După o perioadă destul de lungă, presărată cu imagini teaser, Subaru a lansat cea de-a cincea generație WRX. Aceasta este dezvoltată pe noua platformă Subaru Global Platform și vine cu mai multe îmbunătățiri, atât la exterior cât și sub caroserie.
Din punct de vedere estetic, noul Subaru WRX propune faruri noi cu tehnologie LED, o grilă hexagonală de dimensiuni mai mari decât vechea iterație, priză de aer pe capotă și stopuri noi. În plus, aripile față sunt din aluminiu, ceea ce scade masa proprie a mașinii cu 2 kilograme.
Pentru habitaclu, Subaru a pregătit un display central de 11.6 inch, conectivitate Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio Harman Kardon cu 11 incinte este opțional.
Sedanul de performanță nipon poate fi comandat și în versiunea GT. Aceasta aduce amortizoare controlate electronic, scaune Recaro, tapițerie din Ultrasuede, cusături roșii și jante cu finisaj mat și diametrul de 18 inch.
Noua generație Subaru WRX este echipat cu un propulsor de 2.4 litri, turbo, care dezvoltă 275 de cai putere și 349 Nm între 2.000 și 5.200 de rotații pe minut. Unitatea poate fi alăturată fie unei transmisii manuale cu șase trepte, fie uneia CVT cu 8 rapoarte. Tracțiunea integrală este singura variantă.
Schimbarea de platformă înseamnă că șasiul este mai rigid, iar centrul de greutate a fost coborât.
Din păcate, Subaru nu a menționat prețul noului WRX, dar a precizat că va debuta pe piață la începutul anului viitor.
via Subaru
https://youtu.be/pAh2kXUcBpo
Mă gândesc tot mai serios la un...Mk8 Golf R! În schimbul renunţării la Touareg 5.0 V10 TDI. Golf-ul n-ar fi tocmai potrivit gabaritului meu şi nici tabloul său de comandă nu mă fascinează, dar vreau realmente să muşc din asfalt. Iar mafioţii n-am de ce să-i iau pe capotă, că oricum ei sunt nişte stafii la discreţia Propagandei emolare şi tocmai de aceea nici nu pot fi observate în public.
PS. Vă reamintesc, e-decerebraţilor: Războiul Final…
Măi farsorule, tocmai ce-ai pus (mai devreme, dar tot astăzi) semnul echivalenţei între “popi” şi “infractori”. În atare condiţii, te erijezi în duhovnicul meu??? Cââât tupeu zace într-un ateu?...
ditamai motorul turbo cu atat de putini caluti?!
ps: zebristii trebuie mai intai sa se asigure! antrenati-va pe la calea ferata mai intai..
Ooo, cât adevăr grăieşti, Zeke! Suntem (din fericire, încă) pe un site AUTO, nu ELECTRO.
Şi, totuşi…dans, gagico! Îmi asum riscul.
Dispari, lepadatura!
@ mircea badea: e drept ca are cai putin dintr-un 2.4, dar WRX a fost always varianta de baza; STI-ul ce apare la anul, va trece de 400, si pastreaza MT. nice
E mai puțin banală deci decât Mk4, deși un alt element e ca nuca-n perete (plasticele gen SUV de la aripi.)
În rest, mecanica-i n-are cum să nu fie fiabilă și ținuta de drum - remarcabilă.
Din păcate, ați uitat micul detaliu că Europa n-o să aibă parte de noul WRX (nici de ultimul BRZ, lipsă și el la apel în distopia noastră eco-ilogică.)
prietene ... ai zis ce ai zis ... da' cu una nu mi-s d-accord !
subaru fiabil ?
e ... cu exceptia motorului !!!
asta e singurul motiv pt care nu am imbarcat la marca aia ... iar mai nou, s-au dotat si cu vcteuri(cvt) cu care la inceput au avut belele ...
subaru e ca masinile nemtesti actuale: bune pentru leasing ... 80.000 km max apoi sa te scapi de ele ...
daca esti mare pasionat de subaru tre-musai sa iti asumi niste cheltuieli suplimentare legate de intretinerea motorului ca sa nu crape;
drumuri bune tuturor !
da' io nu va sugerez marca asta ...