După Octavia, Fabia este cel mai popular model din portofoliul constructorului din Mlada Boleslav. Din 1999 și până în prezent, peste 4.5 milioane de clienți din întreaga lume au ales modelul cehilor în detrimentul rivalilor din segment.
Skoda a lansat acum cea de-a patra generație Fabia, dezvoltată pe platforma MQB A0 a Grupului Volkswagen, la fel ca Polo și Ibiza.
A CRESCUT ÎN DIMENSIUNI
Comparativ cu vechea iterație, noua Skoda Fabia a crescut în dimensiuni. Lungimea măsoară 4.107 milimetri (+110 mm), lățimea este de 1.780 mm (+48 mm), 1.460 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii (-7 mm), iar ampatamentul este de 2.564 milimetri (+94 mm).
Tot aici trebuie menționat că modelul ceh are cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa mică: 0.28 (0.32 avea vechiul model).
În ultimele luni, Skoda a tot publicat imagini cu prototipurile acoperite de camuflaj, așa că designul exterior nu este o mare surpriză. Cehii au optat pentru un design apropiat de cel al modelului Scala, iar nivelurile de echipare superioare vor veni cu faruri și stopuri LED, plafon panoramic și senzori de parcare (funcționează până la 40 km/h).
Jantele au dimensiuni de până la 18 inch, iar paleta de culori include, printre altele, nuanțe precum Portocaliu Sunset și Gri Graphite.
INTERIOR NOU, MAI SPAȚIOS
Habitaclul este mai bine antifonat și mai spațios ca oricând.
Pe lista cu noutăți regăsim un volan cu design nou, sistem de climatizare pe două zone, volan încălzit, lumină ambientală, asistent digital, guri de ventilație cu formă nouă și instrumentar digital de bord cu display de 10.25 inch (opțional).Ecranul sistemului multimedia a fost repoziționat și poate fi comandat în versiuni de 6.5, 8 sau 9.2 inch.
Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 380 litri (+50 l) și poate crește până la 1.190 de litri cu bancheta rabatată.
NUMAI MOTOARE PE BENZINĂ
Gama de motorizări include numai agregate pe benzină. Avem un propulsor de 1.0 litri, aspirat natural, disponibil în versiuni de 65 sau 80 de cai putere, alăturat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Primul atinge 100 de km/h în 15.5 secunde (172 km/h viteză de top), iar cel de-al doilea are nevoie de 15.1 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h (179 km/h viteză maximă).
Clienții au la dispoziție și un propulsor de 1.0 litri turbo, cu 95 CP și 175 Nm sau 110 CP și 200 Nm. Acesta vine fie în compania unei cutii manuale cu cinci sau șase trepte, fie a uneia automate DSG cu șapte trepte (versiunea de 110 CP).
Vârful de gamă este reprezentat de unitatea turbo de 1.5 litri care dezvoltă 150 de cai putere și 250 Nm cuplu. Mulțumită unei transmisii DSG, suta de kilometri pe oră este atinsă în 7.9 secunde, iar viteza de top este de 225 km/h.
Opțional, Skoda oferă și un rezervor de combustibil cu capacitatea de 50 de litri, suficient pentru o autonomie de peste 900 de kilometri (WLTP).
43 DE SOLUȚII SIMPLY CLEVER
Pe lângă cele 43 de soluții Simply Clever (inclusiv suporturi de pahare detașabile și compartiment flexibil în portbagaj), noua generație Skoda Fabia vine echipată cu pachetul Travel Assist. Acesta include tehnologii precum Cruise Control predictiv, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist și sistem care îi permite să se parcheze singură.
Cea de-a patra generație Skoda Fabia este programată să debuteze pe piață în luna septembrie a acestui an.
via Skoda
Acum sa vedem si preturile, ca acolo e durere.
La prezentarea modelului, CEO-ul SKODA a spus ca, in ceea ce priveste pretul de pornire, in Europa, acesta se va situa usor sub 14.000 €.
Vom vedea, la toamna si valorile concrete de vanzare.
MULT SUCCES SKODA!!!!!
Totuși, cine caută un simplu ”déplaçoir” cred că-i mai bine servit de noua Sandero.
Surprins (pozitiv) că n-are nici măcar micro-hibridizare, aș fi fost tentat de versiunea 1.5 TSI, posibil de anabolizat spre 190 CP (ABT de ex.), dar asocierea obligatorie cu DSG-ul îmi taie elanul.
@ kiro : si eu sant fan manuale, dar cand vezi cat de lung sant etajate manualele si cat de scurte automatele ( plus ca au o treapta extra ) imi vine sa trec si eu la "dusmani" ; iti dau un ex: azi am condus a4 2017, 1,4 tsi 150 cp MT si in treapta a 3-a zona rosie incepe la 165 km/h !!!!!!!!!!!!! stiu contra-argumentul cu poluarea si noxele, dar nu ma convinge
@someone: Teoretic sunt argumente pro-DSG dar, în ciuda fiabilității în ușoară creștere, costurile de întreținere a c.v.aut. rămân prohibitive.
Dacă-i satisface pe unii recunosc că-s sărac deși nu cu duhul :-) dar, dincolo de plăcerea strunirii mestecăului, kilometrajele mele f. mari m-ar obliga la revizii DSG anuale.
Concluzie: mai aștept (în zadar poate) noua generație Mazda 2 - și aspirată, și manuală.
Până atunci, cei 120 de cai ai bătrânicii mele 1.5 nechează încă sănătos la 105K km deja.
Poate - la anul sau peste 2-3 ani vom vedea si acest tip de motorizare.
Adulata de unii, fara insa a rupe fantastic gura targului, Fabia se va vinde foarte bine, in continuare, mai ales daca va continua sa fie:
1. la fel de sigura la testele EURONCAP (unde nationalele noastre si-au luat palme zdravene) si
2. abordabila (ca pret - bineinteles).
fiindcă cică-s VAG în criză de semi-conducători.
Nu ca nu mi-as permite ceva mai scump... dar nu are rost.
masina imi place, chiar arata ok. evident ca in echipare de top si cu dsg, 150 cp etc etc are pret mare. dar la ce masina nu e asa??? cand pui tot ce poti pe ea?
prietene ... ma baji in cețuri !
"te dai baban" că humbli mult cu motorishka ?
no, da cît de mult ?
din cîte știu eu, la dsg-uri, schimbul de ulei se face la 60.000 km ...
mătăluță-puișor faci așe mult într-un an ???
nu mai țin minte de cît timp ai Măzdălău' ...
așe mulțămit ești de aia că te mîncă-n freză să iai o alta ???
no, mulțam că dacă'ț faci vremi să-mi răspunzi și vreu iar să te re-invit la o vorogheală in directeală ...
că deși vreu io să viu anu' ista pe-acas', nu pre crez că să va pute !
drumuri bune să ai !
Ceva mai serios, făcui deja cu puricioaica mea 2DE +25K km în 7 luni, deci nu mânc gogoși.
Dar nici nu-s Bolt/Uber-ist, așa că nici ispita comodității urbanEdikkkoide n-are șanse să mă muște.
Subscriu deci la precizările lui @mip (pe scurt, că am mai multe povești DSG-horror dar timp, ioc.)
Pt. curioși, fiabilitatea Mazdei 2DE e cum am stabilit - f. bună, deși i-a picat pompa de apă (cost 35 € și manoperă zero, că am încă știință+putirință la șurubăreli).
Iar 120 cai tunați-adunați peste cei 103 originali mi-s de-ajuns, la vreo 900 kile de la 930 (sfat util: bateria tip LiFePo4 ușurează orice mașină, plus tubulatură eșapament deșteaptă și eventual jante forjate.)
P.S. Vorogheală-n directeală mai la vară! (din motive obiective.)
Drumuri bune să ai, că de proaste ne-am cam săturat... :-)
Am vazut ce ai scris: 100 k de km si un pic nu mi se pare asa de mult. De cand ai masina? I-ai facut in 4 ani?
Nu as mai lua manuala in traficul de acum, MAI ALES daca ai drumuri pe la hitleristi. Soselele din Germania sunt cumplite tocmai din cauza asta. Da, e mai scump daca "se duce" cutia, dar confortul meu e mai important decat niste sute de eur in plus la intretinere. In general, stiu sa am grija de lucruri si cand cumpar ceva nou, la mine nu se prea strica, pentru ca repet, stiu sa folosesc cu cap orice, de la o periuta de dinti la o chestie sofisticata. Daca o folosesti cu simt si nu dai in ea ca surdu-n clopot, sansele sa "se duca" sunt minime. In ciuda jeluirii si oftatului autohtone, masinile care se fac acum sunt mult mai fiabile decat ce era acum 20 de ani. Ai grija de ea, o folosesti cu simt, o ai mult si bine. Asta e experienta mea.
Ontopic, ai și tu dreptatea ta (punctual, ref. doar la DSG-urile ”umede”, realmente mai fiabile), însă durabilitatea mașinilor, ca medie ponderată, zic io c-a scăzut de 10-12 ani, când a atins apexul.
Simpla adăugare a unei turbine (dacă nu două sau chiar patru) la mai toate căruțele moderne, plus a nenumărate DPF/EGR/AdBlue/etc-uri pe lângă atâtea e-sisteme/senzori de școală ajutătoare :-) nu pot decât să scadă fiabilitatea.
OK, mașinațiunile actuale sunt clar mai sigure la bușeli, dar și mult mai grele (din nou ontopic, Fabia asta nouă sare de 1,2 tone cu 1,5 TSI+DSG... și cred că tot 6 airbaguri are).
Deci băbuța mea are același zvâc cu ”numai” 120 CP ca Skodița cu 150 CP.
(n.b., pe 2DE am luat-o SH la 80K km cu reviziile la zi, fără pic de rugină și cu consumabile p-un cincinal, la 1/3 preț de Sandero nou.)
Fiecare cu stolul lui de păsărele deci - iar al meu include nu doar pasiunea pentru micile japoneze fâșnețe de segment B aspirate cu c.v. manuală, ci și cu doar două uși, specie dispărută deja.
...Că deh, ”așa cere piața” - oare?!
Ca să n-o mai lungesc, cred că cea mai ”eco” poziție e să tragem cât de mult putem de ”vechiturile” noastre.
Pentru cine stie germana, pentru ceilalti exista Google Translate...
... Iata ce spune o publicatie germana de renume, deci care in mod normal ar trebui sa fie impotriva limitarii, pentru ca e vorba de Germania, unde stim ca nu exista limita de viteza (cu unele exceptii) si fiind o publicatie auto, la fel a r trebui sa isi "ia partea"...
Ei bine, e de acord cu limitarea la 180km/h... E drept, cu conditia sa fie aplicata tuturor masinilor.
Daca nu ai cui sa-i demonstrezi ca masina ta e mai rapida, nici nu esti tentat sa le arati altora cat esti de "boss".
https://www.autobild.de/artikel/180-km-h-hoechstgeschwindigkeit-meinung-19832967.html
Ce n-au inteles toti pacalicii care dau din gura pe aici e ca daca eu am masina foarte puternica nu e pentru ca sa ma dau mare in fata celorlalti ci ca sa ajung mai repede si in siguranta din punctul A in B. Iar asta nu o pot face in Romania cu un Logan cu motor de 0,9 litri sau cu alta ascutitoare asemanatoare.
de obieci te ard cu minusuri, pentru talibanismul tau cu dieselurile, partial nefondat.
dar pentru fraza ta, pe care am sa o citez mai jos, ti-as da 100 de plusuri, desi primitivii care isi mai fac veacul pe aici si se stiu ei foarte bine care sunt, nu vor pricepe o iota.
"In general, stiu sa am grija de lucruri si cand cumpar ceva nou, la mine nu se prea strica, pentru ca repet, stiu sa folosesc cu cap orice, de la o periuta de dinti la o chestie sofisticata. Daca o folosesti cu simt si nu dai in ea ca surdu-n clopot, sansele sa "se duca" sunt minime. In ciuda jeluirii si oftatului autohtone, masinile care se fac acum sunt mult mai fiabile decat ce era acum 20 de ani. Ai grija de ea, o folosesti cu simt, o ai mult si bine. Asta e experienta mea."
Nu stiu daca realizezi, dar confirmi exact ce spuneam eu. :) Bravo!
Daca iti iei masina/i pentru "tavaleala", nu te mira ca o sa ai "defecte mecanice". Nu e nimic impardonabil, decat, eventual, apucaturile unora ca tine, faimosii "bizoni" din trafic, pe care toata lumea cu creier ii injura si care provoaca cele mai multe accidente, morti si ciungi. Din cauza unora ca voi, toti ceilalti conduc zi de zi intr-un continuu stres si intr-un pericol permanent. Sper sa ti se strice in continuare toate troacele pe care le iei "pentru tavaleala". Sper sa te arda destul de tare la buzunar apucaturile cretine pe care le ai si sper sa aiba ceilalti participanti la trafic destul noroc sa nu fie omorati de o creatura ca tine.
@PMC l-a lasat pe @tatraursul cocalar in curu' gol, l-a desfiintat pe grobian.
nu o mai da cotita @ursule, gandirea ta de cocalar razbeste prin toti porii, prin fiecare cuvant si idee. degeaba declari ca esti in asentimentul lui @PMC, mie tocmai mi s-a confirmat ca el este din cu totul alt aluat fata de tine rebutule. se confirma tot aici si vorba aia, cum ca sa nu cumperi masini sh de la bucuresti, sunt mari sanse sa fi fost conduse la rupere de cocalari tip @tatraurs si masina e practic un cazan cu roti, o teapa totala.