După ce a publicat o serie de imagini teaser, Toyota lansează oficial cea de-a cincea generație Prius. Japonezii au pregătit un design nou, spațiu mai mult pentru pasageri și îmbunătățiri pentru sistemul de propulsie plug-in hybrid. Deci nu mai vorbim despre un Prius hibrid-simplu.
Noua generație Toyota Prius este dezvoltată pe platforma TNGA-C. Comparativ cu vechea iterație, modelul nipon este cu 46 de milimetri mai scurt, înălțimea a fost redusă cu 50 milimetri, lățimea a crescut cu 22 mm iar ampatamentul a crescut cu 50 de milimetri.
Totodată, centrul de greutate a fost coborât pentru un plus de dinamism.
DESIGN NOU
Noul Prius vine în standard cu jante de 19 inch. Avem faruri LED, dar și o bandă LED care se întinde pe toată lățimea părții din spate. Pentru interior, Toyota a pregătit un display central de 12.3 inch, instrumentar digital de bord și sistem de iluminare ambientală care ține loc și de sistem de alertă pentru șofer.
Habitaclul adoptă cel mai recent limbaj de design propus de Toyota, denumit Island Architecture, cu 3 zone distincte.
Această configurație poate fi întâlnită și la modelul cu zero emisii bZ4X.În cazul versiunii europene, sistemul de propulsie plug-in hybrid (așadar nu mai avem o motorizare hibrid) este compus dintr-o unitate de 2.0 litri, pe benzină, cu 151 CP și un motor electric, capabil de 163 CP. În total, ansamblul dezvoltă 223 de cai putere.
Autonomia în modul pur electric este încă necunoscută, dar reprezentanții companiei susțin că a crescut cu 50% față de vechiul model, ceea ce înseamnă că ar putea ajunge la circa 95 de kilometri. Bateria are o capacitate de 13.6 kWh (cea veche era de 8.8 kWh).
Lista cu sisteme de siguranță include cea mai actuală versiune a pachetului Toyota Safety Sense.
Noua Toyota Prius este echipată, de asemenea, cu un sistem de încărcare solar care generează suficientă energie pentru a parcurge până la 1.250 de kilometri anual, susțin japonezii.
Debutul pe Bătrânul Continent este programat pentru primăvara anului 2023.
via Toyota
frane cu regenerare are?
la bord cred ca un mini-birou ar fi cel mai bine.
Metoda moderna si eco de sinucidere ? In loc sa bagi furtunul de țeava de eșapament bagi prelungitor și te curentezi?
Din nou pare ca asiaticii judeca bine strategia de dezvoltare si pleaca urechea la dorintele clientilor, spre deosebire de autistii germani care isi dau cu stangu-n-dreptu' si pur si simplu nu stiu cum sa se raporteze la ineptiile venite de la Brucsal.
Superb...
Designul e foarte reusit.
La pret ar fi o surpriza placuta s-o vedem sub 30k. N-ar fi ieftina dar nici n-ar sari calul.
"modelul nipon este cu 46 de milimetri mai scurt, înălțimea a fost redusă cu 50 milimetri, lățimea a crescut cu 22 mm iar ampatamentul a crescut cu 50 de milimetri"
Conform articolului, inaltimea si lungimea au fost reduse cu ~50mm.
totusi...cauta pe YT alex on autos, 2023 Toyota Prius | From Ugly Duckling to Sexy Swan, min 1
autoYa...2023 Toyota Prius - New Generation of HYBRID
e mai mare peste tot, cu exceptia inaltimii