Noua generație Mercedes-Benz Clasa A a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul de clasă compactă dezvoltat de constructorul din Stuttgart este disponibil și pe piața din România.
Noua generație Clasa A a suferit transformări majore. Modelul măsoară acum 4.419 mm lungime (+127 mm), 1.796 de mm lățime (+16 mm) și are o înălțime de 1.440 de mm (+70 mm). Ampatamentul a crescut și el până la 2.729 de mm (+30 mm). Totodată, volumul portbagajului noii generații Clasa A este de 370 de litri, cu 29 de litri mai mult comparativ cu generația precedentă.
Interiorul noului Clasa A a suferit o mulțime de modificări. Bordul poate fi comandat în trei versiuni: ecrane de 7 inch atât pentru instrumentarul de bord cât și pentru sistemul de infotainment, un ecran de 7 inch și unul de 10.25 de inch sau ecrane de 10.25 de inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment. Mai mult decât atât, volanul integrează zone tactile în locul butoanelor fizice. În același timp, noua generație Clasa A este oferită alături de sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). O componentă aparte o consitutie inteligența artificială și faptul că noul sistem este capabil să învețe stilul fiecărui posesor.
Nemții spun că această tehnologie o să genereze o conexiune emoțională între șofer și vehicul.Pentru moment, Mercedes-Benz Clasa A este disponibil cu trei motorizări, una diesel și două benzină. Cel mai accesibil Clasa A (A 200) este echipat cu motorul de 1.332 de cmc de 163 de cai putere și 250 Nm. Prețul de pornire anunțat de producător este de 30.297 de euro cu TVA. Unitatea pe benzină este cuplată la o cutie manuală cu șase trepte. Propulsorul poate fi echipat și cu o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj (2.094 de euro).
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard |
A 200 1.3 litri |
Benzină 163 CP |
Man6 Aut7 |
30.297 32.391 |
A 250 2.0 litri |
Benzină 224 CP |
Aut7 | 36.652 |
A 180 d 1.5 litri |
Diesel 116 CP |
Aut7 | 31.178 |
A doua versiune pe benzină poartă denumirea de A 250 și dispune de motorul de 2.0 litri cu 224 de cai putere și 350 Nm. Motorul va fi cuplat la o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj. Cei care preferă un diesel, vor putea alege varianta A 180 d. Aceasta mizează pe motorul diesel de 1.5 litri care produce 116 cai putere și 260 Nm. Motorizarea diesel va fi oferită alături de o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj.
Așa cum era de așteptat, Mercedes-Benz oferă și versiunea Edition 1.
Prețul cerut de nemți pentru acest pachet este de 6.925 de euro și vine cu tapițerie Artico/ microfibră Dinamica, faruri cu LED, vopsea nemetalizată, lumini ambientale, jante AMG de 19 inch și covorașe speciale. Linia de echipare AMG include tapițerie Artico/ microfibră Dinamica, suspensie confort coborâtă, pachet AMG Styling, scaune față sport și covorașe cu inscripția AMG. Prețul cerut de nemți este de 3.415 euro.Noul Clasa A poate fi echipat și cu pachetul tehnic (3.522 de euro) care include suspensie cu controlul activ al amortizoarelor, blocuri optice Multibeam, Keyless-Go și sistem de frânare îmbunătățit. Panoul de instrumente complet digital costă 1.963 de euro și include cele două ecrane de 10.25 de inch și sistemul de navigație.
Noul Mercedes-Benz Clasa A vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz Clasa A A 180 d, Aut7 |
116 | 4.1 | 10.5 | 31.178 |
BMW Seria 1 116 d, Aut8 |
116 | 3.6 | 10.3 | 30.908 |
Audi A3 1.6 TDI, Aut7 |
110 | 3.9 | 10.5 | 30.380 |
Volvo V40 D2, Aut6 |
120 | 3.8 | 10.5 | 25.939 |
Hai sa asteptam vreo 6 luni si sa vedem cu se vinde, si pe urma putem sa ne dam cu parerea mai la obiect.
Oricum, chiar daca e entry level, tot e mai bine finisata si are tehnologie mai multa decat productia de masa de la altii. Ba chiar as zice ca e mult mai buna decat orice A Class de pana acum.
Inainte sa ne batem joc in stilul tipic si catastrofal, hai sa ne uitam la concurenta. Poti pune o asemenea masina langa Audi A3? Sau langa Seria 1? :) Cand privesti asa (mai clar) problema, iti dai seama cam cine e sefu' pe segmentul asta. :)
...În timp ce alții practică prețuri cu 10-15% mai mici, dacă nu mai mult (ex. Megane-ul GT EDC 4WS de 205 CP, 22.400 la noi față de 31.900 în Franța - ce-i drept cu piele și jante Al pe 18 în loc de 17 țoli.)
Mercedes nu practică oricum mari discount-uri, dar discuția asupra motivațiilor badge-geek-ismului ar fi prea amplă pt un comentariu.
Însă pînă la urmă e bine c-avem de unde alege - fiindcă fiecare-și ia ce mașină corespunde nevoilor lui. Sau p-aia care *doar* îi place - vanității lui, dar și băncilor creditoare. ;-)