Noua Mazda2 debutează în Europa cu sistem de propulsie hibrid și 116 cai putere

de Alexandru Monenciu
Luni, 06.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Mazda2 debutează oficial pe Bătrânul Continent. Practic, o Toyota Yaris cu emblemă Mazda, modelul nipon este disponibil cu sistem de propulsie hibrid și o putere totală de 116 cai putere.

După ce prototipurile au fost surprinse de multe ori în teste, iar zvonurile au umplut spațiul virtual, cea de-a patra generație Mazda2 a debutat oficial în Europa și confirmă faptul că este, practic, o Toyota Yaris cu emblemă Mazda.

La fel ca Yaris, Mazda2 are un ampatament de 2.560 milimetri, iar volumul portbagajului este de 286 litri. Fiind modele identice, Mazda2 preia rezultatul lui Yaris, de 5 stele, la testele de siguranță EuroNCAP.

Noua generație Mazda2 este primul model 100% hibrid Mazda de pe continentul european. Sub capotă regăsim un motor de 1.5 litri cu trei cilindri, aspirat natural, alăturat unei unități electrice care produce echivalentul a 80 de cai putere.

Împreună, cele două dezvoltă în total 116 cai putere și 169 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9.7 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h. Mașina pornește întotdeauna în modul electric.

Modelul nipon este disponibil în trei niveluri de echipare ( Pure, Agile și Select) și poate fi dotat cu jante de 15 sau 16 inch.

Atunci când le are pe primele, Mazda anunță un consum de 3.8 litri/100 de km în ciclul WLTP combinat.

Livrările sunt programate pentru primăvara anului viitor.

via Mazda

Comentarii (14)

  • Clique
    Adică Toyota Yaris cu siglă de Mazda.....

    Trist ce pot face producătorii în ziua de astăzi, împrumută mașini de la alți producători, montează sigla, și dă-i la fraieri
    27 2
  • OK, care e faza? De ce au scos Mazda Yaris??
    27 4
  • Mai mult ca sigur prețul de pornire va fi pe la 18.600 cam ca la Yaris. Adică un pic mai mult decât un Sandero full. Nu-i rău și unde mai pui că arată și bine.
    8 15
  • Traiasca globalizarea si concernele. Opel e un Peugeot sub camuflaj, Mazda e o Toyota etc. Mitsubishi va deveni un mic Renault samd. Bai, dar inovatie, cand????
    17 3
  • Adrian
    PMC că să scadă noxele pentru modelele mărcii
    10 3
  • @PMC: E aceeași fază ca pe vremea când așa-zisa Yaris vândută-n State era o Mazda 2.
    Doar că acu-i pe dos prosteala. :-) Subscriu oricum la ce zic @Clique sau St.M, adăugând doar predicția că japii vor avea f. curând o singură mega-marcă (v. și Toyo-Suzuki-urile Swace-Across, BEV-urile Toyo-Subaru sau coupeurile BRZ-GR86.)

    Devine deci cumva evident că nu doar mințile (semi)umanilor viitori trebuie uniformizate.
    21 3
  • anonimu'
    Cum a zis și PMC, e o Mazda Yaris. Mai bine arăta vechea generație, chiar dacă avea aproape 10 ani.
    Globalizarea asta...
    11 4
  • Sincer vorbind Mazda era printre putinele marci in care mai credeam ca se guverneaza singure si de la care aveam mari sperante....mai ales ca acuma se arenca la liga premium cu viitoarea arhitectura si viitoarele motoare cu 6 in linie....
    Daca pana acuma singuru motiv sa cumperi o Mazda 2 era designul....acum sincer nu vad care ar fi motivul....
    10 2
  • ma gandesc ca as fi fost de acord cu acest " nou model' daca in loc de motorasul in 3 cilindri al toyotei ar fi pus versiunea 1.5 skyactive a vechii mazdei 2, in special versiunea de 115 cai.
    @ kiro: iti dai seama ce sistem hybrid sprinten ar fi iesit?
    dar asa, in afara de eficienta, nimic nu mai e de apreciat la aceasta mazda; sper sa nu fie ipocriti si sa scrie pe ea Skyactive G
    7 2
  • Florin
    Sigur nu este un Bentley?
    1 1
  • Scrooge
    Vaiii .... se duc si asta pe plua.
    1 1
  • @someone: Da, ar fi ieșit însă n-a fost să fie, deși eu speram la un 1.5 Skyactiv-X pe noua Mazdă 2, la vreo 130 CP într-o ipotetică versiune mai sportivă... singura tentantă pentru mine cel puțin.
    Așa însă mă axez pe îngrijirea și mai atentă a bătrânicii mele 2 DE tot cu 1.5-ul dus la 115-120 CP, doar că f. ușoară și cu două uși (spre 900 kile).

    P:S. Mazda 2 e moartă de fapt, iar clona asta-i de fapt tranziția - doar pt UE deocamdată - spre electro-robotizarea... nu doar a mașinilor.
    Păcat, dar piticul s-a înecat. :-(
    8 0
  • De fapt este rezultatul unei lungi colaborări intre Mazda și Toyota iar acesta este un model OEM produs chiar de Toyota Motor Europe pentru Mazda.
    1 1
  • @ds: Da, Mazyota asta va fi produsă tot la Valenciennes (Franța), dar pe linii de montaj total diferite, că are schimbate 3 embleme. :-)

    n.b. Nu mașina-n sine mă irită, doar prosteala marketingului (am și condus o Yaris 1.5 normal-aspirată de 125 CP și e OK, dar probabil ar fi și mai bună-n noua versiune GR-Line - doar hibridă deocamdată - cu jante+suspensii ușor sportivizate.)
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru