După o campanie destul de lungă de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație Porsche Panamera, a treia de la debutula acestui model. Deși ai fi tentat să spui că este, de fapt, un facelift major, toate panourile de caroserie sunt complet noi.
Din punct de vedere al dimensiunilor, Porsche Panamera a rămas în mare parte la fel. Doar lungimea a crescut cu 3 milimetri, la 5.052 milimetri. Lățimea are tot 1.938 milimetri, iar înălțimea măsoară 1.422 milimetri.
În ceea ce privește departamentul estetic, noul Panamera a primit prize de aer mai mari în partea din față, farurile LED Matrix (standard) au un design nou, aripile au fost și ele lățite, clienții au la dispoziție inclusiv jante de 21 de inch, cu prindere centrală, iar banda LED din spate este mai îngustă.
Spoilerul spate a fost și el revizuit, iar eleronul activ a fost păstrat.
VERSIUNEA TURBO, MAI UȘOR DE RECUNOSCUT
Versiunea Turbo E-Hybrid va avea spoilere cu prize de aer diferite, difuzor de aer în culoarea caroseriei, terminații pentru evacuare vopsite în culoarea bronzului, iar emblemele vor fi finisate în nuanța Turbonite.
Cele mai mari noutăți le regăsim la interior.
Aici, pasagerii vor regăsi, nu două, ci trei display-uri. Asta pentru că, opțional, noul Panamera poate fi comandat cu un ecran, de 10.9 inch, și pentru pasagerul din dreapta. La fel ca în cazul fratelui electric Taycan.
Selectorul transmisiei a fost mutat în dreapta volanului. Astfel, consola centrală este mai încăpătoare. Zona cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu funcție de răcire, este standard.
Funcțiile sistemului de climatizare și aeratoarele au fost, la rândul lor, revizuite.
MAI MULTĂ PUTERE PENTRU VERSIUNILE CONVENȚIONALE
Intrarea în gamă se face cu versiunile Panamera și Panamera 4 (cu tracțiune integrală). În cazul lor, motorul V6 de 2.9 litri oferă acum mai multă putere, adică 353 CP (+23 CP) și 500 Nm (+50 Nm).
În aceste condiții, Porsche Panamera atinge 100 de km/h în 5.1 secunde și o viteză maximă de 272 km/h. De partea cealaltă, Panamera 4 ajunge la 100 de km/h în 4.8 secunde, iar viteza maximă, în cazul său, este de 270 km/h.
4 VERSIUNI ELECTRIFICATE
Marea noutate sunt cele 4 versiuni electrificate, E-Hybrid, care vor fi disponibile. Momentan, Porsche oferă detalii numai despre versiunea Panamera Turbo E-Hybrid, care va fi disponibilă încă de la debut.
Propulsorul V8 de 4.0 litri a fost îmbunătățit, iar motorul electric (integrat în transmisia automată PDK) dezvoltă acum 190 CP. Împreună, cele două unități oferă în total 680 de cai putere și 930 Nm cuplu.
Repriza 0-100 km/h durează 3.2 secunde, iar viteza de top ajunge la 315 km/h. Bateria cu o capacitate de 25.9 kWh promite o autonomie pur electrică de până la 91 de kilometri. La o stație de 11 kW, acumulatorul se încarcă în 2 ore și 39 de minute.
Suspensia standard a fost revizuită, pentru un plus de confort. Dar, opțional, noua generație Panamera poate fi configurată și cu o suspensie activă care, la nevoie, poate crește garda la sol cu 5.5 centimetri.
A treia generație Porsche Panamera poate fi deja comandată în Europa. În Germania, prețurile pornesc de la 107.800 de euro, pentru versiunea standard, și de la 192.500 de euro pentru Panamera Turbo E-Hybrid.
Primele exemplare vor fi livrate în martie 2024.
via Porsche
Comentarii (6)