După ce prototipurile au fost surprinse de multe ori în teste, iar zvonurile au umplut spațiul virtual, cea de-a patra generație Mazda2 a debutat oficial în Europa și confirmă faptul că este, practic, o Toyota Yaris cu emblemă Mazda.
La fel ca Yaris, Mazda2 are un ampatament de 2.560 milimetri, iar volumul portbagajului este de 286 litri. Fiind modele identice, Mazda2 preia rezultatul lui Yaris, de 5 stele, la testele de siguranță EuroNCAP.
Noua generație Mazda2 este primul model 100% hibrid Mazda de pe continentul european. Sub capotă regăsim un motor de 1.5 litri cu trei cilindri, aspirat natural, alăturat unei unități electrice care produce echivalentul a 80 de cai putere.
Împreună, cele două dezvoltă în total 116 cai putere și 169 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9.7 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h. Mașina pornește întotdeauna în modul electric.
Modelul nipon este disponibil în trei niveluri de echipare ( Pure, Agile și Select) și poate fi dotat cu jante de 15 sau 16 inch.
Atunci când le are pe primele, Mazda anunță un consum de 3.8 litri/100 de km în ciclul WLTP combinat.Livrările sunt programate pentru primăvara anului viitor.
via Mazda
Trist ce pot face producătorii în ziua de astăzi, împrumută mașini de la alți producători, montează sigla, și dă-i la fraieri
Doar că acu-i pe dos prosteala. :-) Subscriu oricum la ce zic @Clique sau St.M, adăugând doar predicția că japii vor avea f. curând o singură mega-marcă (v. și Toyo-Suzuki-urile Swace-Across, BEV-urile Toyo-Subaru sau coupeurile BRZ-GR86.)
Devine deci cumva evident că nu doar mințile (semi)umanilor viitori trebuie uniformizate.
Globalizarea asta...
Daca pana acuma singuru motiv sa cumperi o Mazda 2 era designul....acum sincer nu vad care ar fi motivul....
@ kiro: iti dai seama ce sistem hybrid sprinten ar fi iesit?
dar asa, in afara de eficienta, nimic nu mai e de apreciat la aceasta mazda; sper sa nu fie ipocriti si sa scrie pe ea Skyactive G
Așa însă mă axez pe îngrijirea și mai atentă a bătrânicii mele 2 DE tot cu 1.5-ul dus la 115-120 CP, doar că f. ușoară și cu două uși (spre 900 kile).
P:S. Mazda 2 e moartă de fapt, iar clona asta-i de fapt tranziția - doar pt UE deocamdată - spre electro-robotizarea... nu doar a mașinilor.
Păcat, dar piticul s-a înecat. :-(
n.b. Nu mașina-n sine mă irită, doar prosteala marketingului (am și condus o Yaris 1.5 normal-aspirată de 125 CP și e OK, dar probabil ar fi și mai bună-n noua versiune GR-Line - doar hibridă deocamdată - cu jante+suspensii ușor sportivizate.)