Noua generație Suzuki S-Cross tocmai a debutat oficial. Modelul nipon a primit un design exterior nou, dar și mai multe dotări oferite în standard.
Partea frontală a fost redesenată. Putem observa aici grila neagră, capota ceva mai ridicată și farurile LED. Avem apoi elemente de protecție la nivelul aripilor, stopuri LED și eleron integrat în hayon.
Din punct de vedere al dimensiunilor, noul S-Cross are o lungime de 4.3 metri, 1.78 metri sunt trecuți în dreptul lățimii, înălțimea măsoară 1.58 metri, iar ampatamentul este de 2.6 metri. Suzuki susține că habitaclul este mai încăpător, dar și mai versatil decât al vechiului model.
Până să ajungem la noutățile interioare, mai trebuie să spunem că paleta de culori exterioare include 8 nuanțe: Albastru Sphere Peal, Gri Titan Dark Pearl Metallic, Negru Cosmic Pearl Metallic, Maro Canyon Pearl Metallic, Roșu Energetic Pearl, Alb, Alb Cool Pearl și Argintiu Silky Metallic.
În funcție de nivelul de echipare selectat, clienții vor regăsi la interior display central de 7 sau 9 inch, scaune față încălzite, sistem de climatizare pe două zone, sistem multimedia cu navigație, tapițerie din piele și plafon panoramic.
Android Auto și Apple CarPlay wireless sunt standard.Lista cu sisteme de siguranță oferite, de asemenea în standard, include Traffic Sign Recognition, Adaptive Cruise Control, Blindspot Monitoring și senzori de parcare față/spate.
Noua generație Suzuki S-Cross este echipată cu un motor pe benzină, de 1.4 litri, alăturat unui sistem micro-hibrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 129 de cai putere și 325 Nm, pe care îi poate livra fie printr-o transmisie manuală cu șase trepte, fie prin una automată cu același număr de rapoarte.
Clienții au la dispoziție versiuni cu tracțiune față, dar și cu tracțiune integrală ,Allgrip 4WD, cu patru moduri de rulare selectabile.
Noul S-Cross atinge 100 de km/h în 9.5 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h.
Așa cum spuneam, modelul nipon va fi produs în Ungaria, la uzina din Esztergom. Debutul pe piața europeană este programat pentru luna decembrie a acestui an.
via Suzuki
Legat de aspect, credeam că anteriorul este urât, dar modelul nou îl depășește în urâțenie.
Fața cel puțin n-are nicio noimă, zici că e asamblată din bucăți de la trei mașini diferite.
Sau în capul căpeteniei bibanilor (Suzuki = biban în japoneză dacă nu știați. :-))
Mai ales fiindcă-n sectorul moto încă-s tari, inclusiv ca design (v. Katana, Hayabusa etc.)
...Să-i fi zombificat alianța cu Toyota?!
În fine, măcar fiabil va rămâne cu siguranță noul S-Cross (fostul SX4 a fost singurul crossover fără absolut nicio hibă după un Dauertest de 100.000 km la nemți -- c-un benzinar 1.6 aspirat ce-i drept.)
P.S: Inexplicabil e și că sprintează mai bine (9,5 s 0-100 vs. 10,2 s) și prinde mai mult cu 5 km/h (195) ca fostul, cu aceiași 129 CP.
In rest, dupa parerea mea, e la fel de urata ca si precedenta, parca un pic mai urata in dos.
Si hai cu motorul de 1.4 benzina si consumul de 11 L in oras! Sa fie bine! Sa nu fie rau! :))
Swift si Jimny raman cele mai reusite. Si Ignis ar fi fost o chestie f interesanta daca nu s-ar fi imbatat designerul cand a ajuns "a l'arriere". :)
@Kiro: SV650, moto, a lor, e superba si ffff buna. N-are moarte. Merge forever si are un sunet placut, e un all-ronder aproape perfect. Era cat p'aci "so eau" (ca sa ma exprim ca prostii de pe facebook).
Și cu spatele lui Ignis ai dreptate (cam des deja :-)) - Swiftul actual în schimb, deși simpatic, îmi pare sub fosta generație ca design.
Hai pa, toate cele bune -- ies rapid, că atmosfera-i cam toxică prin zonă de o vreme.
Nu-s prea surprins totuși, în contextul ofensivelor cam apocaliptice dospite gradat -- asta e, un test karmic necesar poate, mai știi??