Daimler a anunțat marți o nouă strategie pentru Mercedes-Benz, prin care brandul va lansa mai multe modele electrice și va reduce anumite costuri.
Începând de anul viitor, Mercedes va lansa patru modele electrice pe noua platformă EVA, printre care și SUV-urile EQE și EQS. Pe listă se află și vehicule electrice sub brandurile AMG și Maybach, dar și o versiune electrică pentru Clasa G.
Șeful Daimler spune că anumite modele actuale nu vor primi o nouă generație, întrucât Mercedes vrea să se concentreze pe vehiculele care pot aduce profituri mai mari. În pericol se află Clasa A și Clasa B, care nu mai reprezintă o prioritate pentru Mercedes.
Ola Kallenius, succesorul lui Dieter Zetsche la cârma Daimler, vrea ca Mercedes să obțină o marjă de profit de cel puțin 10% până în 2025, prin dublarea vânzărilor Maybach și creșterea numărului de unități comercializate sub brandul AMG.
Via Automotive News
Lasă locul deschis, la tavă, pentru VW ID.3 şi ID.4
Lăcomia asta, bat-o vina
Toţi vor să facă maşini mai scumpe, Renault vrea să crească preţurile pentru a depăşi marja de profit
acum Mercedes
Ce lume dom'le, ce lume
Deci da, pacat.
Probabil le reduce imagine de brand de lux.
B Class inteleg de ce nu l-ar mai face. Dar A Class ??? Probabil se gandesc sa le elimine din gama si sa le inlocuiasca cu echivalentele electrice? Asta n-ar fi rau deloc. 'Om trai si 'om vedea.
Mercedes-Benz nu trebuie sa fie un brand de volum urias, ci un brand premium in care tehnologia, calitatea si eleganta sa fie primordiale. Iar daca asta inseamna sa renunte la anumite modele de volum, eu sunt de acord.
Curatenia la clasa mica se pare ca va fi destul de drastica, desi mi se pare o prostie. Repet, mai ales acum dupa ce A Class e intr-adevar demn de sigla Mercedes. Pai materialele din C Class-ul meu din 2011 sunt jos de tot fata de ce are A Class in ziua de azi. Clasa mica a atras foarte multi clienti tineri si jucata cum trebuie, cartea asta poate aduce beneficii uriase pe termen lung.
Se pare insa ca actualul CEO e chtit foarte tare pe restructurare. Adevarul e ca daca nu schimbi ceva in timp, chiar daca lucrurile merg bine, risti sa devii un urias cu picioarele de lut. Managerii suedezi sunt exceptionali. Nordici, cu capul pe umeri, corecti pana in varful unghiilor sunt extrem de practici. Sunt obisnuiti cu resurse putine si cumva stiu sa taie vanjos in padure pana ajung la luminis.
Va fi foarte greu sa ajungi la statura lui Zetsche, dar daca cineva are sanse, ala e un suedez. Cu anii m-am convins. Mercedes e intr-adevar o marca foarte scumpa, dar face toti banii. Indiferent cate chifle mai dau si ei, ca tot omul, per total, merita.
Poate nu ne dam seama, dar suntem la un moment de cotitura in industria auto, si de ce nu, in transporturi, in general. Va fi foarte greu pentru managerii de la varf sa ia decizii corecte si la timp intr-o tranzitie spre un teritoriu care inca n-a fost cartografiat. Ca de obicei, va supravietui cel mai puternic, cel mai informat si cel care va avea un dram de noroc.