După o lungă campanie de promovare, Mercedes-Benz a publicat miercuri primele imagini și informații despre noua generație Clasa S.
"Nava amiral" a constructorului german este primul model Mercedes-Benz dezvoltat pe noua platformă MRA și a crescut în dimensiuni comparativ cu generația anterioară: lungimea este de 5.179 metri (+54 mm), lățimea a ajuns la 1.954 metri (+55 mm), în timp ce înălțimea este de 1.503 metri (+12 mm). Versiunea cu ampatament mărit are o lungime de 5.255 metri.
Coeficientul aerodinamic al noii generații este 0.22, una dintre cele mai bune valori din industria auto. Din punct de vedere al designului exterior, modificările sunt aproape inexistente, în contextul în care constructorul german a preferat să păstreze liniile estetice ale predecesorului.
Printre micile îmbunătățiri se numără o capota mai lungă, faruri ușor mai ascuțite și stopuri orizontale. De asemenea, mânerele portierelor sunt acum integrate în caroserie.
5 ECRANE LA INTERIOR
Îmbunatățirile majore încep să se observe însă la interior. Aici, principala noutate este reprezentată de noul ecran touch cu diagonala de 12.8 inch de pe consola centrala, care ia locul vechiului ecran de 10.3 inch, iar sistemul de climatizare a fost integrat în partea de jos a display-ului. În total, clienții pot comanda până la 5 ecrane OLED pentru interior, dintre care trei sunt dedicate pasagerilor spate.
Evident, instrumentarul de bord este complet digital și este disponibil în patru teme (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic), iar informațiile vor fi afișate în format 3D.
În plus, noul Clasa S adoptă și un Head-up Display cu realitate augmentată care va oferi informații utile despre navigație sau sistemele de asistenta active, cu imagini proiectate la o distanță de 10 metri.
Sistemul de infotainment MBUX include numeroase funcții prin care inginerii au eliminat nu mai puțin de 27 de butoane fizice, inclusiv cele pentru sistemul de climatizare, în timp ce asistentul digital a fost actualizat pentru a recunoaște până la 27 de limbi.
De asemenea, Mercedes-Benz a înlocuit gurile de ventilație rotunde ale precedentei generații cu unele orizontale, iar sistemul de sunet integrat este furnizat de Burmester. Standard, acesta are 9 difuzoare de 125 W, însă clienții pot opta și pentru două variante superioare: 15 difuzoare cu 710 W și 30 de difuzoare cu 1.750 W.
În plus, inginerii germani au acordat atenție și volanului, care are controale capacitive îmbunătățite cu senzori care detectează absenta mâinilor de pe volan.
Scaunele cu piele Nappa au rămas în mare parte similare și includ sistem de încălzire, ventilație și 10 tipuri de masaj, funcții accesibile prin intermediul ecranului touch.Creșterea în lungime a modelului se reflectă și în spațiul mai mare la nivelul coatelor cu peste 3 centimetri, în timp ce pasagerii din spate vor avea aproape 2 centimetri în plus la nivelul capului și aproape 3 centimetri în plus la nivelul picioarelor.
Nu în ultimul rând, sistemul de iluminare va fi format din 250 de LED-uri poziționate la o distanță de 1.6 centimetri care vor oferi o bandă luminoasă continuă în diverse zone ale interiorului. Luminozitatea va fi de 200 de cd/m2, adică de 10 ori mai mare decât în prezent, iar intensitatea acestea va putea fi setată în 20 de trepte de către șofer, care va putea alege și culoarea preferată.
GAMĂ VARIATĂ DE MOTORIZĂRI
Pentru început, noua generație Mercedes-Benz Clasa S va fi disponibilă în 5 versiuni, dintre care două pe benzină și trei diesel.
Astfel, fanii motoarelor pe benzină au la dispoziție unitatea de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, care în varianta de bază S 450 4MATIC oferă 367 CP și un cuplu maxim de 500 Nm. Varianta superioară este S 500 4MATIC, în cazul căreia unitatea oferă 435 CP și 520 Nm.
Indiferent de alegere, unitatea are un sistem mild-hybrid de 48 de volți care oferă un surplus de 22 CP și 250 Nm.
Fanii diesel pot opta pentru motorul de 2.9 litri cu 6 cilindri în linie, disponibil în versiune de 286 CP și 600 Nm, cu sistem de de tracțiune integrală 4MATC (S 350 d 4MATIC) sau fără (S 350 d). Acest motor diesel este disponibil și într-o versiune S 400 d 4MATIC de 330 CP și 700 Nm.
Indiferent de motorizarea aleasă, Clasa S vine standard cu cutie de viteze automată 9G-TRONIC.
Gama va fi completată în 2021 de o versiune plug-in hybrid cu autonomie de 100 de kilometri, despre care Mercedes-Benz nu oferă încă detalii suplimentare.
TEHNOLOGII MODERNE PE CLASA S
Mercedes-Benz Clasa S primește suspensia activă E-Active Body Control, prezentă deja pe mai multe modele ale constructorului, inclusiv GLS și GLE Coupe.
Noua suspensie activă are un sistem de 48 de volți și folosește mai multe procesoare multi-core, peste 20 de senzori și o cameră video pentru a analiza de 1000 de ori pe secundă evenimentele din trafic.
Opțional, noul Clasa S va putea fi comandat și cu direcție integrală. La viteze mai mici de 60 km/h, sistemul întoarce roțile spate în direcția opusă roților fată, în timp ce la viteze de peste 60 km/h sistemul întoarce roțile de pe spate în aceeași direcție cu roțile față pentru o stabilitate mai bună.
SISTEME DE SIGURANȚĂ
Desigur, noua Clasă S vine cu o gamă extrem de diversificată de sisteme de siguranță și asistență.
Printre numeroasele sisteme disponibile se număra Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Lane Changing Assist, Active Emergency Stop Assist, Attention Assist, Active Brake Assist cu funcție cross-traffic, Active Blind Spot Assist, Active Blind Spot Assist, Exit Warning Function, Evasive Steering Assist sau Pre-Safe Impulse Side.Ultimul dintre ele este complet nou și permite ridicarea suspensiei active E-Active Body Control în câteva sutimi de secundă atunci când anticipează producerea unui impact lateral, pentru ca forțele impactului să fie direcționate în partea de jos a vehiculului.
Mercedes-Benz menționează că sistemele de asistență pentru parcare au fost la rândul lor îmbunătățite, în special la nivelul interfeței prezentată pe ecranul central.
Tot la capitolul siguranță, Mercedes-Benz Clasa S este primul model din lume cu airbag-uri care au rolul de a proteja pasagerii din spate în cazul unor accidente frontale.
Acesta are o structură tubulară unică și este integrat în spătarele scaunelor din față. Rolul său este de a reduce forțele care acționează asupra capului și gâtului în cazul unor accidente frontale.
Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz a anunțat că, începând din a doua jumătate a anului 2021, Clasa S va integra și sistemul autonom Drive Pilot de nivelul 3 din 5, care va permite mașinii să se conducă singură în anumite condiții pe anumite porțiuni de autostradă din Germania.
Via Mercedes-Benz
Cu tot respectul dar nu poti raporta calitatea cumparatorilor doar la ce se intampla in Romania cand Mercedesul (sau Lexus) nu are in minte piata auto de acolo. In orice loc pe planeta asta ,Mercedes are un statut aparte si mai totdeauna cumparatorii sunt oameni din patura sociala de sus sau medie superioara. Asa ca nu sunt manelistii cheia vanzarilor la S-Class. Lexus este o marca exceptionala dar daca este peste marcile premium germane din punctul de vedere al fiabilitatii sau costurilor de intretinere, cand vine vorba de calitatea interiorului sau condus, nu sunt la acelasi nivel. Sunt construite pe platforme de Toyota( chiar daca fiabile si robuste) si asta se vede si se simte la condus.
https://piataauto.md/Stiri/2020/09/Topul-masinilor-proprietarii-carora-depasesc-limita-de-viteza-Marca-BMW-nu-e-inclusa-nici-in-Top-10/
Spune-mi ca acest top este un fake, altfel nu are cum. Este chiar in SUA facut.
- faruri care aduc a Ford Focus
- stopuri triunghiulare relativ estetice, dar parca ne asteptam la altceva de la un Mercedes
- interior foarte frumos lucrat, chiar cu acea tableta de inspiratie Tesla (superior lui RR Ghost)
- linie laterala dinamica, asemanatoare cu vechea generatie, peste seria 7
- inaltime de peste 1,5 metri, probabil pe locurile din spate se va putea sta cu palaria pe cap, insa pozitia de condus va fi probabil semiinaltata, stil Logan (masinile joase au un aer de eleganta superioara, vechiul Jaguar XJ X308 avea 1,3 metri)
- manerele usilor sunt bijuterii vazute si pe Range Rover ori Jaguar, insa ce te faci in caz de accident, cand sistemul electric al masinii cade, iar usile nu au manere pt a putea fi desfacute?)
- pe ansamblu o masina reusita care va domina piata , insa cu unele limitari la design, amintind de W220 parca
Clasa S nu concureaza cu Ghost, pretul este aproape dublu, poate varianta de top Maybach, cand va iesi.
Tocmai ce am venit din concediu. Se pare ca Sars Cov 2 nu prea i-a oprit pe romanași. Pe A2 la intoarcere plin de "bombardieri" pe w222 si X5 de ultima generatie care puțeau a dizăl de la distanta. Zici ca S-ul este cumparat numai de oameni diplomati si cu crema Nivea pe degete ? Dar cand se fac descinderi la clanurile interlope si se pun sechestru pe astfel de masini, aia ce sunt ? Oameni cu "patura sociala " ? :))
@căcășteanu
Tu ai nevoie de lecturi de recuperare flăcăule...fuguta la doctor ca esti asimptomatic de inteligent.
@dan_grc
Website-ul nu se deschide in modul "mobile" , probabil e in mentenanta. Revin mai tarziu cand platforma va fi accesibila din nou sa clarificam lucrurile ;-)
PS: Merge Bemweul ? Tocmai restaurez un Espero din "91 de Korea, cel cu display optitron. Imi dai de veste ca vin si eu la intalnire dupa restaurare ;-)
Clasa S a prezentat de multe ori un reper in clasa ei (in ceea ce priveste confortul, manevrabilitatea si siguranta activa si pasiva) iar din acest motiv cred ca ar trebui sa ii laudam partile pozitive si sa le criticam (daca exista), pe cele negative
Mie mi s-a parut FOARTE interesanta varianta PHEV, cu autonomie de 100 km....pacat ca nu avem deocamdata mai multe detalii despre aceasta.
As dori sa apara cat mai repede si alte masini PHEV, din toate categoriile (sedan, SUV, etc) , care sa ofere aceasta autonomie EXCELENTA, ar facilita increderea consumatorilor precum si tranzitia mai rapida catre masinile electrificate (PHEV si BEV).
BRAVOS MERCEDES, masina este superba, succes la vanzari!
N-am cum sa nu remarc ca in 2020 singura masina premium care nu este penibila este un hyundai, respectiv Genesis G90.
*Energia consumată-n comentarii despre mașini pe care n-o să le avem vreodată ar putea concura o hidrocentrală.
Iar parti-pris-urile tip *marca lui Hitler* sunt la fel de deplasate ca asocierea Lexus/Taiota cu psihopatul Shirō Ishii, comandantul celebrei unități-horror 731 pe lângă care Mengele era mic copil.
Ontopic: deși fan japoneze, remarc totuși scăderea vânzărilor Lexus LS și în State, în paralel cu creșterea globală a cererii pentru S-Klasse.
Verdictul final aparține deci celor care pun banu jos en-gros și nu nouă, chibiților.*
Mare păcat, de la Mercedes am pretenții...
Esti praf ma. Vezi sa nu lesini de oftica, indignare si ura.
Pentru frustrati ca tine avem niste camasi si o camera speciala. Plus servicii adecvate de dusuri reci si fierbinti dupa tratamentul electric. Ha ha ha.
La exterior, stopurile de CLS ii stirbesc personalitatea.
Va ramane probabil liderul clasei la vanzari, singurul model ce-ar putea sa-i puna probleme poate fi urmatorul seria7, dar peste vreo doi ani.
Sa tot platesti drepturi catre Nokia pentru utilizarea acestor ecrane (sic?!)....prietenii stiu de ce...
"O lectura binevenita in pauza de pranz
Automarket.ro, o explicatie, ceva? Daca sunt pe lista neagra, hai s-o dam pe fata, no problem :)