La mai bine de 10 ani de la lansarea lui Ghost, cel mai "accesibil" model din gama constructorului britanic de ux primește o nouă generație. La prima vedere, modificările sunt mai degrabă minore, în contextul în care designul nu a suferit schimbări majore.
Cu toate acestea, Rolls-Royce afirmă că noul Ghost este un model complet nou, ca urmare a faptului că utilizează noua platformă Architecture of Luxury, în timp ce prima generație era dezvoltată pe baza șasiului lui BMW Seria 7.
Utilizarea unei noi platforme a permis celor producătorului să se adapteze, astfel că lungimea noului Ghost este de 5.546 mm, cu 89 mm mai mare comparativ cu predecesorul său. De asemenea, lățimea a crescut cu 30 mm, la 1.978 mm, iar structura podelei a fost de asemenea radical modificată.
La nivel estetic, modificările pentru partea frontală vizează în special o grilă de dimensiuni mai mici, în continuare iluminată, dar și integrarea semnalizării în faruri, în timp ce prizele de aer sunt ușor mai discrete.
Partea laterală este practic neschimbată, iar Rolls-Royce menționează că geamurile față și spate sunt proporționale, în timp ce designul jantelor a suferit de asemenea mici schimbări.
Pe de altă parte, interiorul noului Ghost a trecut printr-o serie de schimbări radicale, iar una dintre ele vizează simplificarea prin adoptarea unui design mai degrabă minimalist.
Consola centrală integrează cea mai nouă versiune a sistemului de infotainment, iar instrumentarul de bord este digital, însă producătorul a omis să menționeze ce diagonală au ecranele.Unul dintre punctele de atracție ale noului Ghost este planșa de bord iluminată cu 850 de "stele", pentru care inginerii au utilizat 152 de LED-uri și peste 90.000 de puncte gravate cu ajutorul laserului.
O altă noutate este că portierele se deschid electric, în condițiile în care vechiul Ghost permite doar închiderea electrică a acestora. Nu lipsește nici noul sistem de filtrare a aerului Micro-Environment Purification System (MEPS).
Din punct de vedere tehnic, noua generație Ghost mizează pe un motor V12 de 6.8 litri care generează 571 de cai putere și un cuplu maxim de 850 Nm. Pe baza acestor cifre, modelul de lux ajunge de la 0 la 100 km/h într-un interval de 4.8 secunde.
Ghost este echipat cu direcție integrală și sistem de tracțiune integrală, dar și cu suspensii noi integrate în sistemul Planar.
Astfel, acesta este compus din noua suspensie dezvoltată de Rolls-Royce și tehnologiile Flagbearer și Satellite Aided Transmission, care modifică comportamentul suspensiilor și utilizează datele primite prin GPS pentru a preselecta treapta de viteza potrivită.În ansamblu, sistemul Planar permite mașinii să anticipeze și să reacționeze mai bine în funcție de traseul urmat și de suprafața de rulare.
Via Rolls-Royce
Per total arata ca un Phantom mai mic, nici nu trebuia altceva.
Astept drive testul, la anul macar.
Rolls Royce nu mai foloseste platforme comune cu BMW
saracii bogati, cit stres au si cu amantele care ii agaseaza mai ceva ca spagarii de la fisc sau cu spalarea banilor negri prin insule sint de plins nu de invidiat.
Si tu poti sa ai un motor de 6.8litri daca esti dispus sa platesti suma aia si impozitul aferent.
Iar parti-pris-urile tip *marca lui Hitler* sunt la fel de deplasate ca asocierea Lexus/Taiota cu psihopatul Shirō Ishii, comandantul celebrei unități-horror 731 pe lângă care Mengele era mic copil.
Ontopic: deși fan japoneze, remarc totuși scăderea vânzărilor Lexus LS și în State, în paralel cu creșterea globală a cererii pentru S-Klasse.
Verdictul final aparține deci celor care pun banu jos en-gros și nu nouă, chibiților.