Noua taxă auto a trecut de Senat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Proiectul de lege care vizează noua taxă auto a fost votat luni în Senat. Taxa de mediu a fost modificată cu 57 de voturi "pentru", 51 de voturi "împotrivă" şi patru "abţineri". Noua formulă a taxei de mediu vizează reducerea cuantumului taxei cu până la 25%, dar şi taxarea primei transcrieri a dreptului de proprietate asupra autovehiculelor înmatriculate în România înainte de 01.01.2007. Aşadar, taxa auto va fi plătită atât de cei care vor să înscrie în România un automobil importat din altă ţară, cât şi de cei care vor cumpăra un automobil second-hand înmatriculat înainte de data menţionată mai sus. În cazul a două vehicule identice, cu prima înscriere în aceeaşi lună a aceluiaşi an şi cu acelaşi motor, taxa va fi identică, indiferent dacă respectivul model a fost sau nu înmatriculat în România.
Noul format al taxei de mediu le permite guvernanţilor să scape de criticile venite de la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene cu preţul criticilor interne ale populaţiei. Practic, de astăzi nu mai contează dacă un vehicul second-hand mai este sau nu înmatriculat în România, cu excepţia cazului în care acesta a fost fabricat după anul 2007.
Pentru cetăţenii de rând, noua formulă a taxei vine ca o lovitură suplimentară într-un şir de biruri aplicate automobiliştilor. Pe lângă scumpirea carburanţilor cu 80% în ultimii doi ani, dublarea impozitelor pentru automobilele cu motoare mai mari de doi litri, mărirea tarifelor în service-urile care deserveau mai multe mărci şi starea deplorabilă a drumurilor din ţară, Guvernul ne aplică încă o piedică, la fel de dureroasă ca toate celelate de până acum."Acest proiect de lege soluţionează şi discriminarea indirectă menţionată în hotărârile Curţii Europene de Justiţie, în cele două cauze care au avut ca obiect interpretarea art. 110 din Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene. În aceste hotărâri, este precizat că regimul de impozitare prevăzut prin OUG 50/2008 nu instituie o discriminare directă, dar poate genera o discriminare indirectă din cauza efectelor sale, descurajând importurile de autovehicule", declară oficialii din Ministerul Mediului.
Laszlo Borbely a declarat că schimbarea proprietarilor a peste 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 01.01.2007 ar aduce venituri suplimentare de circa 331 milioane de lei, fiind vorba de automobile cu motoare Euro 3 şi Euro 4. Respectivul calcul a fost făcut în baza presupunerii că proprietarii respectivelor automobile îşi vor vinde maşinile şi că viitorii proprietari ai acestora vor plăti dările aferente la stat.
Din păcate, taxa de mediu pentru un automobil cu un motor diesel de 1.5 litri, înscris în România în 2006, are o valoare de peste 1.000 de euro, ceea ce nu va fi uşor de achitat pentru orice cetăţean. Data intrării în vigoare a noii legi nu a fost încă specificată.PENTRU PROIECTUL DE LEGE AL TAXEI AUTO 2012, CLICK AICI (format PDF).
Via | Mediafax
Foto | ReporterVirtual
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu peste 1% în luna octombrie. Totodată, a fost înregistrată și o creștere de 4% în ultimele 10 luni. (04.11)
-
Volvo a anunțat oficial prețurile noului XC90 pe piața din România. SUV-ul de lux al suedezilor pleacă de la 89.500 euro în țara noastră. (01.11)
-
Ford Otosan a anunțat oficial înființarea noii linii de asamblare a bateriilor pentru mașini electrice la uzina de la Craiova. Noile baterii produse în România vor ajunge la 3 modele electrice noi, asamblate la rândul lor în țara noastră. (30.10)
sau ar mai fi una, sa fim uniti cu totii si sa iesim in strada...daca le facea asa la greci sau alta natie, vai de capu' lor, dar noi...suntem niste lasi
Sau la nemti, unde taxa asta e derizorie, in schimb impozitele sunt daramatoare, iar daca iti cumperi masina cu banii jos sau in rate si nu ai cum sa justifici de unde ai bani de masina ori de rate, intri la puscarie.
Eu stiu caz concret, de familie de romani stabilita in Germania, veniti cu cateva zeci de mii de euro pe care nu ii poate justifica pe deplin si pe care, daca ii pune in banca, pe langa faptul ca le face o vizita fiscul sa-i intrebe de "sanatate", statul le mai ia si drept taxa mai mult de jumatate din suma.
Eu nu zic, avem o guvernare de tot rasul, dar nu suntem singuri, ba chiar as putea spune ca inca stam foarte bine comparativ cu ce biruri au altii.
E adevarat ca aia au mai multi bani, dar, avand in vedere dimensiunile pietei negre sau gri de la noi, adica banii nedeclarati sau insuficient declarati, raportul biruri-venit ne este in continuare destul de favorabil prin comparatie.
Nici taxa asta nu da dura mult, ci va fi inlocuita de o impozitare anuala similara cu cea din Franta sau Germania, si sa vezi atunci ce-o sa lasam cu adevarat masinile in parcare si o sa mergem cu bicicletele.
Ce, credeti ca aia de-afara merg pe biciclete de ecologisti ce sunt?
Vedeti-va de treaba, totul e legat de costuri.
Atata timp cat ti se "vamuieste" din ce in ce mai mult accesul la astfel de "rasfaturi", nu-ti raman decat cateva solutii, "coafate" ipocrit drept ecologiste sau sanatoase.
Sau impozitul marit, crezi ca te favorizeaza sa dai masina cu procura? Respectivul nu plateste nici amenzi si nici impozit... si vin la vechiul proprietar...
Acuma intelegi de ce in Vestul Europei nu isi imprumuta oamenii masinile toata ziua bunaziua de la unul de la altul...LEGEA E FACUTA DE ASA NATURA SA SPOREASCA INDIVIDUALISMUL...
Mai merge asta intr-o familie - intre sot-sotie, parinte-copil... Dar si acolo mai apar discutii: A venit amenda 40 euro, si ai fost tu la volan. Ba nu, tu ai fost, ca ai plecat sa iei nu stiu ce de la supermarket...
La un neamt daca i-ai dat amenda 40 euro, nu mai doarme bine 1 luna.
Legile astea care noua ni se par tampite, au fost testate acum 30 de ani in occident si sa nu ne mire de ce acolo a crescut asa de mult individualismul, faptul ca binevointa intre oameni e mult mai redusa --- fiindca AJUTORUL... poate de multe ori sa coste foarte scump...
Iar guvernantii nu vor decat sa colecteze bani - nu sa se simta oamenii confortabil...
.. daca scrii in ala cum ca orice amenda, asigurare, itp, rovigneta, etc. neplatite de catre Xuleanu in termen de 30 de zile de la data respectivei atrag anularea contractului si pierderea dreptului de folosire a masinii si a sumei de bani platite initial de catre Xuleanu ... o sa vezi cum nu o sa te mai doara foarte tare de impozite, amenzi, etc. ... dar astea tin de logica.. probabil legile sunt asa bine construite ca logica nu isi poate gasi locul intr-un contract .. aici iti dau dreptate 100%..legile sunt facute impotriva oamenilor, nu pentru ei..
Dacă a fost înmatriculată în România înainte de 01.01.2007, se plăteşte taxă.
Taxa va fi scăzută cu PÂNĂ LA 25% pentru toate vehiculele, indiferent de provenienţă. Cota de reducere exactă diferă şi nu a fost încă precizată, ca de obicei.
Taxa se aplică TUTUROR autovehiculelor înmatriculate în România înainte de 2007 şi autovehiculelor care urmează să fie înmatriculate în ţară.
Deci, da la prima întrebare şi nu la a doua.
Sa nu plangeti sau sa bociti ca ei sunt cei pe care d-voastra i-ati PUS acolo sa va voteze aspiratiile si dorintele .
Ei nu au nici o vina cand vine ORDIN de SUS raspund in cor"SA TRAITI AM INTELES"
Asa ca deschidti OCHII de doua ori inainte de a vota si mai ales pe cine.
Croitorul masoara de 10 ori si taie o data, d-voastra tratati cu foarte multa superficialitate sangele varsat pentru dreptul de a avea politicienii NU securisti.
Scrie clar PRIMA INMATRICULARE IN ROMANIA ! Logic, grabeste-te ! Ba nici acum n-ati inteles dupa atatea luni ????
Una peste alta, nu verestoy attila se duce in padure sa taie lemne de unu' singur, ci plateste (derizoriu) niste romani, iar aia stiu foarte bine ca ceea ce fac e ilegal si pot intra la puscarie daca se hotaraste unul intr-o zi sa intre cu bocancii in sistem. Dar deh, bautura pe la birturile din sate nu merge sa o tot iei pe datorie...
Pana la urma, noi sutem vinovati 99%, si cei care se duc de-i voteaza, si cei care nu se duc avand falsa impresie ca protesteaza asa, de fapt dezicandu-se de orice responsabilitate civica si traind astfel o falsa impacare cu sine.
Vreti protest pasnic si eficient, fara imbranceli si fara urlete de huo? De maine, nimeni nu mai plateste nici o taxa. Ia sa vedem, cati se baga? Ala io, ala io, stii, de fapt, ca nu pot, ca am nevoie, ca tb sa scap de stres, ca tb sa fac aia si ailalta...Aha, m-am lamurit, interesul personal de moment razbeste intotdeauna. Hai, fuga inapoi la tiganeala si injuraturi pe net, ca astea sigur o sa rezolve toate problemele.