Forma revizuită a propunerii de modificare a Codului Rutier implică reducerea sancţiunii maxime, clasa a VI-a de sancţiuni fiind încadrată între 51 şi 120 puncte de amendă, ceea ce înseamnă o amendă maximă de până la 9.600 lei. Propunerea iniţială prevedea între 125 şi 200 puncte de amendă pentru respectiva clasă de sancţiuni, ceea ce ar fi însemnat o amendă maximă de 16.000 de lei. Sancţiunile sunt şi ele mai puţin severe decât în prima propunere a MAI de schimbare a Codului Rutier.
Spre exemplu, noua formă a legii prevede ca şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului să nu fie sancţionaţi cu suspendarea permisului de conducere pe doi ani, cum prevedea prima variantă a proiectului.Şoferii care vor fi penalizaţi cu suspendarea dreptului de a conduce până la doi ani vor ajunge în această situaţie doar dacă vor cauza un accident de ciculaţie care provoacă decesul sau vătămarea corporală a unei persoane. În prezent, un şofer care provoacă un asemenea incident din una din cauzele de mai jos ajunge în faţa instanţei, iar soarta lui este decisă în funcţie de gravitatea faptei, permisul său de conducere fiind ridicat în urma incidentului.
SUSPENDAREA PERMISULUI DE CONDUCERE TIMP DE DOI ANI |
-conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice a unui autovehicul -conducerea unui autovehicul pe una din căile autostrăzii în sens opus celui în care se desfăşoară în mod normal circulaţia sau în care se desfăşoară în mod normal -depăşirea cu mai mult de 60 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus -nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată. |
Noua propunere de modificare a Codului Rutier implică şi posibilitatea suspendării permisului de conducere timp de un an în cazul accidentelor soldate doar cu pagube materiale.
Până acum, permisul de conducere al unui şofer care provoca un accident din una din cauzele de mai jos era suspendat până la trei luni.
SUSPENDAREA PERMISULUI DE CONDUCERE TIMP DE UN AN |
-neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune -nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor "Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere", "Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere" însoţite de indicatorul "oprire", instalate la trecerea la nivel cu o cale ferată -conducerea unui autovehicul pe una din căile autostrăzii, în sens opus celui în care se desfăşoară în mod normal circulaţia -depăşirea de către conducătorul de autovehicul cu mai mult de 60 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus - conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune. |
Via Digi24 | MAI
PS: Buuuna strategie guvernamentala, jos palaria: "Haideti sa fluturam un nivel initial al amenzilor 2X (dar, ca sa nu dam de banuit idiotilor, il vom numi Y), care sa provoace indignare civica in masa, si pe urma sa coboram brusc la X, astfel ca toti isi vor inchide multumiti pliscul, ba mai mult, isi vor deschide religiosi baierele pungii cand ii vom surprinde in ofsaid pe sosea"...C-asa-i in penis, pardon, tenis.
Nici macar tiganii nu mai au ce fura in Ro si pleaca de ne fac de ras.
Cum a scris un Rus Va-ti nascut in rahat trai-ti in rahat si muri-ti in rahat !
Suna rau si trist dar cu timpul cred ca are dreptate Rusnacul.
Lumea nu are bani si tace nu cere mai mult pt ca este criza si prosti cred si inghit gogoasa.
Respectarea legii ii o obligatie.
Cat timp respecti legislatia...nu vad care-i problma cu amenzile....
In multe tari civilizate te cam rup amenzile...
@bob Daca mergi cu 110 km/ora intr-o zona cu limita de 50...apai sa-mi fie cu iertare...dar nu masina si legislatia ii devina...ci testul psiho de la scoala de spfero care-i inacceptabil de permisiv.
P.S. Si nu ma luat cu autostrazile...scuza ipocrita ca: de asta merg tare ca n-am autostrazi sa o lasam pentru cercurile de ipocrizie. Lispa lor nu ne absolva de respectarea legislatiei rutiere.
Imi pare rau, dar sunt portiuni de drumuri europene sau nationale, unde sunt puse limite de 30/50 km in mijlocul campului unde e drum drept. Cum sa scoti o aberatie ca asta ?
ma intreb cate amenzi s-ar lua daca s-ar pune radar la trecerile de pietoni de prin sate unde e limita de 30km/h
- conducerea unui vehicul (inclusiv bicicleta sau caruta!) sub influenta bauturilor alcoolice;
- nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferata;
- depasirea cu peste 60 km/h a limitei de viteza valabile pentru tronsonul de drum vizat;
- circulatia pe sensul invers al unei autostrazi;
- trecerea pe culoarea rosie a semaforului;
- neacordarea prioritatii de traversare pentru pietoni;
- neacordarea prioritatii de trecere pentru vehiculele care au acest drept;
- depasirea neregulamentara;
- nesemnalizarea corespunzatoare si din timp a intentiei de schimbare a directiei de mers (pare o chestiune "minora", dar frecventa la soferi "profesionisti" de taxi si maxi-taxi!);
- folosirea telefonului mobil fara activarea functiei speaker sau in afara dispozitivului hands-free;
- conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul care prezinta grave defectiuni tehnice;
- iesirea pentru directia inainte din coloana formata in asteptarea reluarii circulatiei;
- terfelirea "triadei" prin rularea de manele la bord.
Am glumit in ultimul caz, nu ma luati in seama :) Dar, in rest, nu se poate argumenta ca a intervenit hazardul sau neprevazutul. Ar fi infractiuni nejustificabile in niciun fel, pe care le-ai comite in mod constient, legea sustinand pe drept cuvant ca poti prevedea posibile victime mortale in imprejurarile pe care le-am prezentat, deci trebuie instaurata toleranta zero pentru "Top 12" delicte rutiere. Fara comentarii!