Skoda a prezentat o nouă generație pentru Octavia la sfârșitul anului trecut, iar aceasta este disponibilă pe piața din România începând din luna februarie.
Constructorul ceh a anunțat acum că modelul compact va putea fi achiziționat începând din luna septembrie într-o nouă versiune cu gaz natural comprimat (CNG).
Aceasta va fi echipată cu un motor turbo de 1.5 litri care generează 96 kW (131 CP). Principalul avantaj al acestuia este legat de reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 25% și de reducerea "semnificativă" a emisiilor de oxid de azot.
Versiunea CNG va fi echipată cu trei rezervoare care pot stoca în total până la 17.33 kg de gaz natural compresat, dar și cu un rezervor pe benzină de 9 litri pentru situațiile în care gazul natural compresat nu este disponibil.
Astfel, Skoda afirmă că Octavia are o autonomie de 500 de kilometri la alimentarea cu CNG și de 190 de kilometri atunci când rulează pe benzină, ceea ce înseamnă o autonomie totală de circa 690 de kilometri.
Trecerea de la rularea cu gaz natural comprimat la rularea cu benzină are loc automat, fără niciun fel de intervenție din partea șoferului. Noua versiune va fi comercializată sub numele Octavia G-Tec, așa cum a procedat Skoda și cu precedentele versiune cu CNG lansate pe Octavia începând din 2014.
Via Skoda
////
exista doar gaz COMPRIMAT
Marketing-ul asta.
Sa mai cred atunci extraordinar de utilele review-uri facute in online? Pai da, ca sunt sincere, nici nu sunt platite de producatorii care isi reduc costurile si nu mai participa la saloanele auto. E mai usor sa prostesti omul in online cu un review „onest”.
Dar cât de relevant e să vorbim de full electrice într-o Românie care are câte prize peste 22kWh?
Evaluăm egal orice alternativă sau ne dăm ”deschiși la nou” și ecologiști doar când vine vorba de electrice?
E foarte bine că există o multitudine de variante, Dacia oferă o variantă cu GPL cam la fiecare model, Skoda are demult modele cu GPL sau CNG, la fel Fiat, din câte știu și Opel avea.
Pentru zone cu stații destule variantele GPL sau CNG pot fi alegeri foarte bune considerând toate costurile și aspectele: achiziție + întreținere + combustibil.
Practic de la extractie pana in rezervor, gazul nu are nevoie decat de o uscare, o filtrare si o compresare. Transportul se face prin infrastructura deja existenta iar compresarea se poate face direct la statia de alimentare.
Dezavantajul e dat de faptul ca presiunea in rezervor e mult mai mare decat in cazul GPL-ului si rezervoarele nu pot lua prea multe forme din cauza asta.
Dar e bun si GPL-ul in lipsa CNG-ului.