Noua generație Mercedes-Benz Clasa G: dimensiuni mai mari, exterior revizuit și performanțe mai bune în off-road

de Cornel Șocariciu
Luni, 15.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa G. Modelul iconic are acum un exterior revizuit, dimensiuni mai mari, un interior îmbunătățit și promite performanțe mai bune în off-road.

Mercedes-Benz profită de Salonul Auto de la Detroit pentru a expune în premieră internațională noua generație Clasa G. Modelul de off-road pregătit de constructorul german a primit o serie de modificări exterioare, are dimensiuni mai mari și anunță performanțe mai bune în off-road, dar și un comportament îmbunătățit pe șosea.

În același timp, noua generație Mercedes-Benz Clasa G primește și un interior revizuit atât din punct de vedere tehnnologic, cât și în ceea ce privește spațiul oferit pentru pasageri.

Noul Mercedes-Benz Clasa G: date esențiale

● Exteriorul noii generații Clasa G reprezintă o evoluție. Grila frontală a fost restilizată, blocurile optice (full-LED) integrează luminile de zi sub formă circulară, iar spoilerul frontal a fost ușor retușat. Capota a primit și ea mici modificări, iar stopurile (LED) păstrează aspectul retro. 

● Spre deosebire de actuala versiune, noul Clasa G este mai lung cu 5.3 centimetri și mai lat cu 12.1 centimetri.

În ciuda dimensiunilor mai mari, modelul constructorului german este mai ușor cu 170 de kilograme, mulțumită elementelor din aluminiu. 

● Noua generație Mercedes-Benz Clasa G are o gardă la sol de 241 de mm și poate traversa vaduri cu o adâncime maximă de 700 de mm. Unghiul de atac măsoară 31 de grade, iar cel de degajare măsoară 30 de grade. Suspensia față independentă a fost dezvoltată cu ajutorul inginerilor din cadrul diviziei Mercedes-AMG. 

● În momentul lansării, noua generație Mercedes-Benz Clasa G va fi disponibilă în versiunea G 500. Sub capotă se află un motor V8 de 4.0 litri beniznă care produce 422 de cai putere și 610 Nm între 2.000 și 4.750 rpm. Resursele sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu 9 rapoarte (9G-Tronic) setată special pentru Clasa G. 

● Spațiul din zona umerilor a crescut cu 38 mm pentru pasagerii față și 27 mm pentru cei din spate, însă adevăratele progrese se remarcă la spațiul pentru picioare: 38 mm în față și nu mai puțin de 150 mm pentru pasagerii din spate.

● Interiorul noii generații Clasa G este realizat din materiale mai bune, iar planșa de bord a fost modificată.

Clienții pot opta pentru o configurație cu două ecrane de 12.3 inch. 

● Modelul constructorului german promite patru moduri de rulare: Comfort, Sport, Eco și Individual. Fiecare dintre acestea oferă setări speciale pentru direcție, transmisie, motor, amortizoarele adaptive și sistemele de asistență. 

● Pentru momentele dificile din off-road, nemții au pregătit un mod care se activează automat. Acesta se numește G-Mode și intervine ori de câte ori unul dintre cele trei diferențiale este blocat sau în momentul selectării Low Range. 

● Prețul pentru piața din Germania pleacă de la 107.000 de euro, iar debutul comercial va avea loc în luna iunie.

Comentarii (12)

  • Decât o părere : ca design mașina nu este departe de secolul XIX.
    Chiar daca rupe norii in off road (unghi de atac 31° are si Dusterul meu, luați-o ca pe o gluma) punem la socoteala ca ești fan si ai bani, dar sa dai 107000€ pe o cutie cu 4 roti mi se pare exagerat!
    Au mai si fotografiat-o in groapa de steril a unei exploatări miniere, fotografiile sunt urate cu spume!
    La sfârșit sunt 2 fotografii cu punțile mașinii, ce vedem: o port fuzeta înaltă de un metru din ALU si niște resorturi mai ales cele fata foarte mici in înălțime sau (nu știu daca mă exprim corect nu lucrez in domeniu) nu par sa dezbată atât de mult încât mașina sa fie off road ?!
    19 15
  • TelDrum
    @xxx Doar, nu decat, doamna Carmen Dan... lol
    18 4
  • @TelDrum
    ia-o ca o circumstanțială de excepție daca nu-ti place altfel!:)

    Atât m-a dus capul, ce vrei?!
    17 1
  • averea este independenta de inteligenta, iar merz stie...
    8 7
  • Nu prea vad diferentele la exterior,este la fel de disproportionat precum modelul anterior. Noul Jeep Wrangler arata mult mai bine la exterior,la interior g-ul castiga. La capitolul off-road mizez tot pe Wrangler.
    14 7
  • Incredibil !
    E aceeasi masina, nu ma asteptam!
    Ma bucur ca are acum performante mai bune in off-road. Cu siguranta fiecare cumparator de clasa G abia asteapta s-o puna la incercare zi de zi. Sau macar isi doreste sa testeze interiorul ala de 100k in fata noroiului, prafului, truselor de scule ...
    9 6
  • Si care naiba e rolul acelei borduri negre proeminente din plastic ce inconjoara plafonul? Initial al crezut ca-i pentru fixarea portbagajlui ca la Dacia veche, dar vad in poze ca se folosesc barele transversale moderne. Deci?
    2 4
  • Niciodata n-am fost mare fan de G Class. Si totusi, masina asta are ceva foarte special. Generatia asta noua pastreaza 99% din limbajul de design al celei vechi. Totusi, mie mi se pare mult mai bine proportionate acum. At putea fi privita ca un facelift mai profund.

    Si totusi evolutia tehnica este incontestabila. Interiorul este mult peste vechea generatie, chiar daca nu toata lumea e fan de monitoare XXL.

    Pe de alta parte, grupul de cumparatori reali cred ca va fi foarte multumit indifferent de pretul masinii, care pentru majoritatea e irrelevant.

    @Tibi, "bordura" aia proeminenta de la acoperis e de fapt "canalizarea". E doar un alt element distinctiv care a fost transferat direct din patrimonial fostului G. Sincer, nu stiu cati dintre noi chiar au bani de un G nou, fara sa se screama din toate conturile. Din cauza asta eu cred ca e foarte probabil ca nici unul din noi sa nu inteleaga "mentalitatea" si motivele pentru care cineva ar da banii pe altceva decat ceea ce vedem noi astazi, de la "inaltimea" noastra financiara. Daca ai petrece cativa ani buni cu zeci de milioane in banca, e posibil sa incepi sa vezi foarte multe lucruri altfel. Zic si eu.
    9 1
  • @xxx: Cei 18,5 cm cm cursă/dezbatere a suspensiei-față (acum independente) sînt totuși un pic mai mulți decît ai vechii punți rigide.
    Unii specialiști zic c-ar fi cam puțin pt un offroader veritabil, alții că nu.

    Important e că noul G-Klasse a păstrat cele 3 diferențiale (toate blocabile)), iar reductorul are un raport de demultiplicare și mai *scurt* decît al fostului model (2,93:1 vs. cca 2,10:1 parcă.)

    Minusuri (după mine, clar): masa proprie rămîne totuși cam... greuceană (fostul cîntărea aproape 2,7 tone la gol), iar spațiul interior nu cîștigă mult în dimensiuni - dacă ne gîndim că, la o lățime majorată cu 12 cm, spațiul pt umeri crește cu 3-4 cm max.

    P.S: @zărneșteanu: multe de comentat (sociologic, dar mai ales psihanalitic) pe tema relației dintre îmbogățire și personalitatea... invariabil afectată de primul termen - cel mai adesea negativ.

    Rezumativ și parțial, *the boxy style* al G-ului a fost deci păstrat evident cu intenție, pentru a sublinia - în continuare grotesc zic io -prin contrastul brutal cu designul *mainstream* statutul de bogătan nu doar arogant, ci și *dur*.

    Chiar dacă d-aici rezultă cel mai adesea portretul unui Rambo burtos. :-) Iar drumul pînă la viloiul lui de la munte e demult asfaltat (la noi cel puțin din fonduri deturnate de la amărășteni).
    14 1
  • Cineva compara G cu wrangler. Cea mai proasta comparatie posibila. Masiana asta este pentru cei cu bani multi.Poti sa mergi cu ea si la vanatoare, dar si la o intalnire de afaceri. Nu te faci de ras cu ea. Are prestantza.Wrangler? Buna pentru un hillbilly.
    5 5
  • e naspa când designul e aproape neschimbat la generația noua. te lovește unu cu g klasse si la o privire rapida nu iti dai seama ce generatie este.
    sau daca iti dai seama, politaiul habar n-are si o sa caute si g klasse-uri de acum 30 de ani
    1 1
  • wolteanoo
    Interiorul parca e o jucarie chinezeasca ieftina iar pretul asa cum il stim din totdeauna: exagerat.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru