La numai câteva zile după ce a "scăpat" pe internet într-o serie de imagini, noua generație Peugeot 208 a fost dezvăluită oficial înainte de debutul cu public programat pentru Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.
Noul Peugeot 208 are potențialul de a redefini segmentul subcompactelor ca urmare a numeroaselor noutăți pe care le prezintă, atât din punct de vedere al elementelor de design, cât mai ales datorită tehnologiilor introduse.
Nu în ultimul rând, subcompacta franceză va fi disponibilă inclusiv într-o versiune electrică cu autonomie generoasă, pe lângă variantele tradiționale cu motoare diesel și pe benzină.
Noua generație Peugeot 208: date esențiale:
● Noul 208 are o lungime de 4055 mm, o lățime de 1745 mm și o înălțime de 1430 mm, în timp ce ampatamentul este de 2540 mm. Astfel, 208 a crescut în lungime și lățime, în timp ce înălțimea este mai mică;
● Subcompacta este dezvoltată pe noua platformă Common Modular Platform (CMP), care a permis scăderea masei cu circa 30 de kilograme, la valori de 1023 - 1165 kg în funcție de motorizare, dar și o izolare fonică mai bună;
● Din punct de vedere al designului, 208 preia numeroase elemente cu caracter sportiv care au fost introduse inițial pe noua generație 508;
● Grila frontală a fost redesenată, în timp ce farurile au primit tehnologie Full-LED;
● Pe părțile laterale, 208 este disponibil cu jante de până la 17 inch, în timp ce plafonul este negru pentru a contrasta cu culoarea principală a modelului;
● La interior, francezii mizează pe instrumentarul digital de bord i-Cockpit, acompaniat de un ecran central poziționat în partea superioară a planșei de bord.
Acesta din urmă este disponibil în versiuni de 5 inch, 7 inch și 10 inch;● De asemenea, numeroase funcții au fost incluse în cadrul sistemului de infotainment, motiv pentru care bordul este mai curat, cu mai puține butoane fizice. Mici modificări cu tentă sportivă au fost aduse și volanului;
● Funcția Mirror Screen este compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto, iar în spațiul de depozitare telefonul poate fi încărcat wireless, în cazul în care nu ai la dispoziție cablul de încărcare pe care să îl introduci într-unul dintre cele 4 sloturi USB disponibile, dintre care unul este Type C;
Gama de motorizări:
● Noul Peugeot 208 este disponibil într-o gamă variată de motorizări:
● Motor pe benzină PureTech cu 3 cilindri de 1.2 litri disponibil în 3 versiuni de putere: 75 CP și cuplu de 111 Nm cu cutie manuală cu 5 trepte, 100 CP și cuplu de 205 Nm cu cutie manuală cu 6 trepte sau cutie automată cu 8 trepte și 130 CP și cuplu de 230 Nm cu cutie automată cu 8 trepte;
● Motor diesel BlueHDi cu 4 cilindri de 1.5 litri, disponibil doar în versiune de 100 CP și cuplu de 250 Nm cu cutie manuală cu 6 trepte;
● Valorile pentru accleratie și consum ale versiunilor cu motoare cu combustie internă nu au fost încă omologate;
Versiunea electrică Peugeot e-208:
● Noul Peugeot 208 este disponibil și într-o versiune electrică cu motor de 100 KW (136 CP) care generează un cuplu de 260 Nm și ajunge la 100 km/h în 8.1 secunde, în timp ce viteza maximă este de 150 km/h;
● Versiunea electrică are un acumulator cu capacitatea de 50 kWh capabil să asigure o autonomie de 340 km (WLTP).
Acumulatorul suportă viteze de încărcare de până la 100 kW, ceea ce permite o încărcare la 80% din capacitate în 30 de minute;● Peugeot susține că bateria își va păstra 70% din capacitate după 8 ani de utilizare sau 160.000 de kilometri parcurși.
Sisteme de asistență
● Peugeot 208 primește cu nouă generație și o gamă variată de sisteme de asistență. Lista de opțiuni include sistemele Adaptive Cruise Control, Full Park Assist, Automatic Emergency Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Driver Attention Monitoring, Automatic Headlight Dipping, Speed Limit Recognition, Traffic Sign Recognition, Active Blind Spot Monitoring sau Electric Parking Brake.
Noua generație Peugeot 208 va fi disponibilă pe piața europeană începând din toamnă acestui an, însă clienții pot face deja rezervări pentru toate versiunile disponibile, inclusiv pentru cea electrică.
Via Peugeot
Volumul portbagajului s-ar parea ca este de 220 litri.... chiar si pentru versiunea electrica.
Nota 8-9 !!!!
Care este insa GARDA LA SOL ?! Daca este tot 12 cm ca in cazul RENAULT Zoe ......PAS....
SA VEDEM insa SI PRETURILE....
1. Farurile Full-LED sînt de serie abia de la al 3/4-lea nivel de echipare (e-GT / GT-Line), în timp ce noul Clio-5 le are din entry-level.
Merită deci admirat și aspectul full-halogenat. :-)
2. 208-ul e mai mare ca precedentul, dar portbagajul e, paradoxal, mai mic (doar 265 l -- comparativ, Clio-5 are 391 l, valoare record în segment.)
Rezervorul de AdBlue + conexiunile versiunii electrice 208 par să fie cauzele.
3. Va fi fabricat în Slovacia (variantele superioare) dar și-n Maroc (alea mai normale.) Francezii-s deja opăriți pe motivul ăsta, dar...
4. Jantele vor fi amplasate într-adevăr pe părțile laterale și nu în față/spate. :-)))
chiar daca nu is disponibile de la inceputul vanzarilor merita mentionate si motoarele varf de gama benzina si diesel ,1.2 puretech de 155 cp si 1.5 hdi cu 130cp
Serios acu, primele teste cu noul 208 sînt programate la finele lui septembrie (dar @adi_10 sigur l-a condus deja), iar prețurile vor fi comunicate abia în iunie-iulie.
Inutil de adăugat că @adi_10 le știe și p-astea demult, din moment ce-s 100% mai mici decît ale lui VW Polo. :-P
Ceva mai ontopic: fanii PSA vor avea un mic șoc consultând ultima listă a fiabilității *Whatcar*, în care 208-ul și 308-ul dețin lanterna roșie în segmentele lor și nici Citronelele nu se simt prea bine.
https://www.delivauto.fr/enquete-les-resultats-incroyables-de-fiabilite-de-what-car/
OK, e doar un alt sondaj discutabil poate, da-s deja cu repetiție cele negative. Rămâne clar speranța unui salt calitativ pentru noile generații PSA, însă antepronunțările-s hazardate.
...Inclusiv ale mele, evident (care prevăd totuși că Fiesta / Clio / Polo vor rămâne cele mai vândute-n segmentul B.)
Pe langa toata oferta, Polo este cel mai bun mai frumos, mai ieftin si mai ok produs auto. 308? nu e decat o frantuzeasca proasta si scumpa. Nimeni n-are voie sa spuna ceva rau despre "icoanele" de la Germania.
Avand posibilitatea acum sa vad ceva mai in detaliu interiorul...raman la parerea ca nu prea are concurent in clasa mica (neincluzand aici modele considerate premium gen A1 sau Mini) chiar daca sunt constient ca in poze sunt echiparile de top.
@Kiro : sincer eu personal ma indoiesc ca va avea Clio "Faruri Led" in echipare standard la orice nivel ,am banuiala ca a fost o exagerare sau o interpretare gresita in dotarile pe care le-au anuntat. Eu unul nu-i vad pe francezi facand astfel de "gesturi", cel putin nu pe piata noastra, dar ma rog, o sa vedem. Iar cat priveste portbagajul , si acolo am cam aceleasi retineri ,sa te duci la aproape 400 l eu nu prea vad cum/de unde chiar daca ai venit chiar tu saptamana trecuta cu ceva explicatii. Cred ca e o valoare exagerata "din pix" cum dealtfel se mai intampla.
Despre design ,ce sa mai , e clar ca fiecare vede/percepe diferit, eu zic ca abia pe la sfarsitul anului macar avem un vot ceva "mai profesionist" ca sa ne lamureasca si pana atunci le vedem si noi pe viu ca de cele mai multe ori realitatea schimba mult proportiile.
INTERIOR LA VARIANTELE DE TOP PESTE AUDI SI BMW DIN ACEEASI CLASA
IN REST LE UREZ BAFTA LA VANZARI....IN EUROPA NU LA NOI IN PREAFRUMOASA NOASTRA TARA
Acum mai pe larg: nu cred sa bata nicun Polo pentru ca, inca, stau prost la fiabilitate.
Arata mai bine decat orice Polo din istorie? Arata mai bine decat toata gama VW.
Se conduce in vana? Da. Ca nu degeaba sunt parteneri cu BMW si apar ca masina minune in Taxi (da, stiu, e vechi filmul).
Se buleste electronica mai des decat pot aia in service sa repare? Daaa. Si hai, nu electronica mereu, cat electrica.
Si una de la mine personal, dar mai mult pe baza de 308: daca la bord se vede la fel de prost vitezometrul cum se vede in 308 (desi arata beton), nu mi-as da nici vechiul Splash pe ea.
Dar, jos palaria, arata bine!
Pentru cei care zic ca Peugeot e slab la fiabilitate, nemtii zic ca sta mult mai bine ca VW sau Opel si sensibil mai bine ca Mazda si Kia:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds
Astea cu fiabilitatea Peugeot sunt tot din categoria mentalitatilor celor trecuti de 40 de ani care au auzit de la tata ca doar nemtii fac masini bune, tata avand doar sh-uri dupa '90...
Cine te-a mintit ca stau prost cu fiabilitatea PSA ? Nu mai sunt Peugeot-urile de acum 10-20 de ani ! Lucrurile s-au schimbat in timp. Si acum 10 ani aveau cateva motoare bune. HDI-urile de 2.2 de ex. Motoare indestructibile.
@Lectricu
Bravo ! Adevar grait-ai !
...Vs. D4D-urile Peugeot ale fostelor RAV4, care au compromis o vreme renumele fiabilității Toyota. Nu degeaba japii au renunțat la ele - nu mai zic că nu degeaba dieselu-i interzis demult la ei.
Evident că fosta *sancta simplicitas* a unor motoare de genul 1.8 D-ului de numai 60 CP al 205-ului avea contribuția ei la indestructibilitatea mecanicii.
@Calingura: Le zici ghinișor și cu umor, dar vă rog eu, NU mai confundați statisticile J.D.Power (= măsurarea satisfacției / așteptărilor majoritar subiective ale posesorilor) cu alea privind fiabilitatea !!!
În rest, de acord - ARATĂ BINE, :-))) dar nu pentru mine.
(n.b.: Neagră de-ar fi aș mai ierta-o, că s-ar anula efectul lucioșeniilor alea oribile din jurul aripilor.)
@pipo - fiindcă ți-am promis să mai cârcotesc în c(l)asa mea mică : Repet, destule prezumții rămân hazardate până la aflarea prețurilor 208 (dar și ale noului Clio... + mai ales Zoe, care-i pe vine și el - cu cca. 500 km autonomie WLTP se zice.)
...Sau, și mai bine zis în noua limbă de lemn web-bot-istică, VA PRIMI o autonomie mai mare, BIFATĂ după unele VOCI apropiate mărcii (cam răgușite ce-i drept. :-))
Ai uitat sa specifici si anume ,,parerea ta'' ! Pt. mine e fix pe dos !
Cât despre întrebarea *Merită banii?*, deocamdată se poate răspunde doar cu altă întrebare: *Care bani?*
Puțin nu cred să coste oricum la toamnă, din moment ce pe actualul 208 1.5 HDI 100 CP se cer la francezi 19.400 € - și, nota bene, în echiparea deloc strălucită Active.
P.S. Acu-mi dau seama că pentru unii ARATĂ BINE :-) fiindcă aduce binișor cu... precedentul A1 - ca siluetă zic, după retușarea imaginară a unor detalii.
...Și fără îndoială se va vinde bine odată cu avansarea marketizării Peugeot drept marcă *semi-premium*, chiar și-n lipsa unei versiuni hibride.
...Iar altele, din pățaniile inerente experienței (+40 ani și +2 milioane km conduși.)
@vianu: Ai uitat că după unii aș fi de fapt fanboy Skoda. :-) Mai serios: nu-s fan VW-VAG, deși am lucrat niște ani la ei... sau poate taman d-aia nu-s?
Concluzie-1 (la fel de personal-subiectivă): îi respect pe nemți, dar nu-i și admir neapărat. Concurența germano-franco-niponă pe felia auto e însă benefică.
Concluzie-2: Bravo 208, fă-i varză pe toți că ARĂȚI BINEEE !!!
Insa astept si eu Clio-ul, care cred ca e peste 208, mai ales la spatiu interior. Insa ce ma incanta la asta e ca va avea doar 960 de kg in echiparea pe benzina, fara cutie automata. Asta suna fantastic. Presupun ca Clio-ul o sa aiba 100 de kile peste.
sa ii dam, totusi, o sansa Peugeotului si sa nu-l mai judecam dupa figurile nu prea bune de acum tz-shpe ani.
acuma, parerea mea (sic! sic! si iarasi sic!), incepand cu 3008 astia au incercat sa faca lucrurile ceva mai bine (si mai aratoase) ca dovada ca incep sa vanda si sa prinda la public
de ce am pleca de la premisa ca gandacul asta (de care nu imi place strict in zona fetzei - tocmai pentru ca aduce a A1) nu ar putea sa tina sus stindardul ridicat de fratii lui mai mari?
intreb, nu dau cu paru
PS imi este teama ca Renault nu va putea bifa la calitatea perceputa mai bine decat Peugeot. Asta ar fi cam.... "whaaat"?
Comparativ, noul Swift - deși nu-mi place-n mod deosebit și e c-o palmă mai scurt ca 208-ul - are 840 kile... pe bune în versiunea 1.25 N/A chelboasă, doar cu AC.
@vianu: N-am zis că nu-i dau o șansă Peugeot-ului - doar banii mei nu li-i dau. :-P
Pe tema veșnicei râci francofone Renault-Peugeot (și mai nou Clio-208) rămân oricum cu impresia că au și ei o groază de acorduri tip oculto-monopol - dialog imaginar:
- Monșer Jean-Pierre Pe-jos, dacă băgați voi electrica p-aceeași caroserie promitem că Zoe o să fie mai scump ca e-208.
- OK musiu Mișelin Junior, de acord atunci ca noi să n-avem hibrid, dacă voi nu mai băgați diesel pe Clio.
- Perfect, știam c-o să ne înțelegem, la fel ca-n alte ocazii - voi sus cu 3008-508, noi jos cu Kadjar-Talisman... dar noi sus cu Clio-Captur și tot așa cu buimăcirea bizonourșilor. :-)
Ce-i drept nu am avut eu Peugeot dar am 2 prieteni care sufera destul de mult. Motoarele or fi ok dar daca el nu are niciodata becuri sau martori pe bord functionali, tot degeaba.
Cumva off-topic eu cred ca toate marcile sunt cam tot pe acolo, cel putin pe termen de 3-10 ani. Eu am avut aceleasi probleme sau satisfactii si la Super Nova, si la Corolla, Splash sau la Golf 7 (si varianta dinainte si cea cu facelift).