Enyaq iV, primul SUV 100% electric a cehilor de la Skoda, a debutat în toamna anului 2020. În prima lună a lui 2022, constructorul ceh de automobile a prezentat lumii întregi versiunea coupe a acestui model, sau cu alte cuvinte Enyaq Coupe iV.
Noua Skoda Enyaq Coupe iV a intrat acum pe linia de asamblare a uzinei principale, din Mlada Boleslav. În curând, aici vor fi produse 120 de exemplare Enyaq Coupe iV pe zi. Tot aici, Skoda asamblează versiunea obișnuită Enyaq iV, dar și modelul Octavia.
Enyaq Coupe iV este construită pe arhitectura MEB a gigantului Volkswagen, are un portbagaj cu 545 de litri capacitate de încărcare, coeficient aerodinamic Cx 0.234 și o autonomie de până la 545 de kilometri, cu o singură încărcare.
Până în 2030, Skoda va lansa alte trei modele cu zero emisii, care vor fi poziționate în gamă sub Enyaq iV.
via Skoda
In maxim un an, dacă nu apare alta făcătură gen COVID se va stabiliza situația cu lipsa pieselor si in același timp se vor reduce timpii de livrare. Indiferent ca vrem sau nu electrice, dacă introducerea acestora nu este controlată si sincronizată cu dezvoltarea infrastructurii necesare, cu reducerea prețului de achiziție, se va crea un dezastru si mai mare. Cine nu va avea flexibilitatea sa se adapteze indiferent de direcție, va dispărea.
La Dacia lucrurile stateau simplu, de aia ti se pare tie ca erau mai fiabile. In realitate toti vecinii erau cu capota ridicata cel putin o data pe saptamana.
Acum lucrurile au evoluat destul de mult si de aia e nevoie de service, pentru ca multe sunt rezolvabile din software sau electronice.
Daca puntea spate e pe tamburi, asta nu e doar o chestie negativa. Gandeste-te ca ai la masina suspensie pneumatica si se poate strica. Cat ar costa?
Omul chiar fixează spoiler-ul (este mai ușor înainte de a pune rotile, clar ironie dar era deja servita) si cine a văzut o linie de asamblare își da seama ca totul este ok, iar partea de masca ne place sau nu toți o purtam in anumite situați (nici eu nu sunt mare fan), deci de unde ipocrizia???
Referitori la vechea Dacia, era oricum dar nu fiabila. Am avut 3 bucăți din care una de nouă si fără piese in portbagaj nu se putea pleca. Obligatoriu capac delcou, curea iar la partea de mentenanța “preventivă” neaparat trebuia sa te știi la jiglerul de relanti si cum se reglează “avansul”, cine mai știa sa umble la mixul de aer deja trecea la alt nivel la fel și operațiunea de “desfundare” a carburatorul cu podul palmei… după ceva ajustări altfel “torcea” la relanti, hai ca deja am devenit nostalgic. As mai pomenii si faza cu caldura, la care ori te “știai” ori aveai paturi in mașina.
Partea “buna” ca aproape orice pățeai primea relativ ușor ajutor de la ceilalți care trecea prin zona si aveau la rândul lor ceva piese prin portbagaj… unii chiar dulăpioarele frumos aranjate 5S, nu alta!!!
Așa ca sa lăsam vechile daci care ruginea înainte de a ajunge cu ele in parcare de la fabrica.
Bravo Skoda
Întrebare: de cate ori ai schimbat/se schimbă discurile & plăcuțele pe spate și de câte ori se schimbă tamburii/ saboții?
Te ajut eu. Am o mașină cu discuri pe spate, una cu tamburi.
La cea cu discuri,180.000 km, schimbat discuri o dată și plăcuțe de două ori.
La cea cu tamburi, 80.000 km, nimic, niciodată. Și au amândouă aceeași eficientă la frânare.
Crede-mă că, la in anumit preț al mașinii, este chiar un moft și le dau credit inginerilor proiectanți și nu amatorilor de pe internet. In câteva luni voi schimba una dintre mașini, dacă nu pe amândouă, iar discurile/tamburii pe spate sunt ultimele lucruri pe care le iau în calcul.
Întrebare: de cate ori ai schimbat/se schimbă discurile & plăcuțele pe spate și de câte ori se schimbă tamburii/ saboții?
Te ajut eu. Am o mașină cu discuri pe spate, una cu tamburi.
La cea cu discuri,180.000 km, schimbat discuri o dată și plăcuțe de două ori.
La cea cu tamburi, 80.000 km, nimic, niciodată. Și au amândouă aceeași eficientă la frânare.
Crede-mă că, la in anumit preț al mașinii, este chiar un moft și le dau credit inginerilor proiectanți și nu amatorilor de pe internet. In câteva luni voi schimba una dintre mașini, dacă nu pe amândouă, iar discurile/tamburii pe spate sunt ultimele lucruri pe care le iau în calcul.
Sunt de aceeași părere cu ecranele… inutile in multe situații si un risc in plus la fiabilitate si durata de viața mașinii, plus ca distrag la greu atenția. Sa ținem cont si de nivelul la care unii șoferi sunt VS tehnologie (ecrane touch, meniuri etc.), nu sunt chiar o plăcere pentru toți.
Am avut experiențe bune cu Skoda si chiar dacă o electrică nu mi se potrivește in momentul de față, ma bucur sa văd un oarecare echilibru in abordare…
prea mare, prea x6...dar bravo aur-istilor din cehia.
1. Nu se cunoaste deocamdata decat acela pentru varianta iV RS (capacitate baterie de acumulatoare 82 kWh brut / 77 kWh net, 299 CP, AWD, autonomie 499 km WLTP) - in Germania porneste de la 57.700 Euro. Se poate comanda deja acolo cel putin.
2. Pentru varianta cu baterie mica iV 60 (capacitate baterie de acumulatoare 62 kWh brut / 58 kWh net, 170 CP, tractiune spate, autonomie estimata cca. 425 km WLTP) - se pare ca pretul va porni de la cca. 42.000 Euro, in Germania.
In cel mult o luna/doua se vor afla preturile pentru toate cele 4 variante de motorizare ce vor echipa modelul:
- doua cu tractiune spate (170 si 204 CP) precum si
- doua cu tractiune AWD (265 si 299 CP).
Sistemul de franare cu tamburi (aferent rotilor spate) este proiectat - din ce spune producatorul (Grupul VW) sa functioneze fara probleme cca. 200.000 km.
Ştiu sigur că a fost un user AM care ne-a explicat în comentariu şi motivul / motivele.
Da, cele pe disk sunt mai fățoase dar nu se pare mai puţin funcţionale.
Intre timp masinil electrice: ''pret de pornire de la 60.000'' :))))))))) Teapa pensatule