Noua generație Opel Corsa, amânată pentru 2020: subcompacta va prelua platforma și motoarele lui Citroen C3 și Peugeot 208

de Daniel Popescu
Marti, 10.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a amânat cu doi ani lansarea noii generații pentru subcompacta Corsa pentru a prelua platforma și motoarele de la Citroen C3 și Peugeot 208, ca urmare a integrării în Grupul PSA.

Opel intenționa să lanseze o nouă generație pentru Corsa în 2018, la 4 ani de la dezvăluirea faceliftului, însă achiziționarea mărcii germane de către Grupul PSA Peugeot-Citroen a schimbat complet strategia.

În ciuda faptului că noua generație era într-un stadiu avansat de dezvoltare și fusese deja testată sub camuflaj, Carlos Tavarez, CEO-ul Grupului PSA, a decis să amâne lansarea pentru 2020 din rațiuni de costuri.

Pentru a nu pierde munca depusă până în prezent, intenția este ca viitoarea generație Corsa să utilizeze aceeași platformă ca următoarea generație a lui Peugeot 208 și să preia numeroase elemente tehnice de la subcompacta franceza, dar și de la Citroen C3.

În plus, Opel Corsa va utiliza și motoare dezvoltate în cadrul Grupului PSA, strategie anunțată încă de la sfârșitul lunii septembrie. Printre ele figurează unități pe benzină, dar și un motor diesel de 1.5 litri.

Practic, Tavarez încearcă să aplice în cadrul Grupului PSA o strategie asemănătoare cu cea a Grupului Volkswagen, prin care modele de la diverse mărci ale grupului care concurează în același segment utilizează platforme și motoare comune.

Potrivit publicației Caradisiac, noua generație Opel Corsa va fi prezentată în fază de concept la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019 înainte de a fi comercializată în cursul anului 2020.

Via Caradisiac

Comentarii (6)

  • Care facelift? Masina curenta e Corsa E, lansata in 2014 ca generatie noua. Da, e aproape identica cu vechea generatie, dar nu e facelift.
    Asa ca nu prea inteleg care e faza cu amanarea noii generatii cu 2 ani si cu 4 ani de la facelift ... 2020 e un interval bun pentru un nou model. Poate voi vreti sa ziceti facelift pentru actiala generatie in 2018 ...
    6 2
  • Deja se vede cum pozitioneaza Tavares brandurile PSA in functie de pret: Citroen
    1 0
  • Vb aia... sorry to see you go... A fost masina pentru care am optat in 2008, prima generatie de Corsa cu noul design. Am luat cu motorul de 1.4 si pot spune ca a fost o masina excelenta. Imi pare f rau ca acum Peugeot isi bate joc de masinile de la Opel. E o greseala incredibila. Trebuia sa lanseze Corsa asa cum intentionase Opel. Din ce vad eu, ei considera in continuare ca Opel e concurent, cel putin asa se comporta, in loc sa lase Opel sa mearga pe calea lui, cum au facut chinezii cu Volvo sau nemtii cu brandurile pe care le-au cumparat. Deci dupa parerea mea e bad management...

    @Tibi: din pacae tot un facelift a fost si E-ul. Dar, poate ca E e asa cum si-o doreau clientii si nu era nevoie de o regandire completa a designului. Noua linie de design a inceput de fapt fix cu Corsa, modelul din 2006. Deci probabil ca au vrut sa ramana la liniile acelea de design si cu Corsa E, mai ales daca chiar si Insignia a preluat acele linii. Oricum, nu mai conteaza. Ii dau francezii in cap acum se pare...
    3 4
  • @maxim Diferenta e ca Geely au doar Volvo pe piata europeana si pe cea americana, iar brandurile de superlux RR si Bentley nu concureaza cu BMW si Audi.

    Opel e marca de volum, la fel ca Peugeot. Consider buna pozitionarea marcilor PSA pe viitor: Citroen
    0 1
  • @maxim Diferenta e ca Geely au doar Volvo pe piata europeana si pe cea americana, iar brandurile de superlux RR si Bentley nu concureaza cu BMW si Audi.

    Opel e marca de volum, la fel ca Peugeot. Consider buna pozitionarea marcilor PSA pe viitor: Citroen - Opel - Peugeot - DS. E normal si firesc ca Peugeot sa fie brandul stindard de volum al grupului tinand cont ca vinde mai mult ca Opel si pluseaza cu tehnologii superioare (de la motorizari pana la sistemele multimedia de pe 3008/5008, sisteme care vor aparea si pe viitoarele 2008, 308 si 508.
    2 1
  • @maxim Ca sa nu mai zic ca Opel nu a fost in stare 16 ani consecutivi sa faca profit in conditiile in care GM a pompat miliarde. Singuri sau autonomi ar ajunge la faliment sau la situatii gen Mercury, Oldsmobile sau Pontiac - marci inchise de grupul mare.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru