Peugeot continuă procesul de actualizare a gamei de modele și, în același timp, de îmbunătățire radicală a ofertei de modele electrice prin prezentarea noii generații a SUV-ului 2008.
Designerii francezi și-au intrat în rol pentru o serie de noutăți atractive din punct de vedere estetic, în timp ce inginerii au introdus inclusiv o versiune electrică, anticipată încă de acum doi ani.
Dezvoltată pe platforma Common Modular Platform (CMP), noua generație Peugeot 2008 are o lungime de 4.3 metri, cu 14 centimetri mai mare decât a generației precedente, în timp ce lățimea este de 1.7 metri, iar înălțimea de 1.54 metri.
Estetic, partea frontală a SUV-ului a primit o înfățișare modernă, cu o grilă orinzontală și blocuri optice similare cu cele disponibile pe hatchback-ul 208 și deja-traditionala semnătură a farurilor LED. Nivelurile de echipare GT Line și GT primesc de asemenea și stopuri LED și jante din aluminiu de 18 inch, comparativ cu nivelurile de echipare inferioare, numite Active și Allure.
Creșterea dimensiunilor a permis celor de la Peugeot să ofere mai mult spațiu la interior, în special pentru picioarele pasagerilor din spate. Între timp, capacitatea portbagajului a crescut ușor la 434 litri.
De asemenea, Peugeot 2008 este echipat cu ultima versiune a sistemului 3D i-Cockpit, care vine la pachet și cu un nou head-up display.
În plus, pe consola centrală a fost poziționat orizintal un ecran touch cu diagonala de 10 inch care poate fi echipat cu sistemul de navigație TomTom Traffic, iar francezii menționează că echiparea standard include compatibilitate cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.Din punct de vedere tehnic, principala noutate este, fără îndoială, disponibilitatea unei versiuni electrice. Aceasta a primit numele Peugeot e-2008 și mizează pe un motor electric de 100 kW (136 CP), în timp ce acumulatorul este poziționat pe podea, are o capacitate de 50 kWh și oferă o autonomie de 310 de kilometri conform standardului WLTP.
Bateria poate fi încărcată inclusiv la stații de încărcare rapidă cu curent continuu de 100 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează 30 de minute. Alternativ, e-2008 suportă și încărcare la stații de 7.4 kW și 11 kW, caz în care încărcarea va dura 8 ore și, respectiv, 5 ore. Motorul electric și acumulator au practic aceleași specificații ca cele disponibile pe versiunea electrică a hatchback-ului 208, însă autonomia este mai scăzută prin prisma dimensiunii și masei mai mari pentru 2008.
Versiunea electrică va fi ușor de distins de cele cu motoare cu ardere internă prin grila frontală în culoarea caroseriei, litera e prezentă pe aripa față și hayon, emblema Peugeot care își schimbă culoarea din verde în albastru în funcție de unghiul din care este privită, grila frontală sau tapițeria Alcantara disponibilă excusiv pe versiunea GT a variantei electrice.
Între timp, cei care preferă în continuare versiunile cu motoare cu combustie internă au la dispoziție motorul pe benzină PureTech de 1.2 litri disponibil în versiuni de 100 CP, 130 CP și 155 CP, dar și unitatea diesel BlueHDi de 1.5 litri și 100 CP.
Standard, toate motoarele vin cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, cu excepția versiunii de top pe benzină de 155 CP, care este disponibilă doar cu cutie de viteze automată cu 8 trepte și doar pe echiparea GT.
Această cutie este opțională pe versiunea de 130 CP.Nu în ultimul rând, noul Peugeot 2008 este echipat și cu numeroase sisteme de asistență, printre care se numără Drive Assist, Lane Positioning Assist, Lane Departure Warning, Adaptive Cruise Control, Full Park Assist, Automatic Emergency Brake Assis, Active Lane Keeping Assist, Driver Attention Monitoring, Speed Limit Recognition, Extended Traffic Sign Recognition, Active Blind Spot Monitorin sau Electric Parking Brake.
Peugeot 2008 și noul Peugeot e-2008 vor fi disponibile pe piață în prima parte a anului 2020, iar prețurile vor fi dezvăluite mai aproape de lansarea oficială.
Via Peugeot
Mi-ar fi placut ca versiunea BEV sa aiba si o baterie ceva mai mare care sa-i asigure o autonomie electrica peste 400 km WLTP....cine stie, poate va apare ceva mai tarziu si aceasta varianta.
Si un PHEV cu autonomie de 100 km WLTP ar fi interesant....
un aspect masculin, de "carnasier". asta nu e o jucarioara pentru doamne care isi verifica feed-ul pe FB la semafor. e masina pentru tipi seriosi...
Se va vinde însă-n draci, că-i trendy.
Noul Captur îmi pare mult mai reușit (imaginile-s găsibile deja pe net) și probabil își va păstra poziția de lider european în segment.
Autonomia cu 10% mai mică vs. e-208 (310 km WLTP vs. 340) e-n orice caz explicabilă prin aerodinamica de dulap. :-)
Plus masa proprie sigur majorată comparativ cu mai micul 2008 actual (apropo de asta, mă-ndoiesc că lățimea-i de numai 1,70 m, 2008-ul încă-n producție fiind lat de 1,739 m, iar 3008-ul are 1,844 m.)
Latimea a crescut cu 30 mm fata de 2008-ul actual care are 1,739 m. Nu avea cum sa fie 1.7m in conditiile in care a crescut in lungime.
Personal cred ca e o masina haioasa pentru oras - ca tot se cauta ceva mai inalte. Arata destul de bine.
De asteptat este cresterea pretului.
Dar, oare cat o fi e2008?
on-topic: arata foarte misto masina si cu siguranta va fi succes... la fel ca si 3008 si 5008
Spun asta ca sa le sune tuturor haterilor VW. Nu va mirati ca francezii nu au nicio sansa sa-i ajunga la vanzari. Aia o dau inainte cu electrificarea dar au in continuare bine-merci Diesel-uri automate la toate modelele aproape. Inclusiv pe Polo au 1.6 Diesel, care e totusi un motor mare pentru masina aia. Si evident, cu automata. Deci miscarea asta e una gresita dupa parerea mea.
Un Peugeot nou cumpărat din Franţa nu are clar nicio problemă.
Peugeot sunt recunoscute ca fiind de calitate superioară, mult peste Renault de exemplu. Dar se vede şi în preţ.