Opel Astra facelift este disponibil pe piața din România de la sfârșitul lui 2019, însă constructorul german pregătește o nouă generație. Aceasta va face trecerea de la vechea platformă General Motors la noua platformă EMP2 din cadrul Grupului PSA Peugeot-Citroen.
Din punctul de vedere al designului, noua generație va primi o serie de elemente inspirate de la SUV-ul Mokka, potrivit declarațiilor făcute anul trecut de Mark Adams, șeful departamentului de design.
Într-un interviu acordat publicației Automotive News Europe, CEO-ul Michael Lohscheller spune că noua generație Opel Astra va fi oferită cu versiune PHEV și va continua să aibă o variantă break.
Viitorul model va avea atât motorizări diesel, cât și benzină, urmând să fie lansat în 2022, conform șefului Opel.
Lohscheller nu a confirmat sau infirmat posibilitatea ca noua generație Astra să primească o versiune 100% electrică precum Peugeot 308, care este construit pe aceeași platformă.
Via Automotive News
Nu și cu similitudinile Astra-308, care se apropie de zero, compacta din Russelsheim fiind ultima mohicancă Opel 100%, inclusiv motoarele dezvoltate din era GM.
...Unele f. eficiente încă (consumă mult sub râșnițele hexagonale și trag mai bine - pot veni cu cifre din rarele teste serioase, dar n-are rost).
Totuși, vânzările trenează în ciuda discounturilor - inexplicabil după mine, dar mă opresc din despicat fire-n șaișpe, direcția standardizării austere tip Stellantis fiind bine bătută-n cuie nu doar la ei.
R.I.P. Opel deci -- pentru mine cel puțin. :-(
de vina pt confuzii e doar asa-zisa presa auto, fiindca in 90% din cazuri cilindreea de 1,2 l i-a indus in eroare si au zis pe dos.
cu ”experții” AM in frunte care n-au corectat eroarea, în ciuda atenționărilor din comentarii p-aici.
https://www.automarket.ro/stiri/opel-astra-facelift-rivalul-lui-ford-focus-primeste-motorizari-noi-si-92335.html
Serios acu, nu trebuie pus botu la meme-urile lansate de guriștii diletanți numiți ”presă”, fiindcă problematica-i mult mai complicată apropo de cauzele aparentului rateu al GM cu Opel / Vauxhall.
Totul de deci de fapt o mega-mangleală contabilă a transnaționalei GM, care a încărcat R&D-ul Opel cu dezvoltarea mai tuturor modelelor mici/medii vândute la nivel global (Chevrolet-ex-Daewoo, Holden, Buick etc.)
...Cu costuri enorme, imposibil de recuperat prin ce vindea (bine totuși) Opel în Europa.
La Rüsselsheim, în anii ”90, funcționa probabil cel mai baban centru european de R&D automotive, dar ”pe datorie” și grangurii GM au fost nevoiți în final să abandoneze dugheana, după nenumărate ”suveici”.
Iar legat de subiectul Astra-308 ... posibil ca generatia actuala sa fie ultima nemtoaica, dar nu cred ca pentru noua generatie i se va mai permite o astfel de libertate, avand in vedere ca va folosi noua platformă EMP2 de la PSA. Despre noua generatia am vrut sa zic ca o sa fie tot un 308 deghizat in neamt
Și corect lămurită de tine tema a doua - d-aia optimiștii fiscali :-) sunt și marii mafioți, și megacorporațiile.
Însă boboru nu înțelege (sau nu-l interesează de fapt, anesteziat de circărelile TV-politico-fotbalo-manelistice) că ”Stellantis N.V. is a multinational automotive manufacturer headquartered in Amsterdam, Netherlands”.
...La fel ca gașca Reno-Nissan-Mitsu-Dacia, tot ”olandeză” ca să poată sifona profiturile spre binecunoscutele, deși niciodată recunoscutele paradisuri fiscale...