La numai doi ani de la ultimul facelift, Skoda Octavia primește o nouă generație prin care introduce numeroase noutăți majore.
Cel mai vândut model Skoda are un design proaspăt, un interior modern și o gamă variată de motoriari, la care se adaugă un pachet consistent de sisteme de asistență.
Noua Skoda Octavia păstrează trendul recent din industria auto și are dimensiuni mai generoase: lungimea a crescut cu 19 mm la 4.689 mm, în timp ce lățimea a crescut cu 15 mm la 1.829 mm. În schimb, ampatamentul rămâne neschimbat la 2.686 mm.
Constructorul ceh menționează de asemenea că noua Octavia are un coeficient aerodinamic de 0.24, în timp ce versiunea break va avea un coeficient de 0.26.
Din punct de vedere al designului, principala noutate este fără îndoială revenirea la farurile tradiționale, după criticile primite pentru farurule duble introduse cu ocazia facelift-ului. În plus, noile faruri au dimensiuni ușor mai mici.
Ca noutate absolută pentru Skoda, noua Octavia poate fi echipată și cu faruri Matrix LED. În plus, grila a fost de asemenea ușor restilizată, spre deosebire de partea laterală, care a rămas în mare parte neschimbată.
Clienții vor putea însă să aleagă noi jante de aliaj de 19 inch, în timp ce în spate indicatoarele de direcție full-LED sunt dinamice, iar logo-ul mărcii a fost înlocuit cu literele Skoda.
Noutăți majore la interior
Noutăți majore există și la interior, iar noua Octavia preia numeroase elemente ale planșei de bord de la noua generație Volkswagen Golf. Instrumentarul digital de bord are diagonala de 10.25 inch și este acompaniat de un sistem de infotainment care poate fi comandat în versiuni de 8.25 inch sau 10 inch.
De asemenea, imediat sub ecranul principal există o zonă touch prin care șoferul sau pasagerul din dreapta pot controla anumite funcții precum volumul sistemului audio sau zoom-ul pentru navigație.
Așa cum am aflat dintr-o serie de schițe anterioare, Octavia este disponibilă pentru prima oară cu un volan cu două spițe și oferă acces la 14 funcții diferite, în timp ce luminile ambientale sunt disponibile în 10 culori predefinite.
Există și sistem de sunet Canton și până la 5 porturi USB-C.
De asemenea, deși ampatamentul a rămas același, Skoda afirmă că spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate a crescut cu 78 mm, în timp ce volumul portbagajului ajunge la 600 litri (+10 litri), respectiv 640 litri (+30 litri) pentru versiunea Combi.Gamă variată de motorizări
Gama de motorizări este una foarte variată, întrucât noua Octavia poate fi cumpărată cu motoare diesel și pe benzină, dar și în versiuni hibride și plug-in hybrid. Fanii motoarelor pe benzină au la dispoziție unități TSI EVO de un litru și 110 CP, 1.5 litri și 150 CP și 2.0 litri și 190 CP.
Primele două motoare sunt oferite împreună cu un sistem mild-hybrid de 48V atunci când sunt achiziționate în versiunile cu cutie automată DSG cu 7 trepte. În schimb, motorul de 190 CP este disponibil exclusiv cu transmisie DSG și cu tracțiune integrală. Așa cum se întâmplă și acum, toate motoarele pe benzină beneficiază și de filtru de particule.
Între timp, fanii diesel vor avea la dispoziție motorul TDI de 2.0 litri, disponibil în versiuni de 115 CP, 150 CP și 200 CP. În acest caz, sistemul de tracțiune integrală este disponibil pentru versiunile de 150 CP și 200 CP.
În plus, noua Octavia poate fi achiziționată și în două versiuni plug-in hybrid echipate cu un motor pe benzină de 1.4 litri cuplat la un motor electric. Și aici există mai multe opțiuni, întrucât versiunile PHEV au 204 CP și, respectiv, 245 CP, la fel ca în cazul noii generații Golf.
Bateria Li-Ion integrată are o capacitate de 13 kWh, cântărește 135 de kilograme și oferă o autonomie electrică de până la 55 kilometri (WLTP). Aceasta poate fi încărcată în 5 ore la o priză de 2.3 kW sau în 3 ore și 33 de minute prin utilizarea unui wallbox de 3.6 kW.
De asemenea, Skoda a oferit informații și despre noua generație Octavia RS, care va fi disponibilă atât cu motor diesel, cât și cu unitate pe benzină.
Versiunea pe benzină va utiliza un motor TFSI de 2.0 litri și 245 CP, în timp ce varianta diesel va miza pe un TDI de 2.0 litri și 200 CP.Pentru noua generație Octavia, Skoda a pregătit patru tipuri de suspensii: standard, Sport (gardă la sol mai mică cu 15 mm), Rough Road (gardă la sol mai generoasă cu 15 mm) și versiunea Dynamic Chassis Control cu amortizoare adaptive. În acest ultim caz, garda la sol va fi mai mică cu 10 mm, singurele versiuni pentru care nu se va aplica această regulă fiind cele plug-in hybrid.
Pachetul de sisteme de siguranță va fi unul generos, iar printre noutățile pregătite de Skoda amintim de Collision Avoidance Assist și Exit Warning.
Noua Skoda Octavia va fi disponibilă pe piața din Cehia până la sfârșitul acestui an, iar ulterior va ajunge și pe principalele piețe europene. De asemenea, în 2020, Octavia va putea fi achiziționata și în versiunile RS și Scout.
Via Skoda
Deci absolut toate simulările și randarile prezentate până acum erau mai ok decât ce vedem oficial. Chiar arată ca un Scala mai mare.
Nota 9-10 pentru acest model frumos si practic.
Ergonomic, insa, au facut pasi inapoi. Pozitionarea tabletei inseamna ca va fi mai greu de actionat in mers, va trebui intinsa mult mana. Acolo BMW are cea mai buna solutie. Pornirea de la buton e pusa stupid, inca au maneta aia de pilot automat pe care o vedeai acum 15 ani la VW. La Golf activezi cc-ul de pe volanul multifunctional. Gurile de ventilatie iti vor gadila buricul si rup aspectul plansei de bord samd. Au bagat LED-uri colorate prin usi...
Gama de motorizari, pe de alta parte, e foarte buna, ceva la care asiaticele/coreenele nici nu pot visa.
Dar ca pret va fi aproape la fel ca un Golf. Deci singurul argument pro va fi spatiul.
mai puţin faţă grilajul (au reparat farurile, nu e urâtă, dar parcă nu ştiu, puteau mai mult... că nu este frumoasă)
2. Maşina arată foarte bine la interior
practic este o lecţie de cum se face un sedan
3. Oricum toţi care locuiesc la casă, viitorul fiind electric, îşi vor monta încărcător de putere (trifazat) pentru maşină, iar să mergi 100% electric în oraş face toţi banii.
Chiar şi cu cei 55km electric (deşi preferam un 80-100km) este ok, pentru că deja poţi conduce 80% din timp electric fără să plăteşti preţ de Tesla.
Cine se zgârceşte la un încărcător auto de 3-5000€ când casa costă peste 80-100.000€ , mai ales că acest încărcător auto o să îi rămână şi la a doua maşină, şi la a treia, ...
face o mare greşeală.
De fapt toţi care au banii să îşi cumpere o PHEV şi nu o fac
(exclus cei care au nevoie de mers 50-70% drumuri lungi şi peste 100-200km zilnic)
fac o mare greşeală şi toţi care o fac îşi fac un mare bine lor şi un mare bine celorlalţi.
Mulțumim.
Am modificat.
Va continua deci să aibă vînzări-record -- nu degeaba-i lider de piață în Cehia (normal), dar și-n Elveția, Finlanda, Austria, Ungaria, Polonia sau Bielorusia.
Plus cel mai vândut model importat la nemți (și la noi parcă, dar nu se compară cifrele.)
Că-i prea mare pentru mine sau alții la 4,69 m nu contează / interesează, la fel că va fi sensibil mai scumpă ca actuala.
Alte detalii: motorașul de 86 CP nu pare să mai fie-n ofertă, 1.0 TSI-ul de 110 CP fiind acum baza.
Interesant e că, la același ampatament, și pe banchetă e spațiu ceva mai mare pt. picioare (5 mm, dar sînt...)
Și bateria PHEV-urilor reduce totuși cu 25% volumul portbagajului, inclusiv la break. Clar însă că asta nu-i va descuraja pe eco-freaks -- poate doar prețul pe unii mai estici. :-P
Cel mai mare dezavantaj e ca pe o masina cu asa multa tehnologie vei primi pe spate punte rigida pentru motorizarile mai mici de 150CP (inclusiv).
Pe site-ul Skoda nu prea gasesti poze cu interiorul masinilor cu echipare standard sau intermediara si asta induce mult in eroare.
eu nu o sa intampin problema asta, pentru ca masina nu e pentru mine, e mult prea mare pentru nevoile mele, dar pentru familii cu 1-2-3 copii, bagaje multe si chef de calatorii, cred ca ar trebui sa fie cap de lista: motorizari si optionale pentru toate gusturile si daca se mentine si in limite de pret decente, ramane cea mai "smart" alegere
Implicit, ce rost are inflaţia de plug-ins.
În orice caz, eco-entuziasmul generalizat văd şi la noi nu va fi reflectat şi-n vânzări, din cauza factorului decisiv până la urmă -- preţul.
Prin Vest, peste 80% din PHEV-uri se vând oricum la firme-întreprinderi, motivaţia fiind pur fiscală.
N-au rost detaliile, dar statutul de "maşini-alibi" se confirmă taman prin asta.
P.S. Posibil să n-am dreptate şi comentariile pro-PHEV să aparţină unora pentru care 45-50.000 euro sunt mărunţiş.
La fel de posibil e să am totuşi deducţii logice -- caz în care le sugerez să aştepte lansarea unui Matiz Plug-in. :-)
tineti minte cand cehii au prezentat conceptul scala anul trecut ? acesta avea ca motor sistemul hybrid de 245 cai, si toti visam la o varianta RS astfel motorizata? acum sistemul e deja pe 2 masini de serie, urmeaza inca alte cateva, si nimanui nu ii mai pare atat de ne-mai-fantastic
Nu depinde oricum de platformă la modul radical (şi Passat GTE are portbagaj redus din cauza bateriei cu 50% mai puternică, dar la fel de voluminoasă comparativ cu versiunea 2015 de cca. 9 kWh -- doar sist. de asistare conducere conectate cu GPS-ul + infotainmentul diferă la noul GTE MY 2019.)
Nu mai zic că-i extrem de complex, cu multiple sisteme de răcire, motorul turbo pretenţios cu ungerea dar şi DSG6-ul cu întreţinere-vidanjare periodică. Şi scumpă. ;-)
...DSG în care-i cumva integrat e-motorul, amplasat pe extrema dreaptă după ambreiaj, f. complex şi el (ICE-ul 1.4 TSI e pe extrema stânga.)
În fine, m.am lungit deja prea mult şi cred că nu comentatorii-chibiţi ci AM ar fi dator cu articole pe teme d-astea.
D-aia m-am sucit şi nu mai fac un bilanţ real-economic al întreţinerii unui PHEV... şi al reparării lui eventuale nici atât.
Şi aici intră în cadru motoarele hibride şi plugin hibride făcute special în această direcţie, extrem de fiabile, mai fiabile decât motoarele termice
Aici vorbesc de Nissan e-power, Renault e-tech şi Toyota eCVT TNGA.
Aceste motoare / maşini sunt o bijuterie şi vor avea o fiabilitate excelentă dublată de avantajul conducerii unei maşini electrice în oraş.
R19 vine cu 225/40, adica R17 ar trebui sa fie 225/50 fata de 225/45 generatia anterioara. Astea le am eu acum si se simte oleaca mai dura suspensia. Si probabibl din acest motiv nu puteai comanda pachetul de drumuri grele cu jenti de 17.
Parca si arata mai bine cu rotile mai mari.
Mi-e greu sa inteleg cum altii vad pe dos.
SUNT DOAR PUTINE DIN CUVINTELE CU CARE ROMANII DESCRIU MASINA
PAREREA MEA ESTE TOTAL DIFERITA
TINETI CONT TOT TIMPUL DE RAPOTUL PRET/CALITATE
MA SIMT PERFECT CU MASINA MEA
Pentru ca vezi prost si gandesti prost.
Chiar sunt curios la preturile pentru Romania.