Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie 2017 și a avut ca efect o creștere semnificativă a înmatriculărilor de mașini second-hand. Ulterior, autoritățile au anunțat că lucrează la o nouă formă de taxa auto, însă aceasta a fost amânată în repetate rânduri.
Ministerul Mediului a anunțat însă marți că noua formă a taxei ar urma să fie anunțată până la sfârșitul acestui an. Nu este încă foarte clar cine și cum va plăti noua taxă, însă principiul va fi "poluatorul plătește".
"Nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formulă de calcul la care se lucrează să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată sau atacată. Cel care poluează trebuie să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că până la finele acestui an grupul de lucru să să prezinte o variantă finală", a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
Cu alte cuvinte, autoritățile încearcă în prezent să găsească o taxă auto care să nu mai fie declarată ilegală de către Uniunea Europeană.
Până în prezent, toate formele de taxe auto implementate după 1 ianuarie 2007 au fost declarate ilegale, iar România este obligată să returneze banii proprietarilor de mașini care au fost afectați.
Ultimele informații neoficiale indicau faptul că noua taxă auto ar urma să fie plătită la prima înmatriculare a unui vehicul, să aibă o valoare cuprinsă între 50 și 3000 de euroși să fie determinată în funcție de normă de poluare a motorului și de emisiile de dioxid de carbon.
În plus, aceasta urma să fie înlocuită din 2021 cu un impozit progresiv care să fie plătit de toți proprietarii de mașini, în funcție de normă de poluare a motorului.Informațiile au fost însă negate la vremea respectivă de reprezentanții Ministerului Mediului.
Via Mediafax
N-am inteles niciodata aceasta procedura! Fie ca proprietarul plateste o penalitate sau nu, masina tot atata va polua...
Ori interzici in totalitate circulatia masinilor de anumita norma de poluare, ori lasi asa... Masina tot atata va polua si daca se plateste o penalitate.
Daca se plateste o penalitate asta nu inseamna implicit ca cetatenii vor respira un aer mai curat!
Cu aceasta procedura statul nu face altceva decat sa ii ia banii cetatenilor, doar atat... dar aerul tot poluat va fi. Deci, este egala cu zero. Un fel de c@c@-m@ca
Dar ce sa faci, n-ai ce sa faci... asa-s sunt politicienii romani, gandesc cu fundul nu cu capul.
"Furnalele pe roți" intră sub incidența legii civile cu anumite limite și excepții.
Acolo este altă mâncare de pește.
În industria de apărare ai voie să folosește toate tipurile de substanțe și materiale posibile, inclusiv cele ultratoxice și cancerigene. Asta e valabil peste tot în lume, inclusiv în (m)UE.
Deci nu contează cât poluează un "furnal" în armată.
Ia-o altfel.
În armata română sunt 300 tancuri funcționale și 1000 de TAB-uri. Dacă TOATE s-ar mișca deodată, cât crezi că ar polua față de milionul de mașini care se fâție numai în București?
Vrei să știi câte camioane (civile) diesel are România?
130.000
http://www.zf.ro/auto/romania-are-130-000-de-camioane-dar-40-au-o-varsta-de-5-10-ani-14333971
Hai să vedem cine umblă pe șosele toată ziua și cine poluează mai mult.
Uita-te la impozitul pe masina, spre exemplu. Crezi tu ca nu ar fi mai multe masini cu motor mare, peste 3000 cmc, daca nu ar fi impozitul ala exagerat? Eu unul mi-as lua si maine un muscle car sh, daca nu ar trebui sa dau 70 de milioane pe an impozit. Deci astfel de practici de taxare chiar pot descuraja anumite tipuri de masini si la fel o sa fie si cu taxa de poluare pt cazane.
Că degeaba taxezi cabanierul sau ciobanul cu ARO 244 3.200 cmc cu impozite aberante de zeci de milioane, dacă centrul orașului e mereu plin de alt gen de ciobani cu afumători 1.7-2.0 diesel care fac peste 10-15.000 km anual, sau de taxiuri DCI sau autoutilitare care sar poate și de câteva zeci de mii de km anual.
Altceva decât o taxă în combustibil e total inechitabil și ușor de atacat de Comisia Europeană, din fericire.
Dar nu ar fi mai bine daca s-ar interzice inmatricularea masinilor de anumita norma de poluare, (de ex. pana la Euro 4 sa fie interzise circulatia acestor masini) si astfel ai scapa de cazane?
Este simplu... dar astfel, statul numai facea bani din taxe. Eu despre asta vorbeam!
In spatele acestor masuri, nu sta reducerea poluarii, ci cum sa maresti bugetul statul, ca mai apoi ca aiba politicienii din ce fura. Asta-i scopul principal.
Pt ca, daca scopul principal ar fi fost ca cetatenii sa respira un aer curat, atunci s-ar interzice folosirea masinilor de anumita norma de poluare si asta basta... si uite ca asa s-ar reduce poluarea mai bine.
Dar legea asta asa cum am mai zis, are si un scop ascuns.
1. un Jimny, Vitara, Pajero, L200 euro 2-3 benzină sau monștriii SUV euro 6 diesel?
2. mașini vechi utilizate ocazional mii de km sau răgălii euro 5-6 (multe resoftate sau birjărite la greu) care sar de zeci de mi de km?
Că mă apucă bâțul auzind vorbe doar de norma de poluare, fără a considera alte aspecte.
In toate tariile civilizate, poluarea masinii se ia dupa norma... Si in astfel de tari, interzicerea incepe in functie de norma de poluarea...
Si nu poti sa zici ca o masina euro 2-3 pe benzina polueaza mai putin, decat una de euro 6 diesel.
Multi au impresia ca, masinile diesel polueaza mai mult, dar nu e asa... pt ca, intr-adevar motoarele diesel elimina noxe, dar mai putin dioxid de carbon, insa motoarele pe benzina nu elimina noxe, in schimb elimina foarte mult dioxid de carbon.
Deci, de unde pana unde poti tu determina ce motor polueaza mai mult?
Fiecare motor are avantaje si dezavantaje...
Motorul pe benzina are avantajul ca nu elimina noxe, dar dezavantajul sau este ca elimina mai mult dioxid de carbon decat motorul diesel, iar motorul diesel are avantajul ca elimina dioxid de carbon mai putin, dar in acelasi timp elimina noxe.
In toate tarile civilizate, poluarea masinii se ia dupa norma... Si in astfel de tari, interzicerea incepe in functie de norma de poluare...
Si nu poti sa zici ca o masina euro 2-3 pe benzina polueaza mai putin, decat una de euro 6 diesel.
Multi au impresia ca, masinile diesel polueaza mai mult, dar nu e asa... pt ca, intr-adevar motoarele diesel elimina noxe, dar mai putin dioxid de carbon, insa motoarele pe benzina nu elimina noxe, in schimb elimina foarte mult dioxid de carbon.
Deci, de unde pana unde poti tu determina ce motor polueaza mai mult?
Fiecare motor are avantaje si dezavantaje...
Motorul pe benzina are avantajul ca nu elimina noxe, dar dezavantajul sau este ca elimina mai mult dioxid de carbon decat motorul diesel, iar motorul diesel are avantajul ca elimina dioxid de carbon mai putin, dar in acelasi timp elimina si noxe.
De aceea susțin că sunt mașini pe benzină vechi care poluează mai puțin decât dieseluri noi nouțe, mai ales dacă e să compar motoare mai mici pe benzină cu dieseluri de litraj mai mare.
Oricum, e o comparație care să sublinieze inechitetea unei posibile taxări doar pe baza normei.