Cea de-a doua generație a lui Nissan Leaf a fost dezvăluită la începutul lunii septembrie, iar de aproximativ o lună a devenit disponibilă pe câteva dintre cele mai importante piețe europene.
Prioritate a avut Norvegia, acolo unde mașina electrică s-a vândut deja în peste 2.000 de unități în ceva mai mult de o lună de la lansare. "Norvegienii au fost primii noștri clienți din Europa și cei mai loiali, motiv pentru care am vrut să le oferim ceva oamenilor care au fost alături de noi din prima zi în 2010 și 2011", spune Gareth Dunsmore, directorul diviziei de mașini electrice pentru Europa din cadrul Nissan.
Ulterior, din 2 octombrie, noul Leaf a devenit disponibil și pe piețele din Germania, Austria, Franța și Olanda, iar numărul total al unităților vândute în prima lună a depășit 3.500 de unități. Astfel, Nissan a reușit să vândă acum într-o lună la fel de multe Leaf-uri ca în primul an de la lansarea pe piața europeană a primei generații în 2010.
Datorită acestor performanțe, Nissan Leaf are șanse să devină mașina electrică cu cele mai bune vânzări în Europa. Poziția de lider este ocupată în prezent de Renault Zoe, care s-a comercializat în 20.700 de unități în primele 8 luni ale anului, ceea ce reprezintă o medie de vânzări de 2.600 de unități pe lună.
La nivel global, Nissan a primit deja peste 9.000 de comenzi pentru noul Leaf, care mai este disponibil și pe piața natală din Japonia.
Via Automotive News
Tesla model 3 este clar cel mai dezirabil produs electric la pret decent, dar inca nu il pot produce ei suficient de repede cat ar putea sa-l vanda.
Leaf gen.2 este decent ca performante si pret si mai atractiv acum la noua generatie. si disponibil pe piata.
Zoe este o glumita de masina cu autonomie mica si baterie inchiriata dar la un pret accesibil si disponibila.
Mai era Bolt/Ampera care din cauza productiei limitate si a divortului OPel-GM nu se mai face desi are comenzi suficiente.
Parerea mea...hac.
cu Tesla model 3 nu sunt de acord....e o chestiuta aruncata'n piata care arata bine doar pe exterior, in rest s-a taiat peste tot pe unde s-a putut sa iasa ieftin. Leaf e, dpmdv, singurul normal dintre toti, urmat indeaproape de Bolt/Ampera.
si totusi....poate ca Bolt va fi lasat in Europa. Si totusi, care ar fi motivele neaparitiei lui? sa fie costurile de productie extrem de ridicate? PSA poate ca nu vrea/nu-si permite sa piarda bani cu el.
https://insideevs.com/september-2017-plug-electric-vehicle-sales-report-card/
Nu cred ca Ampera-e va veni pana la urma in Europa la modul in care se preconizase initial. Sa nu uitam ca e produs in SUA, pe aceeasi linie cu Bolt.
PSA are probabil propriile planuri legate de electrificare, iar Ampera-e n-ar fi un model care sa produca profit.