchii ascuțite în special în bara de protecție, iar aici avem și o mică priză de aer în formă de trapez montată în partea inferioară. Caroseria a fost revizuită pentru a îmbunătăți și coeficientul aerodinamic al modelului, un factor extrem de important pentru o mașină electrică.
De asemenea, farurile aduc un design nou, acestea fiind ceva mai subțiri și care integrează o semnătură luminoasă nouă. Părțile laterale rămân neschimbate, însă noutăți avem în partea din spate. La fel ca în față, avem și aici mai multe nervuri și muchii ascuțite, precum și stopuri noi, desenate în forma literei C și care se preling ușor către aripile laterale din spate.
Între cele două blocuri optice din spate este prezentă și o inscripție cu numele mărcii deținute de Elon Musk.
Alături de acestea, noua Tesla Model 3 facelift este mai lungă cu 25 de milimetri, astfel încât modelul electric ajunge să măsoare acum 4720 de milimetri. Înălțimea a fost redusă până la 1441 de milimetri, iar garda la sol este acum de 138 de milimetri, mai joasă cu 2 milimetri față de versiunea anterioară.În completarea exteriorului apar și jante cu design nou, precum și două nuanțe noi pentru caroserie: roșu Ultra și gri Stealth.
HABITACLU NOU, MAI SIMPLU
Pe lângă noutățile aduse la exterior, noua Tesla Model 3 facelift primește și un interior complet revizuit. Acesta are acum un aspect asemănător unui salon, iar aici putem vedea un bord extrem de minimalist și un ecran central de 15.4 inch. O noutate pentru Model 3 facelift este un ecran de 8 inch pentru pasagerii din spate, care integrează comenzi pentru climă, ventilație și alte comenzi multimedia.
Habitaclul noului model conține acum materiale și ornamente din aluminiu și țesături noi, precum și izolare fonică mai bună, geamuri acustice noi și un sistem nou de iluminare ambientală. De asemenea, marginile ecranului central sunt mai subțiri, astfel încât o suprafață mai mare a ecranului poate fi folosită.
O altă noutate importantă este înlocuirea manetelor din spatele volanului cu butoane noi montate direct pe volan. Asta înseamnă că avem acum o configurație identică cu Tesla Model S și Model X.
Versiunea Long Range mai primește 17 incinte audio, cu 3 mai multe decât anterior, alături de două subwoofere și 2 amplificatoare. Cei care aleg versiunea RWD primesc 9 incinte audio, un subwoofer și un amplificator. La final, Tesla Model 3 facelift aduce și un microfon nou, de calitate superioară pentru apeluri.AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 678 DE KILOMETRI
Noua Tesla Model 3 facelift este disponibilă în două versiuni, menționate mai sus: RWD și LR. În cazul primei versiuni, bateria oferă o autonomie de 554 de kilometri dacă sunt montate jantele de 18 inch, respectiv de 513 kilometri dacă sunt alese jantele de 19 inch.
Cea de-a doua versiune aduce autonomie de 678 de kilometri cu jante de 18 inch, respectiv de 629 de kilometri cu jante de 19 inch. Timpul de accelerație de la 0 la 100 de km/h este de 6.1 secunde pentru versiunea RWD, respectiv de 4.4 secunde pentru LR, care primește tracțiune integrală.
Noua Tesla Model 3 facelift este disponibilă pe piața din România la un preț de pornire de 42.990 de euro.
via Tesla
Iar mutarea semnalizării pe volan, cu butoane, în loc de maneta tradițională (pe care memoria musculară a oricărui șofer o știe și acționează fără să-și ia privirea de la drum) e o cretinătate imensă, în trend cu minimalismul și digitalizarea care iau ochii la imberbi.
Nimic diferit la capacitatea bateriei si aceleasi motoare. Diferenta spuneau ca ar fi din imbunatatirea aerodinamicii si jante noi? Plus alte optimizari. Totusi nu prea vad de unde scoti +10% din atata. Aerodinamica imbunatatita e bine venita mai ales ca electricele consuma mult la viteza dar tot nu vad de unde atata imbunatatire... Probabil in viata reala scoti vreo +5-10 km in plus.
Sincer ma gandeam la urmatoatea masina sa fie o tesla 3 daca sareau de 700 autonomie teoretica cu ajutorul unei baterii usor mai mari si usor mai ... usoare? :))
Tot e probabil cam cea mai buna electrica la ora actuala dar simt ca se putea mai bine.
Ma mai plang si eu ca toata lumea legat de semnalizatoarele de pe volan. Numa Musk putea sa fie atat de tampit incat sa ia decizia asta. Despre lipsa schimbatorului chiar nu ma plang.
Acum arată și mai bine.
Dar, în loc să îmbunătățească ergonomia deficitară, o înrăutățesc. Butoane pentru semnalizare? Schimbătorul de viteze (înainte, înapoi, neutru) pe ecran??
Nu! Pentru mine, nu. Dezavantajele sunt mult prea mari și singura justificare e că scad costurile de producție.
In plus, nu mă pot adapta să nu am instrumente de bord în spatele volanului sau măcar un HUD. Am încercat, dar nu pot să mă uit în dreapta și jos ca să văd ce viteza am.
In plus, la Tesla nu poți folosi unele sisteme de asistenta fără sa folosești tot sistemul autopilot. De exemplu dacă vreau doar lane departure assist, nu pot. Problema e că autopilot nu merge bine pe drumurile europene. Și mă refer la cele vestice, unde locuiesc eu. A, e ok pe autostradă, dar dă ratee mari pe drumurile obișnuite. Mă trezesc că virează brusc ca să corecteze o traiectorie perfect corectă, că i se pare ei că am trecut linia de mijloc sau marginea drumului.
Atâta timp cât Tesla reduce costurile prin înrăutățirea ergonomiei elementare eu nu voi cumpăra o Tesla, indiferent de câte avantaje tehnice are.
Comentează doar ca să bese invective și comparații ca între puștani fară școală, în spatele blocului.
Daca dau zece mii de euro pe niste panouri electrice sa incarc masina electrica de patruzeci de mii se cheama ca am cheltuit cincizeci de mii. de banii astia iau vreo 35 de mii de litri de combustibil cu care merg in mod rezonabil vreo 500 de mii de km. Fiindca nu s taximetrist eu fac kilometrii astia in vreo 40 de ani. si banii nu i dau pe toti odata, atentie.
Deci de ce as lua masina electrica ?
Am intrat pe tesla romania si sunt afisate. 42k si 50k ca si inainte daca nu ma insel.
Acele panouri electrice produc electricitate, prostul satului.
Acele panouri electrice, isi recupereaza costul lor in vreo 5 ani (daca iti dimensionezi corect instalatia la consum)
Dupa acei 5 ani, copii copiilor tai vor avea energie gratis.
Daca tu iti cumperi acum panouri electrice, alea vor functiona in continuare mult dupa ce oasele tale sunt la 3m sub pamant.
Cand vorbeste cu tine se uita la umarul tau stang...
In al doilea rand preturile sunt afisate pe site.
Draga reporter....
totusi cred ca prinde suta mult mai repede.
electricele se dezvolta ca fat-frumos, stratosfera e limita..deocamdata.
Statul abia anul ăsta îmi instalează fotovoltaicele. :))))))))))))))
China's EVs: 20 Billion Dollar in Subsidies Gone, False Boom on Scams?
Agramați, sociopați, alergici la orice argument bazat pe logică.
P.S. manipularea voturilor are și dezavantaje! :))))))))))))))
1. trotinetele electrice au fost banate nu si bicicletele electrice.
2. politica partidului comunist chinez.... asta da argument bazat pe logica
3. ai reusit sa intelegi statistica aia cu vanzarile dacia?
Puteți lătra cât vreți, nici os nu primiți ;)
Un om complet și mulțumit de el nu trebuie să convingă pe nimeni de nimic… își “doar” trăiește viața, își spune părerea și-l doare undeva de toți pechinezii :))
PS… Tesla își numără zilele rămase până rămân fără comenzi si la model 3, acest face lift este ZERO!!! Plaid-uri nu mai cumpara nici naiba…
Unde naiba-i cyber ugly truck-ul??? Nici că putea Tesla sa scoată ceva mai penibil… așa ceva!!!
l-ai starnit...as baga mana'n foc ca dupa comentul asta iarasi apare cu un carnat de cuvinte fara sens. Si dupa 30 de minute isi mai aduce aminte de ceva si o ia de la capat.
3...2...1...
Chiar dacă comparăm mașini egale ca si dezvoltare (ICE VS BEV), adică actuale, sunt plusuri pentru BEV-uri insurmontabile de cealaltă parte.
Totuși am impresia că tu compari un BEV cu o masina cu cutie manuala, dezvoltată acum 10 ani (scuze dacă greșesc) sau chiar de clase inferioare. Dacă luam un C-class benzinar, automat, bine dotat… cred ca lucrurile stau puțin diferit.
Oricum ideea este că fiecare alege ce vrea, de exemplu am cumpărat recent o masina pentru cineva in familie (55 ani, au si ei dreptul la o mașină), si a optat pentru o clasică (Mazda 3). Test drive-ul cu Tesla (al unui prieten) s-a finalizat in 10 minute… nici nu vrea sa audă, si din nou nu este vorba de ură… doar dreptul de a alege.
Eu nu am spus nimănui ca sa-și ia sau că ne omoară cu deciziile lui si felul in care își trăiește viața (excepție când am fost acuzat si atacat direct).
Acum revenind on-topic.
Personal imi place noul design al Model 3 si sunt tare curios daca o sa se reflecte in autonomia masinii precum spun ei. Ar fi fost fain sa mai lucreze si la baterie, sa mai creasca usor. Tot timpul este binevenita o baterie putin mai mare. In rest, la fel, sunt binevenite toate celelalte mici schimbari precum scaune ventilate, sistem audio imbunatatit, materiale mai bune.
Minusul major, il spun si eu precum multi altii, este lipsa manetei de semnalizare. Mare minus.