Toyota Land Cruiser și-a câștigat locul printre cele mai bune off-roadere din industrie. După o lungă campanie de promovare, noua generație a debutat acum oficial și, spre dezamăgirea publicului american, nu va fi comercializată pe această piață.
PLATFORMĂ NOUĂ
Niponii au păstrat structura body-on-frame, însă platforma este complet nouă. Este vorba despre arhitectura GA-F (derivată din TNGA), care stă și la baza viitoarei Tundra.
Această modificare înseamnă, printre altele, un șasiu mai ușor, o rigiditate crescută și un centru de greutate mai coborât. De fapt, masa proprie a mașinii a scăzut cu 200 de kilograme, comparativ cu vechiul model. Pentru a se asigura că noul Land Cruiser depășește orice obstacol, fie pe șosea sau în off-road, în procesul de dezvoltare au fost implicați chiar și piloți care aleargă în legendarul Raliu Dakar.
Designul exterior este o evoluție a modelului anterior. Spoilerele, poziționarea blocurilor de lumini, toate au fost gândite astfel încât să nu încurce în off-road, iar forma pătrățoasă a caroseriei a fost păstrată.
Dimensiunile au rămas, de asemenea, neschimbate. Garda la sol măsoară 230 de milimetri, unghiul de atac este de 32 de grade, iar cel de degajare are 26.5 de grade.
4.990 mm sunt trecuți în dreptul lungimii, lățimea este de 1.980 mm, iar ampatamentul măsoară 2.850 milimetri.
Pentru interiorul noului Land Cruiser, Toyota a pregătit un display central de 9 inch (12.3 inch opțional), iar sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Lista mai include încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cameră video cu vedere la 360 de grade, Head-up Display, volan ajustabil electric si sistem de ionizare a aerului.
FĂRĂ MOTOARE V8
Motorul V8, aspirat natural, a dispărut complet. În locul său au venit două propulsoare V6, twin-turbo: unul pe benzină și celălalt diesel. Primul are o capacitate de 3.5 litri și dezvoltă 415 CP și 650 Nm, iar al doilea (de 3.3 litri) are 309 CP și 700 Nm.
Transmisia este una automată cu 10 trepte, iar tracțiunea integrală cu trei diferențiale blocabile completează pachetul. Ulterior, noua generație Toyota Land Cruiser va putea fi comandată și într-o versiune de performanță GR Sport.
Tocmai pentru a putea circula fără probleme pe teren accidentat, modelul nipon poate fi echipat cu o suspensie adaptivă, iar sistemul E-KDSS (Electronic Kinetic Dynamic Suspension System) a fost revizuit.
Totodată, sistemul Multi-Terrain Select are două noi moduri (Deep Snow și Auto), iar sistemul Multi-Terrain Monitor integrează o cameră video montată pe dedesubt. Sistemul Crawl Control (un fel de pilot automat special pentru off-road) a fost și el îmbunătățit.
Noua Toyota Land Cruiser este echipată cu versiunea actualizată a familiei de sisteme Safety Sense.
Aceasta include, printre altele, cruise control adaptiv, asistent la menținerea benzii de rulare și fază lungă adaptivă.Lansarea pe piață este programată pentru vara acestui an.
via Toyota
Deși cu 200 kile mai ușoară, rezervor mai mic cu 15 litri și-o turbină-n plus, va rămâne probabil același tanc indestructibil, dar cu proporții la fel de ciudățele, incluzând rotițele alea ca rulmenții (interiorul e în schimb reușit.)
Noul Defender - din același segment -, fără să fie vreo capodoperă, începe să-mi pară deci atractiv.
(Nu, Land Roveriștilor, n-am de gând să-mi trag unul așa că încetați cu mailurile și apelurile. :-))
Totusi, va exista oare o continuare si pentru LC150 2.8D care a avut vanzari decente in Ro ? In echipare Prado si la un pret de lista de ~55k euro este printre cele mai apreciate overlander-uri.