După o perioadă de teasing în care noua generație Opel Insignia ne-a fost dezvăluită puțin câte puțin în fotografii mai mult sau mai puțin clare, noul reprezentant al mărcii Opel în segmentul mediu se prezintă astăzi în toată splendoarea sa într-o serie de imagini cât se poate de oficiale.
Așa cum știam deja, modelul german de segment D își modifică în mod oficial numele odată cu apariția noii generații, trecând de la Insignia la Insignia Grand Sport, însă este foarte probabil ca acest artificiu de marketing al celor de la Opel să fie complet ignorat de clienți, care vor utiliza în continuare numele "simplificat".
Opel Insignia Grand Sport: date esențiale
● Noul model este inspirat estetic din conceptul Monza, pe care marca germană l-a prezentat oficial în 2013.
● Se remarcă linia proprie mașinilor de tip "coupe cu patru uși", una dintre direcțiile pe care marșează în ultima perioadă mărcile care doresc să deseneze mașini de familie cu alură dinamică.
● Coeficientul aerodinamic al noii generații Insignia este de 0.26, unul dintre cele mai bune din clasa sa.
● La nivel de dimensiuni, cele mai importante modificări sunt legate de înălțimea redusă cu 2.9 centimetri și de ecartamentul crescut cu 1.1 centimetri. Ampatamentul crește serios, cu 9.2 centimetri, întreaga diferență fiind reflectată în spațiul mai mare dedicat pasagerilor.
● Deși lungimea și lățimea mașinii sunt aproximativ identice cu cele ale modelul înlocuit, Opel a făcut progrese serioase la capitolul greutate.
Masa proprie a mașinii a scăzut cu până la 175 de kilograme prin modificări la nivelul structurii caroseriei, a panourilor de caroserie și a șasiului.● La interior, prima modificare este poziția la condus, scaunul șoferului fiind coborât cu 3 centimetri față de generația precedentă.
● Între elementele din habitaclu se evidențiază display-ul central fără ramă integrat în planșa de bord. Acesta găzduiește ecosistemul tehnologic al pachetului IntelliLink, unul despre care Opel susține că a fost rafinat în comparație cu cel de pe Opel Astra.
● Insignia Grand Sport oferă integrare Apple CarPlay și Android Auto, pe lângă conexiunea clasică dintre telefon și mașină care poate fi realizată prin Bluetooth. Pachetul de asistență OnStar, lansat de Opel în acest an și în România, este și el disponibil.
● Opel nu intră încă în detalii legate de motorizările care vor fi disponibile pe Insignia, însă aflăm că în portofoliul modelului german intră în premieră o transmisie automată cu 8 trepte care "impresionează prin calitatea schimbărilo de rapoarte". Aceasta va fi disponibilă în prima fază exclusiv în variantele Insignia dotate cu tracțiune integrală.
● Apropo de versiunile cu integrală permanentă ale lui Insignia, acestea vor beneficia în premieră de tehnologia controlului vectorial al cuplului care permite trimiterea cuplului corect pentru fiecare roată în funcție de condițiile de aderență subliniate de senzorii avansați.
● Șasiul FlexRide rămâne coloana vertebrală a caracterului dinamic oferit de Insignia.
Acesta adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul pedalei de accelerație și momentul schimbării treptelor în funcție de modul de rulare ales de șofer: Standard, Sport sau Tour.● La nivel tehnologic, noua generație Insignia oferă o versiune modernizată a luminilor LED IntelliLux. Acestea dispun acum de 32 de segmente individuale (de două ori mai multe decât pe Astra) care adaptează fasciculul de lumină în funcție de situația din trafic. Faza lungă permite acoperirea unei distanțe de 400 de metri în fața mașinii, iar diodele își schimbă intensitatea în viraje pentru a acoperi cât mai bine direcția de mers.
● Noua generație Insignia beneficiază de Head-Up Display proiectat pe pabriz, de Cruise Control Adaptiv cu frânare automată în caz de urgență la nevoie, de pachetul care păstrează banda de rulare și de un sistem de alertă care monitorizează traficul perpendicular în spatele mașinii la ieșirea din parcare.
● Opel susține cu scaunele de pe noua generație Insignia excelează la capitolul ergonomie. Acestea oferă masaj integrat, încălzire și ventilație, poziția putând fi memorată. Încîlzirea în scaune ajunge ca opțiune și pe locurile din spate.
● Premiera mondială a noii generații Opel Insignia va avea loc în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va intra pe piețele europene începând cu primăvara anului viitor.
.a6 quatro ,a4 quatro,scri cacaturi de masini cu portierele parca sunt foi de caiet asa sunt de firave ,du-te si te culca si lucreaza la firma la care esti incontinuare
n.b.: Articolu-i f. informativ si bine scris, cu o mica exceptie: "șasiu" nu mai au decit unele tot-terenuri (Mitsu Pajero, Jeep Wrangler etc.) Stiu, sint prea carcotas poate, dar "tren de rulare" e termenul corect cind e vorba de caroserii autoportante.
Acuma multi o sa ziceti ca seamana un pic cu Mazda 6, Tesla, S90... insa orice design ai face, tot o sa semene cat de cat cu un alt model.
Daca ii facea faruri rotunde ziceati ca e Bettle, Bentley, E-classe w210/w211... nu ajungem niciodata la un numitor comun.
Bravo Opel. Oricum si vechea Insignia a fost foarte frumoasa cand a aparut si nici acuma nu e demodata. Atat, ca e foarte grea. Sper ca modelul actual sa fii fost pus la cura.
Doar Cx este de apreciat, așa cum și Opel Omega excela, ba chiar avea cel mai bun Cx din segment.
Oricum, ȋncă din faza de “teasing” mi-am dat seama că nu voi “cădea pe spate” la primele imagini oficiale. Dar cred că se va vinde la un nivel mai mult decât mulțumitor pentru Opel Reich, pardon, Group GmbH. Totuși, aș alege, fără să preget, Chevrolet Malibu, luând ȋn considerare faptul că, de acum ȋncolo, va fi produs, din nou, doar ȋn SUA, plus caracterul mai exclusivist pentru rromanika.
Citez de acolo :
''Cred ca e timpul sa discutam si problemele aparute la acest model.
Am ~7000 Km, 150CP TDI DSG; ce am observat:
- consum mare in oras 9-10%
- la viteze/trepte mici - 1->2->3 si invers, se aude un cloncanit la schimbarea automata in DSG; nu e sesizabil tot timpul si se aude parca undeva inspre puntea spate
- stergatoarele au un oarecare suierat cand ajung in partea de sus al parbrizului
- uneori cand inchid capacul portbagajului din buton, ramane deschis la jumatatea traseului
- puntea spate mi se pare mai zgomotoasa in ultima mie de km, trecerea peste denivelari este imediat sesizabila
Cel mai tare ma ingrijoreaza cloncanitul ala in DSG, ati mai patit asta?'''
http://vwforum.ro/topic/120892-probleme-aparute/
Calitatea Germana mereu ''numarul unu'' . Asa-i Dan Grecu ?
Arata bine. Sa speram totusi ca Opel Insignia se vrea a fii la fel de fiabil ca generatia anterioara. Pana acum Insignia s-a dovedit mult mai fiabil decat Passat. De asemenea noul B8 are deja probleme de la primii 7 mii km rulati ....BUAHAHAHAHA
Citez de acolo :
''Cred ca e timpul sa discutam si problemele aparute la acest model.
Am ~7000 Km, 150CP TDI DSG; ce am observat:
- consum mare in oras 9-10%
- la viteze/trepte mici - 1->2->3 si invers, se aude un cloncanit la schimbarea automata in DSG; nu e sesizabil tot timpul si se aude parca undeva inspre puntea spate
- stergatoarele au un oarecare suierat cand ajung in partea de sus al parbrizului
- uneori cand inchid capacul portbagajului din buton, ramane deschis la jumatatea traseului
- puntea spate mi se pare mai zgomotoasa in ultima mie de km, trecerea peste denivelari este imediat sesizabila
Cel mai tare ma ingrijoreaza cloncanitul ala in DSG, ati mai patit asta?'''
http://vwforum.ro/topic/120892-probleme-aparute/
Calitatea Germana mereu ''numarul unu'' . Asa-i Dan Grecu ?
Dar de o Manta ce zici?
:)
Nu ȋncape niciun dubiu că nu sunt specialist auto, dar o ȋntrebare de bun simț tot ȋmi permit: ce evoluție intelectuală să se fi insinuat ȋntre GM-ul din urmă cu 40-50 de ani și urmașul său “legal” de astăzi (eu, unul, n-o văd neam și pace) ?
PS: Domnilor mafioți din redacție (poate că arhicunoscutul tartor de aici nu este unul dintre voi, așa cum bănuiesc unii dintre noi, dar ȋn mod sigur sunteți complicii lui…știți voi la ce mă refer), de când a devenit sportul vostru preferat tachinarea lui Dan Grecu?! Așa considerație aveți pentru un utilizator logat și vechi al comunității AM? Mă rog, aceasta o fi dinamica “avansată” a relațiilor interumane și nu realizez eu, ăsta rămas de căruță, “neadaptat”.
Noapte bună!
Cautati buick regal versiunea actuala (=insignia actuala), versiuena viitoare (=noua insignia).. si buick lacrosse, in state. O sa fiti surprinsi! .)
Ma intreb dk in urma colaborarii Buick-Vauxhall-Opel, cine da cui modele.. an de an?
Multți-o'ndes frumos,
S-o sugi sănătos!
Mă rog, nu prea ne pasă nouă de modalitățile prin care este făurit un automobil ȋn ziua de azi, nu? Până la urmă, mă văd nevoit să-i dau dreptate (parțial ȋnsă) zbirului nostru de pe AM: dar ceea ce se află “pe dedesubt” pentru cine contează? Dacă mașina dorită de noi nu se dezmembrează ȋn mers (:D), dacă oferă spațiu chiar și pentru cățel și purcel, dacă ne duce cu (ȋn) siguranță la destinație, dacă este blagoslovită de piese de schimb la orice răscruce a urbei, dacă ne familiarizează cu “cele mai noi cuceriri ale științei și tehnicii” (aviz amatorilor de “democrație” și de stigmatizare a comunismului), dacă ne permite să-i “dăm blană” (cu ochii fascinați fixați pe vitezometru, dar și pe tahometru) și mai ales dacă consumă carburant cu pipeta…Cool, man! Ce-ți poți dori mai mult? Aaa, da: și să poarte pe capotă/volan/ hayon emblema “potrivită” (a se citi: uzitată, de “rezonanță” mondială).
@costy (de ce a primit purpuri? omul a pus o ȋntrebare și, din politețe, ȋi voi răspunde, chiar “off topic”), chestiunile extra-automobilistice mi-am propus să nu le mai dezbat aici…Ȋți recomand să cauți pe Facebook utilizatorul “Inexorabil” și vei găsi ceea ce te interesează (nu cu referire directă la persoana menționată de tine, dar doctrina propagată de aceasta și, totodată, o armă secretă a arhitecților Noii Ordini Mondiale – recte distributismul – este sistematic atacată de mine).