Renault a publicat luni primele imagini oficiale și informații despre noua generație Renault Clio. Constructorul francez a pregătit noutăți majore, în contextul în care hatchback-ul este cel mai bine vândut model Renault și cea mai vândută subcompactă din Europa.
Pentru început, Renault a publicat doar o serie de imagini și informații despre exterior și interior, iar detaliile despre motorizări și tehnologii vor fi furnizate ulterior.
Noua generație Renault Clio: date esențiale:
Iată principalele noutăți introduse de Renault Clio:
Exterior: lungime mai mică, spațiu interior mai mare
● Renault Clio face notă discordantă de la tendința de creștere în dimensiuni la lansarea noilor generații. Astfel, noul Clio are o lungime de 4.048 mm, cu 14 mm mai mică decât a precedentei generații, în timp ce lățimea este de 1.798 mm, iar înălțimea a fost micșorată cu până la 30 mm la 1.440 mm pentru a oferi o aerodinamică mai bună;
● Hatchback-ul este disponibil în trei noi nuanțe de caroserie: Valencia Orange, Vison Brown și Celadon Blue. În total, acum există 11 nuanțe de caroserie. Farurile LED sunt disponibile pe toate nivelurile de echipare și beneficiază de semnătură în litera formei C, la fel ca stopurile, așa cum se întâmplă cu toate noile lansări ale francezilor;
● Grila frontală este mai mare, în timp ce bara de protecție față are un design mai pronunțat, iar farurile LED și hayonul au primit o serie de restilizări pentru un design mai modern;
● Pentru prima oară, Clio este disponibil cu deflectoare de aer pe arcurile roților din față cu scopul de a îmbunătăți aerodinamica.
Părțile laterale au primit de asemenea o serie de retușuri pentru a oferi un design mai modern;● Sistemul audio premium Bose a fost integrat mai bine, ceea ce a permis o creștere a volumului portbagajului cu 91 de litri, la 391 de litri, la care se adaugă 26 de litri pentru spațiul de depozitare.. Renault susține că Clio are acum cel mai generos portbagaj din segment;
● Cu ocazia lansării noii generații Clio, Renault a anunțat și prezentarea unei noi game RS Line, care va înlocui gradual gama tradițională GT-Line. RS Line promite linii de design cu accent sportiv mai pronunțat, printre care se numără o grilă redesenată de forma unui fagure, jante speciale de 17 inch și un spate mai "atletic";
● Clio primește în premieră ediția specială Initiale Paris, care mai este disponibilă pe Captur, Scenic, Talisman, Koleos și Espace. Aceasta include numeroase detalii cromate la exterior, inclusiv pe grila, în timp ce jantele de 17 inch sunt la rândul lor dezvoltate special. La interior, Clio Initiale Paris este disponibil în două variante de culori, negru și gri, iar scaunele și volanul din piele sunt disponibile exclusiv pe această versiune;
Interior: ecrane de 9.3 si 10 inch
● Renault introduce pe noul Clio conceptul de Smart Cockpit, al cărui element principal este un ecran multimedia poziționat în format vertical inspirat de cel disponibil pe Espace. Ecranul are o diagonală de 9.3 inch (cel mai mare disponibil în gama Renault) și include sistemul Easy Link, inclusiv sistemul de navigație și opțiunile de infotainment, precum și setările Multi-Sense;
● Clio primește în premieră un instrumentar de bord digital sub forma unui ecran TFT cu diagonala de 7 inch sau 10 inch.
Versiunea de 10 inch include și navigație GPS;● Dashboard-ul a fost redesenat și este compus din trei părți, cu o parte superioară realizată din spumă, o zonă centrală și o zonă inferioară care include diverse componente funcționale. Sub ecranul central există acces facil la sistemul de control al aerului condiționat;
● Volanul noului Clio este mai elegant și include un airbag mai compact, astfel că vizibilitatea a fost îmbunătățită;
● Consola centrală a fost poziționată mai sus și include un sistem de iluminare pe marginile exterioare, dar și un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-uri;
● Renault afirmă că scaunele oferă un suport mai bun și că noul design oferă un spațiu mai generos pentru pasagerii din spate la nivelul genunchilor;
● Clienții vor avea la dispoziție opt teme de design interior prin care pot personaliza modul în care arată dashboardul, consola centrală, volanul sau mânerele pentru uși.
Vom actualiza articolul despre noua generație Renault Clio pe măsură ce constructorul francez va oferi mai multe informații pe parcursul săptămânii.
Via Renault
n-ar fi de mirare ca forma gurilor de ventilatie de pe bord sa fie regasita si ca linii de design din zona frontala
Și scaunele par confortabile, dincolo de estetica volumelor / matlasărilor (clar însă că nu-s ale variantelor ieftinache, ca la orice prezentare oficială.)
Exteriorul (vizibil un pic în reflexia din poza nr.7) pare să continue însă linia precedentului, după rețeta *nu modifica prea mult un stil reușit.*
Rămân de văzut motorizările. Un mild-hot-hatch cu motor Mercedes :-) de 1.33 l și 160 CP ar putea fi tentant.
corect...la faruri s-a preluat C-ul de la Megane asa ca s-a cam ales prafu' de influentele conceptului Symbioz
Pare ca merge si transferul invers de la Dacia la Renault: butoanele clapeta si cele rotative de la climatronic :)
...den Acker a afirmat ca si-a concentrat atentia mai mult pe interior decat pe exterior dar fara sa-l omita, scopul noii generatii de Clio fiind o schimbare de perceptie (in bine) a clientilor celei mai vandute masini din clasa sa.
dar de ce intrebi, esti nemultumit de Polo sau ce?
nu is tocmai incantat de asta
ii schimbatoru montat sus ca la corolla verso de acu 20 ani
is tare faine tetierele
is luate cumva cu acord dela volvo?
is cu gandu si eu tot la un motor mercedes :D 1.5dci 116 cp care nu ii hot dar ii sigur cel mai tentant :D
a fost dezvaluit exteriorul desi nu era voie
ptiu, drace! unde statea specialistu'
Și să știi că nu toate lebedele vieneze trebuie admirate, mai ales nu acelea care nu-și pot depăși condiția de gâște.
Cât despre Renault, ȋmi mențin șablonul: dacă 25 nu e, nimic nu e!
0,9TCe...poate ramane ca entry level. Cat timp nu renunta concurenta la motoarele de 1L nu o vor face nici ei
nu inteleg de ce vrei sa renunte...nu face fata unui Clio?
Cum vi se pare vis-a-vis de Polo? Mie masina asta imi place mai mult cam la toate capitolele. E drept, trebuie sa ma pun in ea, sa pun mana sa vedem materialele, dar dupa parerea mea il bate. Ce ziceti?
sigur Initiale Paris e in premiera pe Clio?
https://www.youtube.com/watch?v=klUqVrPj1Lg
ca parere personala, masina e impecabila ca design. Daca au rezolvat micile probleme de finisare interioara, practic numai are rival in clasa. Efortul francezilor de a confirma vanzarile de top mi se pare de tot respectul.
sunt curios daca si cand va aparea versiunea Estate, mai practica si chiar mai interesnta ca aparitie decat hatch-ul
Versiunea Estate e intr-adevar o solutie care pentru foarte multi clienti poate fi cea mai nimerita masina. Ai loc pentru 98% din situatii, nu e mare, nu e nici mica, poti merge cu ea in concediu, dar poti merge si in oras, e chiar o solutie incredibila. Nu degeaba au copiat-o nazistii cu Fabia.
În rest, subscriu la părerile voastre (incl. @vianu) că și designul exterior e f. reușit - taman fiindcă n-a rupt-o abrupt cu fosta declinare. Iar pozele *scăpate* cu noul 208 (cam nașparliu nu doar după mine) arată că n-are nici rival... hexagonal.
Singura cârcoteală (poate doar a mea) e lățimea exagerată pt. segmentul B - 1.80 m mai exact (!!!)
Noul Swift (1,73 m) ori Polo/Ibiza (1,75 - 1,78 m) par acum înguste... În orice caz, la Roma sigur n-or să fie prea mulți cumpărători. :-)
@Kiro...e de la oglinzi :) doar daca nu au latit-o fata de versiunea anterioara care, personal, mi-a dat usor senzatia de ingustime la interior.
@Stm...daca ai loc, timp 1 saptamana, stii sa manuiesti o cheie de 13 si o foarfeca rezolvi lejer problema antifonarii :)
Clar, cei de la Renault resimt in ceafa respiratia celor de la Peugeot
@AM: Nu înțeleg de unde rezultă plusul de doar 26 l la capacitatea portbagajului, la Clio-4 fiind dat cu 300 litri (285 l efectiv măsurați, tot de ADAC - o valoare bună.)
Nu mai zic că, în condițiile unei lungimi reduse acum, plusul de 91 litri (30%) îmi pare cam scos din burtă. :-)
porbagajul? de la plusul de latime, de la coborarea podelei sau poate ca au subtiat protectia textila de la usa spate :)
PS cum ziceam...influentele conceptului Symbioz....magnifice! dar lipsesc cu desavarsire.
- Cei 26 l reprezintă de fapt capacitatea spațiilor de depozitare din interior. (22 la Clio-4)
- Ampatamentu-i mai mare cu 6 mm, dar consola față-i redusă cu 21 mm, iar cea spate - majorată cu 15. De unde și-o posibilă explicație pt capacitatea portbagajului. Care, btw, are acum o suprafață plană și după rabatarea banchetei spate - un alt plus deloc minor.
- Motoarele *tri* 1.0 TCe introduse recent pe Micra (100 / 117 CP) vor fi fără dubii preluate și de Clio-5
...și ce-i mai important:
- Versiunea break NU va mai exista - anunțul fiind oficial. Probabil marketingul a decis că ar fi *canibalizat* vânzările viitorului Captur.
Mare pacat ca nu mai fac estate. Asa e cand masinile sunt construite de dept financiar.
0.9 TCe are ceva probleme de soft (cred), astfel că pornirile la rece sunt uneori greoaie. Iar în primele sute de metri se întâmplă ca mașina să tragă "in șuturi". După care totul revine la normal. Cunosc doua cazuri, iar forumurile sunt pline. Deci nu putem vorbi chiar de in caz izolat. B
Bineînțeles că nu se pune problema că mașina nu poate să tragă.
Și să revenim, 391 de litri cică. Wow! WOW!!!!
Am auzit din surse interne ca pe noile Logan/Sandero va exista si 1.3 TCe, cel mai probabil in varianta de 115 cp. Ma gandesc ca poate asa va fi si la Clio 5 (gen 1.0 100cp si 1.3-ul acesta)
In privinta interiorului , per total la fel, arata binisor doar ca parca ceva cam superficial si ..infantil /pueril..nu stiu un cuvant exact cum sa-l descriu. Nu pot spune ca-mi place imensitatea aia de tableta dar... generatiile se succed , deja nu mai fac parte din principala tinta a modelului - generatia tanara, familiile tinere. Sunt convins ca ei vad cu alti ochi astfel de gadgeturi.
Intotdeauna francezii au facut masini de clasa mica bune si foarte bune . Iar de la Renault, de departe l-am considerat pe Clio ca cel mai reusit si fiabil din portofoliul lor. Am si condus vreo 2 generatii din ele. Dar consider ca totusi faraonicului 1,5 dci i-a venit vremea pensionarii , e nevoie de un "refresh' total la gama de motorizare. Clio nu a fost niciodata o masina grea ,nu mai este un "must have" pt. diesel ( sper ca si "vestele" sa fie de acord).
n-am urmarit deloc "evolutia" motorului 0.9Tce
@...pacat de estate :( era o alternativa extraordinara pentru cei "la inceput de drum". Posibil ca vanzarile sa nu fi fost pe masura costurilor cu productie.
@Pipo :) +1 sunt deacord cu tine ca tableta e usor (usor doar) cam mare. Ii putea lipsi un 20% sa zicem. Dar e excelenta pt NAVI. Cu toate ca masina asta n-ar avea nevoie nemaipomenita de un NAVI decat daca era ...estate :)). Pe de alta parte pare e bine ridicata la nivelul ochilor ceea ce o face usor lizibila.
una peste alta...e o masina tinereasca, dar maturizata, si in nota proprii scolii de design Renault adica gandit, rasucit si...altceva.
* = pt finuti
Deci două trepte peste tricilindrul 1.0 TCe de 100 / 117 CP - care, nota bene, n-are nimic în comun cu vechiul 0.9 Turbo, noul motor rezultînd din *tăierea* unui cilindru (de cca. 330 cmc) al 1.33-ului L4 dezvoltat împreună cu Daimler-Benz.
Încă nu-s clare nici detaliile despre vreun benzinar non-turbo (1.0 SCe de 75-80 CP), dar pare inevitabil pt varianta de bază. ...Cu faruri LED și ea, culmea - aparent un progres și ăsta, dar nu și pentru ghinioniștii căscați și fără Casco. ;-)
Oare cum ar fi privită “minunea” asta dintr-un alt (ȋncă) sistem de referință al valorilor auto, recte din…adevăratul Occident (America, sic!) ?
Mă gândeam deunăzi că stolul meu se-nvârte deasupra *buburuzelor* poate și datorită gabaritului (am doar 1,70 m... deloc adaptați pacheboturilor “merigane, cum deduc că-s cm tăi. ;-))
Or mai fi și influențe astrale, dar sigur și senzoriale, adică nemijlocit trăite la volanul diverselor (non)bubu-broscuțe - îți dau doar un exemplu: din multele mașini posedate pre/post-loviluție, două au avut aceeași putere (150 CP) și același gen de motor aspirat, chiar dacă ăl mai mare era L6 (2.0 / 2,6 l).
Al unui Opel Omega mai exact (na că era să-i zic Buick :-)) -încăpătoare, elegantă, confortabilă și chiar fiabilă.
...Spre deosebire de buburuza numită Clio Williams - un mic coșmar ca fiabilitate, confort ȘI consum.
Ei bine, care dintre mașini crezi că mi-a lăsat amintiri mai... *nemuritoare*?
P.S. Ai doar 13 puncte pt răspunsul corect, că-i cam ușoară întrebarea. :-)
din ce am observat din video
- harta ar urma sa fie in jumatatea de sus, jos ramanand niste butoane virtuale (6 parca?)
- din pozitia soferului, marginea superioara nu trece de linia parbrizului. Deci e mare dar nu te incurca
raman la parerea ca e una dintre cele mai bine integrate ecrane chiar daca "pluteste"
la intrebarea ta...iti poate/va raspunde @inexorabil :))))
2. Tableta este luata de pe Megane si Talisman, dar fiind o masina cu un bord mai mic se vede foarte urat.
3. Nu prea si-au dat interesul cu noul model, designul exterior este aproape neschimbat fata de generatie precedenta.
dimensiunile idele pt clasa mica mi se par cele ale lui yaris si jazz: lungime sub 4 m si latime sub 1,7.
personal asteptam cu enorm de mult interes generatia asta de clio, dar cifra de la latime m-a dezumflat rau de tot, cu tot portbagajul lui cel (mai) mare....pacat
da' de unde...da'asa are el impresia :)
....si nimeni nu se poate compara cu cei doi
Domnule K, recunosc că sunt puțin surprins (ȋn sens pozitiv) de faptul că Omega vi s-a părut un fel de feblețe... Personal, mărturisesc că a mea ar fi putut fi, culmea, un monument al “reducerii costurilor” (comandament moral gravat ȋn plastic masiv), recte…Olds Alero (doar câteva minute am avut fericita ocazie s-o conduc și nu din autosugestie, ci din instinct m-am simțit…feeric, cum nicio altă mașină nu mi-a stârnit asemenea trăiri…poate doar puțin și ȋn mod corect politic actuala, Insignia). Atunci m-am gândit, cât se poate de serios, că avioanele vrăjmașe din 11 septembrie s-au orientat greșit…
Ȋn orice caz, “de-așa vremi se-nvredniciră cronicarii și rapsozii”…Opel Omega, Renault 25, Volvo Seria 700, Chevrolet Caprice. Fugit irreparabile tempus.
Apropo, ȋntreprinderea numită “Jaguar Land Rover Classic Works” nu le-a captat atenția și altor producători? Sau cumva astăzi “podiumul” și miza pragului psihologic de 11 milioane (bucăți per an) reprezintă tot orizontul ontologic al dumnealor?
...Făcînd evident abstracție de verdictul irepetabilului George Carlin - că americanii-l visează fiindcă trăiesc mai toți adormiți. :-)
Mai ales c-un Inline-Six 2.6 și cutie automată. Am dat-o cînd o luase prețul benzinei la trap (halea 18-20 litri-n oraș deși n-avea nicio hibă, fiind și SH, culmea.)
Îți înțeleg și Alero-filia, deși pe mine m-a dat gata Olds-ul Aurora cu V8-ul lui 4.0 Northstar... deși-bis, :-) un Toronado ar fi oldtimerul meu *imposibil* (nici în curtea de la țară nu cred să-ncapă.)
Revenind însă la bubu-broscuțe, Clio Williams (tot SH, clar) m-a marcat mai mult, în ciuda a 1001 nervi+căciuli de bani - de la pompe de benzină arse la suporți motor rupți la retrogradări sportive.
...Plus un consum comparabil cu al Opel-ului. Dar ce sentiment de *dresare a bestiei*... (*doar* 150 CP dar și 1010 kg, plus g-uri laterale de 911 Turbo - 1,02 mai exact, v Car&Driver.) Chiar dacă reacțiile cuplului în volan îmi mai scrînteau policele la-nceput.:-P
Back ontopic însă: d-aia un Clio-5 de vreo 150 CP m-ar tenta și acum, deși sînt conștient că-i mult mai *anesteziat* ca prima generație. Ceva din genele fostului ar trebui totuși să nu le fi pierdut.
...Concluzie, că m-am lungit prea mult:aștept luna septembrie.
Recent, am depistat pe mobile.de un exemplar care ȋmi surâde (2.9 V6, aspirat, 150 CP), cu piele integrală. Prețul mi se pare mai mult decât rezonabil (7000 €), dar nu puțini m-ar avertiza să nu mă hazardez la o mașină veche de 30 de ani…”Prin absurd”, să fie produs din nou acest model, ȋn aceeași configurație (cât despre “urmașii” lui 25, Safrane ce mai amintește de etalon, iar despre restul nu afirm că ar fi ”pierduți ȋn mulțime”, ba chiar se remarcă prin distincție, dar nu se pot compara cu “Star Trek”-ul de dinainte), și atunci l-aș achiziționa fără ezitare, eventual vânzându-mi actuala și suportând și diferența. Ca să nu creadă unii că aș disprețui Renault “pe de-a-ntregul”.
Olds Aurora…Vorbiți de lucruri sfinte, maestre! V8 de complexitate tehnică și rigiditate structurală de tip “unibody”, grație căreia Aurora a despicat la propriu o mașină de crash-test a lui GM. Să nu uităm de acel tip de bord sport, orientat ȋn mod flagrant către șofer. Și dacă ȋn net inferiorul Alero mi s-a născut un vis feroce, darămite ȋn minunea asta irezistibilă…cum ar fi fost?
Doamne, ce neșansă, dar ce ciudă: cum se scurge netangențial pe lângă mine o istorie atât de semnificativă (sau eu pe lângă ea?). De ce? Din cauza acestui cancer hegemonic și aparent incurabil al moliciunii, al neputinței, al capitulării, din cauza subducției mute a voinței (sau mai degrabă a abuliei) ȋn “liniaritatea infinită a concretului” (deci nici vorbă de “meandre”, conform ȋnțelepciunii iliesciene), din cauza ȋnecării autoritare a ființei ȋn oceanul nivelării cotidiene.