Constructorul sud-coreean de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua generație Sportage la începutul lunii iunie. Din punct de vedere estetic, SUV-ul se aliniază la actualul limbaj de design al mărcii, iar interiorul preia tehnologia electricului EV6.
Acum, Kia revine cu o parte dintre detaliile tehnice ale noului Sportage. În primul rând, la lansare acesta va fi disponibil cu două motorizări convenționale.
Primul este un agregat pe benzină, de 1.6 litri, care dezvoltă 180 de cai putere și 265 Nm. În cazul său, clienții vor putea opta fie pentru o transmisie manuală cu șase trepte, fie pentru una automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
MOTOR DIESEL CU 186 CP
Apoi avem un propulsor diesel nou, de 2.0 litri, care propune 186 de cai putere și 417 Nm. Acesta vine doar în compania unei transmisii automate cu opt rapoarte.
Ulterior, cea de-a cincea generație Kia Sportage va fi oferită și cu unități hibrid și plug-in hybrid (cu încărcare la priză).
Noul Sportage este dezvoltat pe arhitectura N3, ceea ce înseamnă că este mai capabil pe teren accidentat decât modelul anterior. Tocmai de aceea, Kia oferă funcția Terrain Mode care ajustează automat diverși parametri în funcție de suprafața de rulare.
Masina va avea disponibile și modurile de rulare prestabilite Comfort, Eco, Sport și Smart.
SISTEME DE ASISTENȚĂ DIN BELȘUG
Lista cu sisteme de asistență este foarte generoasă și include, printre altele, un sistem avansat de frânare automată de urgență cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor, sistemul Highway Driving Assist, Smart Cruise Control și Blind-Spot Collision-Avoidance Assist.
Versiunea dedicată publicului european va fi prezentată în luna septembrie. Debutul comercial este programat pentru anul în curs.
via Kia
Despre prțuri, nimic?
Sau sper sa ofere si varianta de 7 locuri in europa, ca alternativa la Tiguan allspace.
sărăcia e mare tare bre
În SUA, Australia, Canada, Arabia Saudită, Emirate, ceva UK... nu vezi porcării manuale, decât puţine.
Dar la tractoriştii săraci, care nici nu au condus în viaţa lor automată sau electrică... doar manuala termică li se pare lux.
Aia gen 1800 Ford T
Mda
la 06.07.2021, 21:42
Dar vai neuronul tău nu ştie că există tractoare electrice, utilaje agricole electrice.
Va veni ziua când şi vapoarele vor fi electrice, garantat 100%.
Revenind strict la motorizari, eu personal nu recomand benzinarul 1.6 , cuplul este mult prea mic pt. un SUV de aceasta talie si KIA nu prea a stiut niciodata sa puna la roata cu adevarat toata herghelia aia de cai si Nm. Am avut ocazia sa conduc generatiile precedente si diferenta simtita la condus intre un 2.0 crdi de 185 cai/380-400 Nm si benzinarul 1.6 turbo mi-a parut nu doar mare ci chiar de netrecut cu vederea. Chiar daca pe hartie performantele arata usor mai bine poate pt. benzinar , in realitate diesel-ul este mult mai placut, sigur, relaxant si performant . Nu mai vorbesc in modul 4x4 .
Mie mi se pare ok 1.6TGDI. Nu cred ca este nevoie de mai mult, pentru ce reprezinta Sportage-ul.
Oricum (la modelul actual) nu se mai vinde 2.0 CRDI si nu prea mai ai alternativa la 1.6 TGDI.