Noua Skoda Elroq: limbaj de design nou și preț de 33.000 de euro

de Tiberiu Safta
Miercuri, 02.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a prezentat oficial noul Elroq. Acesta este un SUV electric compact și este primul model al mărcii care introduce noul limbaj de design al mărcii. La momentul lansării, noul model este disponibil cu 3 motorizări, iar prețul său va fi de circa 33.000 de euro.

A venit momentul să facem cunoștință cu noua Skoda Elroq. Cel mai nou model al mărcii din Mlada Boleslav este un SUV electric de dimensiuni compacte, care promite să fie cel mai accesibil model electric din segmentul său. Alternativa electrică a lui Skoda Karoq este primul model care introduce noul limbaj de design Modern Solid, iar noul Elroq este disponibil în 3 linii de echipare, inclusiv o versiune de lansare, precum și cu 3 motorizări.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN MODERN SOLID

Față de toate modelele Skoda din actuala gamă, noul Elroq are un aspect complet diferit datorită unei abordări vizuale complet noi. Per general, noul limbaj de design Modern Solid scoate în evidență caracterul dinamic al noului model. Partea frontală, botezată Tech-Deck Face, este caracterizată de o grilă acoperită mult mai subțire și de faruri LED subțiri separate pe două niveluri. De asemenea, bara de protecție este sculptată destul de agresiv, iar în locul siglei Skoda, avem acum inscripția mărcii prezentă în vârful capotei.

Farurile LED ale noului model sunt disponibile în două versiuni. Cea dintâi, care este standard, primește lumini de zi cu funcționare continuă și un modul de semnalizare în partea superioară. În partea inferioară sunt prezente module LED pentru luminile principale. Opțional, sunt disponibile faruri LED Matrix, care au ca semnătură luminoasă 4 paralelograme iluminate. Aceste faruri primesc și 5 moduri de iluminare adaptivă: City mode, Country mode, Highway mode, All-weather mode și Tourist mode.

Caroseria noului Elroq este desenată pentru a maximiza eficiența aerodinamică. Așa se face că noul model are un coeficient aero de numai 0.26. Caracterul robust al lui Elroq este scos în evidență de protecțiile negre vizibile în zona aripilor și pragurilor laterale. Pentru acest model sunt disponibile jante cu dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch.

Și în spate avem stopuri LED cu semnături luminoase adaptive, iar aici mai vedem și un eleron montat deasupra hayonului, precum și un element de protecție integrat în bara din spate.

Ca dimensiuni, noua Skoda Elroq măsoară 4488 de milimetri în lungime, 1884 de milimetri în lățime și 1625 de milimetri în înălțime. Ampatamentul este lung de 2765 de milimetri, iar modelul cântărește 1949 de kilograme. Paleta de culori include 9 nuanțe, inclusiv noua culoare verde Timiano, disponibilă exclusiv pentru Elroq.

INTERIOR MINIMALIST ȘI CU MATERIALE ECOLOGICE

Habitaclul noului Elroq propune un design minimalist cu accent puternic pus pe digitalizare.

În standard, noul model primește un instrumentar digital, dar și un ecran central de 13 inch pentru sistemul multimedia. De asemenea, Skoda Elroq este și primul model al cărui volan include inscripția numelui mărcii în locul tradiționalei sigle. Opțional, vei putea alege un head-up display care include și o funcție de realitate augmentată.

Pentru noul Elroq, Skoda oferă 3 configurații diferite ale interiorului cu privire la materiale: Studio Design Selection, Loft Design Selection și Lodge Design Selection. Prima configurație, de bază, aduce scaune îmbrăcate în materiale textile negre simple. Configurația Loft Design Selection adaugă tapițerie din piele artificială aflată în combinație cu țesutul ecologic RecyTitan. Acesta este alcătuit din PET-uri reciclate în proporție de 78%, precum și fibre din haine reciclate mecanic în proporție de 6%.

Configurația de top Lodge Design Selection include un material numit TechnoFil, compus din fibre de econyl reciclat în proporție de 75% și din poliester reciclat în proporție de 25%. Această configurație a interiorului mai adaugă accente portocalii, inclusiv la centurile de siguranță, precum și un capitonaj negru pentru plafon.

Habitaclul noului model include numeroase spații de depozitare care, luate împreună, oferă un volum de 48 de litri. Portbagajul are un volum de 470 de litri cu bancheta în poziție normală. Odată rabatată, volumul crește până la 1580 de litri. Aici avem un cablu de încărcare ascuns sub panoul de protecție, iar în interiorul hayonului este montată și o racletă de curățat gheața, care dublează și ca o unealtă de verificare a uzurii anvelopelor.

AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 560 DE KILOMETRI

La momentul lansării, noua Skoda Elroq este disponibilă în 3 versiuni: Elroq 50, Elroq 60 și Elroq 85. Versiunea de bază 50 primește un singur motor electric de 170 de cai putere și 310 Nm, alimentat de o baterie de 55 kWh. În această configurație, Skoda Elroq atinge o viteză maximă de 160 de km/h și oferă o autonomie de peste 370 de kilometri în regim WLTP.

Versiunea Elroq 60 aduce un motor mai puternic, de 204 cai putere și 310 Nm, precum și o baterie mai mare, de 63 kWh. Rezultatul? O autonomie de peste 400 de kilometri. Viteza maximă rămâne aceeași.

Apoi, urmează versiunea de top Elroq 85.

Cea mai puternică versiune are 285 de cai putere și 545 Nm, iar bateria are o capacitate de 82 kWh. Această versiune atinge o viteză maximă de 180 de km/h, iar autonomia este de peste 560 de kilometri. Începând din 2025, va fi disponibilă și versiunea Elroq 85x, care va avea tracțiune integrală din două motoare electrice.

Bateria va putea fi încărcată de la 10% la 80% în mai puțin de 25 de minute, în cazul primelor două versiuni. Între timp, acumulatorul de pe versiunea de top se va putea încărca în 28 de minute la un curent de 175 kW.

PARCARE AUTOMATĂ CU FUNCȚIE DE MEMORARE

Noua Skoda Elroq primește o listă generoasă de sisteme de asistență avansată. Printre acestea se numără: Travel Assist (asistent adaptiv pentru bandă, cruise control adaptiv, asistent la ambuteiaje, asistent de urgență și asistent lateral), cruise control adaptiv predictiv, asistent inteligent pentru viteză, recunoașterea semnelor de circulație, Front Assist (protecție predictivă a pietonilor și bicicliștilor, asistent de evitare a coliziunilor și asistent de virare) și Crew Protect Assist.

Noul model mai primește și un asistent inteligent de parcare, care include funcțiile Trained Parking, Remote Park Assist și Remote Trained Parking.

EDIȚIE DE LANSARE FIRST EDITION

La momentul lansării, noua Skoda Elroq primește ediția specială de lansare First Edition. Față de echiparea normală, noua ediție va putea fi recunoscută după noile faruri Light Band, prin care o bandă iluminată unește farurile LED din nivelul superior. De asemenea, această ediție primește și accente negre pentru oglinzi, ramele geamurilor, barele de plafon și embleme, precum și un plafon negru.

Skoda mai oferă și echiparea Sportline, care aduce accente negre în aceleași zone, cu excepția plafonului care este vopsit în culoarea caroseriei. În cazul acestei versiuni, avem scaune sport, dar și ornamente decorative care imită fibra de carbon, precum și pedale cu fețe din aluminiu.

Noua Skoda Elroq va avea un preț de pornire de circa 33.000 de euro.

via Skoda

Comentarii (11)

  • Florin Respectosu'
    Îmi da vibe de Hyundai din fața
    11 3
  • Designul e bun dar parcă puțin prea aglomerat în față. Dă o impresie de robustețe, ceea ce e fix ce au urmărit. Personal apreciez asta la un SUV.

    Prețul e sensibil sub concurență la toate cele trei versiuni de baterie. Versiunea 85 o sa fie cam 45000 euro.

    Farurile "Tourist mode" sună amuzant, cred ca se referă la turiștii care merg în țări în care se conduce pe partea cealaltă a drumului. Nu mai trebuie să îți pui abțibilduri pe faruri.
    9 0
  • Excelent. Crossoveras de 4.5m cu 2 tone greutate care salveaza planeta ca are scaune din peturi reciclate.
    Mai dureaza mult ecowashingu asta?
    21 9
  • @alex_cu_a_mic
    n-ai inteles nimic.
    5 13
  • spatele lui BMW iX1
    2 4
  • @12.38

    Oare prin ce conexiuni ai facut constatarea că este "Crossoveras"?
    Crossover poți spune despre Stepway, nu despre Elroq care este mai lung cu aproape 40 de cm, de fapt mai mare chiar și decât un Duster.
    Iar Skoda îl clasifică clar suv: "Our first all-electric Škoda SUV offers state-of-the-art technology"...
    9 4
  • Si "frumoasa" si "ieftina"
    1 3
  • unualtu
    Limbaj de design nou ... :))) Adica Hyundai ... Creativitate 0, din spate e la fel cu toate celelalte suv-uri de la Skoda
    4 2
  • @ds
    Ok. E SUV, dar asta nu schimba cu nimic datele problemei care sunt aceleasi: masina de aproape 2 tone sub 4.5 metri. Penultima mea masina a fost un break de 4.85m, 2 litri benzina, sub 1500kg la gol.
    4 3
  • Kodiaq cântărește 1700kg. Nu e așa mare diferență, e un plus de 18%.

    Se va simți, desigur, dar pe de alta parte centrul de greutate e mai jos, ceea ce are destule avantaje. Nu e ca și cum ai pune un motor mai mare și încă 150kg in portbagaj.
    5 2
  • ALenesul
    Pretul psihologic: sub 30k (inclus rabla +),Bateria sa fie minim peste 65 Kwh, altfel pot sa apara n.. modele, degeaba, vanzarile vor fi la fel sau mai rau, tot hibridele vor castiga teren. Nu se aude nimic de noi statii de incarcare.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru