La începutul lunii februarie, Lancia ne-a arătat mai multe imagini oficiale cu noul Ypsilon. Acum, însă, a venit momentul lansării oficiale. Cu această ocazie aflăm toate detaliile despre noul model care marchează revenirea mărcii italiene pe piața europeană după 10 ani de izolare pe piața autohtonă.
NOUL LIMBAJ DE DESIGN PU+RA
Noua generație Lancia Ypsilon aduce un limbaj de design complet nou pentru marca italiană. Acesta este inspirat puternic de către conceptul PU+RA HPE, prezentat anul trecut, iar acest lucru este vizibil în special în partea din față. Aici, luminile de zi sunt desenate în forma unei benzi LED subțiri întreruptă la mijloc de către un alt element amplasat pe verticală și iluminat.
Imediat deasupra luminilor este prezentă noua siglă Lancia, precum și o zonă neagră în vârful capotei. Farurile principale LED sunt montate în bară și au formă hexagonală. Partea frontală este completată de o priză de aer mare și de elemente sculptate în marginile barei de protecție.
Tot la exterior mai observăm accente negre în zona aripilor, precum și capace ale oglinzilor vopsite în negru. Portierele din spate au mânerele amplasate imediat în spatele geamurilor laterale. Partea din spate a noului Ypsilon aduce stopuri LED rotunde, un eleron pentru o notă de sportivitate și o bară de protecție sculptată. Nu lipsește nici sigla Lancia, iar aici mai este vizibilă și sigla numelui modelului.
Exteriorul este completat de jante de 17 inch.INTERIOR CU PRETENȚII PREMIUM
Nu doar exteriorul prezintă un design revoluționar pentru marca italiană, ci și interiorul noului Ypsilon. Habitaclul noului model este asemănător unei sufragerii italiene, iar în cazul mașinii din imagini, constructorul a colaborat cu Cassina pentru a crea acest interior. Astfel, iese în evidență o măsuță de cafea montată în consola centrală, precum și tapițeria albastră prezentă la scaune și la bord.
Noua Lancia Ypsilon introduce sistemul multimedia SALA (prescurtare pentru Sound Air Light Augmentation), iar aici avem două ecrane cu diagonală de 10.25 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Pe bord este montată și un disc iluminat care servește ca un asistent virtual ajutat de inteligență artificială.
PRIMA LANCIA ELECTRICĂ
Noua generație Lancia Ypsilon este primul model electric din istoria mărcii. Versiunea electrică este propulsată de un singur motor electric montat în puntea din față. Acesta dezvoltă 156 de cai putere și un cuplu de 260 Nm. Din păcate, Lancia nu a dezvăluit timpii de accelerație și viteza maximă a noului model.
Motorul electric este alimentat de o baterie de 51 kWh, de unde rezultă o autonomie de 403 kilometri în regim WLTP. Bateria poate fi încărcată de la 20% la 80% în 24 de minute la o stație de încărcare rapidă.
În viitor, noul model va fi disponibil și într-o versiune hibridă.
Aceasta va fi ultima Lancia din istorie care va avea motor termic.PLATFORMĂ COMUNĂ CU PEUGEOT 208 ȘI OPEL CORSA
Noua Lancia Ypsilon este bazată pe platforma CMP (eCMP în cazul versiunilor electrice), împărtășită cu Opel Corsa și Peugeot 208. Noul model subcompact italian măsoară 4.08 metri în lungime (mai lung cu 240 de milimetri față de precedentul Ypsilon), 1.76 metri în lățime (+120 mm) și 1.44 metri în înălțime (-70 mm).
De asemenea, versiunea electrică a lui Ypsilon cântărește 1584 de kilograme.
EDIȚIE SPECIALĂ CASSINA: 1906 EXEMPLARE
Așa cum cunoaștem deja, noua Lancia Ypsilon este disponibilă într-o ediție specială de lansare Cassina. Această ediție include toate dotările menționate mai sus, precum și o nuanță albastră specială, sigle Cassina vizibile în habitaclu și un sistem de conducere autonomă de nivel 2.
Noua ediție specială va fi produsă în 1906 exemplare, numărul fiind anul de înființare a mărcii. În Italia, ediția specială costă 39.999 de euro.
Pentru început, noua Lancia Ypsilon este disponibilă doar în Italia. În vară, modelul va ajunge și în showroom-urile din Belgia și Țările de Jos, iar din 2025, Ypsilon va fi prezent și în Germania, Spania și Franța.
via Lancia
https://www.youtube.com/watch?v=_n5E7feJHw0
PS: interiorul arata foarte bine. Însă cum va fi cel de pe versiunea normala?
Mi se pare incredibil ca tu te aștepți sa te sune dealerul pentru ca le-ai trimis o notificare pe Facebook la nu știu ce campanie publicitara.