Noua generație Volvo S60: rivalul lui BMW Seria 3 și Audi A4 renunță la diesel, dar vine cu două versiuni plug-in hybrid de până la 415 CP

de Daniel Popescu
Miercuri, 20.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a prezentat noua generație S60, care devine primul model al constructorului fără motorizare diesel. Sedanul de segment mediu are însă două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid de până la 400 de cai putere, plus o versiune de performanță.

Volvo a dezvăluit miercuri în Statele Unite noua generație S60, care va fi produsă exclusiv la noua uzina construită în statul american Carolina de Sud.

În luptă directă cu BMW Seria 3 sau Audi A4, modelul de segment D preia elemente de design de la break-ul V60 prezentat în prima parte a acestui an și propune două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid.

Noua generație Volvo S60: date esențiale:

● Noul S60 este dezvoltat pe platforma Scalable Product Architecture (SPA), aceeași utilizată și în cazul lui V60 și XC60. Modelul are o lungime de 4761 mm (+126 mm comparativ cu facelift-ul precedentei generații), o lățime de 2040 mm (+175 mm) și o înălțime de 1431 mm (-53 mm), în timp ce ampatamentul ajunge la 2872 mm și este cu 94 mm mai mare. Masa minimă este de 1680 kg;

● Din punctul de vedere al designului, noul S60 păstrează elemente tradiționale, însă în același timp preia unele caracteristici de la "fratele" mai mare S90, inclusiv în privința formei blocurilor optice și a grilei;

● Părțile laterale sunt caracterizate de linii fluide care oferă o dinamică mai agresivă în partea inferioară a caroseriei, în timp ce stopurile sunt de asemenea preluate de la S90, cu mici modificări.

Volvo prezintă noul S60 ca pe un "sports sedan".

● Nici la interior nu există surprize majore, întrucât dotările sunt similare cu cele întâlnite la V60 și noul XC60. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate controla cea mai mare parte a funcțiilor mașinii, sistemul de navigație, servicile și aplicațiile;

● Sistemul Sensus este compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto și oferă conexiuni de date 4G; 

● Volvo S60 este primul model al constructorului care nu beneficiază de motorizare diesel. La lansare, S60 va fi disponibil cu două unități pe benzină, despre care suedezii nu au oferit detalii complete: T5 de 2.0 litri și 250 CP, respectiv T6 de 310 CP;

● În plus, există două versiuni plug-in hybrid bazate pe motoare pe benzină: prima (T6) oferă în total 340 CP, în timp ce a doua (T8) vine cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 303 CP care este sprijinit de un motor electric de 65 kW (88 CP) poziționat pe puntea spate. Împreună, sistemul furnizează 400 de cai putere și un cuplu de 640 Nm;

Conform unui anunț anterior, S60 are și o versiune de performanță Polestar Engineered care oferă același sistem de propulsie plug-in hybrid al versiunii T8, dar cu cifre îmbunătățite: 415 CP și cuplu de 670 Nm;

● Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte;

● Noul S60 împrumută sistemele de siguranță de pe V60, XC60 și seria 90, însă cu unele îmbunătățiri.

Sistemul opțional Pilot Assist, care oferă suport pentru virare, accelerare și frânare pe drumuri bine marcate până la viteze de 130 km/h a primit îmbunătățiri în privința abordării virajelor. Printre celelalte sisteme se numără Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation sau Cross Traffic Alert.

Volvo S60 va putea fi achiziționat și pe bază de abonament prin serviciul Care by Volvo, disponibil în prezent pe principalele piețe vest-europene și în Statele Unite.

Via Volvo

Comentarii (28)

  • Cred că este o greșeală, nu este S90 ?
    9 18
  • someone
    vreau sa va spun un aspect care mie mi se pare un plus evident...profilul masinii. imi aduce aminte de un clasic E36, atunci cand designul era altceva fata de ziua de azi. locul in care se termina montantul A , departe de centrul rotii fata ma face sa ma gandesc ca aceasta masina are motor longitudinal fata si chiar putin central ( ca si S2000 ). din pacate stim ca e doar transversal. la acelasi profil poti observa bine ca volumul 3 al caroseriei e bine delimitat de cel de-al 2lea, astfel ca nu sant confuzii de genul sport-coupe-sedan sau 2 volume si jumatate.
    un minus urias insa mi se pare masa minima cca 1600 kg. e clasa medie totusi, asta ar trebui sa fie masa aproape maxima.
    13 5
  • Nelu Pantofaru'
    Masina asta e WOW! Fara cuvinte, bijuterie.
    8 4
  • despre volvo nu zice nimeni ca seamana toate modelele
    14 5
  • Mi se pare the best loking sedan ever..si poate nu numai de la Volvo...o mica mentiune: aeratoarele pentru climatizare...prea imense..vezi poza 110 si 118...cele laterale par de utilitara iar cele centrale daca sunt unite, compun o suprafata cat tableta din bord...
    8 4
  • Achtung AM - T8 o avea el 400 CP în total, dar nu unul, ci DOUĂ motoare electrice a 87 CP fiecare...

    În rest, mașina-i reușită ca design exterior și fără-ndoială din pdv tehnologic - cu unele obiecții aduse și de voi: prea grea și prea mare-n raport cu fosta generație.
    Plus, să nu uit, cu același bord luxos de pe ultimele modele, dar baroc și fără absolut nicio tușă *sportivă* cum susține Volvo.

    ...Sau taman fiindcă-i prea mare rupe cîntarul?! Habar n-am ce standarde proprii (exigente, evident) au adoptat suedo-chinezii la calculele de rezistență pt crash-teste, dar alții au reușit performanța scăderii masei proprii în paralel cu creșterea dimensiunilor (v. Opel Insignia etc.)
    19 2
  • Tendinta asta de a face toate modelele unei marci sa arate la fel intre ele (interior si exterior) mi se pare trista. Dispare diversitatea. Te hotarasti la marca, apoi alegi singurul model disponibil in diverse marimi: mai mic, mai mare si/sau mai intaltat. Costurile de dezvoltare scad, dar preturile cresc in continuare. Absolut o mizerie.
    18 3
  • Am asteptat mult lansarea acestui model, dar acum sunt un pic dezamagit. Masina arata foarte bine dar pare a fi facuta mai mult pentru piata americana. Cred ca pentru Europa, in special Romania nu mai e o optiune la fel viabila cum a fost precedenta generatie S60. La dimensiunile si motorizarile astea nu cred ca in viitorul apropiat vom vedea prea multe pe strazile patriei. Imi pare rau, chiar ma gandeam serios sa ma bag, ca tot trebuie sa schimb masina.
    6 6
  • @Joker ...pentru ca designul e cam flawless

    @Liviu...fix la asta ma gandeam si eu...posibil ca in urmatoarea decada aceasta identificare vizuala sa fie si mai pregnanta. Fiecare marca isi va alege un design pe care il va adopta si il va tine o perioada, pe parcurs, fiind martori la o evolutie lenta a acestuia. Apoi, inca un prag, o noua abordare stilistica (posibil din temelii) si iarasi o bucata de timp, cu mici artificii, aceeasi imagine de marca.

    N-as zice ca e foarte rau...personal sunt placut impresionat...masinile , la modul general, incep sa arate chiar bine. Daca ma uit bine, ultimii 30 de ani au fost cam dull, in evidenta iesind doar supercarurile si modelele scumpe

    1600kg...Volvo, prin ceea ce face in ultima perioada numai are de gand sa transmita sportivitatea si agresivitatea la volan. Dimpotriva, designul inspirat sugereaza calm, serenitate, etc. Pentru cei cu sangele fierbinte au Polestar.
    7 3
  • mircea
    @Gigi
    Sunt motorizările de lansare. Ulterior vor apărea și versiuni mai light. Vezi tiparul de pe XC40.
    4 0
  • Arogantul
    @gigi
    eu zic sa cumperi cat inca mai gasesti in showroumuri un S60 generatie a doua, eu asa am facut in urma cu 6 luni
    daca ai bani, mergi cu Polestar, daca nu, merge si un T6 stock sau un D5 daca esti fan fumigene.
    9 4
  • seamana cu reno la interior
    7 10
  • Arogantul
    acest raspuns este pt toti habarnistii bagatori de seama care comenteza pe AM
    Volvo S60 actuala generatie , 4,63 metri si 1550 de kile
    Volvo S60 noua generatie, 4,76 metri, deci mult mai lunga, are doar 1600
    Porche 718 Cayman ; 4,38 metri 1480 de kile, deci aprope 1500 de kile, la o masina cu juma de metru mai scurta decat acest nou S60.
    Mercedes clasa C ; 1585 de kile
    BMW seria 3 ; 1505 de kile, dar si mult mai scurta are 4.63 de metri
    mai are sens sa continui?
    10 7
  • @Arogantul
    Hai ma nu te supara, ca asa e mereu pe AM, sau pe orice alt forum.
    E usor sa dai un search si sa afli informatia, dar lumea preferea sa comenteze/troleze etc.
    5 1
  • scrie foarte clar mai sus : "Masa minimă este de 1680 kg" ... MINIMA !
    3 3
  • @Arogantul
    Vad ca ai demonstrat singur ceea ce zicea lumea mai sus :))) Pt. 10 cm in plus are aproape 200 kile in plus fata de seria 3 (are 1680 kg, nu 1600 cum zici tu). Deci sa ai cel putin 150kg in plus fata de toate celelalte din clasa e ceva. Multumim pt ajutorul demonstratie.
    8 7
  • Arogantul
    Liviu, stii ce e aia cherry picking? eu am bagat si BMW in exemple tocmai ca sa nu o comit cum ai facuto tu, dar BMW este singura din lista mea care e la distanta mare de volvo, restul sunt tot pe acollo, si vad ca ai ignorat masiv grasana grupului, adica porche, care se vrea masina sport..
    data viitoare poate gandesti inainte sa raspunzi si fara cherry picking cumetre.
    in plus de asta cunoscatorii stiu de ce volvo cantareste o idee mai mult decat restul competitiei.
    Inexorabil sigur stie, poate mai sunt si altii care stiu.
    8 7
  • @Arogantul E valabil inclusiv la clasa C sau la vechea generatie S60, despre care ai mentionat. Am ales BMW doar pt ca era cel mai evident. Iar cu Porsche nu avem de ce sa comparam pt ca nici macar nu sunt aceeasi clasa. La lista putem adauga si A4 cu 4,72 si 1500 kg sau Jaguar XE cu 4,67 si 1530 kg. Deci e clar cea mai grea din clasa si nici vorba de cherry-picking.
    6 6
  • Arogantul
    da, ignoram balena, normal, pai tocmai, e alta clasa si grea cat un tanc, desi nu e tanc, dar hai sa ignoram, ca altfel ne da cu minus la logica daca nu ignoram.
    si hai sa ignoram si motivele pt care volvo este doar un pic mai grea decat competitia, dar cu rezultate semnificativ diferite la teste, a se vedea SOT 2012, sa le fie tzarana usoara lui Merc C, Audi A4 si Lexus IS200.
    8 5
  • Nu vreau sa fiu in acelasi ton agresiv cu "Arogantul" , dar nici eu nu inteleg discutia/surprinderea unora in legatura cu greutatea acestui model. Nici macar nu mi se pare prea mare, pai are o "amarata" de Octavia 1400 kg ,cat a-ti vrea sa aibe un S60 ? Departe de mine "lipsa de modestie" , dar a-ti urcat vreodata intr-un S60 ? Masina aia e ca un tanc ,toata constructia este foarte solida, toate materialele sunt foarte calitative dar si "cantitative". Intotdeauna S60 a avut (din ce-mi aduc aminte) dimensiuni exterioare ceva mai mari fata de concurenta directa (Seria 3, C klass, A4 ) sau cel putin asa pare/a , mai masiv. Eu am avut S60 /2006/D5 ( doar pt. vreo 2 ani parca, iar nevasta plange si acum dupa masina aia ) si era diferenta vizibila chiar si la interior, totul era parca mai masiv, mai solid . Portiera avea efectiv pe la 20 cm grosime, iar fotoliile din fata erau ceva...fantastic de solide si de confortabile . Oricum , sunt sigur ca aceasta greutate usor mai mare are legatura cu grija Suedezilor de a nu face nici-un rabat cu privire la materialele folosite pt. siguranta/calitate/comfort . Asa sunt ei , nu neaparat cei de la Volvo. Lucrez si in prezent cu companii din Suedia si au exact aceeasi filozofie . Chiar daca le explici ca de multe ori nu este necesara o calitate atat de ridicata si chiar si concurenta mai "face rabat" , nu, ei nu fac asta si sunt de cele mai multe ori cu 20% mai scumpi decat orice produs German similar , dar si mai calitativi. Si se gasesc intotdeauna cumparatori care cauta asta, chiar mai multi decat a-ti crede, chiar si in Romania. Iar in SUA , care pt. ei e probabil cea mai importanta piata , au "fani" cu toptanul datorita acestei filozofii a lor.
    9 4
  • @pipo e "ati", nu "a-ti" si "sa aiba", nu "sa aibe". Da-o naibii de treaba ca nu e asa de greu. In rest da, perceptia e ca fac lucrurile mai temeinic suedezii.
    7 7
  • Arogantul
    inca o-data un fuarte bine exemplu de bagator de siama al natziei rumunesti
    cand nu ai argumente solide care saiti apere pozitiunea recurgi la oarici tertiputziri care sati dishcrediteze oponentul, inclujiv greseli gramatikale.
    GRAMMER NAZY
    11 3
  • @Liviu : da, recunosc greselile, dar chiar nu prea le mai bag atat in seama cum o faceam odata. E "un defect profesional" - de cand am inceput sa comunic pe email mai mult ( dau peste 50 email /zi si citesc poate spre suta) am inceput sa nu mai scriu corect . Daca vezi unele mail-uri (inclusiv ale mele) te iei cu mainile de cap , dar dupa o vreme te obisnuiesti si intri si tu in "hora greselilor" fiindca timpul te preseaza, iar pe langa asta multe dintre ele mai sunt si in alta limba si crede-ma ca am inceput sa uit si cuvinte..romanesti..pe dea-ntregul , d-apoi diacritica ! Stiu/am observat ca aici pe AM sunteti mai exigenti asa , dar crede-ma ca nu am timp sa stau sa ma corectez si sa scriu erate cum fac altii. E doar o liniuta da-o 'reacu ! Cat priveste "sa aiba" - pe bune acuma '..?! Aiba/aibe/aive -tot aia-nseamna, au fost si sunt folosite toate si de oameni "cu carte" . Stima..
    6 2
  • @Arogantul. Pai nu i-am dat dreptate cu suedezii? Pt ce sa-l discreditez?
    3 3
  • @pipo Pai mai mult timp iti ia sa bagi in plus cratima decat sa nu o scrii deloc :)) Problema e ca atunci cand aveai timp te-ai obisnuit cum nu trebuie.
    5 5
  • @Liviu
    Daca nu stii la ce folosesc KG alea multe: http://www.automarket.ro/stiri/volvo-xc90-cea-mai-sigura-masina-din-marea-britanie-niciun-accident-fatal-83989.html
    Probabil ca ascunde ceea ce masinile germane nu ascund: sisteme de siguranta care nu se vad si o structura de siguranta deosebita.

    Alte comentari ???
    6 4
  • @pipo

    lasa-i ca oricum nu inteleg...!

    dar le stiu pe toate!
    0 2
  • ciudat ca renunta la diesel, motorul de 2.0 235 CP de la Volvo era super reusit. In rest masina este absolut superba, cand o vezi parca nu iti mai vine sa te gandesti la celebrele masini germane.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru