Constructorul ceh a anunțat o motorizare nouă pentru Superb Hatch, modelul de clasă medie al mărcii. Astfel, noua generație Skoda Superb este acum disponibilă și cu un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Acest propulsor este alcătuit din motorul pe benzină 1.5 TSI care funcționează împreună cu un motor electric. În total, agregatul livrează 204 cai putere și este cuplat la o cutie automată DSG cu 6 trepte.
Noul propulsor este alimentat de o baterie cu o capacitate de 25.7 kWh, montată sub bancheta din spate. Motorul electric este integrat în transmisie și este separat de motorul termic de către ambreiaj. De unul singur, motorul electric este capabil să livreze 115.5 cai putere și 330 Nm. De asemenea, motorul electric funcționează și pe post de demaror și înlocuiește tradiționalul alternator.
În această configurație, noua Skoda Superb iV, așa cum este cunoscută noua versiune, oferă o autonomie de 120 de kilometri în regim WLTP, în modul de rulare electric. Bateria poate fi încărcată la o stație rapidă cu până la 50 kW, ceea ce înseamnă că repriza de la 10% la 80% durează 26 de minute. Bineînțeles, bateria poate fi reîncărcată și în mers cu ajutorul sistemului de frânare regenerativă.
Deocamdată, Skoda nu a anunțat prețurile noului Superb PHEV, însă comenzile vor fi deschise în următoarele săptămâni.
via Skoda
Noutatea absoluta consta in introducerea unei versiuni PHEV pentru varianta Hatch, dupa cum se specifica si in comunicatul de presa: "The fourth-generation Superb Hatch will soon be available with a plug-in hybrid powertrain".
Chiar era asa de greu de facut aceasta diferenta?
si asa cum s-a mai spus, tabloul ala sau ce mai e el, stria tot peisajul
Cand portbagajul nu este separat complet de habitaclu, se numeste hatch( back). In 2 volume sau 2,5.
Personal nu le-am inteles scopul, sunt o struto-camila , nici sedan, nici combi. Daca vrei acces mai usor la portbagaj, iti iei combi + ai si spatiu mai mare.
Dar accept ca este o chestie de gusturi, la fel cum unii sunt incantati de grilajul de pe bord in timp ce mie imi vine sa-mi sterg pantofii de noroi! Iti dai seama ce smotru o sa bage ca sa stearga praful din santurile alea?
Cam 50 de mii de ruro.
O familie normala de români plătiți cu salariu mediu pe economie trebuie sa plătească la mașină asta 4 ani, in fiecare luna absolut tot ce câștigă.
Deci pare mi se că scoda asta nu pare accesibila ori.affordable cum ar zice englezul. Poate o fi dar pentru familii și cupluri unde el e doctor cardiolog iar ea doctor ginecolog.
Concluzia ar fi ca nimeni nu te obliga sa cumperi masina. Pe de alta parte nu o face cu nimic mai prejos decat alte marci cu acelasi pret si dotari similare. Sau la pretul asta ,daca vrei badge, te multumesti ca iti dau si volanul.
Iti permiti, o cumperi, nu, mergi la taraba alaturata sau, mai incolo, la babele care vad patranjelul direct de pe trotuar.
Simplu.
Tare curios sunt cum dumnezeu ai fi făcut socoteala. O familie este compusă din minim 2 persoane, da? Salariul mediu pe 2024 a fost un pic peste 1000 de euro.
Deci, fii atent: 1000+1000 = 2000 euro - adică tot ce câștigă familia într-o lună.
4 ani = 48 de luni
2000 x 48 = fix, dar fix, 96.000 euro...
Cam 2 bucăți de Skoda, flăcău.
Voi vă auziți/vedeți când vorbiți/scrieți?
Hai, refă calculele.
Clar e pentru cine si o permite, EU in nici un caz
O, dar stai așa. Nu ești tu ăla de-ți pute Dacia? Acum îți pute și skoda? Păi ce făcuși, nene? Aia nu, ailaltă ba. La un amărât de Logan gpl ai 0.39 lei/km și casco 400 euro pe an, impozit minim.
Am înțeles! Un WV, neapărat tdi, condus de o bătrânică, îți vine mănușe, nu? Asta era ideeea. QED
Second hand bineinteles, 1 an vechime si 20 de mii de km. Am dat pe el cam 13 mii de euro, ceea ce a fost rezonabil. Acum are o suta de mii de km, si am schimbat o bieleta si un suport de motor
depinde ce vrei de la masina. problema la masina asta mi se pare ca pentru restul motoarelor, in afara de 1.5 tsi, nu au macar un mild hybrid, pentru impozite taxe si altele. incep sa o dea in sfera mazda, cand nu ai ce motoare sa iti alegi.