Noua generație Toyota Land Crusier a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelul constructorului japonez iese în evidență prin noutățile aduse în materie de design. Zona frontală integrează o grilă revizuită, blocurile optice au trecut și ele printr-o schimbare estetică, iar luminile de zi cu LED sunt oferite standard.
Spre deosebire de vechea generație, noul Land Cruiser este cu 60 de milimetri mai lung. Ampatamentul măsoară 2.790 de mm, iar garda la sol este de 215 mm. Unghiul de atac are 31 de grade, iar cel de degajare măsoară 25 de grade.
La interior, noua generație Toyota Land Cruiser este oferită alături de un sistem de infotainment care comunică cu ocupanții prin intermediul unui ecran tactil cu o diagonală de 8 inch.
Versiunea de bază a lui Land Cruiser poartă denumirea de Active și are un preț de pornire de 47.600 de euro. Sub capotă, japonezii au optat pentru aceeași motorizare de 2.8 litri diesel. Propulsorul oferă 177 de cai putere și 420 Nm atunci când este "împerecheat" cu transmisia manuală cu șase rapoarte.
Japonezii oferă și o cutie automată, tot cu șase trepte. Indiferent de transmisia aleasă, Land Cruiser promite un consum mediu mixt de 7.4 litri/100 de kilometri.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active | Executive | Luxury | Luxury AVS | Luxury AVS (5 locuri) |
2.8 D-4D | Diesel 177 CP |
Man6 Aut6 |
47.600 - |
53.500 57.700 |
- 64.000 |
- 67.400 |
- 66.400 |
Noul Toyota Land Cruiser vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Land Cruiser 2.8 diesel, Aut, Executive |
177 | 7.4 | 12.1 | 57.700 |
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 diesel, Aut, Exclusive |
200 | 7.6 | 10.3 | 50.531 |
Jeep Grand Cherokee 3.0 diesel, Aut, Limited |
250 | 7.5 | 8.2 | 59.900 |
Volkswagen Touareg 3.0 diesel, Aut, Mountain |
204 | 6.7 | 8.7 | 45.989 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Totusi, nici celelalte nu cred ca se impotmolesc asa usor, daca stii ce sa faci cu ele.
Santa Fe in schimb consider ca e 4WD de drum, nu de offroad.
Comparațiile din tabel sunt pur ilustrative pentru a înțelege nivelul de preț al mașinilor. Dacă sunt așezate acolo, nu înseamnă că se lovesc una de alta pe off-road, ci că pot exista clienți care aleg una sau alta dintre opțiuni.
Jeep e intr-o clasa numai a lui. El e originalul. Restul...ca restul.
Patrol se fabrica inclusiv pentru SUA.
Nici un om intreg la cap nu mai pleaca cu vreun Jeep facut de FIAT sau cu vreun land rover fabricat in ultimi 5 ani la un offroad serios, unde ai sanse sa mori daca te lasa masina.