Noua generație SEAT Ibiza s-a lansat pe piața din România în luna mai a acestui an, însă la vremea respectivă aceasta era disponibilă doar cu motoare pe benzină. La aproape 6 luni distanță, constructorul spaniol a anunțat că subcompacta este disponibilă acum și într-o versiune diesel.
Este vorba despre unitatea de propulsie TDI de 1.6 litri care generează 95 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm la 1.500 de rotații pe minut. Cutia de viteze este manuală cu 5 trepte, iar în această combinație noul Ibiza are nevoie de 11.3 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 182 km/h. În regim mixt, consumul de carburant declarat de producător ajunge la 3.8 litri/100 kilometri.
Seat oferă noul motor diesel doar în versiunea de echipare Style pentru 16.712 euro. În standard, echiparea Style include, printre altele, aer condiționat cu reglare manuală, geamuri electrice față, jante de oțel de 15 inch, conectivitate USB și sisteme de asistență precum Front Assist și Hill Hold.
De asemenea, gama de motoare pe benzină a primit și propulsorul TSI de 1.5 litri și 150 de cai putere, care oferă un cuplu maxim de 250 Nm și este însoțit de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Unitatea de propulsie ajunge la 100 km/h în 7.9 secunde, are un consum mediu de 4.9 litri/100 kilometri și este disponibilă cu nivelul de echipare FR pentru 17.374 de euro.
Via Seat
Nu mai inteleg nimic de unde preturile astea pt clasa B nonpremium, cu fiabilitate asa si asa cand pt 100euro in plus iti iei golf sportswan 1.2 turbo trendline, mai spatios, clasa C, sau daca vrei 5,6,7 ani garantie si fiabilitate buna iti iei HK sau Toyota la acelasi pret
Destul de piperat micutzul Ibiza...dar poate au vrut sa ii faca mai mult loc Fabiei... si au inghesuit Polo-ul destul de tare...
E normal sa fie asa in conditiile in care un model de clasa mica actual are dimensiunile unuia compact de acum 3 generatii (vezi noul Polo vs. Golf 4), iar un model compact din prezent sa fie comparabil tot cu unul mediu de acum 3 generatii (vezi noul Civic Sedan vs. Accord-ul gen 7).
Big is better e si o deviza a constructorilor non-americani in ultima vreme. Nu o zic pe fata ca cei care au lansat-o, dar asta e alta poveste.
pai no?
Daca vreau masina mica imi iau citroen c1. Daca vreau suv, imi iau mb gls. Nu trebuie sa imi mareasca ei dimensiunile, ca pretext pentru a mari preturile.
Daca ar fi voit cineva un seat mai mare, putea sa-si ia leon de 17k si 160cp, cum a fost la generatia antrerioara; nu cred ca era nevoie sa mareasca dimensiunile pentru ca acel cineva sa nu fi e"nevoit" sa leon, ci ibiza.
Asta e valabil la toti, nu doar la seat
Da-mi un exemplu de masina cu pret rezonabil (adevarat)
Dar spune-mi o firma auto care are un pret (cu adevarat) corect, daca tot e sa criticam. ;-)
@Andy
Rationamentul cu marirea pretului fiindca au crescut dimensiunile masinii, mi se pare aiurea.
Cine voia ceva mai mare LA MAI MULTI BANI, putea foarte simplu sa-si ia un Leon, nu era nevoie sa fie marit Ibiza.
Daca nici Dacia nu are un pret corect ce sa mai zic....
Si nici Hyundai - Kia nu sar calul la anumite modele (cele mai multe).
Dar e o intreaga discutie pe subiectul acesta, mai greu de epuizat si de tras concluzii .
si apropo, stii care e cea mai buna masina? cea pe care iti permiti sa o cumperi, intretii, si a carei taxe sa le platesti ( parerea mea )
Da-mi voie sa plusez si eu (nu mai "pulsez" ca data trecuta de la tensiune) si sa il intreb pe PMR ce intelege prin "corect"? Acest termen poate fi extrem de relativ, in functie de viziunea fiecaruia sau de criteriile pe care le stabilesti.
La modul general poate fi "corect" ce spun si eu... sau nu...depinde de argumente...
Corect??? ;))
nu a fost o critica, doar o observatie care poate fi aplicata la orice construcor. Bine, o observatie la shto, dar tot observatie.
Si ca tot veni de masina corecta, vezi ce au spus si baietii..... cea pe care ti-o permiti. Personal am cotizat 3500Eu peste maximul ce se voia cheltuit. Motivul? Siguranta.
Despre Ibiza, (pleaca de la 16.000EU) vezi putin linkul:
https://www.youtube.com/watch?v=99nS57wZ0AY
si aici un concurent (pleaca de la sub 14.000EU)
https://www.youtube.com/watch?v=9aWcqRgDjR8
si sa-mi spui care dintre cele 2 ar fi corecta dupa tine?
@someone, thx man :)
PS. un coleg/prieten are Leon FR verde. In fiecare zi ii admir (sincer) masina. Avea de unde alege, el ales Leon. Pot sa-i spun ceva? Nope.
si uite cum de la auto o dam in filozofie, si psihologie cuantica ;) astea ar fi tare de discutat la o cafea face to face, nu prin commenturi pe site
Halal
SI da "corect" e ce mi se pare mie, cum la fel e si in cazul vostru. In functie de el criticati sau aprobati.
Unii cotizeaza 5000 euro pentru un packet M. Clar, fiecare da bani pe ce vrea. Unul pe siguranta, altul pe aspect.
Si daca dati linkuri, dati cifre, ca nu am timp de pierdut sa ma uit pe filmulete de pe youtube.
Eu am o nedumerire: ai cumva masina?
Daca ai sau daca iti vei lua, cum ai facut/vei face daca nu exista masini cu pret corect??? Te-ai lasat/te vei lasa jecmanit in halul asta???
Sau poate preferi bicicleta... ca "motoarele" sunt oricum si mai piperate decat masinile raportat la ce ofera...
No offence, man...
"Tu te canti, tu iti descanti".LOL
Eu am prins de-a lungul anilor variatii de pret.
De 18 ani permis rezulta un minim de 36 de ani la activ... si doua masini...
Scuza-ma ca asteptam mai multa maturitate din partea ta...
PS: stai linistit ca nu m-ai nimerit la varsta... nici pe departe...
nimeni nu a dat cu intorsu; la nimik, am spus ca actualele masini de clasa mica sant al naibii de scumpe azi, si i-am cerut lui pmr ce masina are pretul corect, lucru ce nu reiese deloc din primele lui 3 postari .