Prima generație modernă Skoda Octavia a debutat în 1996. De atunci, peste 7 milioane de clienți, din peste 60 de țări, au optat pentru modelul constructorului din Mlada Boleslav. În consecință, Octavia este cel mai popular model din portofoliul Skoda.
Acum, Skoda Octavia a primit un facelift. Acesta propune o serie de modificări estetice, dar și câteva noutăți de ordin tehnic. Inclusiv motorizări mai puternice decât înainte. În continuare, Octavia poate fi comandată atât în versiune hatchback cât și break.
Octavia facelift este disponibilă în 4 niveluri de echipare: SE Technology, SE L, SportLine și vRS.
Mulțumită unor modificări aduse părții frontale și din spate, lungimea mașinii a crescut cu 9 milimetri, la 4.698 de milimetri.
A DOUA GENERAȚIE DE FARURI LED MATRIX
Pe lângă spoilerele redesenate, Skoda Octavia facelift propune faruri revizuite: cele LED sunt standard, iar cele LED Matrix sunt opționale pe majoritatea nivelurilor de echipare. Mai departe, avem noul logo 2D Skoda, stopuri LED revizuite (cele cu animație sunt opționale) și jante noi cu diametrul cuprins între 16 și 19 inch.
Paleta de culori exterioare include 10 nuanțe, inclusiv unele noi precum Verde Hyper și Portocaliu Phoenix.
În ceea ce privește habitaclul, Skoda Octavia facelift propune mai multe echipamente în standard. Lista include, printre altele, un display central de 10 inch, instrumentar digital de bord cu ecran de 10 inch, asistentul virtual cu inteligență artificială ChatGPT integrat în sistemul multimedia și sistem de climatizare, automat, pe două zone.
Pentru prima oară, clienții au la dispoziție un display central de 13 inch. El este opțional pentru nivelurile de echipare inferioare, dar standard pentru versiunea vRS.
Sunt disponibile 9 teme interioare, denumite Design Selections: Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite Black, Suite Cognac, Sportline, vRS Fabric și vRS Suedia.
MATERIALE RECICLATE PENTRU HABITACLU
În funcție de alegerea făcută, primești materiale reciclate, inclusiv piele tratată în mod sustenabil și piele (tot artificială) perforată disponibilă, în premieră, în nuanțele negru sau coniac.
Opțional, pot fi bifate și scaune față ergonomice, atestate AGR, cu funcție de ventilație și masaj.Volanul este îmbrăcat în piele și integrează noul logo 2D Skoda. Tot o premieră sunt ornamentele interioare Dark Chrome.
Pentru că vorbim despre un model Skoda, trebuie să menționăm și echipamentele Simply Clever, unele îmbunătățite. Spre exemplu, avem o cutie specială unde pasagerii din spate își pot depozita sticlele și paharele, suportul pentru tabletă poate fi montat acum și pe scaunele sport, iar racleta de gheață și umbrela sunt confecționate din materiale reciclate.
Gama de motorizări a noii Skoda Octavia facelift include 4 unități pe benzină și 2 diesel. Unele dintre ele pot fi comandate și alături de un sistem mild-hybrid la 48V.
CEA MAI NOUĂ GENERAȚIE DE MOTORIZĂRI
Intrarea în gamă se face cu unitatea de 1.5 litri TSI și cu agregatul de 2.0 litri TDI, ambele dezvoltând 116 CP. În cazul ambelor vorbim despre o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Motorul pe benzină este disponibil și mild-hybrid, la fel ca si versiunea de 1.5 litri TSI cu 150 CP.
De asemenea, pentru ambele versiuni pe benzină poate fi bifată transmisia automată DSG cu 7 rapoarte. Aceeași cutie de viteze poate fi comandată și alături de motorizarea diesel (2.0 TDI) cu 150 de cai putere și 360 Nm.
În 2025, gama va fi completată de un motor de 2.0 litri TSI, cu 204 CP (+14 CP). Acesta este singurul care vine alături de un sistem de tracțiune integrală. Transmisia automată cu 7 rapoarte este singura variantă în acest caz.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este propulsorul de 2.0 litri TSI cu 265 de cai putere. Acesta echipează versiunea de top Octavia vRS și oferă cu 20 de cai putere mai mult decât înainte. Vine alături de o configurație cu roți motrice față și transmisie automată DSG cu 7 rapoarte.
OCTAVIA RS, CU 265 CP ȘI MAI MULTE DOTĂRI STANDARD
Dacă tot am pomenit de noua Skoda Octavia vRS facelift, aceasta mai vine echipată cu o suspensie sport, care coboară garda la sol cu 15 milimetri, un diferențial cu alunecare limitată, terminații negre pentru sistemul de evacuare, elemente exterioare vopsite în negru, jante Comet de 18 inch (cele de 19 inch sunt opționale) și spoilere mai agresive.
Așa cum spuneam mai sus, sunt disponibile 2 teme interioare pentru Octavia vRS.
vRS Fabric este standard și include cu tapițerie din material textil, cusături roșii, scaune sport cu tetiere integrate, volan cu 3 spițe îmbrăcat în piele și pedale cu aspect de oțel inoxidabil.De cealaltă parte, tema vRS Suedia este opțională și aduce în plus o tapițerie din microfibră Suedia și piele artificială, cusături roșii și scaune față ajustabile electric și cu funcție de masaj.
Nivelul de echipare Sportline combină elementele sportive ale versiunii vRS cu motorizările "obișnuite": 1.5 TSI cu 150 CP, 2.0 TSI cu 204 CP și ambele propulsoare de 2.0 litri TDI cu 116 și 150 CP.
Găsim câteva noutăți și pe lista sistemelor de asistență. Spre exemplu, vechiul Driver Alert a fost înlocuit cu sistemul Attention and Drowsiness Assist, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație a fost îmbunătățit, iar ca noutăți absolute avem sistemele Intelligent Park Assist și Remote Park Assist. Ambele sunt disponibile doar alături de transmisia automată DSG.
via Skoda
Pt creier zero, astfel de sisteme avansate se ofera ca optional si la preturi semnificative pt doritori, totusi ne vedem in fata faptului implinit unde TREBUIE sa ai masina condusa de un program, pe care nu tu il controlezi.
Poti sa dezinstalezi prostia de chatgpt? Sau esti obligat de sistem sa fii o drona cuminte si sa fii supus.
Intre timp se uita mai toti cu jind la Toyota cum vinde in draci pentru ca ce sa vezi, in loc sa dezvolte feature-uri de genul IA pe masini, se focuseaza pe chestii mai palpabile gen, eficienta, fiabilitate, durabilitate, mentenabilitate.
Tineti-o tot asa tovarasi. Dezvoltati in continuare brizbrizuri ca fix asta vrea piata, sclipici si stelute, nicidecum masini ieftine, eficiente si rezistente cam cum au fost primele 2 generatii de Octavia. Succesuri.
Cam dintotdeauna face Toyota masini ieftine. Faptul ca in EU nu primim Priusul normal de 28k ci doar plug-in-ul de 45k asta e o problema a reglementarilor europene nu a ce poate face Toyota.
In state Corolla hybrid e 23.5k$. La noi e 28k EUR.
Uita-te ce masini si cu ce preturi vinde Toyota in restul lumii si ce vinde in EU. E o mare diferenta care nu cred ca tine de Toyota ci mai degraba de reglementarile europene care reglementari ne fac sa consideram un motor de 1.5-1.6 ca fiind mare.
Daaa! Superstandarde care au permis Europei sa se umple de dizeluri cu maimute la emisii. Prin comparatie cu cele europene, standardele americane sunt in epoca de piatra si de aia pe acolo inca circula V8-uri cu emisii de NOx sau particule mai mici decat la un Megane 1.5 DCI.
@Banditos
Poti sa vezi si singur cat cantareste ca au pus motor de 2.0 din moment ce acum 25 de ani au inceput pe hibride cu un motor de 1.5 apoi au trecut la 1.8 si acum au 2.0 si pe masinile mai mari 2.5.