Toyota a publicat lista de prețuri pentru noua generație Corolla. Modelul de clasă compactă dezvoltat de constructorul nipon poate fi comandat în trei versiuni de caroserie: hatchback, sedan și break (Touring Sports).
Hatchback-ul Toyota Corolla a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. În acel moment, japonezii foloseau numele Auris, însă oficialii Toyota au revenit asupra deciziei și au redenumit hatchback-ul de clasă compactă.
Noul Corolla, indiferent de versiunea de caroserie aleasă, are la bază platforma Toyota New Global Architecture (TNGA). Arhitectura pregătită de japonezi propune un centru de greutate mai coborât, un comportament mai rigid al șasiului și o suspensie spate Multilink.
Oficialii Toyota propun trei motorizări pentru Corolla hatchback: benzină turbo de 1.2 litri cu 116 cai putere și 185 Nm, sistem hibrid electric+benzină de 1.8 litri cu 122 CP și sistem hibrid electric+benzină de 2.0 litri cu 180 CP. În cazul hatchback-ului, Toyota propune 5 niveluri de echipare: Eco, Dynamic, Business, Active și Exclusive.
Motorul de 1.2 litri va fi disponibil atât cu o cutie manuală cu 6 rapoarte, cât și cu transmisia CVT (MultiDrive S). În versiunea cu transmisie manuală, hatchback-ul Corolla poate accelera de la 0 la 100 km/h în 10.3 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 200 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 5.6 litri/100 de kilometri. În varianta cu transmisia CVT, timpul pentru sprintul 0-100 km/h este mai slab cu 0.2 secunde, în timp ce viteza maximă ajunge la 195 km/h. Consumul de carburant trecut în fișa tehnică este de 5.8 litri/100 de kilometri.
În cazul unui Corolla hatchback echipat cu sistemul hibrid de 122 CP, accelerația de la 0 la 100 kmh are loc în 10.9 secunde, în timp ce viteza maximă ajunge până la 180 km/h, Consumul mediu mixt anunțat de Toyota pentru o astfel de versiune este de 3.3 - 3.6 litri/100 de kilometri. Vârful de gamă echipat cu sistemul hibrid de 180 CP sprintează de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește tot în dreptul valorii de 180 km/h. Consumul mediu mixt este de 3.9 litri/100 de kilometri.
Prețuri Toyota Corolla hatchback
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Eco | Active | Business | Dynamic | Exclusive |
1.2 litri | Benzină 116 CP |
Man6 CVT |
18.299 - |
- - |
19.079 - |
20.639 22.099 |
- - |
1.8 litri | Benzină+ Electric 122 CP |
E-CVT | 22.489 | 22.489 | 23.799 | 23.889 | 27.119 |
2.0 litri | Benzină+ Electric 180 CP |
E-CVT | - | - | - | - | 29.109 |
Sedanul Corolla a fost prezentat la finalul anului trecut și spre deosebire de hatchback propune o gamă de motorizări ușor diferită.
Japonezii nu vin cu motorul turbo de 1.2 litri, însă oferă unitatea de 1.6 litri cu 132 de cai putere. În dreptul sistemelor hibride benzină+electric, sedanul Corolla bifează doar versiunea echipată cu motorul de 1.8 litri. Motorul de 1.6 litri va putea fi comandat atât cu o cutie manuală cu 6 trepte, cât și cu o transmisie CVT (MultiDrive S). În cazul versiunii cu sistem hibrid de propulsie, modelul nipon este disponibil exclusiv cu noua cutie E-CVT.Sedanul Corolla echipat cu motorul de 1.6 litri și transmisia manuală cu 6 trepte are nevoie de 9.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Varianta cu transmisia CVT este mai lentă cu 0.6 secunde pentru același sprint. Consumul mediu mixt este de 5.7 litri/100 de kilometri pentru versiunea cu transmisie manuală, respectiv 5.5 litri/100 de kilometri pentru varianta cu CVT.
În cazul unui Corolla sedan echipat cu sistemul hibrid, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 11 secunde, iar consumul mediu mixt variază între 3.4 și 3.8 litri/100 de kilometri.
Prețuri Toyota Corolla sedan
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Eco | Business | Dynamic | Business Plus |
Dynamic Plus |
Exclusive | Exclusive Plus |
1.6 litri | Benzină 132 CP |
Man6 CVT |
17.744 - |
18.523 19.983 |
20.281 21.733 |
21.583 23.043 |
21.793 23.253 |
23.763 - |
- 27.133 |
1.8 litri | Benzină+ Electric 122 CP |
E-CVT | - | 22.133 | 23.891 | 25.193 | 25.283 | 27.443 | 29.173 |
Toyota Corolla Touring Sports a putut fi admirat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Paris din 2018. Asemeni hatchback-ului, noul break poate fi echipat fie cu motorul pe benzină de 1.2 litri de 116 CP, fie cu cele două sisteme hibride.
Pentru moment, pe piața din România, Toyota oferă doar versiunile hibrid. Astfel, clienții pot alege sistemul hibrid electric+benzină de 1.8 litri cu 122 CP, fie sistemul hibrid electric+benzină de 2.0 litri cu 180 CP.
Toyota Corolla Touring Sports în versiunea de 122 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.1 secunde, iar consumul mediu mixt anunțat de producător este cuprins între 3.3 și 3.6 litri/100 de kilometri. Varianta de top sprintează de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde, iar consumul mediu anunțat de Toyota este de 3.9 litri/100 de kilometri.
Prețuri Toyota Corolla Touring Sports
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Eco | Dynamic | Exclusive | Exclusive Plus |
1.8 litri | Benzină+ Electric 122 CP |
E-CVT | 22.689 | 24.899 | 28.239 | 29.129 |
2.0 litri | Benzină+ Electric 180 CP |
E-CVT | - | - | - | 33.019 |
Nivelul de echipare Eco oferă, printre altele, următoarele dotări: ecran central cu diagonala de 8 inch, sistem audio cu 4 difuzoare, buton pentru pornirea motorului, volan reglabil pe două direcții, climatizare pe două zone, cotieră centrală, scaun pentru șofer reglabil pe înălțime, geamuri electrice, instrumentar de bord cu ecran central cu diagonala de 4.2 inch, cruise control adaptiv, jante din oțel cu diametrul de 15 inch, oglinzi exterioare încălzite, faruri cu lumini de zi cu LED, proiectoare de ceață cu LED, Hill Start Assist Control, Downhill Assist Control, Pre-Collision System cu funcții pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, Driver Attention Alert, Lane Departure Alert și Road Sign Assist.
Noul Toyota Corolla Hatchback vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Corolla Hatch 1.2 Turbo, Eco, Man |
116 | 5.6 | 10.3 | 18.299 |
Honda Civic 1.0 VTEC, Man, Elegance |
129 | 5.1 | 10.9 | 20.000 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI, Man, Best |
120 | 5.5 | 11.1 | 16.761 |
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G, Man, Standard |
122 | 6.2 | 10.4 | 19.890 |
Opel Astra 1.4 Turbo, Man, Enjoy |
125 | 5.5 | 9.2 | 17.970 |
Renault Megane 1.33 TCe 116, Man, Business |
116 | 5.4 | 10.7 | 15.250 |
Peugeot 308 1.2 PureTech, Man, Active |
110 | 4.6 | 11.1 | 16.288 |
Seat Leon 1.0 TSI, Man, Refference |
115 | 4.8 | 9.8 | 16.529 |
Volkswagen Golf 1.0 TSI, Man, Comfortline |
115 | 4.9 | 9.8 | 16.641 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
125 | 4.8 | 10 | 18.250 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
2. O Corolla sedan varf de gama ajunge la aproape 30.000 EURO.....practic cam cat un Prius (care in alte parti SUA - Europa de Vest - se gaseste si in varianta PHEV)....
3. O Corolla full echipata acum 10 ani costa cel mult 20-21.000 Euro dar avea o alta tehnologie ceva mai simpla....mai fiabila ?!
Și revenind, sincer mi se pare foarte scumpă la un preț de pornire de 17750, în condițiile în care, la modul general vorbind, ofertele de preț nu prea exista la Toyota sau sunt destul de mici.
Dacă fiabilitatea nu va fi punctul forte (in continuare), nu vad de ce sa alegi o Corolla. Pentru că, în rest, un Golf 7 de exemplu îl cam depaseste. Și să nu uităm că în curând va apărea G8.
Iar daca e sa alegi ceva japonez la banii ăștia cred că o Mazda 3 cu motor aspirat ar fi mai ok.
majoritatea merg pe solutia asta...bord frumos, elegant, linii lungi totul "curge" si brusc, ca paduchele in frunte, ditamai televizoru'....
@Anonim...piata europeana e cumva la si altele pentru Toyota. Nu de aici isi trage banu'...
cred ca o sa tin de golful de il am de 9 ani inca pe atat, ca oricum toate noutatile cu care vin nu sunt must-have. iar la cat cer pe orice rahat.....
In realitate arata mult mai bine la interior, bord, scaune, cusaturi etc. Cert a crescut in calitate dar nu pot sa uit cat de uimit am fost de pretul de peste 27 000 euro afisat.
Este prea mare.
Apropo, au venit preturile pentru Camry. Au 4 niveluri de echipare si costa intre 30 000 si 36 500 euro.
De acord deci că Toyota, într-o anumită măsură, A FOST o marcă extrem de fiabilă, dar n-ar trebui generalizată situația *turcoaicelor* (cu furnizori dubioși mai ales, dar tot boșii japi au o vină și-aici că au lăsat și CTC-ul, și unele intermedieri pe mâini strâine - nimic nou de fapt, dar nu mai intru-n detalii.)
...Dacă vizitezi însă *orașul Toyota* din insula lor cam schizofrenică :-) (eu am avut ocazia/norocul s-o fac acu 10 ani) ești obligat să recunoști că acolo efectiv nu-i posibil să se lucreze prost. Și nu doar... fiindcă roboți, ci mai ales datorită percepției/atitudinii muncii oamenilor (cred că japii au și orgasme doar muncind... ei fiind zombificați de fapt :-))
Despre Suzuki acum (ar trebui să fiu nevricos ca posesor de Swift Sport 1.6 impecabil la 120K km, dar nu-s): lăsând deoparte micul detaliu că Sportul era (și încă mai e actualul 1.4 Turbo) fabricat în Japonia și nu la unguri, suzukiștii au o gașcă mult mai numeroasă de controlori acolo decît toyoțiștii la turci... și bine fac.
Iar dac-ai urmări testele de anduranță nemțești, ai afla că nu-s deloc rateuri nici Magyar-Suzuki-urile, Swift-ul *normal* trecând suta de mii km fluierând (la AutoBild) ca și SX4-ul la auto-motor-und-sport (ce-i drept sist. de navigație și-a dat duhul de tânăr, :-) dar și japii au rupt imediat contractul cu furnizorul respectiv.)
P.S. Mă tem că s-o-nsera, dar altfel moș Kiro-ți mai povestea despre Toyote non-pensionăresto-coafezice, dar și fiabile-n draci (amic maniac ce-i drept cu întreținerea Celicii lui 1.8 de 193 CP,cu care se-ndreaptă voios spre... 400.000 km, parol !!!)
Asa cum ziceam mai sus am fost ieri la Totyota Nord, dar scopul nu a fost sa vad Corola ci sa fac revizia la Avensisul meu cumparat de nou in anul 2009.
Nu pot sa generalizez dar pot sa spun ca inafara de ceva becuri,pana in prezent am fost la ei doar pentru revizii.
Asta nu inseamna ca viitoarea mea masina va fi tot Toyota.
Cat despre faimosii hibrizi, imi spune si mie cineva cam cati ani iti trebuie sa scoti diferenta de 9000 de eur din consumul redus al hibridului? :D
Nu-i prost cine cere. :) Hai cu Golful nou! :D
Eu voiam sa schimb golful pe o mazda3. Dar ce au facut japii cu noul model care e de fapt un facelift, ma face sa astept noul Golf. Voiam sa trec pe Mazda pentru ca imi plac masinile lor si pentru ca vb aia, nu stai toata viata cu aceeasi rabla. Mai vrei sa incerci si altele. Dar na... de unde nu e...
Golf , cotetul popular german, la un motor de 1L iti cere tot 18.000. Pe bune! La sfarsit de generatie.
ciudat, nu?
sa-ti iei calmantele. Zic.
Fiindcă, logic vorbind, comparația trebuie făcută între variantele cu CVT și e-CVT, la nivel de echipare identic - și, evident, comparând 1.2-ul de 116 CP cu hibridul de 122..
Rezultă atunci - fără vreo integrală logaritmică :- ) - aprox. 1.500 €
diferență pt hatch și 2.000 pt sedan.
Rezonabil zic eu (nu mă pasionează calculele, dar nevastă-mea mi-a dat temă, că-i și ecologistă, și... automatistă. :-)) Slabe șanse să mă convingă totuși.