Mercedes-Benz a completat în această săptămână gama de 8 modele compacte prin prezentarea noii generații a SUV-ului GLA. Chiar dacă aparent modificările estetice sunt minore, constructorul german a operat o serie de îmbunătățiri care vor fi vizibile în special la interior.
Noul GLA are o lungime de 4.424 mm și este cu 14 mm mai scurt comparativ cu vechea generație, însă în același timp ampatamentul este cu 30 mm mai lung (2.699 mm), iar lățimea a crescut tot cu 30 mm la 1.804 mm. Cea mai mare schimbare este însă la înălțime, acolo unde GLA a crescut cu 104 mm și ajunge la 1.507 mm.
Așa cum era de așteptat, aceste modificări de dimensiuni au un impact major asupra confortului pentru pasageri, întrucât spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 116 mm, în detrimentul spațiului pentru picioarele șoferului și ale pasagerului față, care au scăzut cu 18 mm.
Nu în ultimul rând, capacitatea portbagajului a crescut cu 14 litri, de la 421 la 435 litri. Între timp, garda la sol a crescut cu 9 mm, la 143 mm.
Din punct de vedere al designului exterior, Mercedes-Benz a operat o serie de modificări prin care GLA are suprafețe mai "curate", dar în același timp și o serie de detalii mai "agresive" comparativ cu cele întâlnite la alte modele compacte ale germanilor, care menționează că noul GLA poate fi echipat cu jante între 17 inch și 20 inch.
Interiorul este similar cu cel disponibil pe cele mai recente modele Mercedes-Benz, astfel că aici nu avem parte de nicio surpriză.
Prin urmare, panoul de instrumente include standard două ecrane cu diagonala de 7 inch pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment, însă opțional clienții pot alege două ecrane cu diagonala de 10.3 inch.Nu lipsește nici sistemul multimedia MBUX cu comenzi vocale, iar un Head-up Display color este de asemenea disponibil.
Pentru moment, Mercedes-Benz a anunțat doar două motorizări pentru noua generație GLA. Versiunea de bază este GLA 200 și utilizează un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1.33 litri care generează 163 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm. Această unitate este dezvoltată în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan și este disponibilă pe o largă varietate de modele.
Motorul asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 210 km/h. Opțional, clienții pot alege și sistemul de tracțiune integral 4Matic.
În plus, Mercedes-Benz a confirmat deja și o versiune AMG 35 4Matic echipată cu un motor de pe benzină de 2.0 litri și 306 cai putere, care asigura un cuplu maxim de 400 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde.
Germanii menționează în plus că versiunea AMG vine standard cu pachetul Off-Road Engineering Package.
Cel mai probabil, noul GLA va fi disponibil ulterior și cu motoare diesel și o versiune plug-in hybrid, așa cum se întâmplă, de exemplu, și în cazul noii generații Clasa A.
Una dintre funcțiile inedite pe care le primește noul GLA este "car wash", care a fost implementată în premieră pe noul GLS.
Cu o singură comandă, oglinzile exterioare se pliază, iar geamurile se închid, în timp ce ștergătoarele sunt dezactivate, iar acest proces asigură o utilizare mai rapidă înainte de intrarea într-o spălătorie auto.Nu lipsesc nici cele mai recente sisteme de asistentă, care au fost integrate în cadrul pachetului opțional Driving Assistance Package.
Mercedes-Benz GLA va fi produs la uzinele din Rastatt (Germania) și Hambach (Franța), dar și în China pentru piața locală. În Europa, noul GLA va fi disponibil din primăvara anului viitor.
Via Mercedes-Benz
Noul model are un design mult mai sters pana la confundare cu modelul actual A Klasse. Dar in rest, ramane acelasi Mercedes cu standarde de calitate la care unii ca Audi pot doar visa. E parerea mea... ma grabesc sa adaug inainte sa ma injurati pentru ea. :)
imagine.. dar nu de john lennon. de marca.
mod. de baza 2wd va costa de la 35k cam cheloo fiindca statul calare pe statut costa dar nu va fi mai prost ca un kadjar 1.33
Fostul GLA din spate mi s-a parut cel mai urat de la Mercedes, stopuri mari, roti inguste nealiniate cu aripa, bratele la vedere, urat.
stiu ca sigur este cineva aici care va intreba de garda la sol, prin urmare aceasta e de 145 mm.
mie mi se pare un model reusit, acoperin perfect spatiul dintre A si GLB. dar sant si unele aspecte ce ridica sprancene, cum ar fi pachetul off-road pe versiunea amg ( prin definitie sportiv, alergatoare de sosele )
Asa este - o varianta PHEV, cu autonomie de cca. 60 km WLTP, nu ar fi deloc rea....Portbagajul unei asemenea variante ar avea insa destul de mult de suferit (probabil ar pierde cca. 30-40-50 litri).
Garda la sol este insa una destul de modesta pentru un crossover veritabil.
Sunt sigur ca isi va gasi si asa destui clienti - dornici sa conduca acest model.
Eu unul, daca as vrea sa cheltui cca. 35-40.000 Euro pe o masina electrificata si m-ai pune sa aleg, as prefera un FORD Puma PHEV cu autonomie pur electrica de 60-80-100 km WLTP....Mai trebuie sa asteptam probabil 1,5-2 ani pana atunci pentru felina olteneasca....
Pana atunci, vom vedea si rezultatele la testele EURONCAP....
1. Tabla interioara neexpusa. Check
2. Rotile din spate aliniate (necracanate). Check
3. Bratele la rotile spate, ascunse. Check
4. Unele plastice ieftine. Hmmm don't know yet. Question mark
Per total, ar trebui sa-i placa lui @dan_grc, deci implicit BMW n-are nimic impotriva, iar Audi nu stiu, o fi invidios, macar asa putin? :):):)
Mai departe:
5. Bara din spate curbata stanga jos si dreapta sus, verificat, nu lipseste nici o linie. Check
6. Jantele nu sunt de 24". Check
7. Cauciucurile nu lipsesc. Check
8. Banda Moebius lipsa -> Design-ul are sens. Check
9. Schita nu prea ok, dar masina in realitate, proportionata, intreaga, si simetrica. Check
OK! Pai ar trebui ca si @ecosportivu + nepotul lui sa fie multumiti. Frate, o gramada de alarme false pana in prezent. Sa vedem carcotreala dupa ce apare masina la vanzare, pe strada, etc. Sunt convins ca si acolo o sa fie recolta bogata, nu doar la teasing-urile oficiale.
Pana atunci, ne vedem cu bine si "have a great day".
Suspensia spate ai verificat-o ? Este independenta la versiunile mai puternice si semi la cele mai slabute ? :).
Pentru mine, Mercedes ramane rege la clasa S, la celelalte, cu cat te duci in segmentele inferioare, cu atat gasesti mai multe lucruri nepotrivite, desigur, nu doar la Mercedes, dar am pretentii de la o marca luxoasa prin definitie, istoria o obliga.
@ ace: ai dreptate cu garda la sol, dar totusi e crossover. vrei garda mai mare: raspunsul e glb
Puma are insa:
- portbagajul un pic mai mare 456 litri / 435 litri in cazul GLA.
- pretul la aproape jumatate, fata de masina nemteasca.
Era inghesuita, iar confortul suspensiei chiar nu avea legatura cu Mercedes, dar asa se intampla cand un producator premium se intinde pe jde mii de clase, valabil pentru majoritatea.
arata super si se misca brici mbuxu daca urli la el
iar 7-8 pixeli arsi nici nu se observa pe tableta de un hectar
nici nu a fost scump la 55 de mii full fara piele
amr sau agm ii zice cu jenti pe 19 si tzacane fain ca are dizal economic de reno
Garda la sol în cazul in care cumpar un model cu dotare AMG packet ramane aceeasi(183 mm,adica 18,3 cm!?)