După o lungă campanie de promovare, Skoda Slavia a debutat oficial. Sedanul compact este destinat exclusiv pieței din India și este construit, la fel ca SUV-ul Kushaq, pe arhitectura MQB-A0-IN, la rândul său dezvoltată special pentru această țară.
Slavia are o lungime de 4.541 milimetri, o lățime de 1.752 milimetri, 1.487 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.651 milimetri. Ca o comparație, este mai mare decât prima generație Octavia.
Din punct de vedere al designului, sedanul este echipat cu faruri și stopuri LED, o grilă hexagonală și plafon plonjat care îi dă un aer de coupe. Paleta de culori cuprinde 5 nuanțe exterioare, iar jantele au diametrul de până la 16 inch. Clienții pot alege unul dintre cele trei niveluri de echipare: Active, Ambition și Style.
La interior, bordul este derivat din cel prezent pe Fabia. Pasagerii vor regăsi aici un display central de 10 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 8 inch, volan în două spițe, scaune ventilate, zonă cu încărcare wireless pentru telefonul mobil și multe spații de depozitare.
Trapa este opțională.Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 521 de litri. Cu ele rabatate, volumul crește la 1.050 de litri.
În ceea ce privește siguranță, Skoda Slavia vine echipată cu șase airbag-uri și sisteme ADAS de bază, inclusiv Multi-Collision Braking și Hill Hold Control.
Așa cum bine știm deja, gama de motorizări este compusă dintr-un agregat de 1.0 litri TSI, cu trei cilindri și 115 CP, și unitatea de 1.5 litri TSI, cu 150 de cai putere.
Primul poate fi alăturat unei transmisii manuale cu șase trepte, sau uneia automate cu același număr de rapoarte, iar cel de-al doilea vine fie în compania unei cutii manuale de viteze, fie alături de o cutie DSG cu șapte trepte. Tracțiunea față este singura variantă.
Noua Skoda Slavia poate fi comandată deja în India. Primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în primul trimestru din 2022.
via Skoda
UE = URSS.
Sau dacă voiau să ofere mașini ieftine, VW și Skoda o fac împreună în Rusia. VW Polo Sedan și Skoda Rapid sunt aceeași mașină cu mici diferențe de design și se vând ambele în Rusia. Dar nuuuu, Renault nu lasă Dacia pe piața din Rusia, India, Brazilia etc. Deși oamenii ăia au auzit deja de Dacia și știu că Logan e dezvoltat de divizia Dacia a Renault.
Dar asta și pentru că în America de Sud Renault nu prea vinde modelele lui, ci cele Dacia cu siglă de Renault. În Brazilia nu se vinde Clio, Megane, Kadjar, Koleos etc., ci modelele Dacia, Kwid și Capturul, dar cu vechea platformă B0 pe dedesubt.
Uneori uitam cat de rasfatati suntem...
Și la piața moto se aplică aceleași mangleli -- pro-profit și nimic altceva.
Multe KTM-uri (125, 200, 390 Duke) se fac de ex. în India și se vând la +/- 1/2 preț acolo, fără vreo diferență constructivă vs. cele exportate-n UE.
La fel ”miticul” Harley, ”britanicul” Triumph sau chiar BMW, care-și face majoritatea motoarelor la chinezi (Lifan), dar unele și la indieni în fabricile TVS (BMW G310R de ex costă la ei echiv. 3.100 € și-n UE 5.200 - 5.500 -- absolut aceeași motocicletă, cu ABS și Euro-5 !!!...)
Concluzia o trageți voi despre viitorul Europei, că eu am obosit.
Acolo nu polueaza? Suntem privilegiati?
Traim intr-un comunism mascat si tu spui ca suntem privilegiati, viitorul e sumbru, o sa fii obligat sa iti iei dacie spring si sa dormi in parcare la kaufland cu certificatul verde tatuat in frunte, asta inseamna UE.
Nu am zis ca UE ar fi perfecta, dar e mai dezvoltata in anumite aspecte decat alte zone ale globului. Ce am scris despre India este din experienta directa, nu din auzite. Oamenilor li se taie curentul cu zilele ca sa aiba fabricile suficienta putere si se bazeaza pe UPS-uri si generatoare ca sa tina un bec pornit si sa incalzeasca mancare. Credeti ca mai au ei chef de masini electrice?
Am zis "rasfatati" pentru ca avem de ales sa cumparam ce vrem noi, daca bugetul permite. In India, nu.
@Un Alex, suntem rasfatati zici ca avem de ales ce sa cumparam?
PE ce planeta traiesti, se impun norme drastice de poluare, toti producatorii ne baga pe gat motoare de tico supraalimentate in 3 cilindrii care mai sunt si scumpe, se forteaza grav electrificarea prin taxarea masinilor termice, ca sa nu mai zic ca iti trebuie cod de bare ca sa intri in multe locuri si tu zici ca suntem rasfatati si liberi?:)))))
@Un Alex, suntem rasfatati zici ca avem de ales ce sa cumparam?
PE ce planeta traiesti, se impun norme drastice de poluare, toti producatorii ne baga pe gat motoare de tico supraalimentate in 3 cilindrii care mai sunt si scumpe, se forteaza grav electrificarea prin taxarea masinilor termice, ca sa nu mai zic ca iti trebuie cod de bare ca sa intri in multe locuri si tu zici ca suntem rasfatati si liberi?:)))))
Cand noi aveam vaccinul la discretie, ei mureau cu miile pe zi si ar fi facut orice sa faca rost de vaccin. Se dezvoltase o piata neagra a oxigenului, incepusera sa foloseasca cel industrial. Nu ati avut o forma grava sau v-a murit cineva apropiat ca imediat va lecuiati.
Cum am zis... rasfatati.
Statistic vorbind, miile alea de decese raportate la populatia totala si mai ales la ce aglomerari urbane sunt la ei, sunt infime. Si toate astea cu varianta Delta, mega contagioasa. Acum nu mai au nici o problema cu toate ca rata de vaccinare e relativ mica la ei.
E de vazut pe viitor cum au reusit sa-i dea in cap variantei delta ieftin si atat de eficient iar in civilizata Europa si civilizata SUA sunt iarasi sute de mii de cazuri pe zi.
Intr-adevar, rasfatati.