Constructorul sud-coreean a prezentat oficial cel mai nou model electric al său, un SUV botezat EV5. Noul model a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Chengdu din China, aceasta fiind versiunea globală care se va vinde în mai multe piețe din lume, dar care ar putea fi diferită față de versiunea care va ajunge în Europa.
DESIGN ASEMĂNĂTOR CU EV9
Primul lucru care iese în evidență este design-ul foarte asemănător cu cel văzut la SUV-ul mai mare EV9, și acesta electric. Noul SUV cu zero emisii propune o caroserie semi-pătrățoasă cu suprafețe netede în mare parte, dar și cu muchii ascuțite pe alocuri. În partea din față, avem faruri LED cu un design destul de complex, aproape în forma literei C și care sunt unite printr-o bandă iluminată foarte subțire.
Fiind un model electric, grila este absentă. În bara de protecție este integrată principala priză de aer, iar aici mai putem vedea și elemente decorative gri, care dublează și ca un scut de protecție. O notă de robustețe este evidențiată de protecțiile aripilor vopsite în negru, în timp ce capota este sculptată și prezintă mai multe nervuri pe suprafața sa.
Capacele oglinzilor au și acestea un aspect ascuțit, iar aripile sunt ușor evazate și puternic ascuțite în special în zona unde se întâlnesc cu portierele din față.
Acestea din urmă prezintă o suprafață netedă, datorită mânerelor retractabile, în timp ce părțile inferioare prezintă elemente de protecție vopsite în gri.Imediat sub geamurile laterale este prezent un element decorativ cromat, iar linia laterală de design urcă abrupt în partea din spate. La fel ca în față, stopurile LED sunt desenate sub forma literei C, ele fiind ceva mai simple față de faruri. Semnătura luminoasă se prelinge până aproape de centrul hayonului, acolo unde avem sigla Kia scrisă cu litere mari. Deasupra lunetei este montat și un eleron aerodinamic, iar bara din spate integrează și aceasta un element de protecție. Exteriorul este completat de jante aerodinamice de 21 de inch.
Ca dimensiuni, noua Kia EV5 are o lungime de 4615 milimetri, iar ampatamentul său măsoară 2750 de milimetri.
INTERIOR MINIMALIST
Habitaclul lui EV5 are un design tipic minimalist și digitalizat, cu un singur ecran separat în două zone pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Un element interesant este scaunul pasagerului din față, care conține o suprafață ce se extinde deasupra consolei centrale și aproape se unește cu scaunul șoferului.
Tot în habitaclu mai putem observa și câteva comenzi fizice pentru sistemul de climatizare, precum și două porturi de încărcare USB-C, o suprafață de încărcare wireless și compartimente de depozitare.
Bancheta din spate poate fi rabatată complet, iar portbagajul conține și spații de depozitare mai mici sub podea. Bineînțeles, nu lipsește nici sistemul de iluminare ambientală, cu 64 de culori.
Deocamdată, Kia nu a dezvăluit detalii tehnice despre noul EV5. Acestea vor fi dezvăluite abia în luna octombrie. În schimb, au apărut informații neoficiale că versiunea pentru piața din China primește un singur motor electric de 218 cai putere și 310 Nm. Autonomia și capacitatea bateriei rămân necunoscute.
via Kia
EV9 incepe de la peste 70000. GT-ul este 83000 in DE.
EV5 ar trebui sa fie mai ieftin. Dar oare mai ieftin ca EV6?