Mazda2, subcompacta japoneză care a primit o nouă generație la finele anului 2014, a ajuns în principalele showroom-uri din România ale mărcii. Până la finalul lunii curente, cei de la Mazda declară că noua generație Mazda2 va fi prezentă în toate reprezentanțele din rețeaua sa comercială. Pe lângă design-ul atrăgător, modelul nipon iese în evidență în segment prin oferta de echipări opționale nemaiîntâlnită în clasa mică, care conține elemente precum faruri LED, Head-up Display și sistem de monitorizare a unghiului mort.
Gama de motorizări a noii Mazda2 are patru unităţi, dintre care una va ajunge şi la fraţii săi mai mari. Vorbim despre un Skyactiv-D de 1.5 litri, care asigură 105 CP şi 220 Nm şi anunţă un consum mixt de numai 3.4 litri la sută, în timp ce emisiile sale de CO2 sunt de 89 de grame pe kilometru. În ceea ce priveşte motorizările alimentate cu benzină, Mazda2 are trei unităţi în ofertă, toate de 1.5 litri, care îi livrează între 75 şi 115 CP, subcompacta niponă fiind singurul model nou lansat în segment care are doar motorizări aspirate în oferta de propulsoare pe benzină. În funcţie de motorizarea aleasă, clientul poate să opteze pentru o transmisie manuală cu şase trepte sau o automată Skyactiv-Drive cu şase trepte.
Mazda2 are un preţ de pornire de 11.000 euro cu TVA inclus pe piaţa din România
Mazda2 este propunerea producătorului japonez în segmentul care deţine 22% din piaţa din Europa şi 25% din piaţa locală de autoturisme noi. Pe lângă design-ul Kodo şi tehnologiile SkyActiv, noua generaţie Mazda2 promite să-şi încânte clienţii cu o suspensie mai uşoară şi mai fermă, care asigură, în viziunea Mazda, una dintre cele mai confortabile ţinute de drum din segment, iar caroseria sa va fi semnificativ mai rigidă pentru a asigura mai mult dinamism.Via Mazda
Personal cred ca ar tebuie sa comparam foarte la sange oferta de pe piata. Vrei o masina de clasa B? Simplu...te duci la toate marcile care-ti plac (design-ul interior/exterior, motorizari - dupa o lunga cautare pe net) si doar asa poti face o alegere ok. A te duce direct la firma X mi se pare stupid in ziua de azi (chiar daca mai exista si fani si tot respectul pentru ei - desi fanii adevarati nu prea isi permit masini noi) cand oferta e atat de mare, banii sunt atat de greu castigati pentru omul normal iar o masina noua de volum sta in proprietatea personala a unui roman 8-10 ani. (nu vorbim de piata de lux ca acolo si le schimba vedetele/imbogatitii la 2-3 ani).
Mazda 2 e foarte interesanta insa personal mi-ar placea sa vad in Europa (mai ales in zona centrala si de est) si varianta sedan care va fi un plus pentru cei care au doar o masina si mai pleca cu ea si la drum lung in vacante. Pacat ca Fiesta sedan sau Accent sedan nu exista pe piata respectiva, piata unde sedanurile au mai mare cautare decat hb-urile, hb-uri care sunt la moda in Europa de Vest. Singura optiune de volum ar fi Kia Rio (era si defunctul Aveo - cu 502 l portbagaj - insa GM a retras marca).
Adevar graiesti..... Am gasit un CX5 care se vinde cu jumate din pretul de nou.
Mazda 2 2015, 1,5 litri, 75cp
ZOOM-ZOOM :))
Mazda a pornit pe o directie gresita cu acest tip de idee privind motorizarile (cel putin pentru Mazda 2, ba chiar Mazda 3 cu motorul de 2 litri si 120cp) si nu cred ca va face vanzarile pe care si le doreste pe piata europeana sau romaneasca. Ba chiar am citit un articol in care chiar ei ziceau ca pe viitor o sa foloseasca tehnologia turbo si pe motoarele Otto. E cam timpul sa se trezeasca, Honda tocmai a facut-o :)
Oricat de frumoasa ar fi Mazda, are competitori directi mult mai atragatori din orice punct de vedere.