Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km

de Tiberiu Safta
Vineri, 17.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a lansat o nouă motorizare pentru varianta hatch a lui Superb. Noua motorizare este o unitate hibridă cu încărcare la priză, care promite să ofere o autonomie electrică de peste 120 de kilometri.

Constructorul ceh a anunțat o motorizare nouă pentru Superb Hatch, modelul de clasă medie al mărcii. Astfel, noua generație Skoda Superb este acum disponibilă și cu un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Acest propulsor este alcătuit din motorul pe benzină 1.5 TSI care funcționează împreună cu un motor electric. În total, agregatul livrează 204 cai putere și este cuplat la o cutie automată DSG cu 6 trepte.

Noul propulsor este alimentat de o baterie cu o capacitate de 25.7 kWh, montată sub bancheta din spate. Motorul electric este integrat în transmisie și este separat de motorul termic de către ambreiaj. De unul singur, motorul electric este capabil să livreze 115.5 cai putere și 330 Nm. De asemenea, motorul electric funcționează și pe post de demaror și înlocuiește tradiționalul alternator.

În această configurație, noua Skoda Superb iV, așa cum este cunoscută noua versiune, oferă o autonomie de 120 de kilometri în regim WLTP, în modul de rulare electric.

Bateria poate fi încărcată la o stație rapidă cu până la 50 kW, ceea ce înseamnă că repriza de la 10% la 80% durează 26 de minute. Bineînțeles, bateria poate fi reîncărcată și în mers cu ajutorul sistemului de frânare regenerativă.

Deocamdată, Skoda nu a anunțat prețurile noului Superb PHEV, însă comenzile vor fi deschise în următoarele săptămâni.

via Skoda

Comentarii (15)

  • De fapt, noua Skoda Superb putea fi comandata intr-o versiune PHEV inca de anul trecut. Doar in varianta Combi, ce-i drept.
    Noutatea absoluta consta in introducerea unei versiuni PHEV pentru varianta Hatch, dupa cum se specifica si in comunicatul de presa: "The fourth-generation Superb Hatch will soon be available with a plug-in hybrid powertrain".
    Chiar era asa de greu de facut aceasta diferenta?
    5 1
  • Alles Klar ?
    E vorba de caroseria in doua volume si jumatate, nu Hatch.
    2 1
  • Frumoasa masina si exterior si interior, dar televizorul ala ma zgarie pe creier.
    10 3
  • Pentru necunoscatori ca Aha si care vorbesc doar sa se afle in treaba, in articol scris motor de 1.5 tsi. Pana acum era 1.4 tsi. L-au schimbat sau e gresit articolul?
    1 1
  • Toate ca toate dar riflajul de pe bord e moartea pasiunii
    5 2
  • Banditos
    chiar riflajul ala imi place

    si asa cum s-a mai spus, tabloul ala sau ce mai e el, stria tot peisajul
    2 1
  • Inexplicabilu
    @alles klar,
    Cand portbagajul nu este separat complet de habitaclu, se numeste hatch( back). In 2 volume sau 2,5.
    Personal nu le-am inteles scopul, sunt o struto-camila , nici sedan, nici combi. Daca vrei acces mai usor la portbagaj, iti iei combi + ai si spatiu mai mare.
    Dar accept ca este o chestie de gusturi, la fel cum unii sunt incantati de grilajul de pe bord in timp ce mie imi vine sa-mi sterg pantofii de noroi! Iti dai seama ce smotru o sa bage ca sa stearga praful din santurile alea?
    6 2
  • Lasă că vă anunț eu prețul.
    Cam 50 de mii de ruro.
    O familie normala de români plătiți cu salariu mediu pe economie trebuie sa plătească la mașină asta 4 ani, in fiecare luna absolut tot ce câștigă.
    Deci pare mi se că scoda asta nu pare accesibila ori.affordable cum ar zice englezul. Poate o fi dar pentru familii și cupluri unde el e doctor cardiolog iar ea doctor ginecolog.
    8 4
  • Da da, degeaba dați minusuri. Englezu cel chibzuit le rezuma frumos, iaca ce zic ei :" price between £40 and £50k, without options" . O adevărată catastrofa in materie de preț, cred că românii ar trebui sa dea prețul la sută de grame, că la mezeluri, pentru a părea cat de cat digerabile aceste enormități. Bani multi va doresc, se pare că vom avea nevoie...
    5 2
  • Banditos
    Am facut o configuratie cum mi-ar placea mie...peste 55.000Eu (incluzand fonfeuri doar pentru a ridica pretul).

    Concluzia ar fi ca nimeni nu te obliga sa cumperi masina. Pe de alta parte nu o face cu nimic mai prejos decat alte marci cu acelasi pret si dotari similare. Sau la pretul asta ,daca vrei badge, te multumesti ca iti dau si volanul.

    Iti permiti, o cumperi, nu, mergi la taraba alaturata sau, mai incolo, la babele care vad patranjelul direct de pe trotuar.

    Simplu.
    7 2
  • @07.43

    Tare curios sunt cum dumnezeu ai fi făcut socoteala. O familie este compusă din minim 2 persoane, da? Salariul mediu pe 2024 a fost un pic peste 1000 de euro.
    Deci, fii atent: 1000+1000 = 2000 euro - adică tot ce câștigă familia într-o lună.
    4 ani = 48 de luni
    2000 x 48 = fix, dar fix, 96.000 euro...
    Cam 2 bucăți de Skoda, flăcău.
    Voi vă auziți/vedeți când vorbiți/scrieți?
    Hai, refă calculele.
    4 0
  • am refacut
    da skoda aia nu mai mananca si ea un CASCO, niste benzina, sau stai cu ea si o admiri in parcare ? Plus revizii, RCA, ITP, taxa primarie, parcare si ce o mai fi. Io zic inca 400 de euro ceea ce inseamna ca tanara familie medie din romania iese cam nefericita din afacerea scoda
    Clar e pentru cine si o permite, EU in nici un caz
    0 3
  • ... Lasă, n-o mai da la-ntors, știi foarte bine că ai făcut socoteala la achiziționare.
    O, dar stai așa. Nu ești tu ăla de-ți pute Dacia? Acum îți pute și skoda? Păi ce făcuși, nene? Aia nu, ailaltă ba. La un amărât de Logan gpl ai 0.39 lei/km și casco 400 euro pe an, impozit minim.
    Am înțeles! Un WV, neapărat tdi, condus de o bătrânică, îți vine mănușe, nu? Asta era ideeea. QED
    3 0
  • imi pute dacia
    oh dar n ai nimerit-o cu WV tdi condus de o batranica. De fapt am un Focus 3 cu motor1.5 ecoboost , cumparat de la reprezentanta Ford.
    Second hand bineinteles, 1 an vechime si 20 de mii de km. Am dat pe el cam 13 mii de euro, ceea ce a fost rezonabil. Acum are o suta de mii de km, si am schimbat o bieleta si un suport de motor
    0 5
  • cristi
    ajunge ea la 55 mii, dar ai pus pe ea multe dotari care la alte marci(bmw) nu le gasesti. nu mai zic de spatiu, care nu are termen de comparare cu alte marci.
    depinde ce vrei de la masina. problema la masina asta mi se pare ca pentru restul motoarelor, in afara de 1.5 tsi, nu au macar un mild hybrid, pentru impozite taxe si altele. incep sa o dea in sfera mazda, cand nu ai ce motoare sa iti alegi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru