După o serie de informații neoficiale și o primă fotografie "scapată" pe internet, noua generație Renault Zoe a fost dezvăluită luni.
Conform așteptărilor, constructorul francez a operat numeroase noutăți la aproape toate capitolele, începând cu designul exterior și continuând cu o serie de îmbunătățiri majore la interior. De asemenea, Renault a îmbunătățit motorul electric și autonomia bateriei.
Din punct de vedere al designului, noua generație Zoe a primit modificări estetice în special în partea frontală, la nivelul capotei și a formei barei frontale de protecție, care are inserții cromate, în timp ce logo-ul Renault are dimensiuni mai mari. O altă noutate este reprezentată de farurile LED cu semnătură în forma literei C, similară cu cea de pe celelalte modele lansate recent de Renault.
În partea din spate, stopurile sunt LED și oferă o semnătură luminoasă dinamică de la centru spre exterior, în timp ce jantele sunt mai moderne și sunt disponibile în versiuni de 15 inch, 16 inch și 17 inch. În total, Zoe poate fi comandat în 9 nuanțe de caroserie, dintre care 3 sunt complet noi: Bleu Celadon, Rouge Flamme şi Blanc Quartz.
Până acum, interiorul lui Zoe era considerat mai degrabă spartan, însă lucrurile se schimbă radical pe noua generație. Pentru instrumentarul de bord, inginerii francezi au introdus un ecran cu diagonala de 10 inch disponibil inclusiv pe nivelul de bază, iar acesta oferă informații utile pentru șofer cu privire la o serie de parametri specifici conducerii în regim electric. În plus, în cazul versiunilor echipate cu sistem de navigație, pe ecran sunt afișate și indicațiile GPS.
Instrumentarul de bord digital este completat de un ecran multimedia cu diagonală de 9.3 inch poziționat vertical în partea centrală a plansei de bord. De aici, șoferul controlează principalele setări ale mașinii, inclusiv sistemele de asistență sau Renault Easy Link, și își poate conectasmartphone-ul la mașina datorită compatibilității cu sistemele Apple CarPlay și Android Auto.
Nu în ultimul rând, calitatea și finisajul materialelor pentru planșa de bord au fost îmbunătățite.Pentru schimbătorul de viteze controlat electronic, Renault a apelat la un buton cromat cu fațete din satin și decorat cu logo-ul ZE care permite schimbarea rapidă a modelului de condus.
Alte noutăți introduse la interior sunt încărcarea wireless a telefonului, două prize USB pentru scaunele din spate și plafon cu iluminare LED.
Noua generație Renault Zoe va fi disponibilă în două versiuni de motorizare. Prima dintre ele este R110, care utilizează un motor de 80 kW (109 CP) introdus cu un an în urmă pe generația precedentă și care oferă un cuplu de 225 Nm.
Versiunea de top mizează pe un motor de 100 kW (136 CP) și a primit numele R135. Acesta are un cuplu de 245 Nm care îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, în timp ce intervalul de la 80 km/h la 120 km/h este realizat în 7.1 secunde, viteza maximă fiind de 140 km/h.
O altă noutate introdusă de Renault este modul de rulare "B mode", care permite șoferului să conducă cu o singură pedală, fără să mai apese pedala de frână, funcție disponibilă în prezent și pe modele precum BMW i3 și Nissan Leaf. Astfel, mașina decelerează mai repede, imediat ce șoferul eliberează pedala de accelerație, iar acest mod de condus este util în special în mediul urban.
Renault a adus o serie de îmbunătățiri și la nivelul autonomiei. Astfel, bateria oferă acum o capacitate de 52 kWh, în ciuda faptului că are aceleași dimensiuni ca acumulatorul de 40 kWh de pe generația precedentă. Acumulatorul are în total 192 de celule și o masă proprie de 326 de kilograme. Creșterea capacității a permis și îmbunătățirea autonomiei oficiale până la 390 de kilometri conform standardului WLTP, astfel că a crescut cu circa 20% comparativ cu generația precedenta.
O altă noutate importantă se referă la modul de încărcare al bateriei.
Astfel, pe lângă conectorul Type 2 care permite încărcarea bateriei cu curent alternativ (AC) cu până la 22 kW, Renault a introdus și un conector Combo CCS care permite încărcarea cu curent continuu (DC) la stații de încărcare până la 50 kW.Renault nu menționează durata unei încărcări complete, însă susține că 30 de minute de încărcare la 50 kW sunt suficiente pentru a obține o autonomie de aproximativ 150 de kilometri. Între timp, o încărcare de o oră la o stație de 22 kW asigură o autonomie de 125 de kilometri, iar utilizarea unei stații de 11 kW necesită două ore pentru aceeași autonomie. În schimb, la folosirea unui wall box casnic de 7 kW, încărcarea completă a bateriei durează 9 ore și 25 de minute.
Nu în ultimul rând, Renault Zoe este disponibil și cu o gamă variată de sisteme de asistență, printre care se numără Lane Keep Assist, Lane Departure Warning, Automatic Emergency Braking, Overspeed Prevention, Automatic Parking Brake sau Auto Hold.
Livrările noii generații Renault Zoe vor începe la sfârșitul acestui an, iar prețurile de comercializare nu au fost anunțate încă.
Renault avea nevoie de o nouă generație pentru Zoe, mai ales că segmentul hatchack-urilor subcompacte cu sisteme de propulsie electrice s-a aglomerat semnificativ în acest an.
Cei mai noi rivali pentru Zoe sunt Opel Corsa-e și Peugeot e-208, iar ambele au motor electric de 100 kW (136 CP). De asemenea, Corsa-e și e-208 au baterii de 50 kWh, însă autonomiile promise sunt mai mici: Opel Corsa-e promite o autonomie de 330 de kilometri, în timp ce Peugeot e-208 va putea acoperi 340 de kilometri între două încărcări.
Via Renault
Totul ar fi OK, chiar si asa, pentru o masina mica si cu un balast de peste 300 - 400 de kg de baterii, daca eticheta de pret n-ar fi cat a unei masini de lux, incapatoare, mai puternica, cu tot ce ai nevoie la o masina.
singurul lucru corect l-ai spus la final, desi nu stiu ce masini de lux iei tu la 35k si echipate cu tot ce ai nevoie. dar per ansamblu asa e, electricele inca sunt scumpe. dar te sfatuiesc sa citesti cam cat costa primul pc disponibil la cumparare pentru acasa, cand au aparut initial, acum zeci de ani. cand esti deschizator de tehnologii platesti aiurea. asta e, vrei repede, costa. si esti si un pic de cobai. dar te folosesti atunci.
Cat despre primul PC, comparatia e din nou mincinoasa: PCurile aveau loc de crestere in momnentul ala, potential, loc de dezvoltare. Cat priveste bateriile, acestea sunt deja cu tehnologie veche de zeci de ani care NU a mai evoluat. De altfel chiar si la modelul despre care este articolul asta, nu au reusit sa-i creasca autonomia decat prin adaugarea de mai mult material chimic. E ceea ce am spus si eu si altii de N ori, nu se mai poate inova nimic cu aceste baterii. Practic tot ce pot face e sa creasca cantitatea de material chimic. Atat. Restul sunt povesti. Daca era loc de inovare reala, seful Tesla ar fi aflat despre asta deja demult.
Cat despre masinile de lux echipate, am mai spus aici. La 35000 iei un Peugeot 508, noul model, cu motor de 2 L Diesel cu cutie automata, in echiparea de varf. Comparatia pe care o facusem eu la articolul cu Corsa electrica (alta minunatie tehnologica) era un 508 la pretul de 30.000, pretul DE START al unui Corsa cu baterii.
probabil de aia in toate deviceurile daca faci o comparatie cu ce era in urma cu cativa ani., observi ca la aceleasi dimensiuni au capacitate mai mare. ia un telefon, smartwatch, o baterie de masina orice cu baterie din ultimul an si compara cu acum 3-4 ani si oricat de prost ai fi observi ca au mai multa capacitate la acealasi volum. evident, daca esti cu capul in nisip, nu vezi nimic.
si da, adevarul doare, dar ce spui tu nu e adevar, sunt elucubratii. pe tine te doare ce am zis, de aia ai si scris kilometrul ala de prostii.
Am scris putin pentru ca sa iti explic pe puncte de ce argumentele tale sunt false. Bine... nu am scris sa-ti explic tie. Tu esti o cauza pierduta. Comentariile sunt pentru cei care s-ar putea lasa prostiti de aceste aberatii care sunt masinile cu baterii. Cele care exista acum, cel putin. Daca va aparea acea revolutie a bateriilor, care se anunta de zeci de ani si pe care se bazeaza toata aceasta isterie cu masinile electrice, atunci vom vedea. Pana atunci insa, aceste produse raman niste nonsensuri economice.
eu zic sa te duci prin nordul europei si sa vorbesti acolo de nonsensuri economice, unde se vand tesla in prostie. cred ca o sa se uite la tine ca la un adevarat "nonsens economic".
dovedesti o minte atat de subdezvoltata ca e clar ca nu pricepi nimic.
Mai vrei? sau te linistesti? :) Ocupa-te si scrie despre lucruri la care te pricepi, ok? Nu te face de ras. E drept, esti anonim, dar totusi... :)
PS: cazul "nordului europei" e unul special. Pune mana si citeste, ca pe asta nu ti-l mai explic. Cultura generala nu se face pe forumuri.
e clar, te pricepi. mai bine te abtii, sincer, ca te faci de ras. sau de fapt nu, continua, ca ma distrez. tin sa te anunt ca si masinile in sine se fac de mai bine de 100 de ani. probabil ti-a scapat din vedere :)
ei da, ca stii tu sa faci cuiva cultura generala. tu iei ca exemple doar ce iti covine tie ca sa demonstreze ca e ca tine, restul te faci ca nu exista si zici: gata, e ca mine! ok, succes in a convinge prostii.
deci mii de cazuri care isi iau electrice sunt "speciale". auzi, nu mai bine nu mai insisti cu tampeniile? mai si spui ca tu postezi sa vada altii. hai las-o ca macane! postezi ca sa pari destept, dar esti atat de superflu in ce spui ca e clar ca nu stii nimic. doar ai pareri preconcepute si atata tot.
Au fost mai multe articole chiar aici pe AM cu maşini electrice plimbate prin ţară.
S-a demonstrat că aveau range ul chiar cel afirmat.
Deci 390 km sunt 390 km.
Peste 20 de ani o să fie 800 km și moartea maşinilor termice este clară.
Dacă îţi place dieselul aşa mult, buchetul de flori înainte să îl dai soţiei, iubitei, etc pune-l doar 10 secunde la ţeava de eşapament de la diesel-ul iubit.
Atât 10 secunde.
Hai pa PMC.
Cat ce spune posesorul de toyota, alea cu cancerul sunt aberatii vechi. Noile Diesel nu mai sunt poluante. In fine... :)
TESLA Roadster 2, care va apare in 2020, va avea o baterie anuntata de 200 kWh, sprint de 1,9 secunde pana la 100 km/h si o autonomie de 1.000 km EPA.....
Este o evolutie, in 15 ani ?! Eu zic - DA .....
Deci pentru rolul ei, de masina de naveta prin oras, e excelenta. Ok, nu are 390 km, are doar 200 km. Sunt super suficienti pentru naveta zilnica prin oras. Vii seara, ai pus-o la incarcat frumos. Dimineata o ai plina. Programezi ce temepratura sa fie in ea cand pleci, e gata pregatita, te plimbi prin oras cu ea, demaraj decent, silentioasa, nu mai pierzi timpul prin benzinarii, fiabiltiate ridicata, aer curat.
Alegerea ideala pentru cine vrea asta. Oare cand o sa scapam de mentalitatea asta in care evaluam masini dupa nevoile noastre in loc sa le evaluam dupa tipul de client pe care au fost facute. Ca e stupid sa critici masina ca vai nu are autonomie de 1 milion de km. E ca si cum ai critica un Ferrari pentru ca nu are portbagaj de 1 mc. Nu pentru asta a fost facuta :)
x... esti un prost.
@x... ba nu..... tu esti un prost..
Bateria de la TESLA Roadster 1 are 53 kWh (constituita in principal din 6.831 buc. acumulatori Li-ion Panasonic), cantareste cca. 350-400 kg (toata masina are cca. 1.300 kg).
Bateria de la TESLA Roadster 2 are 200 kWh si o greutate proprie de cca. 800 kg. Nu se cunosc inca toate datele oficiale. In curand se vor afla si acestea...
Eu am vorbit de "evolutie" undeva mai sus.....
Pe de alta parte, la un smartphone - de ex. SAMSUNG S10 - te intereseaza CAPABILITATEA (PERFORMANTA), FIABILITATEA, CAT DUCE BATERIA DE ACUMULATORI - mai putin, daca fata de S9, are cu 10 sau 15 piese/componente in +/-.....
INTOTDEAUNA astia care vor sa faca bine cu fortza, fara sa-i intrebe sau sa-i roage nimeni, intoadeauna au dor de dictatura si de totalitarism.
Ce atata Diesel domnule? Hai sa-l interzicem! Dar nu mai e poluant. Nu conteaza! Nu mai avem noi chef de el. Dar nu aveti cu ce-l inlocui. Nu-i nimic, o sa vina ea revolutia! :)))
Comentezi? Inchideti-i gura! :)
Pentru ca tehnologia Diesel e cea mai fiabila la ora actuala si, se pare, dintre cele mai curate. As merge pana acolo sa spun ca e mai curata decat electricele daca luam in considerare producerea si distrugerea bateriilor, dar UUUUUU!!!, sa nu isterizam activistii verziori si luptatorii pentru drepturile hoamlailor! :)
"According to the June edition of the auto specialist magazine "auto motor und sport" (Issue 13, 6 June 2019), emission measurements on twelve test vehicles of different brands resulted in the tested Mercedes C 300 d Estate emitting "almost no NOx". The results measured on the Mercedes-Benz C 300 d Estate (combined fuel consumption 5.6-5.0 l/100 km, combined CO₂emissions 147-133 g/km)* are stated in more precise terms in the copy: "With a measly 13 milligrammes of NOx, it goes to the top of our ‘Mr Clean’ hit list. Until recently, it seemed inconceivable that diesel engines could achieve such figures at all. […] However, the two-litre diesel called the OM 654 has been systematically trimmed for reduced emissions. The NOx problem of many cities is therefore bound to be resolved as soon as more new cars are registered" (auto, motor und sport, Issue 13, 6 June 2019)."
https://www.daimler.com/innovation/diesel/nox-reduction.html
Bine... stiu ca pentru bipezii spalati pe creier, niciun fapt, nicio matematica elementara nu mai conteaza. Dar totusi... mai sper. :)
Am condus un Zoe actual in Spania, in jurul Palenciei si in oraș, cam 500km într-o săptămâna (nu am făcut-o expres, așa ne impune firma unde lucrez, in tarile unde se poate). In 500km am încărcat-o de 2 ori (când am luat mașină mai avea autonomie de 200km), o data full, la ultima mai aveam autonomie 160km. Experiența a fost interesanta, nu autonomia m-a deranjat(ești obligat sa te adaptezi situației), o găsesc un pic „înghesuita”
Momentan este nerealist sa spui ca dai 34 000€(cel puțin la noi, dar si afara sunt mulți bani) ca s-o folosești ca a doua mașină si in special pentru oraș. Prin Europa sunt niște mici avantaje, găsești loc de parcare mai repede si taxe mai mici.
Cred ca la un preț „onorabil” (15000€) o autonomie de minim 400km devine o opțiune importanta in următorii ani.
Am făcut un calcul la prețul kW din Romania fata de un consum de 8% benzina in oraș (consum optimist pentru București), nu ai cum sa justifici cei 34000€
Stiu ca unii vor zice ca producerea curentului polueaza, dar cel putin o parte din curent este produs in hidrocentrale, eolian sau fotovoltaic, deci per total e mai putina poluare.
Mai zic unii ca fabricarea bateriilor polueaza, dar si fabricarea motoarelor termice polueaza. Doar daca ma gandesc la cat ulei de motor ajunge varsat prin rauri sau canalizare deja ma intristez. In schimb, bateriile de la masinile electrice nu se scurg pe strada. Vor fi reciclate dupa 15-20 de ani de folosire.
In 2012 came the first major evidence of some truly dreadful health impacts. Nitrogen oxides and dioxides (NOx) and particulate matter (PM) pumped out by diesel exhausts were fingered as silent killers. The studies multiplied. The European Environment Agency found that nitrogen dioxide (NO2) from diesel fumes had caused around 71,000 premature deaths across the continent in a single year. It said the UK experienced 11,940 annual premature deaths from NO2, the second highest in Europe behind Italy. The World Health Organisation declared diesel exhaust a carcinogenic, a cause of lung cancer in the same category as asbestos and mustard gas.
Ce am pus eu mai sus este exact ce patim noi de la rahaturile tale de motoare diesel, care au inceput sa fie interzise in marile orase.
Zici ca sunt fiabile? Aici este de discutat o gramada......
Oricum povestea cu copilasii bolnavi de cancer era induiosator de amuzanta. Terminati odata cu penibilitatile astea. Fix 11940 in UK, nici mai mult nici mai putin. Ha ha ha. De la NOx sau de la PM. dar baietii mai sunt printer emisii si gaze gen HC sau CO. Despre astea nimic?
Revenind la articolul cu zoe, masinuta asta e faina, parca venita de la Disneyland, numa buna pentru jumatatea noastra mai putin cunoscatoare in ale sofatului, ca sa se plimbe pana la mol si inapoi. Asta daca tu esti milionar si stai la casa. Daca nu, iti cauti una care macar stie sa gateasca.
Nu degeaba faci parte dintr o comedie realistă de moravuri sociale şi politice care si in ziua de azi face valuri.
Tot elecrizanta si provocatoare ca odinioara aprinzi/curentezi spirite (si asa incinse de canicula verii) rezultand concluzii care defineşc contradicţia dintre esenţă şi aparenţă.
PS: cam alambicat, recunosc.... de la cladura mare.
Am spus si repet: incercati sa mai cititi cate un pic. O sa vedeti ca lucrurile nu sunt asa cum le spun tot soiul de dubiosi, siteuri ca eletrek, zecile de mii de "specialisti" si incalziristi. Tu incepe sa citesti mai cu atentie un articol scurt ca ala pe care l-am pus eu acolo. :)
2.000.000 KM?? 5.000.000 KM ???
Da, actualmente maşina electrică nu este pentru săraci, dar decât un Golf nou prefer un Nissan Leaf nouă.
Cine vrea să meargă 1000km ne întrerupt, să facă hemoroizi şi diabet, nu are decât.
Eu nu vin cu ceva CE STIU EU, eu nu sunt mecanic si nici specialist in termodinamica. Eu ii ascult pe cei care SUNT specialisti. Spre deosebire de tine, care tu STII! Tu n-ai nevoie de nimeni. :)
Poate ca motoarele merg milioane de km, cum visezi tu, dar asta nu ajuta absolut deloc. Presupun ca stii de ce. Pt ca nu exista sosele electrificate sa-si poata lua curentul on-the-go, ca troleibuzu'. :))))) Desi... cine stie? In Germania parca au inceput aia sa traga fire pe faimosul Autobahn, si au aparut primele teste cu TIRuri cu alimentare pe cablu suspendat, ca tramvaiele. :)) Cand e vorba de "sa facam bine la planeta" nicio cheltuiala nu e prea mare, nu-i asa? :D
Bateriile au garanţie 8 ani. Ele duc şi 20 de ani, la Tesla.
Încă 20 se pot folosi ca power wall.
Dar la diesel.... EGR-ul la cât timp se duce????
Uleiul la motor... la cât timp se duce????
Plăcuţele de frâna... la cât timp se duc????
Injectoarele... la cât timp se duc???
Pompa de motorină şi eventual filtrul... la cât timp se duce???
Filtrul de particule, carburatorul, turbina!!!! ... la cât timp se duc????
Ce dracu dom'le... Ce dracu.... Nu vedem ditamai bârna din ochii diesel dar ne luăm de paiul de la maşina electrică !!!
Dar cancerul de plămâni... în ce procent este vindecabil ???
Aştept răspuns.
Cancerul la plamani? Cat o sa mai indrugati prostia asta? Aerul e mai curat acum decat in urma cu 20 de ani in marile orase. Normele de poluare draconice au rezolvat aceasta problema in mare parte. Probabil exista un risc nedemonstrat clar dat de motoarele cu combustie, dar, si exista un mare DAR: 1. alternativa reala NU exista si 2. ce facem? inchidem pravalia si stam in casa? Societatea actuala are nevoie de locomotie. Toata economia mondiala si toata viata noastra asa cum o avem acum se bazeaza pe puterea Diesel. Pana si computerul sau telefonul de pe care va insirati balivernele pe net sunt carate si au fost fabricate proportie majoritara cu ajutorul combustibilului fosil si prin combustie. Dati o alternativa reala la motoarele clasice, o alternativa economica si fiabila, si renuntam cu totii la Diesel si la Otto de azi. E foarte usor sa combati fara sa oferi nicio alternativa la produsul pe care-l infierezi.
Insa acesti indivizi nesimtiti sunt tolerati. Aceeasi poveste se repeta in Europa: camioanele romanesti care scot fum negru sunt tolerate pe soselele din Europa. De ce? Pentru ca soferii romani sunt ieftini. Ca de obicei, responsabilitatea fata de mediu si fata de sanatate se opreste subit cand intra in scena banul. :)