Grupul Daimler a elaborat o nouă strategie pentru Mercedes-Benz, iar obiectivele sunt destul de clare: costuri mai mici, profit mai mare și mașini electrice cât cuprinde.
Nemții vor să fie liderii de piață pe segmentul electricelor de lux, dar și să dețină supremația în ceea ce privește dezvoltarea software pentru acestea.
Patru noi modele electrice vor fi lansate de Mercedes, începând din 2021, pe viitoarea platformă Electric Vehicle Architecture (EVA) și sub brandul EQ. Vorbim în primul rând de sedanul EQS, care va fi lansat anul viitor și va avea o autonomie de peste 700 de kilometri (conform WLTP). Următoarele pe listă sunt, conform oficialilor Mercedes, EQE, EQE-SUV și EQS-SUV.
Vehicule electrice vor fi lansate și sub brandurile AMG și Maybach. Un anunț foarte interesant de la Mercedes este și acela al lansării primului Clasa G electric, fără însă mai multe detalii.
După 2025, constructorul german va lansa și alte modele electrice pe o a doua platformă dedicată acestora, numită Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA).
Mercedes va lansa și propriul său sistem de operare MB.OS undeva în jurul anului 2024.
Oficialii Mercedes spun că noua strategie presupune și o “recalibrare” a poziției din piață, iar toate resursele vor fi direcționate către modelele ce pot asigura cel mai mare profit.Tăierile de costuri sunt nelipsite din noul plan pe termen lung. Mercedes spune că, până în 2025, costurile fixe vor fi reduse cu 20%, prin ajustarea producției și scăderea numărului de angajați.
Via Mercedes-Benz
Daca au technologia sa faca 700km cu o incarcare cred ca e ultimul cui in cosciugul m.a.i.
Eu inca mai sper sa prind un GLA electric la preturi decente. Pasarea malai viseaza
si peste 20 de ani sa-mi trag un S-class la bani de nisan micra.
clasa G electric imi pare totusi de noaptea mintii la cit de greu e deja.
si f. aerodinamic, da, cum trebuie sa fie o electrica hehehe.
Legat de G Class nu are cum sa fie mai greu. Gandeste-te ca scapi de motor, transmisie si diferentiale. Hmmm? Asa mai merge?
Și cu trasul la cântar ai doar parțial dreptate, variantele BEV din segmentul mega-suvistic fiind cu min. 2-300 kg mai grele decât I.C.E-istele similare.
...Fiindcă minusul de 3-400 kile rezultat din scăpatul de fierătanii mecanice (încă) nu compensează plusul e-motoarelor nu prea ușoare +controllere / cablaje, dar mai ales al bateriilor, (încă) prea grele (6-700 kg.)
Dar peste 1-2-3 ani cu noile generaţii de baterii (vezi Tesla) şi de motoare electrice (SMART)
nu o să fie nicio diferenţă de greutate.
Iar electrica este mult peste termică.
Preţul ar fi singurul inconvenient, dar va mai scade, iar pentru maşini de lux deja... cui îi mai pasă.
Din pacate la S-class scade pretul dar intretinerea nu. :))
EQC = 2.495 kg.
AMG GLC 43 V6 (390 CP) 4MATIC TCT trage la cântar 1.795 kg (am ales versiunea asta comparabilă oarecum ca dinamică (zero-suta în 4,5 s.)... dar nu și-n viraje, unde-i net superioară electricei.
Am fost deci indulgent cu diferența de numai 2-300 kile, care-i în cazul ăsta de fix 700 kg !!! (inexplicabil cumva, bateria de 80 kWh a EQC-ului cântărind ”numai” 652 kg.)
Nu mai zic c-ar fi cazul să schimbi EQC-ul ca lider în lista preferatelor tale, chiar dacă în testul recent de pe AlVolante a scos 5 secunde fix la sprintul 0-100 km/h.
P.S. Testul macaronarilor e favorabil mașinii (de 89.000 €, btw), dar reacțiile cititorilor -- deloc.