La finalul anului trecut, Mazda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Mazda 3. Modelul constructorului japonez a primit un design nou, dar și un interior mult îmbunătățit.
În urmă cu doar câteva ore, japonezii au publicat și detaliile complete cu privire la motorizările disponibile pe noua generație Mazda 3. Acum, constructorul nipon anunță listele de prețuri pentru piața din România pentru noul model de clasă compactă.
În România, noua generație Mazda 3 poate fi comandată în două versiuni de caroserie: hatchback și sedan. Așa cum deja ne-am obișnuit, niponii vin cu prețuri identice pentru cele două variante de caroserie.
Cel mai accesibil Mazda 3 este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri de 122 de cai putere. Prețul de pornire pentru varianta echipată cu transmisia manuală cu 6 rapoarte este de 19.890 de euro cu TVA.
Motor | Caroserie | Putere (CP) |
Cuplu motor (Nm) |
Transmisie | Accelerație 0-100 km/h (s) |
Consum WLTP (l/100 km) |
Skyactiv-G 2.0 benzină |
hatchback | 122 | 213 | Man6 Aut6 |
10.4 10.8 |
6.2-6.3 6.5-6.7 |
Skyactiv-G 2.0 benzină |
sedan | 122 | 213 |
Man6 Aut6 |
10.4 10.8 |
6.0-6.1 6.4-6.6 |
Skyactiv-D 1.8 diesel |
hatchback | 116 | 270 |
Man6 Aut6 |
10.3 12.1 |
5.0-5.1 5.6-5.7 |
Skyactiv-D 1.8 diesel |
sedan | 116 | 270 | Man6 Aut6 |
10.3 12.1 |
4.8-5.0 5.5-5.7 |
Spre deosebire de vechea generație Mazda 3, japonezii vin cu o strategie nouă în ceea ce privește nivelurile de echipare. Noul model de clasă compactă va fi disponibil în versiunile Standard și Plus, a doua variantă de echipare putând fi "garnisită" și cu o serie de pachete suplimentare.
Prețuri Mazda 3 hatchback/sedan
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard | Plus |
2.0 Skyactiv-G | Benzină 122 CP |
Man6 Aut6 |
19.890 22.390 |
21.190 23.690 |
1.8 Skyactiv-D | Diesel 116 CP |
Man6 Aut6 |
21.990 - |
23.290 25.790 |
Mazda propune un nivel de echipare de bază extrem de generos.
Pe lista de dotări, clienții vor găsi următoarele: jante din aliaj de 16 inch, faruri cu LED, lumini de semnalizare cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile automat, aripă spate (doar pentru hatchback), ecran central de 8.8 inch, sistem de navigație, sistem de infotainment compatibil cu Apple Carplay și Android Auto, sistem audio cu 8 difuzoare, Head-Up Display, buton pentru pornirea motorului, aer condiționat manual, volan și schimbător îmbrăcate în piele, cotieră centrală, geamuri electrice față și spate, scaune față reglabile pe înălțime, airbag genunchi în dreptul șoferului, sistem G-Vectoring Control Plus, sistem de asisnteță la pornirea în rampă, senzori de ploaie și lumină, asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și senzori de parcare spate.Nivelul de echipare Plus promite următoarele dotări suplimentare: jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, scaune față încălzite, volan și parbriz încălzite, climatizare pe două zone, sistem de acces fără cheie, senzori de parcare față și cameră video pentru mersul cu spatele.
Pachetele disponibile pe nivelul de echipare Plus sunt următoarele: Sound (500 de euro), Style (1.100 de euro), Luxury (1.500 de euro) și Safety (900 de euro).
Pachetele Sound și Style sunt independente, însă Luxury și Safety necesită bifarea primelor două.
Noua generație Mazda 3 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda 3 Hatchback 2.0 litri, Man, Standard |
122 | 6.2 | 10.4 | 19.890 |
Honda Civic 1.0 VTEC, Man, Elegance |
129 | 5.1 | 10.9 | 20.000 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI, Man, Best |
120 | 5.5 | 11.1 | 16.761 |
Toyota Corolla Hatch 1.2 turbo, Eco, Man |
116 | 5.6 | 10.3 | 18.299 |
Opel Astra 1.4 Turbo, Man, Enjoy |
125 | 5.5 | 9.2 | 17.970 |
Renault Megane 1.33 TCe 116, Man, Business |
116 | 5.4 | 10.7 | 15.250 |
Peugeot 308 1.2 PureTech, Man, Active |
110 | 4.6 | 11.1 | 16.288 |
Seat Leon 1.0 TSI, Man, Refference |
115 | 4.8 | 9.8 | 16.529 |
Volkswagen Golf 1.0 TSI, Man, Comfortline |
115 | 4.9 | 9.8 | 16.641 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
125 | 4.8 | 10 | 18.250 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Daca stiam... ramaneam cu vreo 18 billioane fara vreo 20k... ce afacere faceam... Dar macar o sa am nspe mi de armasari... si demaraj ceva mai vioi... pentru depasiri, ce naiba!!
daca desprinzi o bucatica de vopsea dupe chironu'tau, cam cat o unghie, numai mult, o vinzi si iti cumperi 2 majdi d'astea
deci esti ok
PS acum am aflat de ce astia de la Bugatti mi-au inchis in nas si mi-au zis printre gratiile de la poarta "Numai avem, incercati maine!"
Ma vad totusi nevoit sa te rasplatesc macar cu o tura la volanul chironului (cand mi-o veni) pe langa "verzisoarele" care le-am decartat deja si aici , dar si acolo de unde m-am inspirat.
Dar facem depasiri, nu ne incurcam! cu CHIRONU' , ca mazduta o lasam pe post de jaloane...
Nu ne-a placut:
- pret mare in comparatie cu Skoda Rapid
- anumite plastice sub roata de rezerva
- lipsa unui motor TSI de 400 CP
- prea multe dotari fata de un Seat Leon Reference
Am in fata o oferta de la Mazda de acum un an +1 luna si observ urmatoarele: Mazda a contopit primele 3 foste niveluri (Emotion, Challenge si Attraction )plus ca a mai introdus cateva "bunatati" gen Headup Display si Navigatie si a facut un singur pachet = Standard , rezulta astfel acelasi pret cu vechiul model cu motorizarea similara , poate chiar mai bun totusi tinanad cont de aparitia catorva "fite" mai sus exemplificate. Echiparea PLUS este similara cu fosta Revolution si are fix acelasi pret .
Problema va fi cand va aparea noul Skyactiv X care se pare ca va adauga vreo 3 mii de euro la pret pt. motorizarea de 181 cai .
Daca vrei cutie automata, mai adaugi 2500 de euro...pret de AT de la BMW, desi e aceeasi veche cutie in 6 trepte.
Cine isi inchipuie ca farurile LED si un amarat de HUD mai costa ceva in ziua de azi, si ca alea sunt dotari decente, inseamna ca n-are habar care sunt preturile si dotarile corecte in clasa compacta. In plus, Mazda nu prea face discounturi...pentru noul model, in functie de echipare, Mazda ofera intre 3 si 6% discount. Deci la 20k euro ai o masina cu AC manual si faruri LED (care, apropo, sunt si pe Clio, Vitara si alte masini ieftine).
Sunt posesor de mai multe Mazda, as putea zice chiar cumva fan, insa pozitionarea pe piata a noii generatii de 3 e de neinteles...probabil ca cine dorea o M3 2018 Revolution va accepta noile preturi, insa cine vrea o compacta normala are orice alta concurenta ca alternativa...la un pret mai bun. Pacat.
Mă rog, starea de ospitalitate căpătată imediat cum te-ai așezat la volan nu poate fi contestată (nu este “părerologie”), dar…există acest “dar” inexpugnabil care, deși ȋmi surâde d.p.d.v. tehnic (SkyActiv…), se traduce drept acel lanț nevăzut care ȋmi leagă zdravăn picioarele ori de câte ori zăresc un showroom Mazda.
Așadar, strict ȋn viziunea mea, Japan = Toyota Supra (gen. 4) + Toyota Celica GT-Four (gen. 6) + Toyota Avalon (până la penultima gen. inclusiv) + Honda Civic Type R (ultima gen.) + Mitsubishi Lancer Evolution X + Nissan President (toate) + Infiniti Q70L. Acest al meu personal Top 7 Asia all-time (ȋmi pare rău pentru “coreene”; le percep drept simpatice, mai ales Genesis, ȋnsă nu le consider la nivelul japelor, oricât ar avansa) cu atât mai puțin sunt șanse să fie “spart” de vreun model din viitor…