Segmentul modelelor electrice subcompacte a fost dominat o lungă perioadă de timp de Renault Zoe, ca urmare a unei concurențe aproape inexistente.
Lucrurile se vor schimba însă începând de la sfârșitul acestui an, când pe piața vor apărea cel puțin alte două modele electrice deja anunțate: Opel Corsa-e și Peugeot e-208.
În acest context, Renault pregătește deja o nouă generație pentru Zoe, iar publicația franceză DownShift susține că prezentarea oficială este programată în luna octombrie.
Una dintre principalele noutăți este legată de autonomie. În prezent, Zoe are un acumulator de 41 kWh care asigură o autonomie oficială de 300 de kilometri (WLTP), însă noua generație va avea o baterie mai mare care va atinge o autonomie oficială de 400 de kilometri (WLTP). Nu este clar care va fi capacitatea noului acumulator, însă cel mai probabil aceasta va fi de aproximativ 60 kWh.
Cert este că, dacă informațiile se vor concretiza, Zoe va avea o autonomie mai generoasă: Peugeot e-208 promite 340 de kilometri fără încărcare, iar Opel Corsa-e circa 330 de kilometri autonomie, ambele modele cu baterie de 50 kWh.
De asemenea, alte noutăți majore sunt programate la interior, o informație importantă în contextul în care actuala generație Zoe beneficiază de un interior mai degrabă spartan.
Publicația DownShift susține că a intrat și în posesia unor informații legate de preț.
Astfel, noua generație Renault Zoe ar urma să coste cu circa 500 de euro mai multe decât actuala generație. Pe piața din România, prețurile de listă pentru Zoe încep de la 33.550 de euro, astfel că noua generație ar urma să coste circa 34.000 de euro.Modelul va fi astfel mai scump decât ambii săi rivali: Peugeot a anunțat în această săptămână un preț de pornire de 32.100 de euro pentru e-208 pe piața din Franța, în timp ce Opel Corsa-e va costa 30.000 de euro în versiunea de bază.
Via DownShift, Caradisiac
Intre timp, probleme majore cu livrarile de baterii... :)
In schimb un motor electric costa de cca. 3-4-5 ori .ai putin decat unul ce echipeaza masinile cu motor termic actuale (benzina, motorina, hibride)