După o lungă campanie de promovare, noua generație Volkswagen Multivan a debutat la începutul lunii iunie. Aceasta este dezvoltată pe arhitectura MQB și, pentru prima dată, este disponibilă în versiune plug-in hybrid.
Aceasta din urmă este echipată cu un motor de 1.4 litri, pe benzină, o unitate electrică și o baterie de 13 kWh. Ansamblul dezvoltă în total 218 cai putere, iar autonomia în modul full-electric nu este cunoscută. Desigur, clienții au la dispoziție și versiuni echipate cu motoare convenționale, cu puteri cuprinse între 136 și 204 CP.
Acum, Volkswagen anunță că noul Multivan a intrat pe linia de asamblare a uzinei din Hanovra. Modelul poate fi deja comandat în Germania, iar prețul de pornire este de circa 45.000 de euro.
via Volkswagen
**A Volvo 745 and a VW Caravelle (Vanagon) were smashed togheter at respectively 58 km/h and were aligned so that they made a fifty-fifty frontal impact.
The Caravelle (Vanagon) climbed on top of the Volvo and cut into the cabin. Conclusion was that the VW’s rigid design “cannibalizes” the Volvo’s impact zones. The results below conclude that the Volvo driver was killed instantly while the VW driver prolly suffered minor bumps and bruises.
Note: HIC greater than 1000 results in death. Chest impact greater than 60 G results in death.
RESULTS.
HIC (Head Injury Criterion) for driver, Volvo: 3868, VW: 155.
Head impact, Volvo: 200 G, VW: 42 G.
Chest impact, Volvo: 65 G, VW: 30 G.
This test was made in 1994 by one of the biggest Swedish insurance companies, Folksam**.