Noua Skoda Enyaq Coupe iV a intrat în producție la uzina din Mlada Boleslav

de Alexandru Monenciu
Luni, 14.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul ceh de automobile anunță că versiunea coupe a lui Enyaq iV a intrat în producție. Aceasta va fi asamblată la uzina principală a companiei, din Mlada Boleslav.

Enyaq iV, primul SUV 100% electric a cehilor de la Skoda, a debutat în toamna anului 2020. În prima lună a lui 2022, constructorul ceh de automobile a prezentat lumii întregi versiunea coupe a acestui model, sau cu alte cuvinte Enyaq Coupe iV.

Noua Skoda Enyaq Coupe iV a intrat acum pe linia de asamblare a uzinei principale, din Mlada Boleslav. În curând, aici vor fi produse 120 de exemplare Enyaq Coupe iV pe zi. Tot aici, Skoda asamblează versiunea obișnuită Enyaq iV, dar și modelul Octavia.

Enyaq Coupe iV este construită pe arhitectura MEB a gigantului Volkswagen, are un portbagaj cu 545 de litri capacitate de încărcare, coeficient aerodinamic Cx 0.234 și o autonomie de până la 545 de kilometri, cu o singură încărcare.

Până în 2030, Skoda va lansa alte trei modele cu zero emisii, care vor fi poziționate în gamă sub Enyaq iV.

via Skoda

Comentarii (21)

  • O abordare realista din partea celor de la Skoda, părerea mea. Anunța încă 3 modele pana in 2030 la fel realist. O să avem printre cei mai interesanți 2 ani in industria auto, nu mai este despre masini de ceva timp si multe se vor schimba. Lăsând la o parte argumentele pro si contra pentru electrice, vom vedea in ce măsura piața va putea influența ce vor face constructorii. In momentul de fata impunerea anumitor obiective de poluare (din nou fără argumente pro si contra), i-au împins mai mult sau mai puțin o unii in a lua decizii zic eu extreme. Piața auto este in “deriva” in principal din cauza lipsei componentelor pentru majoritatea producătorilor si asta forțează cumpărătorul sa caute alternative, sa facă compromisuri.
    In maxim un an, dacă nu apare alta făcătură gen COVID se va stabiliza situația cu lipsa pieselor si in același timp se vor reduce timpii de livrare. Indiferent ca vrem sau nu electrice, dacă introducerea acestora nu este controlată si sincronizată cu dezvoltarea infrastructurii necesare, cu reducerea prețului de achiziție, se va crea un dezastru si mai mare. Cine nu va avea flexibilitatea sa se adapteze indiferent de direcție, va dispărea.
    8 5
  • In poza cu botnitarul care strange la plesneala ceva la bara spate se vede si ditai frumusetea de tambur. Frana pe tambur in 2022,un adevarat progres,inutilitati mai ales electrice din ce in ce mai scumpe,masini mai putin fiabile,pline de beculete si ecrane dar tehnologic mai slabe decat Dacia 1100 care avea discuri pe toate cele patru rotile! Macar e galbena, la cum arata e buna pentru facut "Fake Taxi" intre baietei!
    11 9
  • @trantaurs
    Cu cat masinile sunt mai complexe, cu atat sansele sa se strice mai multe, e logic.
    La Dacia lucrurile stateau simplu, de aia ti se pare tie ca erau mai fiabile. In realitate toti vecinii erau cu capota ridicata cel putin o data pe saptamana.
    Acum lucrurile au evoluat destul de mult si de aia e nevoie de service, pentru ca multe sunt rezolvabile din software sau electronice.
    Daca puntea spate e pe tamburi, asta nu e doar o chestie negativa. Gandeste-te ca ai la masina suspensie pneumatica si se poate strica. Cat ar costa?
    2 8
  • Ma gândesc ca frânarea la electrice este “cu recuperare”, așa ca faza cu tamburi nu trebuie sa fie neaparat o problema.
    Omul chiar fixează spoiler-ul (este mai ușor înainte de a pune rotile, clar ironie dar era deja servita) si cine a văzut o linie de asamblare își da seama ca totul este ok, iar partea de masca ne place sau nu toți o purtam in anumite situați (nici eu nu sunt mare fan), deci de unde ipocrizia???
    Referitori la vechea Dacia, era oricum dar nu fiabila. Am avut 3 bucăți din care una de nouă si fără piese in portbagaj nu se putea pleca. Obligatoriu capac delcou, curea iar la partea de mentenanța “preventivă” neaparat trebuia sa te știi la jiglerul de relanti si cum se reglează “avansul”, cine mai știa sa umble la mixul de aer deja trecea la alt nivel la fel și operațiunea de “desfundare” a carburatorul cu podul palmei… după ceva ajustări altfel “torcea” la relanti, hai ca deja am devenit nostalgic. As mai pomenii si faza cu caldura, la care ori te “știai” ori aveai paturi in mașina.
    Partea “buna” ca aproape orice pățeai primea relativ ușor ajutor de la ceilalți care trecea prin zona si aveau la rândul lor ceva piese prin portbagaj… unii chiar dulăpioarele frumos aranjate 5S, nu alta!!!
    Așa ca sa lăsam vechile daci care ruginea înainte de a ajunge cu ele in parcare de la fabrica.
    10 1
  • Edikkk
    Foarte frumoasă şi are tot ce îi trebuie

    Bravo Skoda
    2 10
  • @Dutz,in niciun caz n-am comparat fiabilitatea Daciei romanesti cu astea de acum(cu toate ca arhaicul Renault 12 era la ani lumina peste astea de acum in materie de fiabilitate),ma ingretoseaza sa vad cum noile masini au devenit extrem de scumpe fara sa merite banii,au motoare de tot rasul,fiabilitatea incredibil de slaba inclusiv pe mecanica nu numai pe electronica si ca in afara de 10 ecrane cocalaresti infipte-n bord nu mai au nimic special iar tehnologic sunt innunele cazuri cu mult sub alte masini de acum zeci de ani,inclusiv sub Dacia 1100 care macar avea patru discuri de frana.Cand le vad p'astea noi in 2022 cu tamburi pe puntea spate si punte semirigida ma apuca rasul,masini cica premium iar unele se viseaza a fi cica si sport!
    6 3
  • @Tatraurs
    Întrebare: de cate ori ai schimbat/se schimbă discurile & plăcuțele pe spate și de câte ori se schimbă tamburii/ saboții?
    Te ajut eu. Am o mașină cu discuri pe spate, una cu tamburi.
    La cea cu discuri,180.000 km, schimbat discuri o dată și plăcuțe de două ori.
    La cea cu tamburi, 80.000 km, nimic, niciodată. Și au amândouă aceeași eficientă la frânare.
    Crede-mă că, la in anumit preț al mașinii, este chiar un moft și le dau credit inginerilor proiectanți și nu amatorilor de pe internet. In câteva luni voi schimba una dintre mașini, dacă nu pe amândouă, iar discurile/tamburii pe spate sunt ultimele lucruri pe care le iau în calcul.
    6 7
  • @Tatraurs
    Întrebare: de cate ori ai schimbat/se schimbă discurile & plăcuțele pe spate și de câte ori se schimbă tamburii/ saboții?
    Te ajut eu. Am o mașină cu discuri pe spate, una cu tamburi.
    La cea cu discuri,180.000 km, schimbat discuri o dată și plăcuțe de două ori.
    La cea cu tamburi, 80.000 km, nimic, niciodată. Și au amândouă aceeași eficientă la frânare.
    Crede-mă că, la in anumit preț al mașinii, este chiar un moft și le dau credit inginerilor proiectanți și nu amatorilor de pe internet. In câteva luni voi schimba una dintre mașini, dacă nu pe amândouă, iar discurile/tamburii pe spate sunt ultimele lucruri pe care le iau în calcul.
    5 8
  • @Ds,am avut si masini cu tamburi pe spate si stiu ce vorbesc,in fine ,n-are rost de polemici daca franele pe spate pe disc sunt considerate un moft in 2022 mai ales la greutatea noilor masini,ca fapt divers despre increderea in ingineri,in momentul de fata doar Dacia Spring si Vw/Skoda cu electricele lor sunt singurele masini electrice de pe piata europeana care au tamburi pe puntea spate,probabil inginerii de la vw Id4 si Spring sunt mai buni decat aia de la Tesla,Nissan,Kia.... In fine,nu mai conteaza,pana si Renault-ul Zoe are acum discuri pe spate,a trecut de la tamburi de curand,alti ingineri vai steaua lor...
    6 5
  • @tratraura… nici o problema cu puncte de vedere diferite atâta tâmp cât le expunem cu respect si lăsam și pe alții sa le aibă pe ale lor. Felul in care tu îți justifici deciziile ma poate ajuta pe mine sau pe alții așa ca mulțumesc pentru informații.
    Sunt de aceeași părere cu ecranele… inutile in multe situații si un risc in plus la fiabilitate si durata de viața mașinii, plus ca distrag la greu atenția. Sa ținem cont si de nivelul la care unii șoferi sunt VS tehnologie (ecrane touch, meniuri etc.), nu sunt chiar o plăcere pentru toți.
    Am avut experiențe bune cu Skoda si chiar dacă o electrică nu mi se potrivește in momentul de față, ma bucur sa văd un oarecare echilibru in abordare…
    8 0
  • Mircea Badea
    cum iv? se baga ceva in vena?!

    prea mare, prea x6...dar bravo aur-istilor din cehia.
    5 2
  • ACE - Craiova
    In ceea ce priveste preturile pentru SKODA Enyaq Coupe:
    1. Nu se cunoaste deocamdata decat acela pentru varianta iV RS (capacitate baterie de acumulatoare 82 kWh brut / 77 kWh net, 299 CP, AWD, autonomie 499 km WLTP) - in Germania porneste de la 57.700 Euro. Se poate comanda deja acolo cel putin.

    2. Pentru varianta cu baterie mica iV 60 (capacitate baterie de acumulatoare 62 kWh brut / 58 kWh net, 170 CP, tractiune spate, autonomie estimata cca. 425 km WLTP) - se pare ca pretul va porni de la cca. 42.000 Euro, in Germania.

    In cel mult o luna/doua se vor afla preturile pentru toate cele 4 variante de motorizare ce vor echipa modelul:
    - doua cu tractiune spate (170 si 204 CP) precum si
    - doua cu tractiune AWD (265 si 299 CP).

    Sistemul de franare cu tamburi (aferent rotilor spate) este proiectat - din ce spune producatorul (Grupul VW) sa functioneze fara probleme cca. 200.000 km.
    6 1
  • Seriff
    Aspect oribil, autonomie la fel de penibila, pret imens, tamburi pe spate, intr-un cuvant, o masina inutila scoasa doar ca sa scada emisiile pe marca, in rest termicele sunt baza.
    9 4
  • Foarte bine face, si VW scoate ID4 si ID3, masini de 2 tone cu un range penibil iarna, intre timp cumparatorul care cauta un combi diesel corect trebuie sa acorde prioritate acestor mastodonti.
    6 4
  • @tatraurs, dacă tot compari Spring și Zoe cu Tesla și Kia, iar inginerii ăia sunt vai mama lor, de ce nu aplici pentru un post la vw. I-ai scoate pe oameni din încurcătură și le-ai explica de ce e mai bine cu discuri decât cu tambur...
    6 6
  • @ds. Nu inteleg de unde atata patos,e o masina scumpa si cu tamburi pe spate,rusinos la peste 60 000euro. A,si inca ceva ,parca vw id6 (sau id4,nu mai stiu care exact) a fost depunctat masiv la testul elanului,cauta exact asa pe net,(tamburi+testul elanului). Esp-ul e mult mai slab pe o masina cu tamburi,tamburi care sunt de la 1900 toamna,se incing,ruginesc si chiar se blocheaza in unele situatii. D'aia "au"pana si avioanele si masinile de f1 frane pe tamburi,de bune ce sunt... Vw nu face decat sa taie din costuri pe fata,nu inteleg de ce-mi sar actionarii Vw in cap.
    4 3
  • Edikkk
    Utilizarea tamburilor la roţile / frânele pe spate este în creştere la toate modelele şi mai ales la electrice

    Ştiu sigur că a fost un user AM care ne-a explicat în comentariu şi motivul / motivele.

    Da, cele pe disk sunt mai fățoase dar nu se pare mai puţin funcţionale.
    1 5
  • @edikk,in afara de Dacia Spring si VW id 4 si id6(si Skoda si Seat,aceleasi masini dar cu alta sigla) mai stii cu tamburi pe puntea spate? Imi faci si mie o lista ,macar 10 masini? Nu vorbesc de cele "premium" de peste 60 000euro cum e Skoda din articol,poti baga si ieftinache! Iar sa zici ca folosirea franelor pe tamburi este in crestere,bai,baiatule,e noaptea mintii.
    2 0
  • Seriff
    Edikk si toti pensatii: ''Masinile electrice se vor ieftini, cum era si cu telefoanele, inainte erau scumpe, acum are oricine''
    Intre timp masinil electrice: ''pret de pornire de la 60.000'' :))))))))) Teapa pensatule
    5 0
  • O sa pună frâne pe disc la face lift in 3-4 ani, nu mai trebuie sa aștepți mult dacă vrei sa-ți iei una ;)
    1 0
  • Nu e coupè!!!. Are patru uși! Nu mai inventați aiurea!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru