Renault a oferit sporadic informații despre îmbunatățirile pregătite pentru modelul electric Zoe, care urmează să primească o nouă generație.
Potrivit publicației britanice Autocar, lansarea noii generații va avea loc în această vară, însă designul exterior al lui Zoe nu va trece prin schimbări radicale. "Va fi o a doua fază a designului în loc de o nouă mașină de la zero. Concurența va fi puternică din 2020, așa că Zoe va trebui să lupte pentru locul său", a declarat Laurens van den Acker, directorul de design al celor de la Renault.
Sursa citată afirmă că printre noutățile majore va fi o reconfigurare a interiorului, care va fi inspirat din noua generație Renault Clio, iar materialele folosite vor fi mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Potrivit unor informații anterioare, noua generație Zoe va fi dezvoltată pe o platformă nouă care va fi folosită ulterior și de partenerii de la Nissan și Mitsubishi. Utilizarea unei noi platforme este esențială pentru ca producătorul să fie capabil să integreze o baterie mai mare care să asigure o autonomie de 400 de kilometri conform noului standard WLTP.
Chiar dacă pe piață există modele electrice cu autonomii mai mari, oficialii Renault sunt încrezători că cei 400 de kilometri sunt mai mult decât suficienți, mai ales pentru un model de oraș.
"Pragul psihologic este de 300 de kilometri. Autonomia nu a fost niciodată un impediment pentru Zoe și cred că se potrivește perfect pentru nevoile clienților", a precizat Jean-Christophe Kugler, șeful operațiunilor pentru Europa al Renault.Vânzările lui Renault Zoe au crescut anul trecut cu 27% la peste 40.000 de unități, însă subcompacta a coborât pe locul nouă în clasamentul celor mai vândute modele electrice din lume, ca urmare a concurenței puternice lansate de ceilalți producători.
Via Autocar
Mai rămâne preţul
- are 5 stele EURONCAP,
- nu arata rau DELOC;
- este adecvata pentru orasele moderne (europene - curate si fara gropi sau strazi nedeszapezite la timp iarna),
- are un portbagaj destul de OK....
am masina (m-am plictisit de cate ori am zis asta) cu garda de 12cm. N-am avut decat o singura data o problema. Rogu-te deci, sa incetezi cu faza asta, ca 12 cm e prea putin pentru o citadina prin excelenta
Daca dupa 110.000km cu masina asta ai impresia ca nu stiu unde ma pot opri/parca....
Am intrat in Bucuresti. Pe bucata de pana la Dristor, masinile erau clar separate: banda din staga, masini mici; banda din mijloc, masini gen Qashqai, ASX, Tucson. Banda din dreapta, nici dreacu. Ocazional, trecea cate un Patrol, L200, Land Cruiser. Si toti ceilalti se rugau sa nu treaca prea repede, ca valul generat risca le treaca pe parbriz. Nu mai zic nimic de cei parcati pe trotuarul din dreapta, ca cred ca si acum le miroase a broaste in masini.
Asa ca lasati-ma cu problemele de parcare. In orasu asta risti sa te ineci in propria masina daca nu are garda la sol!
merg pe unde am treaba ca gondolieru' si, apoi, la iesirea spre Buzau cand nu se mai simte miros de capitala desantez, schimb cizmele de pescar cu Dragasanii si volanesc pana acasa
simplu
serios? asta e subiectul de dezbatut la renault zoe? grow up.......da, da, stiu, a ta este mai mare
Era despre situatia Bucurestiului, care e departe de ce ar trebui sa fie un oras European. Si ca lucrul asta risca sa afecteze astfel de masini, care nu au de fapt nici o vina...
Intr-o lume normala, o citadina ca asta e foarte ok. Mai ales electrica. Dar la noi apar riscuri care in alte parti nu sunt asa importante.
Ca veni vorba, ce se intampla daca nimeresti cu o electrica intr-o balta de-asta? Au ceva sigurante care te salveaza, sau nu s-au gandit inginerii la asa ceva? Ca nu cred ca au testat trecerea prin vad...