Skoda Enyaq, primul SUV electric al mărcii, tocmai a primit un facelift. Modelul electric al mărcii cehe a fost lansat pentru prima dată în 2020 și s-a vândut în peste 250.000 de exemplare în primii 4 ani. Acum, la 5 ani după lansarea inițială, a venit momentul ca Enyaq să primească o actualizare semnificativă, care promite numeroase îmbunătățiri, în special în ceea ce privește performanțele și autonomia.
NOUL DESIGN MODERN SOLID
Odată cu noul facelift, Skoda Enyaq devine cel mai nou model al constructorului ceh care adoptă limbajul de design Modern Solid. Față de vechiul Enyaq, noul model aduce o parte frontală complet nouă, cu faruri mai mici și o grilă acoperită mai subțire. Primul lucru care iese în evidență este noua inscripție Skoda, care înlocuiește vechea siglă prezentă anterior în vârful capotei. Pentru noul model, inscripția mărcii este finisată în crom închis.
O altă noutate este reprezentată de grila acoperită care integrează sistemul Light Band. Cu alte cuvinte, suprafața este iluminată cu ajutorul unor sprâncene verticale foarte subțiri. Aceste luminițe sunt poziționate deasupra părții frontale Tech Deck Face și îmbină vizual luminile superioare ale farurilor LED Matrix. De asemenea, așa cum se poate vedea, noua Skoda Enyaq facelift adoptă acum un aspect cu faruri separate pe două niveluri.
Stopurile noului Enyaq facelift păstrează semnătura luminoasă tradițională în forma literei C, iar acestea sunt disponibile în două versiuni în ceea ce privește semnătura luminoasă. Ambele versiuni beneficiază de tehnologie LED, însă versiunea de top adaugă lumini de semnalizare dinamice și animații speciale pentru funcția Coming/Leaving Home.
Paleta de culori a noii Skoda Enyaq facelift include acum și o nuanță nouă, verde Olibo. Pe lângă asta, sunt disponibile două culori solide și 7 nuanțe metalizate. Jantele noului model au dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch.
MAI AERODINAMIC
Noutățile aduse la exteriorul noii Skoda Enyaq facelift nu doar că reîmprospătează vizual mașina, dar aduc și câteva beneficii din punct de vedere aerodinamic. La fel ca până acum, noul Enyaq facelift este disponibil în variantele de caroserie SUV și SUV Coupe. Datorită noii caroserii retușate, Skoda Enyaq facelift are acum un coeficient aerodinamic de 0.245 unități în cazul variantei SUV, respectiv de 0.225 unități în cazul lui Enyaq Coupe.
De asemenea, noul model actualizat a crescut foarte ușor în dimensiuni. Deși este bazat în continuare pe arhitectura MEB, noua Skoda Enyaq facelift este acum mai lungă cu 9 milimetri (5 milimetri pentru Coupe) față de vechiul model și mai înaltă cu 1 milimetru (2 milimetri pentru Coupe).
Inclusiv ampatamentul este acum mai lung cu 1 milimetru.VERSIUNE SPORTLINE
Noua Skoda Enyaq facelift este disponibilă și în versiunea Sportline, care aduce un design ușor mai atletic. Această versiune va putea fi recunoscută după numeroasele accente negre vizibile la caroserie. Mai multe elemente, precum oglinzile, spoilerul frontal, ramele geamurilor laterale, inscripțiile și barele de pe plafon sunt vopsite în negru.
Cei care aleg versiunea Sportline mai primesc geamuri laterale fumurii în standard, jante negre de 20 de inch în standard și de 21 de inch opțional, precum și faruri LED Matrix cu semnalizatoare dinamice și o funcție de masaj pentru scaunul șoferului.
6 CONFIGURAȚII PENTRU INTERIOR
Interiorul noii Skoda Enyaq facelift a suferit mai puține schimbări prin comparație cu exteriorul. Chiar și așa, în acest cadru familiar putem observa câteva noutăți importante. Una dintre acestea este un volan nou, redesenat și care include acum inscripția Skoda în locul tradiționalei sigle. De asemenea, aici avem acum un instrumentar digital de 5 inch în standard, precum și un ecran central de 13 inch pentru sistemul multimedia. Opțional, clienții vor putea bifa și un head-up display cu realitate augmentată integrată.
Habitaclul noului model poate fi personalizat în 6 configurații diferite, numite Design Selections. Mai întâi avem Lodge Design Selection, caracterizat de accente portocalii prezente la centurile de siguranță, dar și de materiale ecologice pentru scaune. Aici, tapițeria este confecționată din TechnoFil în proporție de 75% și din poliester în proporție de 25%.
Urmează apoi configurația Lounge Design Selection, care aduce tapițerie gri închisă și huse pentru scaune confecționate din piele artificială în combinație cu microfibră Suedia. Tot aici avem și accente verzi deschise. Suite Design Selection primește scaune îmbrăcate în piele neagră în combinație cu piele sintetică și includ cusături maro. Configurația Eco Suite Design Selection aduce scaune îmbrăcate în piele maronie. Culoarea este obținută printr-un proces ecologic care se folosește de extracte de frunze de măslin.
Configurația Sportline Design Selection aduce scaune sport negre cu tetiere integrate.
Portbagajul noii Skoda Enyaq facelift are o capacitate de 585 litri pentru varianta SUV, respectiv de 570 litri pentru varianta Coupe. Cu bancheta rabatată, spațiul este mărit până la 1710 litri (SUV), respectiv 1610 litri (Coupe).
AUTONOMIE DE APROAPE 600 KM
Noua Skoda Enyaq facelift este disponibil în 3 versiuni: Enyaq 60, Enyaq 85 și Enyaq 85x. cai putere și 310 Nm care antrenează roțile din spate și care este alimentat de o baterie de 63 kWh. În cazul acestei versiuni, noul Enyaq facelift accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h.
Versiunea de bază primește un motor electric de 204Versiunea intermediară Enyaq 85 aduce un motor mai puternic, de 285 de cai putere și 545 Nm, precum și o baterie mai mare, de 82 kWh. Cea de-a treia versiune, Enyaq 85x, adaugă un motor electric în față, de unde rezultă tracțiune integrală. Puterea și capacitatea bateriei sunt identice cu cele ale lui Enyaq 85. Ambele versiuni sprintează de la 0 la 100 km/h în 6.7 secunde și ating o viteză maximă de 180 km/h.
În ceea ce privește timpii de încărcare, baterii noii Skoda Enyaq facelift poate fi încărcată cu un curent de până la 175 kW. Pentru versiunea Enyaq 60, încărcarea de la 10% la 80% durează 24 de minute, în timp ce pentru Enyaq 85 și 85x, aceeași repriză durează 28 de minute.
Cu privire la autonomie, aceasta diferă în funcție de versiune și variantă de caroserie. Astfel, pentru Enyaq SUV, avem următoarele valori: Enyaq 60 poate merge 437 kilometri, Enyaq 85 are o autonomie de 586 kilometri, iar Enyaq 85x are o autonomie de 549 kilometri.
Pentru varianta Enyaq Coupe, avem o autonomie de 446 kilometri pentru Enyaq 60. În cazul lui Enyaq 85 Coupe, avem cea mai mare autonomie de 596 kilometri. La final, versiunea Enyaq 85x Coupe poate să parcurgă 558 kilometri.
PARCARE AUTOMATĂ DE LA DISTANȚĂ
O altă noutate adusă de Skoda Enyaq facelift este sistemul inteligent Park Assist, disponibil opțional. Acest sistem include două funcții noi. Prima dintre ele este Remote Park Assist, prin care mașina se va putea parca singură de la distanță. A doua funcție nouă se numește Trained Parking și permite mașinii să învețe manevre de parcare în maxim 5 locații specifice și cu o distanță de maxim 50 de metri.
Alături de parcarea automată, noua Skoda Enyaq facelift mai primește următoarele sisteme de asistență: Side Assist cu avertizare trafic din spate, cruise control adaptiv și predictiv, recunoașterea semnelor de circulație, Traffic Jam Assist, Front Assist și Lane Assist, printre altele.
START DE LA 44.000 EURO
Comenzile pentru noua Skoda Enyaq facelift vor fi deschise din 9 ianuarie în mai multe piețe europene. Prețul de pornire al noului model este de circa 44.000 euro.
via Skoda
Mai trebuie concurenţă reală ceva. Un 35.000 € maxim ar fi preţul corect pentru cea cu bateria de 80 kwh