Ministrul Mediului a oferit la începutul lunii octombrie primele detalii despre noua taxă auto pregătită de autorități. La vremea respectivă, oficialii sugerau că taxa va viza mașinile care au norma de poluare cel mult Euro 4, însă nu era clar dacă aceasta va fi achitată la înmatricularea unei mașini sau de către toți proprietarii.
Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a clarificat marți acest aspect și a menționat ca taxă va fi plătită de orice proprietar de mașină cu normă de poluare Euro 2, Euro 3 sau Euro 4. În mod ironic, ministrul susține că nu este vorba despre o taxă sau un impozit, deși menționează explicit că mașinile vor fi taxate.
"Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât formă finală să îmi fie prezentată", a declarat ministrul.
Pentru moment nu există detalii despre valoarea noii taxe, însă ministrul a confirmat declarațiile anterioare cu privire la criteriile care vor sta la baza acesteia.
"Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a adăugat ministrul.
Via Agerpres
nu va fi o taxa ...dar dorim sa fie taxate auto cu norme inferioare !?#@@1+!_#R$@! ?!
Din punct de vedere "smecheresc", statu roman a fost foarte smecher. A ales sa piarda cativa bani pe termen scurt (scotand taxa) pt a castiga foarte multi bani pe termen lung. Aveti impresia ca statu nu era sigur ca se va goli mobile de dupa scoaterea taxei?
Acum il astept cu nerabdare pe ala care tre sa-mi spuna ca nu toti au bani de masini noi...ca doar e de neconceput in Romania sa n-ai masina. Daca ai strans 600 de Euro in 5 ani, e obligatoriu sa-ti iei masina de ei si dupaia sa te plangi ca-i benzina scumpa sa ca n-ai 4 milioane pt niste cauciucuri care n-au sarmele iesite.
Aaaa , revenind tot la educatie , romanul inca si-ar cumpara o masina SHveche , ddar confortabilă si precară tehnic decât u a mai mica , mai fara pretentii de bastan , dar nouă. E vorba de educatie. Iar conducătorii nostri stiu bine ce fac . Totul e gandit cu cap . E o administratie care isi distruge poporul, declarat.
1. ii tii din scurt, bagi taxe mari fratica
2. promiti eliminarea taxelor
3. castigi alegerile pe seama promisiunilor
4. te tii de promisiune. pentru ca
5. romanu' se arunca la pomana si isi cumpara, fara cap, tot ce prinde
6. revii cu taxe sa ingrosi bugetul sa-ti sustii cresterile salariale
spicuiri din Micul Ghid al Politicianului Roman
@LOL , esti destul de obtuz , de fapt nervos pe unii , te inteleg , dar subiectiv. De exemplu, eu am o masina din 2007 , cumpărată din reprezentanta, noua , zero km la bord. Am platit o taxa de înmatriculare pe atunci, infim , sa zicem , 550 de lei noi . Masina are norme euro 4. Nu îmi permit alta momentan si poate chiar in viitorul apropiat. Dar voi incepe sa plătesc taxă. Nu îmi convine dar nu am ce face. Sunt sigur ca sunt mti ca mine :) . Apropos, inca se vand masini noi cu normele de poluare euro 4, daca nu mai însel.Si acum , fix pe topic auto si titlul / subiectulacestei stiri : oare clientii mărcii volkswagen afectati de djeselgate au de suferit de pe urma taxei?
Eu???.....voi polua in continuare cu Corsa mea din 94' si ma doare in cur de planeta si atmosfera
ADICA SA CURGA BANIII de la fraierii cetateni romani catre nevoile lor !
cu pretextul protejarii mediului !!!
DACA vor protejarea mediului sa schimbe toate autobuzele din Romania sa fie electrice !
Sa interezica orice TIR care este sub euro 6 cu AdBlue, sa permita doar trafic feroviar ELECTRIC !
Sa construiesti, sau sa sprijini cu bani, finantare, construirea de statii de incarcare masini electrice !
Sa obligi ca toate benzinariile sa aiba pentru fiecare cap de pompa, alte 2 statii de incarcare electrice in lateralul benzinariei (zona de parking) !
Sunt multe masuri de luat pana sa impui taxe deaiurea !
Dar nu ii intereseaza mediul ! II INTERESEAZA BANII !
Nu mai au bani pentru programu lor rabla,.. si nu de rabla le pasa... CI DE SALARIILE GRASE care le i-au din acest program !
E un fel de loto Romania.. .in care sunt o tona de bani care se strang... dar premiul este foarte mic... restul se duce pe Agentia nationala X cu salarii tone Y
Cam asta e adevarul.
1 ianuarie 2021 când vei cumpăra mașină noua vei plăti in plus funcție de cat CO2 si NO2 vei scoate garantat si benzina va avea injecție de uree si toate motoarele vor scădea puterea. Daca ești tare si vrei motor de 6l si 500CP plătești un mallus de 24 000€, de ce nu daca te tine buzunarul.
Nu vreau sa fiu meschin dar unul care are o bruma de bani este taxat, iar 90% aduc toate boarfele de mașini si sunt șmecheri. Nu-ti permiți nu este obligatoriu sa ai mașină!
O sa inceapa marea "bulgareala"... ca tot vine iarna ... cu zapada cu tot...
Ce fac oare cu banii încasați din această taxă ?? Curăță aerul ?!...
Acestor ,,manageri,, din psd le transmit și pe această cale că în câțiva ani oricât (ORICÂT) ar fura și oricât ar crăpa de bogăție și orice titluri de doctori ar avea tot în 4 scânduri își vor aștepta Judecata. Nasol !!
Că tot auzeam și pe la TV acu ceva timp, " Dacia este cumparată și la second hand de foarte mulți romani".
Unde e cumpărată la second ? Poate în capurile voastre bolnave psihic.
Cei care își cumpără Dacia la second 2011 în sus, ăia posibil să aibă o situație financiară mai de Doamne ajută, că in rest nimic, sunt cu tona la second Dustere, Stepway, Loganuri aproape noi.. și nu le cumpără nimeni, de ce? Simplu, SUNT PREA SCUMPE !.
Dau, 6000 euro minim la second pentru un Duster nu? Hah... cu banii ăia îmi iau o hibridă tot la second, măcar sunt cu un pas înaintea altor mașini, bune rele cum or fi. și e posibil să-mi mai rămană bani în buzunar.
Așa că Doamna Grațiela, ziceți că nu mai aveți de unde fura și că toată gloata aia de panarame masculine și feminine de la conducerea țării, au adus țara în pragul colapsului.
Vreți să cotizăm din nou ? Cotizăm mna... dar de data asta posibil să cotizăm cu bate pe spatele vostru.. sau cu niște sedii de partide, etc. incendiate...
Se pare ca pentru masinile cu numere de Bulgaria care circula pe la noi, iau masuri chiar cei din parlamentul bulgar. Nu ma mira, din moment ce la ei chiar se construiesc spitale din fonduri europene, iar partea (jumatatea) ce le revine din Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse a fost renovata mult mai repede si inainte sa fie renovata partea de care trebuiau sa se ocupe cei de pe la noi.
Astazi a aparut acest articol pe auto-bild.ro:
''ADIO, MAŞINI DE BULGARIA! Autoturismele ‘bulgăreşti’ vor fi RADIATE
Lovitură dură pentru românii care şi-au înmatriculat maşinile în Bulgaria. Pentru a pune capăt abuzurilor, autorităţile bulgare au decis radierea automată a maşinilor care nu au asigurare RCA.
Decizia a fost luată de parlamentarii de la Sofia pentru care explozia de maşini înmatriculate pe numele unor cetăţeni bulgari, dar conduse de cetăţeni români, a însemnat o mare pierdere de buget, în ceea ce priveşte accidentele cauzate în străinătate.
În ultimii ani, înmatriculările mai ieftine și taxele mai mici plătite de proprietarii de autoturisme la mâna a două au dus la apariția unui fenomen care a generat importante pierderi companiilor bulgare de asigurări auto.''
Cu pleava care este la conducere, treaba sta cam așa: sunt cei pe care-i meritam, noi ne credem șmecheri si ei ne-o trag pe șmechereala noastră