Lada a prezentat oficial noua generație a modelului de clasă mică Kalina. În gama producătorului rus, Kalina este poziționată chiar deasupra modelului entry-level Granta. Noua Lada Kalina este disponibilă ca hatchback cu cinci portiere sau break și se bazează pe o platforma modificată serios a primei generații Kalina. Noul model a fost rafinat cu ajutorul inginerilor Renault-Nissan, compania care deține o parte din firma AvtoVAZ, cea care deține marca Lada.
Vizual, noua Kalina este cea mai frumoasă Lada produsă în ultima vreme. Partea frontală este suficient de modernă, cu blocuri optice agresive. La interior însă situația este destul de spartană, însă modelul de top LX poate fi comandat cu ștergătoare automate, sistem infotainment cu touchscreen și aer condiționat.
Kalina va fi propulsată de un motor pe benzină de 1.6 litri disponibil în trei variante de putere între 87 și 106 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, iar opțional poate fi montată o cutie automată cu patru trepte.Acest model va fi folosit și pentru readucerea la viață a mărcii Datsun. O versiune modificată a acestei generații de Lada Kalina va purta marca Datsun după 30 de ani de la ultimul model japonez produs de acest brand. Noul Datsun bazat pe Lada Kalina va fi model gândit pentru piețele emergente și va fi lansată în curând în India.
Via LeftLaneNews
Dacia Sandero este absolut superba pe langa ragalia asta
Datsun va incepe cu strangul daca vor lansa asa ceva, o marca cu un anumit renume revine cu niste masini vai de capul lor...
Masina de noua arata ca si cum ai fi luat-o la mana a doua acum 5 ani..
Cu cat mai ieftina ar putea fi fata de Sandero?Daca o dau la juma de pret poate ca se merita daca nu..mai bine iti un Sandero la mana a doua.
Inspirata de
Priza de aer si proiectoare de Peugeot 308
Faruri de Golf
Stopuri de Citroen C4
Ce mi-e china ce mi-e rusia
Poate generatia urmatoare va fi mai originala...
sa nu crezi ca loganul e cum mult peste lada.....doar ca lada e mult mai ieftina (achizitie si pretul pieselor) in Rusia fata de cum este loganul la noi
obtional cutie automata de 4?????in anu 2013??????serios acuma
inteleg ca masina se adreseaza saracului care vrea sa scape de bicicleta insa masina asta e varza frate.....
as comparao cu prima generatie de logan de prin 2005........
Apropo de biciclete...acum se poarte sa mergi cu bicicleta prin oras. Si sunt biciclete premium si lux care costa mii si chiar peste 10 mii de euro. Deci e mai amarat unul cu un Logan sau una din asta decat unul cu o bicla scumpa chiar daca are 2 roti si e fara motor.
Ce te miri asa, n-ai observat bine nick-ul lui: ..._bmw???
Deasemenea orice comparatie cu Dacia e puerila, din moment ce amandoua fac parte din acelasi grup : Renault-Nissan. Doar ca cele doua marci sunt destinate unor regiuni diferite, cu cerinte diferite.
Asta inseamna ca Renault-Nissan inca odata isi dovedeste experiza intr-un sector tot mai popular si mai invidiat.
In consecinta, nu-i ceva neobisnuit ca avem Lada pe platforma B0 a aliantei, folosita si la gama Dacia. Oricum actualmente, fata de ce conduceau rusii (vechia Lada 2107), e diferenta de la cer la pamant.
Si mai stim ca cei de la Renault au doua capete, de-asta iau decizii atat de bune si fac masini fenomenale cum spun cei ca tine. Dar tot cei de la Renault care au ochiul format in domeniul asta, nu au vazut si ei toba aia ruginita? Ca deh, sunt poze oficiale. Sau in Rusia se accepta. :))
Oricum Renault e bagat serios in Rusia pentru ca in general acolo se cer masinii medii cu pret acceptabil. Iar Renault se pricepe de minune la asa ceva. De-asta are el mai mare profit cu masini de pana in 20-25000 de euro.
Si apropo de diferenta ca de la cer la pamant, acea vechitura numita Lada 2107 a fost o masina foarte fiabila. Si ghici ce, la origini era un Fiat.
Totusi ai expus in mod evocator, sugestiv si deosebit de realist, un lucru esential:
"Industria auto a lui Ivan nu va pieri, fiind sustinuta de numarul relativ mare de doritori amarasteni"
Perfect de acord !
Nici nu ma mira extremele de care spune @@inexorabil.
Oare de ce toti astia ca tine tind sa puna cuvinte noi in gura altora?
"masini fenomenale" ?! Am spus doar ca Renault-Nissan face o treaba foarte buna in segmentul low-cost sau cel al masinilor abordabile, ia-o cum vrei ("masinii medii" inseamna cu totul alticeva) si ca-i o latura a industriei tot mai populara si mai invidiata. Poate asta te deranjeaza.
Faptul ca Rusia e o piata importanta de deja un aspect banal, cunoscut de majoritatea oamenilor informati, dar "ironizat" se pare de cei ca tine care fac o obisnuita din a se pi5a contra vantului.
Sa te exprimi asupra profitului mi se pare iar o idiotenie pt ca are mai multe coordonate si e greu de determinat pt piata ruseasca. Renault ca marca vinde binisor, insa din cadrul Aliantei, Nissan face grosul vanzarilor acolo. Cu siguranta nu stiai lucrul asta.
Ma faci sa rad cu inca un lucru... Lada 2107 a fost si este o rapandula de masina. Oricine stie ca masinile rusesti erau si sunt groaznice cu o fiabilitate ce tinde spre zero. Nici Fiat nu statea prea grozav la fiabilitate in anii 80, insa masinile astea rusesti modificate erau absolut deplorabile ! Alooo !! Contactul cu realitatea!!
Iti voi raspunde eu in locul lui inexorabil. Pentru ca mi-a fost dat sa ma folosesc o Lada 1500 in Moscova, iarna la -25 de grade. Si nu mi s-a intamplat niciodata sa nu porneasca sau sa nu bage caldura. Pentru ca ceea ce nu ati inteles voi, amatorii de confort si tehnologie, este faptul ca in zona respectiva oamenii au o filosofie mult mai pragmatica. Vor doar o masina care sa-i poarte din punctul A in punctul B fara sa se strice si in care sa nu moara de frig.
La toba unde ziceti ca e ruginita, s-ar putea sa fie o coloratie data de sudura, inclusiv la Logan se vedea o coloratie la toba portocalie-albastra unde s-a facut sudura.
Prietene, nu-I vorba de o comparative cu Dacia 1310 aici ! Tot n-ai inteles?? E vorba de faptul ca ce au acum rusii prin Lada e chiar f ok, in comparatie cu masinile de acum 30 de ani.... asta din toate punctele de vedere: FIABILITATE, dotari, tehnologie, design etc.
@Misha si altii
Nu ne spuneti noua povesti cu zane cum masinile rusesti sub licenta de acum 30-40 de ani ar fi mai fiabile decat masinile modern actuale.
Asta-i cea mai mare cretinitate pe care o puteti sustine... V-a apucat dintr-o data dragostea de masinile rusesti ? :)) Ce a fost a fost... E doar gura de voi oricum... e ipocrizie... nu v-as vedea intr-o masina veche ruseasca , cand ati avea banii necesari cumpararii unei masini noi, mai moderne. Asa sunt si rusii... vreo 150 de milioane la numar... puterea de cumparare le creste si odata cu ea si necesitatile... tocmai de aceea Rusia e considerate o piata cu potential.
Cai putere? Serios!? :)) Pot sa te intreb cati ani ai ?
Vrei sa zici ca o Lada 1500 din 1973 era superioara unui Logan echipat cu defunctul 1.4 mpi, doar pentru ca avea o varianta de putere cu ~75 CP???? Hai ca esti amuzant ! Si complet ATEHNIC !
Sunt 2 aspecte aici:
-unul e legat de faptul ca tu compari un motor pe carburator conceput acum 50 de ani (!!!!) cu un motor pe injectie, gestionat electronic, infinit mai eficient, atat dpdv al consumului, cat si al poluarii, atat atmosferice, cat si fonice...
-al doilea aspect e legat de faptul ca existau atunci, asa cum exista si acum diverse variante de putere, in functie de buzunarul si nevoile fiecaruia.
Actuala Lada Kalina vine si cu motor 1.6 16v 106 CP care-i net superior oricarui produs Lada din trecut !
Hai sa ne intoarcem in epoca de piatra, doar de dragul vostru ! Ma lasi!
Misha nu esti tu buricul pamantului. Rusii merita mai mult. Asta era ideea.
Si apropo, sa compari Lada de acum 30 de ani cu Dacia 1300 nu este nici o exagerare. Ambele isi au originile in niste masini proiectate in anii '60 care mai erau si in aceiasi clasa.
Si numai cine nu a avut de-a face cu Lada spune ca Dacia 1300 ii era superioara, vorbeste aiurea. Ca tinuta de drum, stabilitate, confort, poate si spatiu, sau tabla Lada era peste 1300. Sa mai spunem ca Lada avea si o cutie in 5 trepte? ;)
Greu la deal cu boii mici, huh..
Poate tie nu iti pasa. Daca ai fi un pasionat de masini ai fi inteles ceva din comparatie spusa de Misha. Dar te cam depaseste subiectul. obositule!
7 voturi negative in 10 min... pana pe la 17:00 nu era nici unul. Fa-o si tu mai cu stil, ca ne prindem. :))
Frustrarea te face sa-ti inventezi tot felul de scuze. :) O luasei pe aratura demult, dar acum ai prins viteza se pare.
Poate vorbesti si tu de AUTOMOBILE... pentru ca asta-i subiectul...dar alta data, acum ai pierdut. Mai invata, copilu'.
Mai invata ce inseamna domeniu auto si apoi sterge-te la gura. Apropo, Lada si Dacia 1300 erau si ele AUTOMOBILE, dar poate ca tu ieri te-ai urcat la volan. Evident, tu ai inteles de aici ca pentru mine AUTOMOBILE inseamna Lada si Dacia 1300. :))
Oricum mi-ai demonstrat ca in afara de arogante nu spui nimic concret. Esti paralel cu domeniul, dar te dai destept.
Ah, si daca te referi la automobile ca asta-i subiectul, nu stiu ce automobil este unul care in pozele de prezentare are toba ruginita. ;)
Deci pentru tine o masina precum Fiat 124 in care isi are originile Lada si Renault 12 din care s-a tras Dacia 1300 consideri ca au fost niste rable. Asta denota ca ai o cultura auto 0 barat si o aroganta care tinde spre maxima nesimtire. Pur si simplu esti un prost care habar nu are cu se mananca domeniul astia si te dai destept. Conform mentalitatii tale de miner, ar trebui sa le dam dracu' pe masinile din anii '60-70 pentru ca sunt niste rable. :))
Habar nu ai ce fel de masini se faceau atunci si habar nu ai ca de foarte multe ori au stat la baza inovatiilor din ziua de azi, din orice domeniu. Dar ai dreptate, greu la deal cu boii mici. Asta tine de cultura si istorie auto care tie iti lipseste cu desavarsire. Practic masini precum Dacia 1300 au fost o forma de versiune low cost fata de Renault 12. Daca te-ai fi urcat sau ai fi condus si un Renault 12 ai fi vazut ca erau diferente destul de mari fata de Dacia 1300. Dar nu iti cer sa intelegi lucruri de genul asta, pur si simplu nu poti decat sa te dai destept.
Hai, sictir!
Fac ceva pe tine si pe parerea ta despre mine. Meriti!
Nu am spus ca nu sunt de acord cu masinile astea, insa locul lor e intr-un muzeu si la eventuale defilari pentru pasionatii masinilor de epoca.
Hai sictir tie!