La doi ani de la lansarea ultimului facelift pentru Suzuki Swift, constructorul japonez a decis că este momentul potrivit pentru o împrospătare a modelului cu cea de-a patra generație.
Hatchback-ul subcompact, care concurează în segmentul citadinelor de clasă B, a crescut în lungime cu 10 mm, la 3.840 mm, în timp ce ampatamentul a ajuns la 2.450 mm, cu 20 mm în plus față de facelift, element care ar trebui să ofere mai mult spațiu interior pentru pasagerii din spate.
Suzuki nu a furnizat încă toate detaliile noii generații, care va fi lansată în versiune europeană la Salonul Auto de la Geneva. Știm însă că modelul va fi disponibil în 6 versiuni de echipare și cu două motoare pe benzină.
Astfel, clienții pot opta pentru motorul turbo Boosterjet cu 3 cilindri de 1.0 litri sau unitatea Dualjet cu 4 cilindri de 1.2 litri, despre care producătorul nu a oferit încă detalii legate de putere sau performanțe. În plus, noul Suzuki Swift este echipat și un un sistem de propulsie mild hibrid alcătuit din motorul pe benzină de 1.2 litri și un generator care îmbunătățește performanțele la accelerație și care utilizează energia captată în momentele de frânare.
În echiparea standard, noul Swift cu motor de 1.2 litri oferă cutie de viteze manuală cu 5 trepte, însă clienții pot opta și pentru cutie de viteze automată cu 6 trepte și, în cadrul anumitor versiuni, chiar și pentru tracțiune integrală.
În schimb, motorizarea turbo de 1.0 litri și versiunile hibride sunt disponibile doar cu cutie de viteze automată.Opțional, Suzuki oferă și un pachet de siguranță care include, printre altele, sistemul de limitare a coliziunilor Dual Sensor Brake Support (DSBS), sistemul adaptive cruise control (AAC) sau un sistem care permite ajustarea automată a intensității luminoase a blocurilor optice.
Noul Suzuki Swift este disponibil în Japonia începând din luna ianuarie 2017, iar lansarea globală va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie. Tot atunci vom afla informațiile oficiale extinse despre noul model al constructorului nipon.
Via Suzuki
Swift-ul Mk4 ramine totusi o masinutza simpatica - mai mult decit noul Baleno in orice caz..
Dincolo de gusturile subiective oricum, merita insa apreciata majorarea capacitatii portbagajului la 265 litri si scaderea masei proprii la 910 kg (sau 970 kg in cazul versiunii 4x4, f. utile pentru unii), in conditiile pastrarii acelorasi dimensiuni la modul general.
Versiunile pentru Japonia (1.2 aspirat de 90 CP cu sau fara Mild-Hybrid si "RS"-ul automatic 1.0 Turbo de 111 CP) nu se stie inca daca vor fi aidoma si-n Europa, dar vom afla la Geneva-n primavara.
Atunci se va anunta si data lansarii variantei Sport, echipata probabil cu motorul 1.4 turbo de pe Vitara S ori, mai nou, SX-4. Chibitii pariaza tot pe cei 140 CP actuali, desi citiva cai in plus nu-s exclusi.
...Caz in care cele cca. 100 kg in minus ale noii generatii vor face din SSS un "warm-hatch" mult mai HOT decit actualul.
nu inteleg conceptia asta moderna idioata prin care un VW Polo 2015 a ajuns sa fie MULT mai lunga si mai mare in general decat VW Golf 2000 !!!
Si se tot arunca clasa mica, clasa medie, clasa compacta, sunt amestecate toate si nicaieri nu sunt bine descrise, fiecare intelege clasa A, B, C, D, etc.. cum vrea
las-o domnule Swift clasa mica si las-o in 3.5 metri, hai 3.65 !!!
daca o lungesti asa o sa fie mai mare decat prima versiune de Dacia Logan peste 5 ani !
Plus articol incomplet, nu se spune sistemul electric - termic cum functioneaza ca idee de vindere marketing (nu tehnic) !!!
Functioneaza la fel ca la Nissan Note e-power ?
mai multe informatii.. ar fi bune
Arată unic, fiind un melanj între generațiile precedente. Din acest motiv are identitate, motorizările sunt în tendințe iar pentru codul galben poate fi încălțată cu 4x4 (dotare unică în segment).
Aștept lansarea în România și prețurile aferente. Până atunci vă urez La mulți ani și gânduri bune!!
de-asta nu mai sunt locuri de parcare, toate masinile au devenit niste magaoaie.
doar smartul a ramas masina de oras.
...Asa ca, dupa englezi, noul Swift ar fi ceva MAI SCURT decit precedentul - chestie confirmata pe site-ul Suzuki (3,85 m fiind lungimea actualei generatii.)
In fine, mai putin conteaza un cm. in plus sau minus, dar si latimea sau inaltimea masinii au ramas identice, doar ampatamentul crescind o idee (de la 2,43 la 2,45 m.)
Swift ramine deci o masina preponderent urbana, situata ca dimensiuni intre segmentele A-mini (+/- 3,5 m) si B-mic (+/- 4m), spre deosebire de "subcompactele" Sandero / Logan, care se apropie de C=compacte, desi oficial apartin tot B-ului.
Nici vorba deci de vreo "umflare' a noului Swift spre statutul de subcompacta.