Noua taxă auto va fi plătită de toți proprietarii de mașini Euro 2, Euro 3 și Euro 4: "Forma finală va fi gata în 3 săptămâni"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 24.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului a anunțat că toate mașinile care au normele de poluare Euro 2, Euro 3 și Euro 4 vor plăti o taxă în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare sau emisiile de dioxid de carbon, iar prima formă a acesteia va fi gata în 3 săptămâni.

Ministrul Mediului a oferit la începutul lunii octombrie primele detalii despre noua taxă auto pregătită de autorități. La vremea respectivă, oficialii sugerau că taxa va viza mașinile care au norma de poluare cel mult Euro 4, însă nu era clar dacă aceasta va fi achitată la înmatricularea unei mașini sau de către toți proprietarii.

Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a clarificat marți acest aspect și a menționat ca taxă va fi plătită de orice proprietar de mașină cu normă de poluare Euro 2, Euro 3 sau Euro 4. În mod ironic, ministrul susține că nu este vorba despre o taxă sau un impozit, deși menționează explicit că mașinile vor fi taxate.

"Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât formă finală să îmi fie prezentată", a declarat ministrul.

Pentru moment nu există detalii despre valoarea noii taxe, însă ministrul a confirmat declarațiile anterioare cu privire la criteriile care vor sta la baza acesteia.

"Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a adăugat ministrul.

Via Agerpres

Comentarii (28)

  • Manuel
    eu am un autoturism Euro 4, am depus cerere sa mi se restituie taxa, daca in 2018 mi se restituie vechea taxa, dupa aceea trebuie sa ma duc sa platesc noua taxa? Nu mai inteleg nimic
    11 0
  • "Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau..."


    nu va fi o taxa ...dar dorim sa fie taxate auto cu norme inferioare !?#@@1+!_#R$@! ?!
    20 0
  • Clique
    " Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. " Să nu cumva să le coacă la " deștepți " o idee de genul ăsta E2, E3 și E4 să nu circule în oraș. Ar fi un lucru exagerat, mai ales în situația în care se află țara, dar orice e posibil cu nebunii ăștia.
    9 4
  • Foarte bine dar cam târziu. Poate ar trebui să se facă referințe și raportat la NOX .
    13 8
  • Perfect
    Perfect si la mai multe. Prea multe harburi pe strazi...
    14 11
  • Înseamnă că românii vor trece la non euro și euro 1, că astea nu fac obiectul taxării.
    23 0
  • Nu gr-ule, non euro si euro 1 vor fi interzise.
    4 6
  • Unde scrie ca vor fi interzise? O Dacia clasica va fi interzisa?
    10 0
  • Plus taxa dnei Firea plus ce se strange din rovinieta si combustibil atunci sa vedeti autostrazi. Sa nu ziceti ca nu v-am avertizat :)))
    15 0
  • Cine a primit banii inapoi pe taxa veche, la vanzare, viitorul proprietar va plati taxa noua. taxa noua va fi mai mare decat cea veche si se va deduce implicit din pretul tranzactiei. Felicitari celor care au cerut 50 de euro inapoi doar pentru a plati 500 de euro cand vor vinde masina. bravo! statul va iubeste!
    6 0
  • nu stiu de ce a venit ca un soc toata faza asta cu taxa. Voi ce credeati ca o sa se intample dupa ce statu o sa va lase sa aduceti toate cazanele in tara?

    Din punct de vedere "smecheresc", statu roman a fost foarte smecher. A ales sa piarda cativa bani pe termen scurt (scotand taxa) pt a castiga foarte multi bani pe termen lung. Aveti impresia ca statu nu era sigur ca se va goli mobile de dupa scoaterea taxei?

    Acum il astept cu nerabdare pe ala care tre sa-mi spuna ca nu toti au bani de masini noi...ca doar e de neconceput in Romania sa n-ai masina. Daca ai strans 600 de Euro in 5 ani, e obligatoriu sa-ti iei masina de ei si dupaia sa te plangi ca-i benzina scumpa sa ca n-ai 4 milioane pt niste cauciucuri care n-au sarmele iesite.
    14 2
  • Da , băieti , pai treaba sta asa: cei de la putere au "vândut" "lapte si miere" cui a vrut sa plece urechea, vaaai, multumim din suflet , tovarăse ,ca eliminînd taxele. A fost un nou record de inmatriculari ma si second hand . Acum , de când au golit ( cum nu s-a mai intalnit vreodata ) @bugetul , si cum promisiunile financiare ( adică vrajelile ) inca trebuie sa fie simulate ca viabile , apar taxe , normal, voi la ce va asteptati? Si uite cum toti care au cazut in plasa , plus restul proprietarilor de auto cu euro 4 sau mai jos , vor trebui sa înceapă să plătească anual o taxa . Stiti de ce? Nu pentru imbunatatirea parcului auto sau vai doamne , cu patria asta sau mai stim noi ce mai debiteaza desteapta de ministra a mediului. Nu. Ci pentru ca seful partidului , guvernului , cei ce tin frâiele tarii acum nu mai au de unde sa mai scoată bani. Nu mai are tara bani. Si suntem abia la I nceput. Eu zic ca vom mai vedea taxe apărute asa haihui. Cresterea preturilor la carburanti ce a fost?
    10 1
  • Citesc de genul perfect si la mai multe, prea multe harburi pe străzi. Mi se pare o hadicapatenie. Calitatea / vârsta parcului auto nu sta in legislatia care iti spune ca iti cere bani daca ai un anumit lucru sau altul ,cci in puterea de cumpărare a populației si in educatie . Iti cumperi ce iti permiti sau nu iti cumperi , mai degrabă, dar conditiile de azi , in Romania, unde românul e muritor de foame, arată că iti cumperi ce iti permiti si ata. Deci vor fi tot mai multe masini sh cu norme de poluare inferioare celor ale masinilor noi , pentru ca noi , ca români , nu ne permitem la scara mare sa schimbam masinile la doi trei sau 5 ani , sau sa achiziționam masini noi. Iar sistemul transportului in comun este nu precar ci mai rău, ca eficientă. Asa ca...
    Aaaa , revenind tot la educatie , romanul inca si-ar cumpara o masina SHveche , ddar confortabilă si precară tehnic decât u a mai mica , mai fara pretentii de bastan , dar nouă. E vorba de educatie. Iar conducătorii nostri stiu bine ce fac . Totul e gandit cu cap . E o administratie care isi distruge poporul, declarat.
    8 0
  • deci:

    1. ii tii din scurt, bagi taxe mari fratica
    2. promiti eliminarea taxelor
    3. castigi alegerile pe seama promisiunilor
    4. te tii de promisiune. pentru ca
    5. romanu' se arunca la pomana si isi cumpara, fara cap, tot ce prinde
    6. revii cu taxe sa ingrosi bugetul sa-ti sustii cresterile salariale

    spicuiri din Micul Ghid al Politicianului Roman
    12 3
  • kim_vl
    O masura binevenita dar cam tardiva. Daca intr-un oras ca Rm.Valcea in care acum un an se circula rezonabil anul acesta se circula ca in Bucuresti ce sa mai zic ?
    0 8
  • Revin, citisem mai sus ceva.
    @LOL , esti destul de obtuz , de fapt nervos pe unii , te inteleg , dar subiectiv. De exemplu, eu am o masina din 2007 , cumpărată din reprezentanta, noua , zero km la bord. Am platit o taxa de înmatriculare pe atunci, infim , sa zicem , 550 de lei noi . Masina are norme euro 4. Nu îmi permit alta momentan si poate chiar in viitorul apropiat. Dar voi incepe sa plătesc taxă. Nu îmi convine dar nu am ce face. Sunt sigur ca sunt mti ca mine :) . Apropos, inca se vand masini noi cu normele de poluare euro 4, daca nu mai însel.Si acum , fix pe topic auto si titlul / subiectulacestei stiri : oare clientii mărcii volkswagen afectati de djeselgate au de suferit de pe urma taxei?
    6 1
  • mircea badea
    aberatii...un benzinar euro 4 polueaza mult mai putin decat un diesel euro 6.
    6 3
  • In paralel cu tot ce s-a discutat aici ar mai fi si urmatoarea idee zic eu....cumva ar trebui aceasta ``non taxa sau impozitare`` (e super amuzanta exprimarea nu va fi o taxa dar vom lua o taxa,te doare parul din nas ) sa fie mai ales in functie de poluarea reala a masinii.cum ? habar n-am,poate in baza itp-ului sa se doteze astia cumva sa masoare in mod real noxele emise .....pt ca unul cu euro 6 care probabil nu va fi taxat poate polua in nesimtire mai mult fata de unul cu sa zicem euro 4 sau mai jos (pe principiul dieselgate)....
    4 0
  • Acuma asteptam sa vedem care sunt sumele de plata pt fiecare categorie si/sau capacitate motor.....da oricum sumele vor fi semnificative si probabil vor depasi suma platita pe autovehicul in sine...
    Eu???.....voi polua in continuare cu Corsa mea din 94' si ma doare in cur de planeta si atmosfera
    3 2
  • Edikkk
    au scos taxa veche pentru ca era o singura data platita... si iti da inapoi aia 100-500 euro, ca sa ii primeasca acum cu o alta taxa anuala de 50-100 euro !

    ADICA SA CURGA BANIII de la fraierii cetateni romani catre nevoile lor !

    cu pretextul protejarii mediului !!!


    DACA vor protejarea mediului sa schimbe toate autobuzele din Romania sa fie electrice !

    Sa interezica orice TIR care este sub euro 6 cu AdBlue, sa permita doar trafic feroviar ELECTRIC !

    Sa construiesti, sau sa sprijini cu bani, finantare, construirea de statii de incarcare masini electrice !
    Sa obligi ca toate benzinariile sa aiba pentru fiecare cap de pompa, alte 2 statii de incarcare electrice in lateralul benzinariei (zona de parking) !

    Sunt multe masuri de luat pana sa impui taxe deaiurea !

    Dar nu ii intereseaza mediul ! II INTERESEAZA BANII !

    Nu mai au bani pentru programu lor rabla,.. si nu de rabla le pasa... CI DE SALARIILE GRASE care le i-au din acest program !

    E un fel de loto Romania.. .in care sunt o tona de bani care se strang... dar premiul este foarte mic... restul se duce pe Agentia nationala X cu salarii tone Y

    Cam asta e adevarul.
    6 1
  • De la 1 septembrie 2018 TOATA Europa va avea norme de poluare extrem de dure diesel fără injecție de uree nu va mai exista.
    1 ianuarie 2021 când vei cumpăra mașină noua vei plăti in plus funcție de cat CO2 si NO2 vei scoate garantat si benzina va avea injecție de uree si toate motoarele vor scădea puterea. Daca ești tare si vrei motor de 6l si 500CP plătești un mallus de 24 000€, de ce nu daca te tine buzunarul.
    Nu vreau sa fiu meschin dar unul care are o bruma de bani este taxat, iar 90% aduc toate boarfele de mașini si sunt șmecheri. Nu-ti permiți nu este obligatoriu sa ai mașină!
    4 3
  • Octavian
    Am si eu o problema: Cu "bulgarii" ce facem ca aia nu platesc nimic; chiar nu suntem in stare sa-i interzicem???!!!
    4 2
  • CRISTIAN
    @Octavian

    O sa inceapa marea "bulgareala"... ca tot vine iarna ... cu zapada cu tot...
    5 0
  • Ce parere aveti de noxele emise de autovehiculele armatei ? Vine 1 Decembrie , parada militara ....tancurile , autospecialele , tab-urile lasa nori de fum ...ei platesc ? autobuzele vechi , camioanele ... platesc ? Sunt autoturisme la care norma de poluare 4 e mai curata decat 5 ! Introduceti taxa pentru cei care au adus cazane in ultimii 5 ani , cei care avem autoturisme vechi , am platit deja aceasta taxa !
    4 1
  • Au mituit bugetarii ca să ajungă la butoane iar acum îi amestecă cu pârnăiașii (alți bugetari) și neamurile lor.
    Ce fac oare cu banii încasați din această taxă ?? Curăță aerul ?!...
    Acestor ,,manageri,, din psd le transmit și pe această cale că în câțiva ani oricât (ORICÂT) ar fura și oricât ar crăpa de bogăție și orice titluri de doctori ar avea tot în 4 scânduri își vor aștepta Judecata. Nasol !!
    2 1
  • Pot da exemple de modele auto E3 și E4 care poluează mult mai puțin sau chiar aproape egal cu E5, așa că Doamna Grațiela, scutiți-ne cu pretextele astea, fiindcă ne-am săturat de nesimțirea voastră și de toată pleava și scursurile societății care ne conduc. Mai bine ziceți că nu mai sunt bani la nici un buget, că UE-ul nu vă mai oferă bani mulți, că afacerile cu mașinile noi nu mai merge aproape deloc, în special în țară la noi, în special frustrații ăia de la Renault și Dacia, că nu le cumpără nici la second romanii.
    Că tot auzeam și pe la TV acu ceva timp, " Dacia este cumparată și la second hand de foarte mulți romani".
    Unde e cumpărată la second ? Poate în capurile voastre bolnave psihic.
    Cei care își cumpără Dacia la second 2011 în sus, ăia posibil să aibă o situație financiară mai de Doamne ajută, că in rest nimic, sunt cu tona la second Dustere, Stepway, Loganuri aproape noi.. și nu le cumpără nimeni, de ce? Simplu, SUNT PREA SCUMPE !.
    Dau, 6000 euro minim la second pentru un Duster nu? Hah... cu banii ăia îmi iau o hibridă tot la second, măcar sunt cu un pas înaintea altor mașini, bune rele cum or fi. și e posibil să-mi mai rămană bani în buzunar.
    Așa că Doamna Grațiela, ziceți că nu mai aveți de unde fura și că toată gloata aia de panarame masculine și feminine de la conducerea țării, au adus țara în pragul colapsului.
    Vreți să cotizăm din nou ? Cotizăm mna... dar de data asta posibil să cotizăm cu bate pe spatele vostru.. sau cu niște sedii de partide, etc. incendiate...
    6 1
  • Catalin
    @Octavian
    Se pare ca pentru masinile cu numere de Bulgaria care circula pe la noi, iau masuri chiar cei din parlamentul bulgar. Nu ma mira, din moment ce la ei chiar se construiesc spitale din fonduri europene, iar partea (jumatatea) ce le revine din Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse a fost renovata mult mai repede si inainte sa fie renovata partea de care trebuiau sa se ocupe cei de pe la noi.

    Astazi a aparut acest articol pe auto-bild.ro:

    ''ADIO, MAŞINI DE BULGARIA! Autoturismele ‘bulgăreşti’ vor fi RADIATE

    Lovitură dură pentru românii care şi-au înmatriculat maşinile în Bulgaria. Pentru a pune capăt abuzurilor, autorităţile bulgare au decis radierea automată a maşinilor care nu au asigurare RCA.

    Decizia a fost luată de parlamentarii de la Sofia pentru care explozia de maşini înmatriculate pe numele unor cetăţeni bulgari, dar conduse de cetăţeni români, a însemnat o mare pierdere de buget, în ceea ce priveşte accidentele cauzate în străinătate.

    În ultimii ani, înmatriculările mai ieftine și taxele mai mici plătite de proprietarii de autoturisme la mâna a două au dus la apariția unui fenomen care a generat importante pierderi companiilor bulgare de asigurări auto.''
    2 0
  • @Dan cu 6000€ hibrida sh iți iei una care este decât termica, las-o in balta, nu te obliga nimeni sa-ti iei Dacia sau Renault. Nu știu cum se face, dar sh-urile Dacia sunt mai scumpe decât nemaipomenitele €4 VW/Opel... in Germania (au 1 in plus ca vechime decât Dacia)
    Cu pleava care este la conducere, treaba sta cam așa: sunt cei pe care-i meritam, noi ne credem șmecheri si ei ne-o trag pe șmechereala noastră
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru