Noua Lancia Ypsilon, lansată oficial: preț de 40.000 de euro în Italia

de Tiberiu Safta
Joi, 15.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Lancia Ypsilon a fost lansată oficial. Cu acest model, celebra marcă italiană revine pe piața din Europa după 10 ani. Noul model este disponibil în versiune electrică, precum și în ediția specială Cassina, care costă 40.000 de euro.

La începutul lunii februarie, Lancia ne-a arătat mai multe imagini oficiale cu noul Ypsilon. Acum, însă, a venit momentul lansării oficiale. Cu această ocazie aflăm toate detaliile despre noul model care marchează revenirea mărcii italiene pe piața europeană după 10 ani de izolare pe piața autohtonă.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN PU+RA

Noua generație Lancia Ypsilon aduce un limbaj de design complet nou pentru marca italiană. Acesta este inspirat puternic de către conceptul PU+RA HPE, prezentat anul trecut, iar acest lucru este vizibil în special în partea din față. Aici, luminile de zi sunt desenate în forma unei benzi LED subțiri întreruptă la mijloc de către un alt element amplasat pe verticală și iluminat.

Imediat deasupra luminilor este prezentă noua siglă Lancia, precum și o zonă neagră în vârful capotei. Farurile principale LED sunt montate în bară și au formă hexagonală. Partea frontală este completată de o priză de aer mare și de elemente sculptate în marginile barei de protecție.

Tot la exterior mai observăm accente negre în zona aripilor, precum și capace ale oglinzilor vopsite în negru. Portierele din spate au mânerele amplasate imediat în spatele geamurilor laterale. Partea din spate a noului Ypsilon aduce stopuri LED rotunde, un eleron pentru o notă de sportivitate și o bară de protecție sculptată. Nu lipsește nici sigla Lancia, iar aici mai este vizibilă și sigla numelui modelului.

Exteriorul este completat de jante de 17 inch.

INTERIOR CU PRETENȚII PREMIUM

Nu doar exteriorul prezintă un design revoluționar pentru marca italiană, ci și interiorul noului Ypsilon. Habitaclul noului model este asemănător unei sufragerii italiene, iar în cazul mașinii din imagini, constructorul a colaborat cu Cassina pentru a crea acest interior. Astfel, iese în evidență o măsuță de cafea montată în consola centrală, precum și tapițeria albastră prezentă la scaune și la bord.

Noua Lancia Ypsilon introduce sistemul multimedia SALA (prescurtare pentru Sound Air Light Augmentation), iar aici avem două ecrane cu diagonală de 10.25 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Pe bord este montată și un disc iluminat care servește ca un asistent virtual ajutat de inteligență artificială.

PRIMA LANCIA ELECTRICĂ

Noua generație Lancia Ypsilon este primul model electric din istoria mărcii. Versiunea electrică este propulsată de un singur motor electric montat în puntea din față. Acesta dezvoltă 156 de cai putere și un cuplu de 260 Nm. Din păcate, Lancia nu a dezvăluit timpii de accelerație și viteza maximă a noului model.

Motorul electric este alimentat de o baterie de 51 kWh, de unde rezultă o autonomie de 403 kilometri în regim WLTP. Bateria poate fi încărcată de la 20% la 80% în 24 de minute la o stație de încărcare rapidă.

În viitor, noul model va fi disponibil și într-o versiune hibridă.

Aceasta va fi ultima Lancia din istorie care va avea motor termic.

PLATFORMĂ COMUNĂ CU PEUGEOT 208 ȘI OPEL CORSA

Noua Lancia Ypsilon este bazată pe platforma CMP (eCMP în cazul versiunilor electrice), împărtășită cu Opel Corsa și Peugeot 208. Noul model subcompact italian măsoară 4.08 metri în lungime (mai lung cu 240 de milimetri față de precedentul Ypsilon), 1.76 metri în lățime (+120 mm) și 1.44 metri în înălțime (-70 mm).

De asemenea, versiunea electrică a lui Ypsilon cântărește 1584 de kilograme.

EDIȚIE SPECIALĂ CASSINA: 1906 EXEMPLARE

Așa cum cunoaștem deja, noua Lancia Ypsilon este disponibilă într-o ediție specială de lansare Cassina. Această ediție include toate dotările menționate mai sus, precum și o nuanță albastră specială, sigle Cassina vizibile în habitaclu și un sistem de conducere autonomă de nivel 2.

Noua ediție specială va fi produsă în 1906 exemplare, numărul fiind anul de înființare a mărcii. În Italia, ediția specială costă 39.999 de euro.

Pentru început, noua Lancia Ypsilon este disponibilă doar în Italia. În vară, modelul va ajunge și în showroom-urile din Belgia și Țările de Jos, iar din 2025, Ypsilon va fi prezent și în Germania, Spania și Franța.

via Lancia

Comentarii (10)

  • Ce sa mai zici peugeot 208 cu alte haine la 40.000 euro
    https://www.youtube.com/watch?v=_n5E7feJHw0
    4 5
  • II PREVAD DEJA UN NOU FALIMENT, CU PRETURI SI FIGURI DE ASTEA IN CAP
    13 3
  • Bun, versiunea specială Cassina costă 40.000 euro, nu asta ar fi problema, ci cât vor costa versiunile normale, pentru ca dacă vor fi 35.000, chiar nu văd cum va renaște Lancia .
    11 1
  • Banditos
    Lancia incearca sa se promoveaze ca si marca de lux. Cel putin asta e ceea ce comunica ei.
    9 1
  • Prețul versiunilor normale e important. Cine vrea versiune limitată a acestui automobil probabil are un hobby și cont bancar care ii permite sa o cumpere.

    PS: interiorul arata foarte bine. Însă cum va fi cel de pe versiunea normala?
    6 0
  • Trilulilu
    Ăștia mănâncă parmezan stricat de au impresia că vor vinde suficiente bucăți cât să mai devină relevanți.
    3 6
  • Alo - Autoitalia - sau care mai este importatorul oficial marcile auto italiene, SUNT FANUL VOSTRU NR 1, dar ori sunteti beti ori sunteti beti. Cum puteti sa setati aceasta masina la pretul de 40k? Hai mai bine sa faceti un audit intern la dealeri din Romania si sa faceti o verificare si la campaniile de pe Facebook, ca nu stiu cum rezistati pe piata. Din raportul APIA nu prea pare ca vindeti masini iar in showroom se bat de musca. Am trimis notificare pe facebook la campania de Tonale ca vreau masina, nici pana astazi nu am fost sunat de un dealer. Valeu - deci haideti sa ne mai dezmeticim un pic, NU MAI MARITI PRETURILE LA GIULIA DE LA 22K IN 2018 LA 50K IN 2023, ca nu este nici shorting de compononte si masina este aceiasi. Va spun asta ca stiti de ce pe malul Dambovitei la Alfa nu este nimeni in showroom si la Tesla este coada.
    6 4
  • @Rares Dacă citeai articolul aflai că AutoItalia nu a stabilit prețul Lanciei la 40k fiindcă Ypsilon nu se vinde încă în România și nu se va vinde nici anul ăsta nici anul viitor. Că nu știu să vândă, aia e clar :)) Așteaptă mură-n gură să intre clientu' în showroom cu banu jos, la preț de listă dacă se poate, aliniat la concurență, chiar dacă toate produsele sunt cu cel puțin o generație în urmă.
    3 1
  • @Rares
    Încearcă prin telefon ca poate ei nu trăiesc pe Facebook.
    Mi se pare incredibil ca tu te aștepți sa te sune dealerul pentru ca le-ai trimis o notificare pe Facebook la nu știu ce campanie publicitara.
    5 1
  • Atat de ieftin? ataaaatttt!!! :)))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru