Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Joi, 27.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul sud-coreean de automobile a publicat toate detaliile, inclusiv cele tehnice, referitoare la noul model cu zero emisii EV4. Acesta va fi disponibil în două variante de caroserie: sedan și hatchback, acesta din urmă fiind gândit în special pentru piața europeană.

În urmă cu două săptămâni, Kia a publicat primele imagini cu noul model electric EV4. Încă de atunci știam că va fi disponibil în două variante de caroserie: sedan și hatchback.

Acum, noul EV4 a debutat în cadrul evenimentului Kia EV Day, astfel că producătorul asiatic a publicat toate detaliile tehnice care ne interesează.

Așadar, Kia EV4 este construită pe arhitectura E-GMP și are următoarele dimensiuni: 4.730 mm lungime (sedan) sau 4.430 mm (hatchback), lățimea este de 1.860 mm pentru ambele variante de caroserie, înălțimea este de 1.480 mm, respectiv 1.485 mm, iar ampatamentul este, din nou, identic: 2.820 mm.

Varianta sedan are un portbagaj de 490 de litri, iar cea hatchback de 435 litri.

Trecând peste designul exterior, care nu mai este un secret, trebuie menționat că cei de la Kia au îmbunătățit aerodinamica, rezultând astfel un coeficient Cx de 0.23.

DOUĂ VERSIUNI, CU PÂNĂ LA 630 DE KM AUTONOMIE

Clienții vor avea la dispoziție două versiuni: Base, cu baterie de 58.3 kWh, și Long Range, cu baterie de 81.4 kWh. Indiferent de versiunea aleasă, primești un singur motor electric, montat pe puntea față, capabil de 204 cai putere.

În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 7.4 secunde (sedan) și 7.7 secunde (hatchback).

Viteza maximă este aceeași: 170 km/h. 

Potrivit fișei cu specificații tehnice, noul EV4 sedan Base are o autonomie de 430 kilometri, iar versiunea Long Range poate acoperi până la 630 de kilometri cu o singură încărcare. De partea cealaltă, EV4 hatchback Base are o autonomie de 410 kilometri, respectiv 590 de kilometri pentru versiunea Long Range. Toate valorile sunt în ciclul WLTP.

La o stație rapidă, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 31 de minute. De asemenea, EV4 are funcție Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G). Cu alte cuvinte, înseamnă că poate alimenta cu energie electrică diverse aparate casnice sau de camping, printre altele.

Suspensia față este de tip MacPherson, iar pe spate avem o suspensie multi-link, pentru un plus de confort.

În ceea ce privește habitaclul, acesta este identic cu ce regăsim pe modelul EV3. Are același plan general, cu măsuța extensibilă de la nivelul tunelului central, dar și același ansamblu care integrează cele 3 display-uri.

INTERIOR PRELUAT DE LA EV3

Instrumentarul de bord și ecranul digital al sistemului multimedia au fiecare 12.3 inch, iar un al treilea display, de 5.3 inch, este rezervat pentru sistemul de climatizare.

Pe lângă actualizări over-the-air, sistemul multimedia permite vizionarea de conținut video, de pe platforme ca Youtube, Netflix și Disney+.

Kia își propune ca noul EV4 să primească 5 stele la testele de impact Euro NCAP. Tocmai de aceea, pe lista de sisteme de siguranță regăsim Driver Attention Warning, Forward Collision Avoidance Assist 2, Lane Following Assist 2, Intelligent Speed Limit Assist și Remote Parking Assist Entry. Desigur, există și un Head-up Display de 12 inch.

Noul EV4 sedan va fi construit în Coreea de Sud, începând cu jumătatea lunii martie, iar varianta hatchback va fi asamblată doar în Slovacia, în a doua parte a anului, fiind gândită pentru piața europeană.

Lansarea pe piața coreeană este programată pentru luna martie, iar în Europa va sosi în a doua parte a anului.

via Kia

Comentarii (4)

  • da poate sa faca si 1000 de km , cu spatele ala ciudat s o cumpere cino vrea , pentru mine masina trebui sa fie si frumoasa.
    Parca la fel au facut cu hyundai santa fe, are un spate de mi vine sa vomit.
    Hai sa pomenesc si de bmw X3.

    La asa hidosenii, mai ca Dacia mi pare frumoasa deja
    2 4
  • @nsrei
    Pentru tine doar Golf 4 1.9TDI merge. Mai ales financiar.
    4 0
  • @nsrei
    Unii inca mai cumpara masini pentru partea practica, nu pentru aspect.
    Pentru cei ce vor masini frumoase si proaste exista oferta germanilor: becuri, leduri, televizoare, etc.
    Kia a vandut foarte bine prin vest, incepand cu EV6, acum in ianuarie la mare cautare EV3, deci nu prea le pasa celor de la KIA parerea ta despre forme. Lumea vrea autonomie si spatiu, confort.
    1 0
  • Apropo de partea practica: varianta hatchback o sa fie mult mai populară decât sedanul, în Europa. Chiar dacă sedanul cred ca tot haion are. Volumul portbagajului e calculat la înălțimea lui, nu pana în tavan. Asta face ca în realitate un hatchback sa fie mult mai util, mai ales ca poți pune lucruri voluminoase în portbagaj.

    Partea nasoală la electrice e ca sedanul e mai eficient. Plafonul lung și plonjat asigura aerodinamica mai buna.

    Deci e o decizie intre câțiva km în plus la autonomie și un cost de utilizare ușor redus vs parcat mai ușor în orașele aglomerate și un portbagaj mai util.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru