Volvo a dezvăluit miercuri în Statele Unite noua generație S60, care va fi produsă exclusiv la noua uzina construită în statul american Carolina de Sud.
În luptă directă cu BMW Seria 3 sau Audi A4, modelul de segment D preia elemente de design de la break-ul V60 prezentat în prima parte a acestui an și propune două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid.
Noua generație Volvo S60: date esențiale:
● Noul S60 este dezvoltat pe platforma Scalable Product Architecture (SPA), aceeași utilizată și în cazul lui V60 și XC60. Modelul are o lungime de 4761 mm (+126 mm comparativ cu facelift-ul precedentei generații), o lățime de 2040 mm (+175 mm) și o înălțime de 1431 mm (-53 mm), în timp ce ampatamentul ajunge la 2872 mm și este cu 94 mm mai mare. Masa minimă este de 1680 kg;
● Din punctul de vedere al designului, noul S60 păstrează elemente tradiționale, însă în același timp preia unele caracteristici de la "fratele" mai mare S90, inclusiv în privința formei blocurilor optice și a grilei;
● Părțile laterale sunt caracterizate de linii fluide care oferă o dinamică mai agresivă în partea inferioară a caroseriei, în timp ce stopurile sunt de asemenea preluate de la S90, cu mici modificări.
Volvo prezintă noul S60 ca pe un "sports sedan".● Nici la interior nu există surprize majore, întrucât dotările sunt similare cu cele întâlnite la V60 și noul XC60. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate controla cea mai mare parte a funcțiilor mașinii, sistemul de navigație, servicile și aplicațiile;
● Sistemul Sensus este compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto și oferă conexiuni de date 4G;
● Volvo S60 este primul model al constructorului care nu beneficiază de motorizare diesel. La lansare, S60 va fi disponibil cu două unități pe benzină, despre care suedezii nu au oferit detalii complete: T5 de 2.0 litri și 250 CP, respectiv T6 de 310 CP;
● În plus, există două versiuni plug-in hybrid bazate pe motoare pe benzină: prima (T6) oferă în total 340 CP, în timp ce a doua (T8) vine cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 303 CP care este sprijinit de un motor electric de 65 kW (88 CP) poziționat pe puntea spate. Împreună, sistemul furnizează 400 de cai putere și un cuplu de 640 Nm;
● Conform unui anunț anterior, S60 are și o versiune de performanță Polestar Engineered care oferă același sistem de propulsie plug-in hybrid al versiunii T8, dar cu cifre îmbunătățite: 415 CP și cuplu de 670 Nm;
● Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte;
● Noul S60 împrumută sistemele de siguranță de pe V60, XC60 și seria 90, însă cu unele îmbunătățiri.
Sistemul opțional Pilot Assist, care oferă suport pentru virare, accelerare și frânare pe drumuri bine marcate până la viteze de 130 km/h a primit îmbunătățiri în privința abordării virajelor. Printre celelalte sisteme se numără Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation sau Cross Traffic Alert.● Volvo S60 va putea fi achiziționat și pe bază de abonament prin serviciul Care by Volvo, disponibil în prezent pe principalele piețe vest-europene și în Statele Unite.
Via Volvo
un minus urias insa mi se pare masa minima cca 1600 kg. e clasa medie totusi, asta ar trebui sa fie masa aproape maxima.
În rest, mașina-i reușită ca design exterior și fără-ndoială din pdv tehnologic - cu unele obiecții aduse și de voi: prea grea și prea mare-n raport cu fosta generație.
Plus, să nu uit, cu același bord luxos de pe ultimele modele, dar baroc și fără absolut nicio tușă *sportivă* cum susține Volvo.
...Sau taman fiindcă-i prea mare rupe cîntarul?! Habar n-am ce standarde proprii (exigente, evident) au adoptat suedo-chinezii la calculele de rezistență pt crash-teste, dar alții au reușit performanța scăderii masei proprii în paralel cu creșterea dimensiunilor (v. Opel Insignia etc.)
@Liviu...fix la asta ma gandeam si eu...posibil ca in urmatoarea decada aceasta identificare vizuala sa fie si mai pregnanta. Fiecare marca isi va alege un design pe care il va adopta si il va tine o perioada, pe parcurs, fiind martori la o evolutie lenta a acestuia. Apoi, inca un prag, o noua abordare stilistica (posibil din temelii) si iarasi o bucata de timp, cu mici artificii, aceeasi imagine de marca.
N-as zice ca e foarte rau...personal sunt placut impresionat...masinile , la modul general, incep sa arate chiar bine. Daca ma uit bine, ultimii 30 de ani au fost cam dull, in evidenta iesind doar supercarurile si modelele scumpe
1600kg...Volvo, prin ceea ce face in ultima perioada numai are de gand sa transmita sportivitatea si agresivitatea la volan. Dimpotriva, designul inspirat sugereaza calm, serenitate, etc. Pentru cei cu sangele fierbinte au Polestar.
Sunt motorizările de lansare. Ulterior vor apărea și versiuni mai light. Vezi tiparul de pe XC40.
eu zic sa cumperi cat inca mai gasesti in showroumuri un S60 generatie a doua, eu asa am facut in urma cu 6 luni
daca ai bani, mergi cu Polestar, daca nu, merge si un T6 stock sau un D5 daca esti fan fumigene.
Volvo S60 actuala generatie , 4,63 metri si 1550 de kile
Volvo S60 noua generatie, 4,76 metri, deci mult mai lunga, are doar 1600
Porche 718 Cayman ; 4,38 metri 1480 de kile, deci aprope 1500 de kile, la o masina cu juma de metru mai scurta decat acest nou S60.
Mercedes clasa C ; 1585 de kile
BMW seria 3 ; 1505 de kile, dar si mult mai scurta are 4.63 de metri
mai are sens sa continui?
Hai ma nu te supara, ca asa e mereu pe AM, sau pe orice alt forum.
E usor sa dai un search si sa afli informatia, dar lumea preferea sa comenteze/troleze etc.
Vad ca ai demonstrat singur ceea ce zicea lumea mai sus :))) Pt. 10 cm in plus are aproape 200 kile in plus fata de seria 3 (are 1680 kg, nu 1600 cum zici tu). Deci sa ai cel putin 150kg in plus fata de toate celelalte din clasa e ceva. Multumim pt ajutorul demonstratie.
data viitoare poate gandesti inainte sa raspunzi si fara cherry picking cumetre.
in plus de asta cunoscatorii stiu de ce volvo cantareste o idee mai mult decat restul competitiei.
Inexorabil sigur stie, poate mai sunt si altii care stiu.
si hai sa ignoram si motivele pt care volvo este doar un pic mai grea decat competitia, dar cu rezultate semnificativ diferite la teste, a se vedea SOT 2012, sa le fie tzarana usoara lui Merc C, Audi A4 si Lexus IS200.
cand nu ai argumente solide care saiti apere pozitiunea recurgi la oarici tertiputziri care sati dishcrediteze oponentul, inclujiv greseli gramatikale.
GRAMMER NAZY
Probabil ca ascunde ceea ce masinile germane nu ascund: sisteme de siguranta care nu se vad si o structura de siguranta deosebita.
Alte comentari ???
lasa-i ca oricum nu inteleg...!
dar le stiu pe toate!